abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221153833
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:27 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Nee!! Is dat jou overkomen? :'(
Ja,dat heet autodumping en is normaal voor die discs, schijnt. Het gebeurt ook tijdens het plassen en veel vrouwen vinden het juist wel fijn. Ik niet, want ik heb gemerkt dat ik nogal regelmatig hoest en nies gedurende de dag, dus ik moet dan alsnog met een dik maandverband in lopen om die opgespaarde plas bloed te kunnen opvangen.
pi_221157424
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vooropgesteld dat ik midden in een ziekte-/hersteltraject zit/zat.

In eerste instantie meer energie, meer kracht en spieropbouw, een GIEREND libido (dat was echt fantastisch, dat zou ik wel terug willen), meer passie, minder levensmoeheid, mijn orgasmes terug.
Ik had een golf, heb een tijd (te) veel gebruikt, dat was niet ideaal dus weer omlaag geschroefd. Mijn totaal T is wel ok nu, maar vrij was wel best laag, dus heb ik mijn O wat verlaagd, dat zou weer een verlaging van SHBG kunnen opleveren waardoor vrij T hoger wordt bij gelijke totaalwaardes.
En die O bleek dus ook omlaag te kunnen, maar daar is mijn behoefte ook gewoon niet altijd hetzelfde. Een aantal maanden geleden kreeg ik op mijn huidige dosis opnieuw opvliegers, dat is nu helemaal niet meer zo.

nu gebruik ik het al anderhalf jaar dus ik weet niet meer wat nu precies T is en wat andere oorzaken, maar ik ben niet bereid te stoppen om dat te testen. Ben wel nog steeds wat aan het vogelen met de dosering omdat mijn libido niet echt top is atm.

Oh en qua bijwerkingen: toen ik nog op mijn schouders smeerde, pukkels daar. Nu ik al een hele tijd op mijn benen smeer, beenhaar. Dat heb ik praktisch niet gehad mijn hele leven en nu wel, nogal jammer.
Dankjewel voor je reactie.

Wat ik eerder al noemde zou het voor de seksualiteit alleen al geen kwaad kunnen. Maar ik voel aan alles dat er gewoon iets significant mist in mijn lichaam waardoor ik mij al veel te lang gewoon niet meer de Lingue voel die ik ooit was.

Als ik dan lees dat de meeste vrouwen echt positief zijn over toevoeging van T dan baal ik enorm dat ik steeds vastloop bij artsen.
pi_221157817
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:36 schreef Lingue het volgende:

[..]
Dankjewel voor je reactie.

Wat ik eerder al noemde zou het voor de seksualiteit alleen al geen kwaad kunnen. Maar ik voel aan alles dat er gewoon iets significant mist in mijn lichaam waardoor ik mij al veel te lang gewoon niet meer de Lingue voel die ik ooit was.

Als ik dan lees dat de meeste vrouwen echt positief zijn over toevoeging van T dan baal ik enorm dat ik steeds vastloop bij artsen.
Officieel is het afaik alleen geïndiceerd voor HSDD, hypoactive sexual desire disorder. Al een seksuoloog geprobeerd?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221157856
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Officieel is het afaik alleen geïndiceerd voor HSDD, hypoactive sexual desire disorder. Al een seksuoloog geprobeerd?
Nee, niet geprobeerd. Ik kan me er eens in verdiepen, maar eigenlijk was mijn libido altijd meer dan goed en was zin maken nooit een probleem.

Het voelt echt sinds ik weer in de ellende beland bent die nu als PMDD gediagnosticeerd staat icm peri dat het echt compleet droog staat. Ik moet er al niet aan denken om mijn favoriete hunk te willen bespringen. Terwijl ik dat tot aan mijn 40/41ste nooit een probleem vond zeg maar.
En ook zin maken met alle mogelijke opties en speelgoed brengt helemaal niks... :N
pi_221158727
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:44 schreef Lingue het volgende:

[..]
Nee, niet geprobeerd. Ik kan me er eens in verdiepen, maar eigenlijk was mijn libido altijd meer dan goed en was zin maken nooit een probleem.

Het voelt echt sinds ik weer in de ellende beland bent die nu als PMDD gediagnosticeerd staat icm peri dat het echt compleet droog staat. Ik moet er al niet aan denken om mijn favoriete hunk te willen bespringen. Terwijl ik dat tot aan mijn 40/41ste nooit een probleem vond zeg maar.
En ook zin maken met alle mogelijke opties en speelgoed brengt helemaal niks... :N
Dat heb ik ook gehad :Y
Echt heel zuur als je zoiets leuks en verbindends niet meer wil terwijl je het wel wil willen.
Daarom kreeg ik testosteron.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:37:58 #31
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221159184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:44 schreef Lingue het volgende:

Ik vond op een gegeven moment seks echt walgelijk. Het stond me enorm tegen, kwam ook doordat het pijn deed (atrofie ivm overgang). Ook seks met mezelf/speeltje deed me niets meer. HST heeft het wel verbeterd gelukkig (in eerste instantie alleen O hoor, de T kwam pas later en was dus beetje kers op de taart).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221159347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:37 schreef Moonah het volgende:

[..]
Ik vond op een gegeven moment seks echt walgelijk. Het stond me enorm tegen, kwam ook doordat het pijn deed (atrofie ivm overgang). Ook seks met mezelf/speeltje deed me niets meer. HST heeft het wel verbeterd gelukkig (in eerste instantie alleen O hoor, de T kwam pas later en was dus beetje kers op de taart).
O deed voor mij helemaal niks op dat gebied. Ik rilde van elke normale aanraking, laat staan van :r seks :r, en kreeg op geen enkele manier met een orgasme voor elkaar, terwijl ik daar nooit enig probleem mee gehad heb. Lokaal oestrogeen was wel zinnig maar daar kwamen mijn zin of orgasme niet van terug.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 23:24:09 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221160384
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O deed voor mij helemaal niks op dat gebied. Ik rilde van elke normale aanraking, laat staan van :r seks :r, en kreeg op geen enkele manier met een orgasme voor elkaar, terwijl ik daar nooit enig probleem mee gehad heb. Lokaal oestrogeen was wel zinnig maar daar kwamen mijn zin of orgasme niet van terug.
Nope, alleen lokaal O is prima om het weefsel weer vochtig en soepel te krijgen. O-Pleisters brachten de zin weer terug.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 07:39:38 #34
441859 crew  Lenny77
pi_221161367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vooropgesteld dat ik midden in een ziekte-/hersteltraject zit/zat.

In eerste instantie meer energie, meer kracht en spieropbouw, een GIEREND libido (dat was echt fantastisch, dat zou ik wel terug willen), meer passie, minder levensmoeheid, mijn orgasmes terug.
Ik had een golf, heb een tijd (te) veel gebruikt, dat was niet ideaal dus weer omlaag geschroefd. Mijn totaal T is wel ok nu, maar vrij was wel best laag, dus heb ik mijn O wat verlaagd, dat zou weer een verlaging van SHBG kunnen opleveren waardoor vrij T hoger wordt bij gelijke totaalwaardes.
En die O bleek dus ook omlaag te kunnen, maar daar is mijn behoefte ook gewoon niet altijd hetzelfde. Een aantal maanden geleden kreeg ik op mijn huidige dosis opnieuw opvliegers, dat is nu helemaal niet meer zo.

nu gebruik ik het al anderhalf jaar dus ik weet niet meer wat nu precies T is en wat andere oorzaken, maar ik ben niet bereid te stoppen om dat te testen. Ben wel nog steeds wat aan het vogelen met de dosering omdat mijn libido niet echt top is atm.

Oh en qua bijwerkingen: toen ik nog op mijn schouders smeerde, pukkels daar. Nu ik al een hele tijd op mijn benen smeer, beenhaar. Dat heb ik praktisch niet gehad mijn hele leven en nu wel, nogal jammer.
T best smeren in je knieholte of op de bovenkant van je voet (daar groeit nooit haar :@ )
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221161576
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
T best smeren in je knieholte of op de bovenkant van je voet (daar groeit nooit haar :@ )
Dat valt vies tegen :D
Mijn testomerk zegt in bijsluiter schouders, daarom was ik daar begonnen.

Nu rouleer ik tig plekken op mijn benen waaronder mijn knieholtes en tot mijn verdriet heb ik ontdekt dat ook in je knieholtes haar kan groeien ;) Misschien een heel klein plekje niet, maar dat is niet groot genoeg voor mijn testo.

Het is nog geen mannelijke bos, vooral meer dan ik gewend was en redelijk bij te houden. Jammer, maar liever beenhaar dan nooit meer seks.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 08:56:42 #36
441859 crew  Lenny77
pi_221161598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nu rouleer ik tig plekken op mijn benen waaronder mijn knieholtes en tot mijn verdriet heb ik ontdekt dat ook in je knieholtes haar kan groeien ;) Misschien een heel klein plekje niet, maar dat is niet groot genoeg voor mijn testo.

Het is nog geen mannelijke bos, vooral meer dan ik gewend was en redelijk bij te houden. Jammer, maar liever beenhaar dan nooit meer seks.
Haar in je knieholte :o :o
Jezus :D
pi_221161605
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Haar in je knieholte :o :o
Jezus :D
Ze lachen me uit op fok :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Maar, ja. Het kan echt }:|
pi_221161606
Peri-tvp. Denk ik.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 10:39:53 #39
5428 crew  miss_sly
pi_221162347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Moonah het volgende:

[..]
Nope, alleen lokaal O is prima om het weefsel weer vochtig en soepel te krijgen. O-Pleisters brachten de zin weer terug.
Zou lokaal O ook kunnen helpen om de gevolgen lichen sclerose te verminderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221162767
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat heb ik ook gehad :Y
Echt heel zuur als je zoiets leuks en verbindends niet meer wil terwijl je het wel wil willen.
Daarom kreeg ik testosteron.
Nou dit idd

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:37 schreef Moonah het volgende:

[..]
En dit ook! Niet alleen seks maar ook uitgebreid zoenen ed. Er is niks noppes nada aanwezig. ;( ;(
En dat terwijl het altijd bijzonder intens en zonder problemen aanwezig is geweest.

Gelukkig gaat mijn partner er goed mee om. Maar ik zou gewoon voor mijzelf alleen al weer eens dat gevoel willen hebben. Niet geforceerd. Niet mijn uiterste best doen om ergens toch een beetje iets denken te voelen maar wat niet los komt. Gewoon het gevoel van willen zonder zorgen of nadenken.
pi_221162775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:24 schreef Moonah het volgende:

[..]
Nou dat idd. Lokaal O zocht wel voor wat meer vochtigheid. Maar verder lijkt het geen trigger op te leveren om sprake van enige vorm van opwinding te krijgen/hebben.
pi_221162796
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele leven beenhaar gehad. Mesje erover en klaar. Merk wel echt dat mijn beenhaar veel minder hard groeit dan vroeger. Heb ook wel een Aziatisch tintje, waarbij donker haar natuurlijk altijd wel zichtbaar is op benen/armen.

En haar in de knieholte... jup herkenbaar. Geen bossen gelukkig maar wel zo nu en dan een paar :@ ;(
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:48 #43
441859 crew  Lenny77
pi_221163289
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze lachen me uit op fok :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Maar, ja. Het kan echt }:|
Nou ja niet uitlachen :D
Ik dacht/ heb geleerd dat het onmogelijk was. Ik hou ervan als mensen mij ongelijk bewijzen :Y
De uitzondering is er steeds :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 27-06-2026 14:00:19 ]
pi_221163767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 11:41 schreef Lingue het volgende:

[..]
Nou dat idd. Lokaal O zocht wel voor wat meer vochtigheid. Maar verder lijkt het geen trigger op te leveren om sprake van enige vorm van opwinding te krijgen/hebben.
Maar wel een verrassing (vond ik) om je na een tijdje lokaal ploppen/ smeren opeens te realiseren 'oh ja zo was het vroegah altijd, zo voelde het' (niet seks, maar gewoon dagelijks leven) met een goed doorbloed goed gesmeerd gebeuren.
  zondag 28 juni 2026 @ 19:02:56 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221175958
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zou lokaal O ook kunnen helpen om de gevolgen lichen sclerose te verminderen?
Dat weet ik niet, maar lijkt me niet. LS wordt behandeld met Dermovate. Dat kreeg ik in eerste instantie toen ik naar de huisarts ben gegaan, maar dat hielp dus niet. Logisch, want bij mij was het overgangsgerelateerd.
Heb jij daar last van? Of vermoeden? Of ben ik te impertinent?
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:06:27 #46
5428 crew  miss_sly
pi_221175971
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:02 schreef Moonah het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar lijkt me niet. LS wordt behandeld met Dermovate. Dat kreeg ik in eerste instantie toen ik naar de huisarts ben gegaan, maar dat hielp dus niet. Logisch, want bij mij was het overgangsgerelateerd.
Heb jij daar last van? Of vermoeden? Of ben ik te impertinent?
Ik niet, maar iemand die ik goed ken wel. Zo erg dat fietsen lastig wordt, en dat is wel heel erg vervelend want dat doet ze graag en deed ze veel.
  zondag 28 juni 2026 @ 19:07:41 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221175976
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik niet, maar iemand die ik goed ken wel. Zo erg dat fietsen lastig wordt, en dat is wel heel erg vervelend want dat doet ze graag en deed ze veel.
De jeuk en pijn schijnt afschuwelijk te zijn. Plus als je niet behandelt kunnen schaamlippen en clit verdwijnen én kans op vulvakanker.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:08:36 #48
5428 crew  miss_sly
pi_221175981
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:07 schreef Moonah het volgende:

[..]
De jeuk en pijn schijnt afschuwelijk te zijn. Plus als je niet behandelt kunnen schaamlippen en clit verdwijnen én kans op vulvakanker.
Er is al wel behandeling, maar desondanks is er nog veel last en pijn en jeuk inderdaad. Dus ik dacht even dat hier een optie lag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn.
  zondag 28 juni 2026 @ 19:09:12 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221175984
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is al wel behandeling, maar desondanks is er nog veel last en pijn en jeuk inderdaad. Dus ik dacht even dat hier een optie lag, maar dat lijkt toch niet zo te zijn.
Er is een heel goed NL-talige FBgroep over.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:10:35 #50
5428 crew  miss_sly
pi_221175992
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:09 schreef Moonah het volgende:

[..]
Er is een heel goed NL-talige FBgroep over.
Dank je, dat wist ik niet. Ik ga eens kijken en dat ook doorgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')