https://voetbal.headliner(...)oetbalprimeur-698090quote:Oranje-tegenstander barst in tranen uit na WK-exit: 'Ik bied mijn excuses aan'
VoetbalPrimeur | zondag, 21 juni 2026
Ali Abdi brak in tranen uit na de pijnlijke 0-4 nederlaag van Tunesië tegen Japan en sprak op BeIN Sports zijn excuses uit aan de supporters. De ervaren verdediger gebruikte het interview ook om scherp te zijn over de interne situatie rond het nationale team: volgens hem zorgen lekken, constante wisselingen in staf en selectie en het ontbreken van samenhang ervoor dat de ploeg niet kan groeien.
Het huidige WK verloopt dramatisch voor Tunesië. Na een 5-1 nederlaag tegen Zweden werd bondscoach Sabri Lamouchi ontslagen en vervangen door Hervé Renard, maar ook onder hem viel er geen verbetering te zien. Door de nederlaag tegen Japan zijn de Tunesiërs al uitgeschakeld voordat het slotduel tegen Nederland wordt gespeeld; dat duel wordt nu puur uit eergevoel gespeeld.
Abdi benadrukte dat het probleem niet alleen in individuele prestaties zit maar in structuur: teams krijgen volgens hem zelden de tijd om te vormen en continuïteit ontbreekt. Hij zette dat tegenover Japan, dat grotendeels dezelfde spelersgroep als in 2022 heeft en daardoor wél stabiliteit kent. Zijn boodschap is zowel verontschuldiging naar fans als een aanklacht tegen de manier waarop het Tunesische voetbal zichzelf steeds weer terugzet door steeds weer opnieuw te beginnen.
Ik ben blij dat ik geen TV abonnement heb, geen radio luister, overal ads blokkeer, en mijn collega's geen Nederlanders zijn.quote:
"Achter een bal aan rennen" is een veel te simpele manier om naar voetbal te kijken. Dit zijn mannen die hun hele leven hebben toegewijd aan hun sport. Ze trainen dag in dag uit, brengen offers op persoonlijk vlak en werken jarenlang keihard om de absolute top te bereiken. Achter de negentig minuten op het veld schuilen duizenden uren aan training, discipline, tactische voorbereiding, fysieke verzorging en mentale weerbaarheid. Voetbal op het hoogste niveau draait niet alleen om een bal, maar om vakmanschap, toewijding en prestaties die slechts een klein percentage van de mensen ooit kan bereiken. Daarom verdienen deze sporters meer respect dan de opmerking dat ze simpelweg 'achter een bal aan rennen'."quote:Op maandag 22 juni 2026 13:40 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://voetbal.headliner(...)oetbalprimeur-698090
ik ben iemand die helemaal geen voetbal volgt, en me niet eraan probeer te ergeren, maar ik krijg het overal constant door mijn strot gedrukt, en ik hoor elke dag op werk 10x dat oranje kutlied opnieuw en opnieuw. ik zag deze kop, ik las het verhaal en ik dacht, wtf??
volwassen mannen die in tranen uitbarsten vanwege een spelletje waarbij mannen achter een bal aanrennen? ik blijf het maar niet snappen. als men een fractie van de energie en emoties en geld die ze in voetbal stoppen, uitgeven aan echte problemen zoals de huizencrisis, onderwijs, de achteruitgang van nutsvoorzieningen, armoede, oorlog, etc dan zou de wereld er heel anders uitzien.
huilen, als een volwassen man, doe je als een familielid overlijdt of zo. niet omdat je een potje voetbal hebt verloren.
dit hele voetbalgedoe kan niet snel genoeg voorbij zijn, zodat men zich weer richt op belangrijke zaken
deze bro heeft nog nooit van ochtenddienst gehoord ofzo. om 4 uur begonnen, man. naast mijn studie en extra opleiding. geen vakantieplannen. hoogstwaarschijnlijk betaal ik juist jouw uitkeringquote:Op maandag 22 juni 2026 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
"Achter een bal aan rennen" is een veel te simpele manier om naar voetbal te kijken. Dit zijn mannen die hun hele leven hebben toegewijd aan hun sport. Ze trainen dag in dag uit, brengen offers op persoonlijk vlak en werken jarenlang keihard om de absolute top te bereiken. Achter de negentig minuten op het veld schuilen duizenden uren aan training, discipline, tactische voorbereiding, fysieke verzorging en mentale weerbaarheid. Voetbal op het hoogste niveau draait niet alleen om een bal, maar om vakmanschap, toewijding en prestaties die slechts een klein percentage van de mensen ooit kan bereiken. Daarom verdienen deze sporters meer respect dan de opmerking dat ze simpelweg 'achter een bal aan rennen'."
TS doet ook helemaal niets aan de huizencrisis, onderwijs en nuts voorzieningen, alleen maar achter zijn toetsenbordje iedereen proberen de les te lessen. op een maandag middag om 13:45, waarschijnlijk heeft TS ook nog gewoon een uitkering en is zo dik dat ie niet eens door een deur heen past.
Nou dikke vetklep, steek je handen uit de mouwen en bouwen die huizen.
De man heeft zich jarenlang voorbereid op dit toernooi, dan zijn ze na twee wedstrijden compleet kansloos weggespeeld en klaarquote:Op maandag 22 juni 2026 13:40 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://voetbal.headliner(...)oetbalprimeur-698090
ik ben iemand die helemaal geen voetbal volgt, en me niet eraan probeer te ergeren, maar ik krijg het overal constant door mijn strot gedrukt, en ik hoor elke dag op werk 10x dat oranje kutlied opnieuw en opnieuw. ik zag deze kop, ik las het verhaal en ik dacht, wtf??
volwassen mannen die in tranen uitbarsten vanwege een spelletje waarbij mannen achter een bal aanrennen? ik blijf het maar niet snappen. als men een fractie van de energie en emoties en geld die ze in voetbal stoppen, uitgeven aan echte problemen zoals de huizencrisis, onderwijs, de achteruitgang van nutsvoorzieningen, armoede, oorlog, etc dan zou de wereld er heel anders uitzien.
huilen, als een volwassen man, doe je als een familielid overlijdt of zo. niet omdat je een potje voetbal hebt verloren.
dit hele voetbalgedoe kan niet snel genoeg voorbij zijn, zodat men zich weer richt op belangrijke zaken
Tijd waarvoor?quote:Op maandag 22 juni 2026 13:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
IK FOEL DE SPANNINK IN MUN LAAAAAAAIIIIIIFFFFF, UT IS DE HOOGSTE TAAAAAIIIIIIIIIDDDD!
boeie. er zijn in onze samenleving talloze mensen die zich óók jarenlang voorbereid op hun toekomst: studenten die zich diep in de schulden steken, jonge gezinnen die jarenlang op een wachtlijst staan voor een fatsoenlijke woning, zorgmedewerkers die zich dag in dag uit kapot werken in een vastgelopen systeem.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
De man heeft zich jarenlang voorbereid op dit toernooi, dan zijn ze na twee wedstrijden compleet kansloos weggespeeld en klaar
Natuurlijk ben je dan emotioneel
Dus bij de één begrijp je het wel, maar bij de ander niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:47 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
boeie. er zijn in onze samenleving talloze mensen die zich óók jarenlang voorbereid op hun toekomst: studenten die zich diep in de schulden steken, jonge gezinnen die jarenlang op een wachtlijst staan voor een fatsoenlijke woning, zorgmedewerkers die zich dag in dag uit kapot werken in een vastgelopen systeem.
als zij het na jaren proberen niet redden door structurele crises, dán is er pas echt reden tot wanhoop en tranen.
dat we als maatschappij collectief meeleven met de tranen van volwassen miljonairs die betaald krijgen om een spelletje te spelen, maar de schouders ophalen bij de stille, dagelijkse tragedies van mensen die wél een maatschappelijk belangrijke rol vervullen, bewijst precies mijn punt. onze emotionele en financiële prioriteiten zijn volledig scheefgegroeid.
oooh wat erg voor meneer abdi, die moet nu terug naar zijn miljoenenvilla in côte d'azur![]()
Idd, wat een kneusje deze ts. Beetje topsport op wereldniveau bagatelliseren tot achter een bal aan rennen xd wat een onzin. Zo kan ik het hele leven van TS ook wel reduceren tot het innemen en uitstoten van stoffen.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
"Achter een bal aan rennen" is een veel te simpele manier om naar voetbal te kijken. Dit zijn mannen die hun hele leven hebben toegewijd aan hun sport. Ze trainen dag in dag uit, brengen offers op persoonlijk vlak en werken jarenlang keihard om de absolute top te bereiken. Achter de negentig minuten op het veld schuilen duizenden uren aan training, discipline, tactische voorbereiding, fysieke verzorging en mentale weerbaarheid. Voetbal op het hoogste niveau draait niet alleen om een bal, maar om vakmanschap, toewijding en prestaties die slechts een klein percentage van de mensen ooit kan bereiken. Daarom verdienen deze sporters meer respect dan de opmerking dat ze simpelweg 'achter een bal aan rennen'."
TS doet ook helemaal niets aan de huizencrisis, onderwijs en nuts voorzieningen, alleen maar achter zijn toetsenbordje iedereen proberen de les te lezen. op een maandag middag om 13:45, waarschijnlijk heeft TS ook nog gewoon een uitkering en is zo dik dat ie niet eens door een deur heen past.
Nou dikke vetklep, steek je handen uit de mouwen en bouwen die huizen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |