abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221128504
ALs je zo onbekwaam ben zou ik toch echt aanraden een aankoopmakelijker te nemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221128522
Wat vinden je ouders van een thuiswonende volwassene die niet bijdraagt aan de kosten?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 17:52:39 #28
511221 Hetekip
Depressief
pi_221128527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:52 schreef Ludachrist het volgende:
Wat vinden je ouders van een thuiswonende volwassene die niet bijdraagt aan de kosten?
Niet erg.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  dinsdag 23 juni 2026 @ 18:03:42 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221128573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou, zeker geen 200-250 per maand.
Ik denk het wel.
pi_221128705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:32 schreef Droopie het volgende:
Schopje naar R&P :)
@Droopie Waarom?
Zo te zien koos TS (na twijfel) toch voor WGR en ik lees tot dusver alleen WGR gerelateerde posts.

Twijfel over zin en onzin van kopen is in het algemeen ook meer een WGR doorrekenvraagstuk dan R&P.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221128726
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je een lift hebt kun je zo rekenen al op 120 per maand.
Afhankelijk van met hoeveel appartementen je de lift deelt. ;)
pi_221129023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:38 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als ik ga beleggen, investeren dan wordt het moeilijk ooit de koopmarkt te betreden. Ik ben alleen, en sociale huur kan ik misschien nog net onder vallen. Vrije huur, dan betaal ik evenveel als hypotheek. Ja het onderhoud is niet voor mij dan, ik hoor je. Maar als ik 200 euro per maand kan investeren ga ik echt niet ver komen.
Grens sociale huur is opgerekt tegenwoordig. Als je max 50k verdient val je er nog wel onder. Check WoningNet.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 19:34:16 #33
511221 Hetekip
Depressief
pi_221129644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 18:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Afhankelijk van met hoeveel appartementen je de lift deelt. ;)
Is dat echt zo duur zelfs in een appartement dat kleinschaliger is? Vier verdiepingen bv.
pi_221130086
Ik denk persoonlijk in jouw geval dat huren mij toch verstandiger lijkt, zeker als je in aanmerking komt voor sociale huurwoningen en huursubsidie. Kijk, als je worstelt met depressies en je weet niet goed welke richting je op moet met jouw leven, is het al moeilijk genoeg denk ik om voor jezelf te kunnen zorgen en huishouden en administratie. Bij een koophuis dan dat nog een stuk gecompliceerder zijn, omdat je dan bijvoorbeeld zelf op zoek moet gaan naar een loodgieter, elektricien, etc.

Ik ken je natuurlijk verder niet, dus ik kan zodoende ook niet opmaken waar jij je mogelijk het beste bij voelt.

Als je persé een koop-woning wilt hebben: is een tiny house dan misschien een optie? Met name omdat het relatief nog een goedkope optie is.

~~~~~~~~~~~~~

Hoelang is het eigenlijk geleden dat je van de GGZ te horen kreeg dat ze jou beschouwen als uitbehandeld? Hebben ze concreet benoemd waarom zij jou als uitbehandeld beschouwen?

Ik vraag dat, omdat je in een ander topic vertelde dat je o.a. gediagnosticeerd bent met een schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Is het toevallig zo dat jij vaak therapie hebt gehad met de bedoeling dat jij meer in contact komt met jouw emoties en dat dat tot nu toe niet voldoende is gelukt?

Een kennis van mij met complexe PTSS werd een paar jaar geleden ook verklaard als uitbehandeld. Ze vond zelf dat ze stukje bij beetje vooruitging, omdat het haar namelijk steeds beter afging om te kunnen vertellen over haar trauma's, echter dat lukt haar alleen als zij zich op dat moment afsloot voor haar emoties, want anders schoot zij in een herbeleving. Zij vertelde mij dat haar behandelaars bij de GGZ persé wilden dat zij contact maakte met haar emoties, dat ze niet de kans kreeg om het gewoon op haar eigen manier uit te leggen, want dan werd ze onder druk gezet met "Maak nou eens contact met jouw gevoel". Op den duur wisten ze niet meer wat ze met haar aan moesten en werd ze als uitbehandeld verklaard.

Toevallig kwam ik haar afgelopen weekend tegen. Ze vertelde mij dat zij sinds een jaar een baan heeft waar zij het erg naar haar zin heeft en alleen daardoor al is ze stabieler geworden. Ze vertelde mij verder dat ze haar heil ging zoeken bij zelfhulp-groepen en dat zij over een poos begint met een weerbaarheidstraining die ze vergoed krijgt van haar zorgverzekering.

Ik hoop dat je hieruit in ieder geval hoop kan putten dat er naast de GGZ nog steeds heel veel mogelijkheden overblijven.
pi_221133947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:34 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Is dat echt zo duur zelfs in een appartement dat kleinschaliger is? Vier verdiepingen bv.
4 verdiepingen met bijvoorbeeld 8 appartementen per verdieping betekent dat je de lift met 32 appartementen moet financieren. Waar ik woon hebben we 4 liften 256 appartementen dus 1 lift moet gefinancierd worden door 64 appartementen. Het aantal verdiepingen voor de lift is niet de duurste factor bij liften.
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:40:17 #36
511221 Hetekip
Depressief
pi_221134270
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
4 verdiepingen met bijvoorbeeld 8 appartementen per verdieping betekent dat je de lift met 32 appartementen moet financieren. Waar ik woon hebben we 4 liften 256 appartementen dus 1 lift moet gefinancierd worden door 64 appartementen. Het aantal verdiepingen voor de lift is niet de duurste factor bij liften.
Duidelijk ik denk dat wij met 28 of zo 1 lift financieren. Dus dat kan wel duur zijn.
  Forum Admin woensdag 24 juni 2026 @ 11:03:17 #37
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_221134874
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
@:droopie Waarom?
Zo te zien koos TS (na twijfel) toch voor WGR en ik lees tot dusver alleen WGR gerelateerde posts.

Twijfel over zin en onzin van kopen is in het algemeen ook meer een WGR doorrekenvraagstuk dan R&P.
Eens, ik schop hem terug naar WGR
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_221136375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:29 schreef Hetekip het volgende:

[..]
De beste provincie van Nederland, Limburg.
Zo'n galerijflatje in Heerlen, Kerkrade of Vaals lijkt me niet bevorderlijk voor je geestelijk welzijn....

[ Bericht 1% gewijzigd door paardendokter op 24-06-2026 14:40:26 ]
pi_221136808
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:27 schreef Hetekip het volgende:
Heel even in het concreet wat vorig jaar gebeurde. Hetekip kocht een huis, het stikte van de verborgen gebreken. Op een regenachtige dag stond de hele kelder blank. Ik herinner me dat ik daar in die kelder sta en helemaal van het padje was.
Stel nou je koopt een appartement en het dak gaat bij de eerstvolgende stortbui, lekken als een gieter,
(...........alleen schijnt de VvE een te kort te hebben van 350 k in 2036 of zo. Volgens hun huidige plan. Zij zeggen echter .................... ze zeggen dat ze steeds de balans zoeken tussen verantwoord onderhoud doen en voldoende reserves opbouwen en keuzes maken.) en je woonkamer met parket staat blank. Vervolgens kloppende onderburen aan en geven jou de schuld dat hun plafond bedorven is en opnieuw gestuct moet worden

Raak je dan ook helemaal van het padje af??

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 25-06-2026 09:02:48 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221137699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Zo'n galerijflatje in Heerlen, Kerkrade of Vaals lijkt me niet bevorderlijk voor je geestelijk welzijn....
Waarschijnlijk het enige wat TS kan betalen gezien zijn beperkte budget.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:03:40 #41
511221 Hetekip
Depressief
pi_221137733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Valt mee, kleine flat. Geen gigantische flat.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:03:57 #42
511221 Hetekip
Depressief
pi_221137736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja het is niet makkelijk. Maar misschien wat meer opties voor TS dan gedacht.
Ik zie vooral hele kleine dingen.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:04:30 #43
511221 Hetekip
Depressief
pi_221137738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Stel nou je koopt een appartement en het dak gaat bij de eerstvolgende stortbui, lekken als een gieter,
(...........alleen schijnt de VvE een te kort te hebben van 350 k in 2036 of zo. Volgens hun huidige plan. Zij zeggen echter .................... ze zeggen dat ze steeds de balans zoeken tussen verantwoord onderhoud doen en voldoende reserves opbouwen en keuzes maken.) en je woonkamer met parket staat blank.

Vervolgens kloppende onderburen aan en geven jou de schuld dat hun plafond bedorven is en opnieuw gestuct moet worden

Raak je dan ook helemaal van het padje af??
Ja dan raak ik wel van het padje af waarschijnlijk. Maar het komt dan niet helemaal op mijn nek, ook op die van de VvE.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:19:42 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221137832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:04 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja dan raak ik wel van het padje af waarschijnlijk. Maar het komt dan niet helemaal op mijn nek, ook op die van de VvE.
Maar die betalen voorlopig niet.
pi_221137925
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar die betalen voorlopig niet.
Een vve heeft normaliter gewoon een opstalverzekering, en jij hebt als je verstandig bent een WA verzekering. Die betalen dat allemaal. :D
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:48:07 #46
511221 Hetekip
Depressief
pi_221137991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een vve heeft normaliter gewoon een opstalverzekering, en jij hebt als je verstandig bent een WA verzekering. Die betalen dat allemaal. :D
Ja dat hebben ze ook.

Een lek aan het dak, kan ik niks aan doen. Dak is van iedereen is een VvE ding.
pi_221138588
Bedenk: de economisch meest verstandig keuze hoeft niet de keuze te zijn die voor jou het meest passend is.

Wat je over de VVE schrijft klinkt leuk, maar eigenlijk staat er: we hebben te weinig geld gereserveerd om alles tegelijkertijd te onderhouden, maar we rekenen erop dat het toch goed komt. Dat kán goed gaan. Het kan ook zijn dat men eerder met de pet langs moet voor groot onderhoud (en dan mag jij aftikken). Wanneer is met meerjarenonderhoudsplan voor het laatst opgesteld en begroot?
Maar de vraag is vooral: wat wil jij? Het was is in jouw situatie passend? Als je twijfelt, zou ik het (nog) niet doen en nog even wachten tot jij er zelf mentaal echt aan toe bent. Tot die tijd kun je sparen. Zelf heb ik dat ook gedaan en hoewel het financieel heel nadelig is geweest, is rust in je hoofd onbetaalbaar. Stijgende VVE-kosten? Een rentestijging? Onverwachts hoge uitgaven? Ik weet dat ik het nu allemaal kan opvangen. Dus ik kan genieten van waar ik nu woon.
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:22:48 #48
511221 Hetekip
Depressief
pi_221138644
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:17 schreef Groepfunder het volgende:
Bedenk: de economisch meest verstandig keuze hoeft niet de keuze te zijn die voor jou het meest passend is.

Wat je over de VVE schrijft klinkt leuk, maar eigenlijk staat er: we hebben te weinig geld gereserveerd om alles tegelijkertijd te onderhouden, maar we rekenen erop dat het toch goed komt. Dat kán goed gaan. Het kan ook zijn dat men eerder met de pet langs moet voor groot onderhoud (en dan mag jij aftikken). Wanneer is met meerjarenonderhoudsplan voor het laatst opgesteld en begroot?
Maar de vraag is vooral: wat wil jij? Het was is in jouw situatie passend? Als je twijfelt, zou ik het (nog) niet doen en nog even wachten tot jij er zelf mentaal echt aan toe bent. Tot die tijd kun je sparen. Zelf heb ik dat ook gedaan en hoewel het financieel heel nadelig is geweest, is rust in je hoofd onbetaalbaar. Stijgende VVE-kosten? Een rentestijging? Onverwachts hoge uitgaven? Ik weet dat ik het nu allemaal kan opvangen. Dus ik kan genieten van waar ik nu woon.
Dus jij hebt bewust even gewacht tot je financieel wat sterker stond? Ik heb inderdaad in mijn hoofd dat als ik 80 k in plaats van 50 k aan spaargeld heb. Ik een stuk beter weg kom van alles. Dan kan ik zeker 40 of 50 k in het huis steken wat lagere vaste laten betekent.

Als dan iets omhoog gaat kan ik het opvangen.

Die mjop is van 2016 geloof ik. Als jij er verstand van hebt wil ik je best laten meekijken. Misschien heb jij wat verstandigs in te brengen.
pi_221138744
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:22 schreef Hetekip het volgende:

Die mjop is van 2016 geloof ik.

Begin er niet aan: er komen lijken uit de kast waar je u tegen zegt
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221138840
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:22 schreef Hetekip het volgende:
Dus jij hebt bewust even gewacht tot je financieel wat sterker stond?
Ik heb met name bewust gewacht om mentaal wat stabieler te worden. Rust in je hoofd geeft ook ruimte om bewuste keuzes te maken. En om rustig te blijven als het leven een keer tegen zit. Doordat ik in de tussentijd ook kon sparen, heeft dat óók tot een financieel sterkere positie geleid. Maar dat was niet het primaire doel.

Ik heb geen verstand van meerjarenonderhoudsplannen, maar ik weet wel dat de kosten voor bouw- en onderhoud in het afgelopen decennium dramatisch gestegen zijn. Dus als dat mjop nu al een financieel gat laat zien .... Staar je niet blind op dit ene appartement. Je klinkt op z'n best gematigd positief. En je twijfelt enorm. Ik zou zeggen: bij twijfel niet inhalen. Focus op jezelf. Wat heb jij nu nodig? Misschien sta je er over een half jaar al anders in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')