Het blijft wel een tijdje redelijk koel, we zetten de airco uit als we naar bed gaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je dan geen last van warmte die in je muren zit als het ware bij extreme hitte zoals afgelopen week? Zodra ik hem hier uit zet is het binnen no time weer 25 graden of warmer in de slaapkamers.
In de woonkamer wapperen, op de slaapkamers op de bovenste stand.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:10 schreef cinderloom het volgende:
Hebben jullie de binnenunit trouwens op wapperen staan of de koele lucht naar boven gericht?
Hier meestal wapperend op lage stand.
Hier precies andersom.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In de woonkamer wapperen, op de slaapkamers op de bovenste stand.
Nah, wij vinden de temperatuur aangenaam, maar als we 'm op wapperen zetten dan staat ie elke zo veel seconden op het bed gericht, en dat vinden we dan weer onprettig.quote:
Ik heb het idee dat het met wapperen beter koelt, en dat de koelte verder komt in de woonkamer.quote:
Hier staat het bed recht onder de airco, dus het wapperen geeft geen ongemak want recht naar beneden haalt ie niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nah, wij vinden de temperatuur aangenaam, maar als we 'm op wapperen zetten dan staat ie elke zo veel seconden op het bed gericht, en dat vinden we dan weer onprettig.
Bij ons kan er in de nacht geen raam open, dat is de reden waarom ik jaren geleden een airco heb laten aanleggen op de slaapkamer. Geen enkele last van wind of geluid, in ieder geval minder last dan 35+ gradenquote:Op zondag 21 juni 2026 15:22 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik het juist fijner om het overdag wat koeler te hebben.
In de nacht gaan de ramen openen is het toch al koeler.
Ik zou niet lekker slapen met het geblaas van de airco op mijn kamer, alhoewel ik hem dan wellich top slaapmodus zou kunnen zetten. Dat is vast voor het geluid te temperen.
Met modern bedoel ik alles van maximaal 15-20 jaar oud. En geen Chinees prul natuurlijk, maar met LG/Daikin/Mitsubish/Mitsubishi Heavy (en ik vergeet er nog een paar natuurlijk) is het geen probleem. Beter dan stil laten staan sowieso, net als in de auto. Als je de airco in de auto 2 jaar niet gebruikt dan kan je ook het hele systeem vernieuwen.quote:Ik ga er vanuit dat ik een moderne airco heb, vijf jaar is nog niet oud gok ik.
Die kennis heeft ook een airco van vijf jaar oud. Ook een LG. Denk exact dezelfde als mij.
Dat is normaal... volgens mij is dat het rondpompen van koudemiddel, doet mijne ook weleens (niet constant natuurlijk) maar wat bedoel je met condensbak? Is dat een mobiele airco ofzo?quote:Op maandag 22 juni 2026 08:29 schreef incel het volgende:
Mijn airco maakt een beetje een spoelend geluid, maar heb gisteren al het water geleegd uit de condensbak onderin dat rubberen tuitje dopje weetje wel
maar als de compressor aangaat hoor je echt zo'n spoelend geluid waarom is dat
ja met slurf uit het raamquote:Op maandag 22 juni 2026 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is normaal... volgens mij is dat het rondpompen van koudemiddel, doet mijne ook weleens (niet constant natuurlijk) maar wat bedoel je met condensbak? Is dat een mobiele airco ofzo?
Oud huis, dus bakstenen vermoed ik? Wij hebben beton dat isoleert als een jekko, wat zorgt voor lagere stookkosten in de winter (het is eigenlijk nooit 15 graden of kouder, ook niet als de kachel uit staat) .quote:Op zondag 21 juni 2026 16:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het blijft wel een tijdje redelijk koel, we zetten de airco uit als we naar bed gaan.
Dus je slaapt wel makkelijker in een koele kamer, gedurende de nacht stijgt de temperatuur natuurlijk wel.
Maar daar hebben we doorgaans minder last van.
Het blijft natuurlijk een oud huis, dus bovenstaand verhaal van jou herken ik mij wel in.
Troep en verbruiken veel meer dan split units (omdat je ook weer nieuwe warmte lucht aanzuigt). Heb ook deze hangen in 1 kamertje van kantoor waar niet zoveel airco nodig is. Kost geen drol en kan je zelf plaatsen als je de lengte enzo goed doet zodat je niks hoeft te vacumeren. Mag volgens mij officieel niet dus je kan natuurlijk wel ff een airco monteur lief aankijken en dat laten doen of stickertje laten plakken ofzo.quote:
Oh echt? Dankjewel voor die info einstein dat wist ik niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Troep en verbruiken veel meer dan split units (omdat je ook weer nieuwe warmte lucht aanzuigt). Heb ook deze hangen in 1 kamertje van kantoor waar niet zoveel airco nodig is. Kost geen drol en kan je zelf plaatsen als je de lengte enzo goed doet zodat je niks hoeft te vacumeren. Mag volgens mij officieel niet dus je kan natuurlijk wel ff een airco monteur lief aankijken en dat laten doen of stickertje laten plakken ofzo.
https://www.airco-webwinkel.nl/product-categorie/airco-merken/aux/aux-single-split-aircos/?_gl=1*1176ypj*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw_b_QBhCSARIsAP6hR4dRkzRWjx8fpGjw3bFJ_GWGXP-RiWBvW-XOkxMi4sAIlcIlHLCJTocaAgi6EALw_wcB
Dat terwijl een onderhoudscontract voor een airco helemaal niet verplicht is.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:56 schreef Pajanus het volgende:
De verkoper heeft iig een goed onderhoudscontract verkocht ofzo bij je buurman
goed voor de economie
Tja, waarom zou hij anders zo vaak onderhoud laten plegen?quote:Op maandag 22 juni 2026 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat terwijl een onderhoudscontract voor een airco helemaal niet verplicht is.
Was controle van koelgas en schoonmaken zei hij.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:02 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja, waarom zou hij anders zo vaak onderhoud laten plegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |