Wie is 'je" in je betoog ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een nastreesbaar doel, je poogt jezelf zo neutraal mogelijk op te stellen en dat valt te verbinden met het bestuderen van verschillende bronnen over een onderwerp.
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is verder aan de onderwijsinspectie. Die zijn overigens niet zo bijzonder strict gezien een reportage die ik recentelijk zag over een moslimschool met vele malversaties, dus dit zal waarschijnlijk geen probleem vormen voor het hergeboorteonderwijs.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is 'je" in je betoog ?
FvD is niet neutraal Niet in beschrijvingen van het heden, niet in beschrijvingen van het verleden.
De historische visie van Baudet is subjectief en arrogant. Wreed geweld ontkennen of bagatelliseren, of er een draai aangeven van.... 'onze dictatuur was humaan voor de onderdrukten, wij waren nobel.
En docenten beleren de kinderen in die sick mind van Baudet
Zeker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is verder aan de onderwijsinspectie.
Maar even voor de duidelijkheid? Hoe denk je over de vrijheid van onderwijs? Want een FVD-school valt gewoon binnen de ontstane mogelijkheden en je kunt moeilijk stellen dat dit niet mag en religieus onderwijs wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het is ook een zaak van de burgers.
Onderwijskundig, juridisch, politiek en moreel mag deze school bestaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar even voor de duidelijkheid? Hoe denk je over de vrijheid van onderwijs? Want een FVD-school valt gewoon binnen de ontstane mogelijkheden en je kunt moeilijk stellen dat dit niet mag en religieus onderwijs wel.
Ik zou mijn kinderen er wel naar toe sturen eerlijk gezegd. Met dermate weinig leerlingen is het bijna privéonderwijs. Helaas is het niet bepaald in de buurt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jongens en meisjes gescheiden. En dan totaal 4 kinderen. Waarvan één kind (naar wat ik las) dat afkomstig is uit Oekraïne.
Hoe heerlijk zou het zijn voor die gekken van FvD als de klas uit lhbtiq+ kinderen en kinderen van asielzoekers zou bestaan. Heerlijk.
Het is natuurlijk wel heel simpel. Ze moeten heel snel groeien, anders gaat de geldkraan gewoon dicht. Dus dit kan zomaar voor korte tijd zijn, die onzekerheid heeft ook forse nadelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen er wel naar toe sturen eerlijk gezegd. Met dermate weinig leerlingen is het bijna privéonderwijs. Helaas is het niet bepaald in de buurt.
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten, uiteraard gemaakt door een vriendje van Baudet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen er wel naar toe sturen eerlijk gezegd. Met dermate weinig leerlingen is het bijna privéonderwijs. Helaas is het niet bepaald in de buurt.
Wat zou het minimum zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel heel simpel. Ze moeten heel snel groeien, anders gaat de geldkraan gewoon dicht. Dus dit kan zomaar voor korte tijd zijn, die onzekerheid heeft ook forse nadelen.
Mijn kinderen gaan nu ook in uniform naar school, dus dat is geen probleem. Ik betaal momenteel zo'n 17000 euro schoolgeld per jaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten, uiteraard gemaakt door een vriendje van Baudet.
ook moet er om geld gebedeld worden, zoals bij elk onderwerp waar FvD zich mee bezig houd.
Ik wil je trouwens een tip geven om nooit naar Engeland te gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
weet dat de kinderen verplicht in uniform moeten, uiteraard gemaakt door een vriendje van Baudet.
mijn tip is om onderwijs los te koppelen van politiek en religie. kijk maar wat je er mee doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik wil je trouwens een tip geven om nooit naar Engeland te gaan.
Ralf Dekker is voorzitter. Wel weer slim om een deel van de overheidsfinanciering om te zetten in salaris voor de FvD-top.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:22 schreef Bluesdude het volgende:
Pepijn van Houwelingen is onlangs in hoger beroep veroordeeld voor een beledigende tweet
[ afbeelding ]
Eerder had hij soortement een kamerlid bedeigd met "Uw tijd komt nog wel; er komen tribunalen"
Lekker ventje .... dit bestuurslid van de renaissanceschool
Ze moeten voor bekostiging binnen vier jaar 100+ hebben en binnen 8 jaar minimaal 270.quote:
quote:De afgelopen maanden werden de dwarsverbanden tussen FVD en extreemrechtse activisten en neonazi’s nog zichtbaarder. Namens de partij organiseert een FVD-politica binnenkort een protest met neonazi’s op het Malieveld, precies een jaar nadat een betoging van extreemrechts daar uit de hand liep.
Wat hebben ze jou aangepraat? waarom denk je dat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:32 schreef Morri2 het volgende:
6 leerlingen, waarvan een ouder nog zei dat hij te laat waren met inschrijven elders, en dat dit nog de enige school met plek was.
Ik vraag me af, of als je vasthoudt aan oude normen en denkbeelden in een wereld die die daar niet meer op ingericht en berekend is en die blijft veranderen, of dat wel gaat werken voor die kinderen later.
Hier gaat toch niemand op happen knul, je moet iets beter je best doenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat hebben ze jou aangepraat? waarom denk je dat.
Je kan beter 40 andere leerlingen in de klas hebben dan privéonderwijs van debielen van Forum voor Democratie natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die kunnen al terecht op de linkse scholen waar ook vele malen meer subsidie naartoe gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jongens en meisjes gescheiden. En dan totaal 4 kinderen. Waarvan één kind (naar wat ik las) dat afkomstig is uit Oekraïne.
Hoe heerlijk zou het zijn voor die gekken van FvD als de klas uit lhbtiq+ kinderen en kinderen van asielzoekers zou bestaan. Heerlijk.
Hoho, op deze school geven ze wel nog enkel les op krijtborden en papier. Dat is ook wat waard natuurlijkquote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan beter 40 andere leerlingen in de klas hebben dan privéonderwijs van debielen van Forum voor Democratie natuurlijk.
Als je denkt dat je kinderen later geen computer nodig hebben in hun dagelijks levenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, op deze school geven ze wel nog enkel les op krijtborden en papier. Dat is ook wat waard natuurlijk
Ja,quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, op deze school geven ze wel nog enkel les op krijtborden en papier. Dat is ook wat waard natuurlijk
quote:Ze kunnen niet meer spellen
Kan de Taalunie er wat aan doen?
"Veel jonge mensen die voor de klas staan, hebben niet voldoende niveau in spelling en rekenen. Daar kunnen ze zelf niet veel aan doen - de pedagogische academies leggen de lat niet hoog genoeg. U kunt er maar beter aan wennen". Dat antwoordde publiciste Beatrijs Ritsema aan een bezorgde moeder. Is het werkelijk zo hopeloos? In deze publicatie worden de problemen en uitdagingen rond spelling en onderwijs in spelling in kaart gebracht, wordt nagegaan waardoor ze worden veroorzaakt en welke mogelijke oplossingen er zijn.
quote:Inspectie van het Onderwijs – Peilingsonderzoek Schrijfvaardigheid
In recente rapportages (zoals het peilingsonderzoek van eind 2025) slaat de Inspectie alarm: ruim 17 procent van de scholieren haalt aan het einde van de tweede klas van de middelbare school het basisniveau voor schrijven niet meer. Dit onderzoek bestrijkt de breedte van het onderwijs, van vmbo tot vwo. Het advies van de Inspectie luidt dat schrijven belangrijker moet worden in álle vakken, en dus niet alleen bij het vak Nederlands.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |