Ja,dat heet autodumping en is normaal voor die discs, schijnt. Het gebeurt ook tijdens het plassen en veel vrouwen vinden het juist wel fijn. Ik niet, want ik heb gemerkt dat ik nogal regelmatig hoest en nies gedurende de dag, dus ik moet dan alsnog met een dik maandverband in lopen om die opgespaarde plas bloed te kunnen opvangen.quote:
Dankjewel voor je reactie.quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat ik midden in een ziekte-/hersteltraject zit/zat.
In eerste instantie meer energie, meer kracht en spieropbouw, een GIEREND libido (dat was echt fantastisch, dat zou ik wel terug willen), meer passie, minder levensmoeheid, mijn orgasmes terug.
Ik had een golf, heb een tijd (te) veel gebruikt, dat was niet ideaal dus weer omlaag geschroefd. Mijn totaal T is wel ok nu, maar vrij was wel best laag, dus heb ik mijn O wat verlaagd, dat zou weer een verlaging van SHBG kunnen opleveren waardoor vrij T hoger wordt bij gelijke totaalwaardes.
En die O bleek dus ook omlaag te kunnen, maar daar is mijn behoefte ook gewoon niet altijd hetzelfde. Een aantal maanden geleden kreeg ik op mijn huidige dosis opnieuw opvliegers, dat is nu helemaal niet meer zo.
nu gebruik ik het al anderhalf jaar dus ik weet niet meer wat nu precies T is en wat andere oorzaken, maar ik ben niet bereid te stoppen om dat te testen. Ben wel nog steeds wat aan het vogelen met de dosering omdat mijn libido niet echt top is atm.
Oh en qua bijwerkingen: toen ik nog op mijn schouders smeerde, pukkels daar. Nu ik al een hele tijd op mijn benen smeer, beenhaar. Dat heb ik praktisch niet gehad mijn hele leven en nu wel, nogal jammer.
Officieel is het afaik alleen geïndiceerd voor HSDD, hypoactive sexual desire disorder. Al een seksuoloog geprobeerd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:36 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie.
Wat ik eerder al noemde zou het voor de seksualiteit alleen al geen kwaad kunnen. Maar ik voel aan alles dat er gewoon iets significant mist in mijn lichaam waardoor ik mij al veel te lang gewoon niet meer de Lingue voel die ik ooit was.
Als ik dan lees dat de meeste vrouwen echt positief zijn over toevoeging van T dan baal ik enorm dat ik steeds vastloop bij artsen.
Nee, niet geprobeerd. Ik kan me er eens in verdiepen, maar eigenlijk was mijn libido altijd meer dan goed en was zin maken nooit een probleem.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Officieel is het afaik alleen geïndiceerd voor HSDD, hypoactive sexual desire disorder. Al een seksuoloog geprobeerd?
Dat heb ik ook gehadquote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:44 schreef Lingue het volgende:
[..]
Nee, niet geprobeerd. Ik kan me er eens in verdiepen, maar eigenlijk was mijn libido altijd meer dan goed en was zin maken nooit een probleem.
Het voelt echt sinds ik weer in de ellende beland bent die nu als PMDD gediagnosticeerd staat icm peri dat het echt compleet droog staat. Ik moet er al niet aan denken om mijn favoriete hunk te willen bespringen. Terwijl ik dat tot aan mijn 40/41ste nooit een probleem vond zeg maar.
En ook zin maken met alle mogelijke opties en speelgoed brengt helemaal niks...
Ik vond op een gegeven moment seks echt walgelijk. Het stond me enorm tegen, kwam ook doordat het pijn deed (atrofie ivm overgang). Ook seks met mezelf/speeltje deed me niets meer. HST heeft het wel verbeterd gelukkig (in eerste instantie alleen O hoor, de T kwam pas later en was dus beetje kers op de taart).quote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:44 schreef Lingue het volgende:
En ook zin maken met alle mogelijke opties en speelgoed brengt helemaal niks...
O deed voor mij helemaal niks op dat gebied. Ik rilde van elke normale aanraking, laat staan vanquote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vond op een gegeven moment seks echt walgelijk. Het stond me enorm tegen, kwam ook doordat het pijn deed (atrofie ivm overgang). Ook seks met mezelf/speeltje deed me niets meer. HST heeft het wel verbeterd gelukkig (in eerste instantie alleen O hoor, de T kwam pas later en was dus beetje kers op de taart).
Nope, alleen lokaal O is prima om het weefsel weer vochtig en soepel te krijgen. O-Pleisters brachten de zin weer terug.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
O deed voor mij helemaal niks op dat gebied. Ik rilde van elke normale aanraking, laat staan vanseks
, en kreeg op geen enkele manier met een orgasme voor elkaar, terwijl ik daar nooit enig probleem mee gehad heb. Lokaal oestrogeen was wel zinnig maar daar kwamen mijn zin of orgasme niet van terug.
T best smeren in je knieholte of op de bovenkant van je voet (daar groeit nooit haarquote:Op donderdag 25 juni 2026 20:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat ik midden in een ziekte-/hersteltraject zit/zat.
In eerste instantie meer energie, meer kracht en spieropbouw, een GIEREND libido (dat was echt fantastisch, dat zou ik wel terug willen), meer passie, minder levensmoeheid, mijn orgasmes terug.
Ik had een golf, heb een tijd (te) veel gebruikt, dat was niet ideaal dus weer omlaag geschroefd. Mijn totaal T is wel ok nu, maar vrij was wel best laag, dus heb ik mijn O wat verlaagd, dat zou weer een verlaging van SHBG kunnen opleveren waardoor vrij T hoger wordt bij gelijke totaalwaardes.
En die O bleek dus ook omlaag te kunnen, maar daar is mijn behoefte ook gewoon niet altijd hetzelfde. Een aantal maanden geleden kreeg ik op mijn huidige dosis opnieuw opvliegers, dat is nu helemaal niet meer zo.
nu gebruik ik het al anderhalf jaar dus ik weet niet meer wat nu precies T is en wat andere oorzaken, maar ik ben niet bereid te stoppen om dat te testen. Ben wel nog steeds wat aan het vogelen met de dosering omdat mijn libido niet echt top is atm.
Oh en qua bijwerkingen: toen ik nog op mijn schouders smeerde, pukkels daar. Nu ik al een hele tijd op mijn benen smeer, beenhaar. Dat heb ik praktisch niet gehad mijn hele leven en nu wel, nogal jammer.
Dat valt vies tegenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
T best smeren in je knieholte of op de bovenkant van je voet (daar groeit nooit haar)
Haar in je knieholtequote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen
Mijn testomerk zegt in bijsluiter schouders, daarom was ik daar begonnen.
Nu rouleer ik tig plekken op mijn benen waaronder mijn knieholtes en tot mijn verdriet heb ik ontdekt dat ook in je knieholtes haar kan groeienMisschien een heel klein plekje niet, maar dat is niet groot genoeg voor mijn testo.
Het is nog geen mannelijke bos, vooral meer dan ik gewend was en redelijk bij te houden. Jammer, maar liever beenhaar dan nooit meer seks.
Ze lachen me uit op fokquote:
Zou lokaal O ook kunnen helpen om de gevolgen lichen sclerose te verminderen?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nope, alleen lokaal O is prima om het weefsel weer vochtig en soepel te krijgen. O-Pleisters brachten de zin weer terug.
Nou dit iddquote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehad
Echt heel zuur als je zoiets leuks en verbindends niet meer wil terwijl je het wel wil willen.
Daarom kreeg ik testosteron.
En dit ook! Niet alleen seks maar ook uitgebreid zoenen ed. Er is niks noppes nada aanwezig.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vond op een gegeven moment seks echt walgelijk. Het stond me enorm tegen, kwam ook doordat het pijn deed (atrofie ivm overgang). Ook seks met mezelf/speeltje deed me niets meer. HST heeft het wel verbeterd gelukkig (in eerste instantie alleen O hoor, de T kwam pas later en was dus beetje kers op de taart).
Nou dat idd. Lokaal O zocht wel voor wat meer vochtigheid. Maar verder lijkt het geen trigger op te leveren om sprake van enige vorm van opwinding te krijgen/hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nope, alleen lokaal O is prima om het weefsel weer vochtig en soepel te krijgen. O-Pleisters brachten de zin weer terug.
Ik heb mijn hele leven beenhaar gehad. Mesje erover en klaar. Merk wel echt dat mijn beenhaar veel minder hard groeit dan vroeger. Heb ook wel een Aziatisch tintje, waarbij donker haar natuurlijk altijd wel zichtbaar is op benen/armen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen
Mijn testomerk zegt in bijsluiter schouders, daarom was ik daar begonnen.
Nu rouleer ik tig plekken op mijn benen waaronder mijn knieholtes en tot mijn verdriet heb ik ontdekt dat ook in je knieholtes haar kan groeienMisschien een heel klein plekje niet, maar dat is niet groot genoeg voor mijn testo.
Het is nog geen mannelijke bos, vooral meer dan ik gewend was en redelijk bij te houden. Jammer, maar liever beenhaar dan nooit meer seks.
Nou ja niet uitlachenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze lachen me uit op fok![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar, ja. Het kan echt
Maar wel een verrassing (vond ik) om je na een tijdje lokaal ploppen/ smeren opeens te realiseren 'oh ja zo was het vroegah altijd, zo voelde het' (niet seks, maar gewoon dagelijks leven) met een goed doorbloed goed gesmeerd gebeuren.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 11:41 schreef Lingue het volgende:
[..]
Nou dat idd. Lokaal O zocht wel voor wat meer vochtigheid. Maar verder lijkt het geen trigger op te leveren om sprake van enige vorm van opwinding te krijgen/hebben.
Dat weet ik niet, maar lijkt me niet. LS wordt behandeld met Dermovate. Dat kreeg ik in eerste instantie toen ik naar de huisarts ben gegaan, maar dat hielp dus niet. Logisch, want bij mij was het overgangsgerelateerd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou lokaal O ook kunnen helpen om de gevolgen lichen sclerose te verminderen?
Ik niet, maar iemand die ik goed ken wel. Zo erg dat fietsen lastig wordt, en dat is wel heel erg vervelend want dat doet ze graag en deed ze veel.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar lijkt me niet. LS wordt behandeld met Dermovate. Dat kreeg ik in eerste instantie toen ik naar de huisarts ben gegaan, maar dat hielp dus niet. Logisch, want bij mij was het overgangsgerelateerd.
Heb jij daar last van? Of vermoeden? Of ben ik te impertinent?
De jeuk en pijn schijnt afschuwelijk te zijn. Plus als je niet behandelt kunnen schaamlippen en clit verdwijnen én kans op vulvakanker.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik niet, maar iemand die ik goed ken wel. Zo erg dat fietsen lastig wordt, en dat is wel heel erg vervelend want dat doet ze graag en deed ze veel.
Er is al wel behandeling, maar desondanks is er nog veel last en pijn en jeuk inderdaad. Dus ik dacht even dat hier een optie lag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
De jeuk en pijn schijnt afschuwelijk te zijn. Plus als je niet behandelt kunnen schaamlippen en clit verdwijnen én kans op vulvakanker.
Er is een heel goed NL-talige FBgroep over.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is al wel behandeling, maar desondanks is er nog veel last en pijn en jeuk inderdaad. Dus ik dacht even dat hier een optie lag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn.
Dank je, dat wist ik niet. Ik ga eens kijken en dat ook doorgeven.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er is een heel goed NL-talige FBgroep over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |