abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:42:06 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221603416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeker.
Maar het is ook een zaak van de burgers.
Maar even voor de duidelijkheid? Hoe denk je over de vrijheid van onderwijs? Want een FVD-school valt gewoon binnen de ontstane mogelijkheden en je kunt moeilijk stellen dat dit niet mag en religieus onderwijs wel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221603456
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar even voor de duidelijkheid? Hoe denk je over de vrijheid van onderwijs? Want een FVD-school valt gewoon binnen de ontstane mogelijkheden en je kunt moeilijk stellen dat dit niet mag en religieus onderwijs wel.
Onderwijskundig, juridisch, politiek en moreel mag deze school bestaan.
Mij best hoor.
pi_221603457
Jongens en meisjes gescheiden. En dan totaal 4 kinderen. Waarvan één kind (naar wat ik las) dat afkomstig is uit Oekraïne.

Hoe heerlijk zou het zijn voor die gekken van FvD als de klas uit lhbtiq+ kinderen en kinderen van asielzoekers zou bestaan. Heerlijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:46:47 #132
56749 BlaZ
pi_221603475
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jongens en meisjes gescheiden. En dan totaal 4 kinderen. Waarvan één kind (naar wat ik las) dat afkomstig is uit Oekraïne.

Hoe heerlijk zou het zijn voor die gekken van FvD als de klas uit lhbtiq+ kinderen en kinderen van asielzoekers zou bestaan. Heerlijk.
Ik zou mijn kinderen er wel naar toe sturen eerlijk gezegd. Met dermate weinig leerlingen is het bijna privéonderwijs. Helaas is het niet bepaald in de buurt.
pi_221603551
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou mijn kinderen er wel naar toe sturen eerlijk gezegd. Met dermate weinig leerlingen is het bijna privéonderwijs. Helaas is het niet bepaald in de buurt.
Het is natuurlijk wel heel simpel. Ze moeten heel snel groeien, anders gaat de geldkraan gewoon dicht. Dus dit kan zomaar voor korte tijd zijn, die onzekerheid heeft ook forse nadelen.
pi_221603552
quote:

[..]
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten, uiteraard gemaakt door een vriendje van Baudet.
ook moet er om geld gebedeld worden, zoals bij elk onderwerp waar FvD zich mee bezig houd.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:56:26 #135
56749 BlaZ
pi_221603561
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel heel simpel. Ze moeten heel snel groeien, anders gaat de geldkraan gewoon dicht. Dus dit kan zomaar voor korte tijd zijn, die onzekerheid heeft ook forse nadelen.
Wat zou het minimum zijn?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:58:02 #136
56749 BlaZ
pi_221603574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten, uiteraard gemaakt door een vriendje van Baudet.
ook moet er om geld gebedeld worden, zoals bij elk onderwerp waar FvD zich mee bezig houd.
Mijn kinderen gaan nu ook in uniform naar school, dus dat is geen probleem. Ik betaal momenteel zo'n 17000 euro schoolgeld per jaar.
pi_221603629
quote:

[..]
Ik wil je trouwens een tip geven om nooit naar Engeland te gaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221603691
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik wil je trouwens een tip geven om nooit naar Engeland te gaan.
mijn tip is om onderwijs los te koppelen van politiek en religie. kijk maar wat je er mee doet.
pi_221603727
Pepijn van Houwelingen is onlangs in hoger beroep veroordeeld voor een beledigende tweet.

Eerder had hij soortement een kamerlid bedeigd met "Uw tijd komt nog wel; er komen tribunalen"
Lekker ventje .... dit bestuurslid van de renaissanceschool

Een ander bestuuslid is Ralf Dekker. Hij is pro-russisch
https://www.bnr.nl/nieuws(...)d-kamerlid-en-russen
Lekker ventje.....

Peter van Duijvenvoorde is het derde bestuurslid
Alle 3 zijn ook kamerleden voor de FvD.

Poehoe......

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 18-08-2026 22:36:41 ]
pi_221603782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:22 schreef Bluesdude het volgende:
Pepijn van Houwelingen is onlangs in hoger beroep veroordeeld voor een beledigende tweet
[ afbeelding ]
Eerder had hij soortement een kamerlid bedeigd met "Uw tijd komt nog wel; er komen tribunalen"

Lekker ventje .... dit bestuurslid van de renaissanceschool
Ralf Dekker is voorzitter. Wel weer slim om een deel van de overheidsfinanciering om te zetten in salaris voor de FvD-top.
pi_221603919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou het minimum zijn?
Ze moeten voor bekostiging binnen vier jaar 100+ hebben en binnen 8 jaar minimaal 270.
Dus dat zijn straks, als dat lukt, gewoon vrij normale klassen in omvang, dus meer dan 20. Tenzij ze ergens nog geld vandaan weten te toveren. Maar onderaan de streep moeten activiteiten bij forum voor de partij geld opleveren en niet kosten :+.
pi_221605040
Het NRC-artikel :
quote:
De afgelopen maanden werden de dwarsverbanden tussen FVD en extreemrechtse activisten en neonazi’s nog zichtbaarder. Namens de partij organiseert een FVD-politica binnenkort een protest met neonazi’s op het Malieveld, precies een jaar nadat een betoging van extreemrechts daar uit de hand liep.

Bron

[ Bericht 25% gewijzigd door Bluesdude op 19-08-2026 09:45:15 ]
pi_221606179
6 leerlingen, waarvan een ouder nog zei dat hij te laat waren met inschrijven elders, en dat dit nog de enige school met plek was.

Ik vraag me af, of als je vasthoudt aan oude normen en denkbeelden in een wereld die die daar niet meer op ingericht en berekend is en die blijft veranderen, of dat wel gaat werken voor die kinderen later.
pi_221606284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:32 schreef Morri2 het volgende:
6 leerlingen, waarvan een ouder nog zei dat hij te laat waren met inschrijven elders, en dat dit nog de enige school met plek was.

Ik vraag me af, of als je vasthoudt aan oude normen en denkbeelden in een wereld die die daar niet meer op ingericht en berekend is en die blijft veranderen, of dat wel gaat werken voor die kinderen later.
Wat hebben ze jou aangepraat? waarom denk je dat.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:40:28 #145
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221607854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat hebben ze jou aangepraat? waarom denk je dat.
Hier gaat toch niemand op happen knul, je moet iets beter je best doen
Laffe huichelaar
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:43:52 #146
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221607895
quote:

[..]
Je kan beter 40 andere leerlingen in de klas hebben dan privéonderwijs van debielen van Forum voor Democratie natuurlijk.
Laffe huichelaar
pi_221607903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

Die kunnen al terecht op de linkse scholen waar ook vele malen meer subsidie naartoe gaat.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:45:24 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221607905
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je kan beter 40 andere leerlingen in de klas hebben dan privéonderwijs van debielen van Forum voor Democratie natuurlijk.
Hoho, op deze school geven ze wel nog enkel les op krijtborden en papier. Dat is ook wat waard natuurlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:46:00 #149
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221607913
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Hoho, op deze school geven ze wel nog enkel les op krijtborden en papier. Dat is ook wat waard natuurlijk
Als je denkt dat je kinderen later geen computer nodig hebben in hun dagelijks leven
Laffe huichelaar
pi_221607935
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja,

quote:
Ze kunnen niet meer spellen

Kan de Taalunie er wat aan doen?
"Veel jonge mensen die voor de klas staan, hebben niet voldoende niveau in spelling en rekenen. Daar kunnen ze zelf niet veel aan doen - de pedagogische academies leggen de lat niet hoog genoeg. U kunt er maar beter aan wennen". Dat antwoordde publiciste Beatrijs Ritsema aan een bezorgde moeder. Is het werkelijk zo hopeloos? In deze publicatie worden de problemen en uitdagingen rond spelling en onderwijs in spelling in kaart gebracht, wordt nagegaan waardoor ze worden veroorzaakt en welke mogelijke oplossingen er zijn.
quote:
Inspectie van het Onderwijs – Peilingsonderzoek Schrijfvaardigheid
In recente rapportages (zoals het peilingsonderzoek van eind 2025) slaat de Inspectie alarm: ruim 17 procent van de scholieren haalt aan het einde van de tweede klas van de middelbare school het basisniveau voor schrijven niet meer. Dit onderzoek bestrijkt de breedte van het onderwijs, van vmbo tot vwo. Het advies van de Inspectie luidt dat schrijven belangrijker moet worden in álle vakken, en dus niet alleen bij het vak Nederlands.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:49:16 #151
56749 BlaZ
pi_221607946
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder opmerkte kun je niet zomaar wie dan ook voor de klas zetten. Met name in het eerste jaar van een nieuwe school komt er altijd controle door de onderwijsinspectie.
Hoe kleiner de klassen hoe beter het resultaat qua onderwijs.
pi_221608340
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:44 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Die kunnen al terecht op de linkse scholen waar ook vele malen meer subsidie naartoe gaat.
Er zijn geen linkse scholen. Wel docenten die niet zo profilerend rechts zijn
pi_221608392
Wel grappig dat Nieuwsuur richting de schoolgaat, een van de ouders blijkbaar Oekraïens zijn en daarop bij de politiek gemotiveerde journalist gelijk stoom uit zijn oren komt.
Een Oekraïner die naar een FvD school gaat? Huuuh, maar de FvD is pro-Rusland heb ik gehoord.

"Du joe know that de political partie FvD is anti-Ukraine"
Oekraïense man:
"What does this have to do with ukraine"

Nieuwsuur producer: CUT. _O-

Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221608496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 17:43 schreef epicbeardman het volgende:
Wel grappig dat Nieuwsuur richting de schoolgaat, een van de ouders blijkbaar Oekraïens zijn en daarop bij de politiek gemotiveerde journalist gelijk stoom uit zijn oren komt.
Een Oekraïner die naar een FvD school gaat? Huuuh, maar de FvD is pro-Rusland heb ik gehoord.

"Du joe know that de political partie FvD is anti-Ukraine"
Oekraïense man:
"What does this have to do with ukraine"

Nieuwsuur producer: CUT. _O-
FvD komt er niet bepaald goed vanaf met een Oekraïner die er alleen terechtgekomen is omdat hij overal te laat was.
pi_221608514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 17:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
FvD komt er niet bepaald goed vanaf met een Oekraïner die er alleen terechtgekomen is omdat hij overal te laat was.
Het leuke is dat het nu dankzij nieuwsuur, die denkt dat ze een slecht beeld kunnen schetsen, mogelijk een soort van streisand effect creëren.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 18:02:30 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221608545
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:44 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 augustus 2026 @ 19:02:33 #157
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221608905
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 17:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het leuke is dat het nu dankzij nieuwsuur, die denkt dat ze een slecht beeld kunnen schetsen, mogelijk een soort van streisand effect creëren.
Ik hoor vooral heel veel mensen, die een half jaar geleden door de leiderswissel nog wel geinteresseerd waren in FvD, dat clubje weer kei-hard uitlachen. Vind ik mooi. FvD weer gewoon terug op weg naar de marge.
Laffe huichelaar
pi_221608980
quote:
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten,
Dat is in wel meer landen zo. Zeker in Azië. En daar valt op zich ook wel wat voor te zeggen, kinderen worden er i.i.g. niet gepest omdat ze niet in dure, trendy merkkleding rondlopen.

Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over. Maar liefst vier kinderen, wat een daverend succes _O- :')
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221609000
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:18 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is in wel meer landen zo. Zeker in Azië. En daar valt op zich ook wel wat voor te zeggen, kinderen worden er i.i.g. niet gepest omdat ze niet in dure, trendy merkkleding rondlopen.

Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over. Maar liefst vier kinderen, wat een daverend succes _O- :')
Baudet is er trots op dat hij mocht bepalen welke vriend van hem de uniformen mocht maken.
plus een bedel-pagina voor crowdfunding voor z'n schooltje.
pi_221609001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bron?
In absolute zin kan dit al snel. Een schooltje met vier kinderen ontvangt dan niet zo bijzonder veel geld. Dan ontvangen b.v. De toch wat linksige Vrije Scholen in totaal natuurlijk wel meer geld.
Maar als bedrag per leerling zal dit experiment er natuurlijk heel ver bovenuit schieten…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')