Dus je zou het ook prima vinden als een Andrew in Engeland zo zichtbaar is?quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:03 schreef Troel het volgende:
Ondanks dat het natuurlijk niet de ideale schoonzoon is, vind ik het wel mooi dat ie echt als kleinzoon gezien wordt en ondanks alles wel de kist mocht dragen en daarbij mocht zijn.
Al die brandende kaarsenquote:Op maandag 31 augustus 2026 21:09 schreef sportfreak het volgende:
De volledige ceremonie is hier terug te zien:
Bekijk deze YouTube-video
Dat mag ik toch hopen van wel.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:41 schreef AnneX het volgende:
Flauw: zou Marius de enkelband omhebben?
Bij het overlijden van een familielid? Absoluut.quote:Op maandag 31 augustus 2026 21:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus je zou het ook prima vinden als een Andrew in Engeland zo zichtbaar is?
Ik zou zo iemand echt niet op mijn begrafenis willen .....quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij het overlijden van een familielid? Absoluut.
Ik kom toch!@quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zou zo iemand echt niet op mijn begrafenis willen .....
En ik gok dat Harald daar anders over dacht, anders was hij er niet bij geweestquote:Op maandag 31 augustus 2026 22:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zou zo iemand echt niet op mijn begrafenis willen .....
Mijn ergste nachtmerrie.quote:
Inderdaad. Een overlijden en een begrafenis zijn niet de momenten waarop dat soort dingen de overhand zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:02 schreef deedeetee het volgende:
Waarom zou hij niet gewoon erbij mogen zijn ? Dat hij zich heeft misdragen met zijn vriendinnen lijkt mij geen reden om hem buiten de familie te sluiten.
Waarom moet het een feest zijn? Het is een plicht.quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het zo mooi dat we in NL inmiddels gewend zijn aan een monarch die aftreed als het leuk geweest is, en dat de inhuldiging van de nieuwe koning (koningin) ook echt iets feestelijks kan zijn.
Haakon moet dit hele gebeuren nu doorstaan terwijl hij ook alle emoties van het verlies van een ouder vers voor zijn kiezen krijgt, er valt in principe niets te vieren, want dan vier je dat je vader dood is
Het is al erg zat dat je in zo'n situatie kunt komen als je ouders nog jong zijn, maar die troonswisseling bij dood vind ik echt een lastig gegeven als de monarch zo oud is, als je weet dat het eraan komt en je er toch op blijft wachten.
Koningsdag ook maar afschaffen dan?quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom moet het een feest zijn? Het is een plicht.
Nee, maar kennelijk wel een gebeurtenis met een rondrit in een cabrio...quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom moet het een feest zijn? Het is een plicht.
Want de verjaardag van de koning is hetzelfde als de kroon overnemen van je ouder?quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Koningsdag ook maar afschaffen dan?
Waarom wel elk jaar landelijk de verjaardag vieren van iemand die koning is omdat het een plicht is maar geen groot festijn optuigen rondom diens kroning?quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want de verjaardag van de koning is hetzelfde als de kroon overnemen van je ouder?
Omdat hij, inmiddels koning, er voor kiest het te vieren met het volk. Dat is geen plicht. Opvolging heeft hij niet voor gekozen. Je bent nu eenmaal de eerste geborene.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel elk jaar landelijk de verjaardag vieren van iemand die koning is omdat het een plicht is maar geen groot festijn optuigen rondom diens kroning?
Wij zijn het per definite niet eens.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat hij, inmiddels koning, er voor kiest het te vieren met het volk. Dat is geen plicht. Opvolging heeft hij niet voor gekozen. Je bent nu eenmaal de eerste geborene.
Een vrije dag elk jaar op een verjaardag is beter vooruit te plannen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wel elk jaar landelijk de verjaardag vieren van iemand die koning is omdat het een plicht is maar geen groot festijn optuigen rondom diens kroning?
Dat was hij nou net niet...quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat hij, inmiddels koning, er voor kiest het te vieren met het volk. Dat is geen plicht. Opvolging heeft hij niet voor gekozen. Je bent nu eenmaal de eerste geborene.
Je bent het niet eens met de grondwet. Kroning is geregeld in de Grondwet en een plicht. Koningsdag is in de loop der tijd ontstaan. In theorie kan de Vorst overslaan.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij zijn het per definite niet eens.
https://www.koninklijkhui(...)chiedenis-koningsdagquote:Op 31 augustus 1885 werd in Nederland ter gelegenheid van de vijfde verjaardag van Prinses Wilhelmina de eerste Prinsessedag gevierd. Deze dag was de voorloper van Koninginnedag. Het initiatief komt van de liberalen, die met het feest de nationale eenheid wilden benadrukken.
quote:De Noorse koningin Mette-Marit naar ziekenhuis, gebracht door koning Haakon
De Noorse koningin Mette-Marit is dinsdag naar het Rikshospitalet in Oslo gebracht door haar man koning Haakon. Noorse media publiceren dinsdag foto's waarop te zien is hoe de 53-jarige koningin bij het ziekenhuis een auto verlaat die door Haakon bestuurd werd.
Showredactie
1 september 2026, 20:02Laatste update: 20:59
Maak ons je Google-favoriet
Persbureau NTB laat weten dat de koning intussen het ziekenhuis heeft verlaten, maar zijn echtgenote nog niet. Mette-Marit herstelt nog steeds van een longtransplantatie.
Haakon legde eerder vandaag de eed af in het Storting, het Noorse parlement. Het Noorse koninklijk huis maakte dinsdag eerder op de dag bekend dat koningin Mette-Marit last had van complicaties door haar longtransplantatie. Ze moest daarom de hele dag onder observatie blijven, zo luidde de verklaring. Mette-Marit kon daardoor ook niet aanwezig zijn bij de eedaflegging van haar man.
In juni onderging Mette-Marit een longtransplantatie.
Volgens mij waren er wel degelijk festiviteiten met de kroning van Wim-Lexquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kroning van Willem Alexander was op 30 aprilquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want de verjaardag van de koning is hetzelfde als de kroon overnemen van je ouder?
Inhuldiging. We hebben geen kroning in Nederland.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:28 schreef Ole het volgende:
[..]
De kroning van Willem Alexander was op 30 april
Link is dood.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:58 schreef sly-nl het volgende:
Ik lees net dat Marius Borg vanmiddag de zuurverdiende vaantjes van de avondvierdaagse van Harald z'n pak heeft gestolen na de kist geopend te hebben
Hoe durft hijIk zei al dat ze hem niet moesten laten meelopen met de kist
![]()
https://www.theguardian.c(...)rius-borg-at-funeral
[ afbeelding ]
En link is fantasie of kwaadwillendheid.quote:
Ik denk dat het artikel online stond en dat het onzin bleek te zijnquote:Op woensdag 2 september 2026 07:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
En link is fantasie of kwaadwillendheid.
Niets over te lezen in the Guardian. Geen Telegraaf kloon, eerder nrc-like.
Nou he, als je vader is overleden wil je gewoon rust, onder een dekentje huilen of in elk geval op jouw eigen manier rouwen, maar ineens moet je een volk leiden, koning zijn, je verantwoordelijkheid nemen... Respect dat hij het kan (moet).quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het zo mooi dat we in NL inmiddels gewend zijn aan een monarch die aftreedt als het leuk geweest is, en dat de inhuldiging van de nieuwe koning (koningin) ook echt iets feestelijks kan zijn.
Haakon moet dit hele gebeuren nu doorstaan terwijl hij ook alle emoties van het verlies van een ouder vers voor zijn kiezen krijgt, er valt in principe niets te vieren, want dan vier je dat je vader dood is
Het is al erg zat dat je in zo'n situatie kunt komen als je ouders nog jong zijn, maar die troonswisseling bij dood vind ik echt een lastig gegeven als de monarch zo oud is, als je weet dat het eraan komt en je er toch op blijft wachten.
Dit!quote:Op woensdag 2 september 2026 11:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou he, als je vader is overleden wil je gewoon rust, onder een dekentje huilen of in elk geval op jouw eigen manier rouwen, maar ineens moet je een volk leiden, koning zijn, je verantwoordelijkheid nemen... Respect dat hij het kan (moet).
Eigenlijk zou je in nu Haakon's geval een tijdelijke vervanger moeten hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het zo mooi dat we in NL inmiddels gewend zijn aan een monarch die aftreedt als het leuk geweest is, en dat de inhuldiging van de nieuwe koning (koningin) ook echt iets feestelijks kan zijn.
Zijn invaller is Ingrid-Alexandra, die ook in rouw isquote:Op woensdag 2 september 2026 11:23 schreef maily het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je in nu Haakon's geval een tijdelijke vervanger moeten hebben.
Ik bedoel iemand van de regering ....quote:Op woensdag 2 september 2026 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn invaller is Ingrid-Alexandra, die ook in rouw is
Het zou me niets verbazen als steeds meer koningshuizen naar het systeem van aftreden en het inhuldigen van de volgende generatie gaan, het lijkt me geestelijk heel zwaar zoals het nu gebeurt, en de jongere generaties hebben steeds meer oog voor geestelijke problemen.
Dat is natuurlijk iets wat per definitie niet kanquote:Op woensdag 2 september 2026 11:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ik bedoel iemand van de regering ....
Het zou zoveel leuker zijn om te lezen als de artikelen in zijn geheel gepost worden ipv zo'n linkdump.quote:Op zondag 6 september 2026 17:23 schreef bloempje-moi het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)iebezoek-ter-ere-van
Volgens mij is het alleen een filmpjequote:Op zondag 6 september 2026 17:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het zou zoveel leuker zijn om te lezen als de artikelen in zijn geheel gepost worden ipv zo'n linkdump.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |