abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 16:12:30 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221127956
De tweede ontknoping van de avond en deze is nog wel op een doenlijke tijd, kunnen we nog wel een deel van meepakken. In deze groep wel wat minder spanning dan in de vorige, maar er is één wedstrijd die er toch nog wel een beetje om gaat.

Brazilië en Marokko trapten af met een 1-1 gelijkspel. Marokko begon stormachtig, scoorde na 20 minuten via Saibari, Vinicius deed wat terug en Brazilië had daarna de kansjes, maar het waren er weinig en de paar die er waren werden gemist. Schotland overtuigde voor mij ook totaal niet tegen Haïti, maar 1-0 was voldoende voor de drie punten. In de tweede speelronde mocht Brazilië laten zien dat Haïti toch wel uiterst matig is. Het werd 3-0. Prima, al oogde Brazilië eigenlijk best matig. Tegen een betere tegenstander was dit natuurlijk overduidelijk misgegaan, maar Brazilië heeft een lollergroep buiten Marokko om. Dat was tegen Schotland opnieuw meteen vlijmscherp, maar na een halfuur werd het moeizamer. Al kreeg Schotland ook maar mondjesmaat kansen. 0-1 in de groep die de minste goals heeft, tenzij Portugal en Colombia in de tweede wedstrijd allebei 0-0 spelen.

Dat klinkt niet als iets om wakker voor te blijven. Haïti tegen Marokko is dat ook niet. De Marokkanen zijn niet echt van een doelpuntenfestijn, al kun je de punten die ze pakken ook niet gestolen noemen. En Haïti ligt er al uit, die zullen vooral niet willen verliezen. Schotland - Brazilië is nog wel interessant, omdat Schotland nog niet weet wat ze mogen verwachten. Misschien weten ze dat Bosnië al onder ze eindigt als beste nummer 3, maar aks dat niet zo is lijkt me een gelijkspel minimaal handig omdat er al 2 grote kansen zijn op salonremises en alleen in groep I er 2x nul punten is behaald door een ploeg. Al sluit ik ook niet uit dat in Groep G en Groep A geen 3 punten wordt gehaald door nummer 3. Allemaal koffiedik kijken, Schotland zal dat risico niet willen nemen. Dusja, dan is een resultaat tegen Brazilië vereist. Geen sinecure.

Voor Brazilië en Marokko speelt het doelsaldo nog een rol. Al lijkt het verschil tussen groepswinst en tweede niet zo groot. De een krijgt Nederland, de andere Japan. Normaal gesproken, want wie weet wint Zweden van Japan. Groepswinst lijkt wel te leiden tot een simpelere achtste finale. Maar ja, zo vroeg is dat allemaal ook maar een beetje gokken. Derde worden is echter geen optie, dus ze zullen wel een serieuze duit in het zakje willen doen. In ieder geval, voor groepswinst moet Marokko een doelsaldo van 2 overbruggen. Precies 2 meer scoren (en evenveel tegengoals) dan Brazilië (waarbij allebei winnen) en het gaat op fairplay wie er de groep wint. Normaal gesproken verwacht ik dat niet, Marokko is geen veelscorend land.

Marokko en Haïti speelden nog nooit tegen elkaar, Schotland en Brazilië opvallend vaak. Daarbij werd de eerste van 10 gespeelde interlands een gelijkspel, net als de eerste WK-ontmoeting in 1974. Verder won Brazilië altijd, ook bij de overige 3 WK-ontmoetingen. Opvallend vaak, in 9 WK's voor de Schotten was al vijf keer Brazilië de tegenstander in de groep, deze keer meegerekend. Kunnen ze in Miami het tij keren? En Atlanta krijgt een keer een nachtwedstrijd, jeetje.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221129759
vreemd dat makkelie Marokko mag fluiten
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:43:47 #3
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_221129830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:40 schreef PSVCL het volgende:
vreemd dat makkelie Marokko mag fluiten
Omdat het een billenmaat is?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221130199
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:43 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Omdat het een billenmaat is?
Omdat de kans groot is dat Marokko de volgende wedstrijd Nederland treft... Makkelie ,kans zoals vaker, invloed uitoefenen in het voordeel van zijn land
  Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:39:04 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221130573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Omdat de kans groot is dat Marokko de volgende wedstrijd Nederland treft... Makkelie ,kans zoals vaker, invloed uitoefenen in het voordeel van zijn land
Curacao is dan al uitgeschakeld hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221130632
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Maar wat is het voordeel voor Nederland!
pi_221130714
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Maar wat is het voordeel voor Nederland!
hij kan een rode kaart geven aan een bepalende speler van Marokko
pi_221130720
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Curacao is dan al uitgeschakeld hoor.
:?
pi_221130806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:48 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Hopelijk geeft hij Saibari rood.
pi_221131180
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Hopelijk geeft hij Saibari rood.
ach dombo
pi_221133347
twitter

zelf tijdens het wk last van makkelie :')
pi_221133483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:48 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Gaat die nooit doen. Hij denkt eerder aan eigen succes. Al snap ik dat het vreemd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')