Jij denkt dat je op zolder geen 385 kilo hebt staan?quote:Op maandag 22 juni 2026 07:09 schreef spellie38 het volgende:
385 kilo halfvol is veel voor een balkon op iemands plafond. Check eerst max belasting in je VvE docs. In het ergste geval scheurt de kitvoeg van je buren, niet per se jouw vloer.
En zo niet, dan valt de bbq van de onderburen in het waterquote:
Als je dik bent dan krijg je het ook sneller warm dus afvallen is misschien ook nuttigquote:Op zondag 21 juni 2026 22:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh het was me niet echt opgevallen. Tis te warm om me druk te maken haha
Dat zijn famous last words, dat besef je hopelijk toch wel?quote:Op zondag 21 juni 2026 18:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, zoals je het beschrijft
[..]
klinkt het als of er een dragende muur onder dat plafond/balkon staat, (geen aanhangend balkon dus) en dan lijkt het me geen probleem.
Ook heel mooi metrisch. Ik zie geen bezwaren.quote:Op maandag 22 juni 2026 01:25 schreef Invisibli het volgende:
Ik stel voor dat we dikkerts vanaf nu waarderen op 150 kilo en als meeteenheid gebruiken.
Schept duidelijkheid en is als meeteenheid zijnde niet beledigend.
En als je dan de boot met helium vult, dan draagt de boot ook nog eens een deel van het gewicht van het water!quote:Op zondag 21 juni 2026 23:59 schreef Elpis het volgende:
Vroegah, toen ik nog in een appartement met balkonnetje woonde gebruikte ik een opblaasboot en die vulde ik dan met water. Gaat niet idioot veel in maar genoeg om af te koelen.
Ik kan online niet snel vinden of kadaster dat weet, heb je misschien een linkje?quote:Op maandag 22 juni 2026 15:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat zijn famous last words, dat besef je hopelijk toch wel?
Kun je niet gewoon bij het kadaster opvragen hoeveel je balkon mag dragen? Dan weet je het en hoef je geen woorden als "lijkt mij" en "volgens mij" en "het is zo te horen" te gebruiken.
En een snelle Google toont me dat dat omgerekend 400 kg per vierkante meter is.quote:Het Bouwbesluit schrijft voor dat balkons een draagkracht van 4 kN/m² moeten hebben
Maw een maximale waterhoogte van 40cm, en dan mag er niemand in het badje. Met een waterhoogte van 30cm mag er op elke vierkante meter 1 persoon van max 100kg zitten. Die moet dan wel echt stilzitten, DUS GEEN BOMMETJE!quote:Op maandag 22 juni 2026 15:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik kan online niet snel vinden of kadaster dat weet, heb je misschien een linkje?
Ik vond wel dit over de wettelijke eisen van een balkon in nieuwbouw
https://www.tva-architect(...)-sociale-woningbouw/
[..]
En een snelle Google toont me dat dat omgerekend 400 kg per vierkante meter is.
Sja, als jij je insmeert met zonnebrandcrème, zal dat ook in het water terecht komen.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:41 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb het zwembad gekocht, voor ik het op ga zetten hang ik eerst nog ff een doek op tegen 2 vieze gluurburen aan de overkant
Daarna gaat het beginnen
Denk wel dat ik hem wellicht woensdag op ga zetten, dan is de ergste hitte en morgen ga ik zowiezo al 2 keer zwemmen in het openbare zwembad
Hoe lang kan je een zwembad laten staan voor het water vies word? Moet ik daar sowieso iets in doen qua chloor ofzo of is dat voor een paar dagen niet nodig?
Ik heb geen zon op mijn balkon, dus dat is niet nodig.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:20 schreef maily het volgende:
[..]
Sja, als jij je insmeert met zonnebrandcrème, zal dat ook in het water terecht komen.
Misschien krijg je nog bezoek van waterminnende vogels
Zonnebrandcrème is altijd nodig.quote:Op maandag 22 juni 2026 16:27 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb geen zon op mijn balkon, dus dat is niet nodig.
En die vogels kijken wel uit met mijn katten haha
Waarom? Er zitten meerdere tonnen van staal en beton tussen mijn balkon en de zonquote:Op maandag 22 juni 2026 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zonnebrandcrème is altijd nodig.
Ook bij lichte uv insmeren. Het is maar een kleine moeite..quote:Op maandag 22 juni 2026 16:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Waarom? Er zitten meerdere tonnen van staal en beton tussen mijn balkon en de zon
Ik krijg wel lichte uv, want mijn bril kleurt wel lichtjes maar dat is heel lichtelijk.
Maar dat is een afbeelding.. geen filmpje..quote:Op maandag 22 juni 2026 08:12 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit topic heb geopenend nadat ik dat filmpje zag haha
De link doet het hier niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:10 schreef summer2bird het volgende:
Update!!!
Ik post nu vanuit mijn zwembad
Ik heb eergister deze gehaald:
https://www.kruidvat.nl/familiezwembad/p/5646558
Ik heb hem gevuld met 200 liter water (uitgeteld omdat ik zelf met gieters vulde) en het water staat vol tot de eerste rand.
Verder ga ik 'm ook niet vullen, dit is vol zat voor mij.
Dat hangt er vooral vanaf hoevaak je er een plasje in doet en van het volume daarvanquote:Op maandag 22 juni 2026 15:41 schreef summer2bird het volgende:
Hoe lang kan je een zwembad laten staan voor het water vies word? Moet ik daar sowieso iets in doen qua chloor ofzo of is dat voor een paar dagen niet nodig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |