Dus als het tien graden is en regent in juni ben je ook blij?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben zo'n figuur die plezier haalt uit weerextremen.
Ze waren vooral minder heet. Zomers zijn tegenwoordig heter.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:28 schreef MadMaster het volgende:
Als kind was een hete zomer eigenlijk min of meer normaal.
We verbleven dan vaak aan de kust en met de zee in de buurt beleefde je de hittegolf eigenlijk niet als zodanig.
Over de hittegolf van 1976 kwam ik net dit verhaal tegen:
[..]
Het vervolg vind je hier (met beelden uit die tijd): https://www.maxvandaag.nl(...)-mooiweermoe-worden/
Ja dat is helaas wel waarquote:Op maandag 22 juni 2026 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geniet er maar van, gaat vanmiddag weer de lucht in.
Als je niet kunt koelen (airco bv) denk ik dat die nachttemperaturen erg vervelend zijn. Zeker omdat het juist ook zo heet overdag is. Iemand als @THEFXR die kookt dan in z'n huis vrees ik.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:37 schreef INViCTuS het volgende:
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik erger ga vinden. Paar dagen van 35 of meer of nachttemperaturen van 20-24
Nee, geen airco helaas. Ik wil verhuizen, maar lastig in deze markt. Wellicht maar eens zo'n mobiel dingquote:Op maandag 22 juni 2026 19:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je niet kunt koelen (airco bv) denk ik dat die nachttemperaturen erg vervelend zijn. Zeker omdat het juist ook zo heet overdag is. Iemand als @:THEFXR die kookt dan in z'n huis vrees ik.
Ik denk de nachten, ik kijk er niet naar uit. Heb wel een fijne ventilator vandaag nog niet aangeweest, afgelopen dagen wel..vrijdag en zondag vond ik al redelijk horror maar slapen was te doen, daar vrees ik wel een beetje voor.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:37 schreef INViCTuS het volgende:
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik erger ga vinden. Paar dagen van 35 of meer of nachttemperaturen van 20-24
Dat is nogal een dingetje tegenwoordig ja.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, geen airco helaas. Ik wil verhuizen, maar lastig in deze markt. Wellicht maar eens zo'n mobiel ding
quote:Op maandag 22 juni 2026 20:16 schreef LTVDK het volgende:
Waarom is het in het noorden 10 graden kouder
Gelukkig is het buiten afgekoeld en is het inmiddels net zo warm als binnenquote:
Ik ben zo blij met de airco, vooral boven is het de beste investering ooit. Ik slaap weer met deze hitte, bij een heerlijke 21 gr.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig is het buiten afgekoeld en is het inmiddels net zo warm als binnen
(27 graden)
Heb het afgelopen jaar wel nieuwe kozijnen laten plaatsen met triple glas en de zoldervloer geïsoleerd. Had gehoopt dat het ook een beetje zou meehelpen bij warmte, maar lijkt vooral nuttig te zijn geweest voor de winterquote:Op maandag 22 juni 2026 20:28 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben zo blij met de airco, vooral boven is het de beste investering ooit. Ik slaap weer met deze hitte, bij een heerlijke 21 gr.
En het waait ook nog wel beetjequote:Op maandag 22 juni 2026 20:51 schreef MissHobje het volgende:
Afkoelingsalle ramen open
zalig!! Vrees de laatste keer deze week
heul heul heul misschien morgen nog
Het is hier toch al 23.5 buiten. Dat is koeler dan binnenquote:
27 hierquote:Op maandag 22 juni 2026 21:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is hier toch al 23.5 buiten. Dat is koeler dan binnen
Poh hahaha. Dit is echt niet goed hoorquote:Op maandag 22 juni 2026 21:22 schreef Scjvb het volgende:
Maakt uw borst maar vast nat!![]()
[ afbeelding ]
Hitte zet landelijk nog een tandje bij, dus haast zeker horror in het zuiden!
quote:Op maandag 22 juni 2026 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
Zware onweersbuien in de planning
Weermodellen komen richting het weekend opnieuw met onweerskansen. Het lagedrukgebied komt dan dichter in onze buurt te liggen en dat zorgt ook een verrijking van vochtige lucht. De atmosfeer wordt zeer onstabiel als het afgelopen weekend met veel energie in de atmosfeer. CAPE waardes schieten weer richting Amerikaanse begrippen met 2000 tot lokaal 4000 J/KG. Ook andere dagen zien wij deze waardes in terugkomen, maar de luchtsoort is te droog om als trigger te dienen voor het laten ontwikkelen van onweersbuien. De aandacht gaat echt uit naar het weekend.
Wat ook een aandachtspunt is, de hoeveelheid windschering in de atmosfeer, want als we dachten dat het afgelopen vrijdag al heftig was, kan het komend weekend nog een schepje bovenop doen zodra er meer windschering aanwezig is in de atmosfeer. Windschering dient als motor voor het laten ontwikkelen van onweersbuien. hoe meer shear, des de zwaarder de buien gaan uitpakken. Denk hierbij aan zeer zware windstoten (valwinden) en grote hagelstenen. Dit is nog even een aandachtpuntje wat we de komende dagen gaan volgen, maar de hitte zal ongetwijfeld afgestraft gaan worden met zwaar onweer. We houden het de komende week voor jullie in de gaten!
quote:Op maandag 22 juni 2026 21:44 schreef Anti_schaap het volgende:
Paniek !1
Vroeger heette dit gewoon zomer
Ik dnek dat je hier nog de meest betrouwbare info krijgt.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga denk ik maar stoppen hier te kijken, want ik word helemaal niet goed ervan.
vroeger hadden we niet bijna 40 gradenquote:Op maandag 22 juni 2026 21:44 schreef Anti_schaap het volgende:
Paniek !1
Vroeger heette dit gewoon zomer
We houden die tyfushitte aan de grens tegenquote:Op maandag 22 juni 2026 20:16 schreef LTVDK het volgende:
Het heet niet voor niets Friesland.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:16 schreef LTVDK het volgende:
Dat idee heb ik ook. Veel gereden vandaag naar Limburg via Duitsland en weer terug. Lekker de arko aan ipv de airco.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:47 schreef cinderloom het volgende:
Vandaag was het heet, maar ik vond het tov gisteren beter te doen.
Was het minder benauwd misschien?
Ja lagere luchtvochtigheid vandaag. Komende nacht ook. Ik ga nog even maximaal luchten vannacht, nu het nog kan.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:47 schreef cinderloom het volgende:
Vandaag was het heet, maar ik vond het tov gisteren beter te doen.
Was het minder benauwd misschien?
Ja maar die terreurbuien komen van die pleurishittequote:Op maandag 22 juni 2026 23:08 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vind die terreurbuien eigenlijk nog erger dan de pleurishitte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |