Dat gebrek aan inzicht begint bij die Geelen toch wel irritant te worden, was een geweldig commercieel directeur, maar nu waait hij met alle winden mee en leg je weer je lot in handen van een passant.quote:Op maandag 29 juni 2026 14:41 schreef over_hedge het volgende:
Directeur voetbalzaken Beuker vertrekt bij Ajax: 'Te groot verschil van inzicht'
Ajax neemt per direct afscheid van Marijn Beuker. De 41-jarige directeur voetbal vertrekt na ruim 2,5 jaar bij de Amsterdamse club, waar al langer vraagtekens werden gezet bij het functioneren van Beuker.
Beuker trad destijds aan op voorspraak van rvc-adviseur Louis van Gaal en was verantwoordelijk voor de voetbalinhoudelijke visie op de lange termijn. Ook was hij nauw betrokken bij de transfers van Ajax afgelopen jaar.
"De afgelopen maanden veranderde de functie van Marijn al op bepaalde onderdelen. In besprekingen over de verdere invulling van onze voetbalorganisatie bleek onderling een te groot verschil van inzicht", zegt algemeen directeur Menno Geelen. "Daarover zijn goede gesprekken gevoerd en samen hebben we geconcludeerd dat het beter is als onze wegen scheiden."
Na de aanstelling van technisch directeur Jordi Cruijff werd de rol van Beuker steeds kleiner. Aangezien Cruijff ook al aan heeft gegeven de contractzaken rond de oudste jeugdteams op zich te zullen nemen, bleef er steeds minder over van het takenpakket van Beuker.
Reactie Beuker
"Ik kijk met trots terug op de samenwerking met alle spelers, ouders, trainers, overige collega's en op de stappen die we samen hebben gezet in de verdere ontwikkeling van de voetbalorganisatie," zegt de Arnhemmer in een reactie op de clubsite. "We hebben met elkaar gewerkt aan een duidelijke visie en methodische lijn en daarmee een fundament gecreëerd waarop de club de komende jaren verder kan bouwen."
Na Alex Kroes is Beuker het tweede bestuurslid dat dit jaar het veld moet ruimen bij Ajax.
https://nos.nl/artikel/26(...)verschil-van-inzicht
Wow .................quote:Op maandag 29 juni 2026 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat gebrek aan inzicht begint bij die Geelen toch wel irritant te worden, was een geweldig commercieel directeur, maar nu waait hij met alle winden mee en leg je weer je lot in handen van een passant.
Dat kan je natuurlijk beide kanten uitleggen. Hij zit er lang genoeg om te weten hoe hij het zou doen. Het lijkt mij sterk dat er geen checks and balances zijn ingebouwd sinds het fiasco met Mislintat. In principe heeft een directeur binnen dat kader beslissingsbevoegdheid om 'solistisch' te opereren of het beleid te dicteren.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat gebrek aan inzicht begint bij die Geelen toch wel irritant te worden, was een geweldig commercieel directeur, maar nu waait hij met alle winden mee en leg je weer je lot in handen van een passant.
Hoe zie jij het dan? Je moet toch een structuur neerzetten en dan kan je mensen inpassen, als Jordi nu alles weer overhoop haalt en die is in de zomer van 2028 vertrokken, kan je weer opnieuw beginnen.quote:
Dit doen ze nu al een paar seizoenen en deze keer moet het echt gaan lukken.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zie jij het dan? Je moet toch een structuur neerzetten en dan kan je mensen inpassen, als Jordi nu alles weer overhoop haalt en die is in de zomer van 2028 vertrokken, kan je weer opnieuw beginnen.
Man, wat moet jij het zwaar hebbenquote:
THE DEFINITION OF INSANITYquote:Op maandag 29 juni 2026 18:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit doen ze nu al een paar seizoenen en deze keer moet het echt gaan lukken.
[ afbeelding ]
Laat hem die functie weer oppakken nu Ziggo heeft opgezegd.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan was de huidige structuur de beste? En was Beuker de beste die je kon hebben?quote:Op maandag 29 juni 2026 16:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zie jij het dan? Je moet toch een structuur neerzetten en dan kan je mensen inpassen, als Jordi nu alles weer overhoop haalt en die is in de zomer van 2028 vertrokken, kan je weer opnieuw beginnen.
Als ie geen Spaans kan spreken, houdt het snel op.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan was de huidige structuur de beste? En was Beuker de beste die je kon hebben?
Ben het met je eens dat er zo snel mogelijk een duidelijk structuur moeten komen hoor. Weet alleen niet of Beuker nou echt een plek daarin hebben moet.
Die Beuker vind ik een blaaskaak, maar het gaat om de functie en het idee erachter, dat wordt gewoon weer bij het oud vuil gezet en dat vind ik wel kwalijk.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan was de huidige structuur de beste? En was Beuker de beste die je kon hebben?
Ben het met je eens dat er zo snel mogelijk een duidelijk structuur moeten komen hoor. Weet alleen niet of Beuker nou echt een plek daarin hebben moet.
eens. Dat wil hij zelf ook liever volgens mij.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat hem die functie weer oppakken nu Ziggo heeft opgezegd.
Moeten we weer een AD gaan zoekenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
eens. Dat wil hij zelf ook liever volgens mij.
En aan de andere kant lees je dat het raar is dat Ajax voor eigenlijk dezelfde rol 2 posities had. Zowel Jordi als Beuker. Wie is er dan echt verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Beuker vind ik een blaaskaak, maar het gaat om de functie en het idee erachter, dat wordt gewoon weer bij het oud vuil gezet en dat vind ik wel kwalijk.
Je kon dat ook aan zien komen, maar Geelen laat het gewoon op z'n beloop, zoals hij eigenlijk alles op z'n beloop laat.
Ben er bang voor.. naja vooral niet meer opstellen.quote:
Benieuwd hoe ze dat geflikt hebben qua salaris. Zelfde geldt voor Ter Stegen als dat lukt.quote:
Moet jij je username niet aanpassen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat geflikt hebben qua salaris. Zelfde geldt voor Ter Stegen als dat lukt.
Vergeet From The Trees niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Moet jij je username niet aanpassen?
Ook wel wat spelers weg die een dik salaris hadden toch? Weghorst 2,5 miljoen per jaar. En kreeg Akpom niet een achterlijk bedrag?
Ja wordt wel tijd voor een naam- en UI verandering.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ook wel wat spelers weg die een dik salaris hadden toch? Weghorst 2,5 miljoen per jaar. En kreeg Akpom niet een achterlijk bedrag?
Mannsverk was ook een Mislintat aankoop dus die zal ook wel veel knakken hebben verdiend.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Afhankelijk van de speler denk ik en wat je zelf achter de hand hebt. Maar het is lastig discussiëren als we niet weten wat hij precies gaat verdienen bij Ajax.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja wordt wel tijd voor een naam- en UI verandering.
Dan nog, ook al zijn Weghorst en Akpom weg, lijkt me niet de bedoeling dat we opnieuw dat soort salarissen gaan uitdelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |