abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 21 juni 2026 @ 15:21:12 #26
485843 crew  Jippie
pi_221109435
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou schrijven: "loopt dat bedrag mis". Maar misschien is het andere ook correct.
^O^
  zondag 21 juni 2026 @ 15:28:25 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221109471
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ligt aan de opleiding. Optiek zijn nog maar 2 mbo's in Nederland. Voor machinist 2 in Nederland. Een zeer mooie opleiding laboratorium opleiding ook bijna niet meer te vinden. De bekenste in Sittard.

In mijn provincie had je in het verleden in bijna elke stad een mts, meao, mds etc etc. En zelfs voor een hts hoefde je niet op kamers.
Voor veruit de meeste opleidingen kun je wel in je eigen stad of regio terecht. Voor een studie minder snel.

Ik had dat geluk wel dat ik in vlak boven Amsterdam woonde. Mbo regio alkmaar wat 45 minuten fietsen-treinen was en later de studie in Amsterdam wat 35 minuten met de bus en metro was. Intussen via een inwonersregeling die er toen nog was een kleine sociale huurwoning aangewezen gekregen. Deeltijdwerk naast de studie wat achteraf inclusief vakantie's 32 uur per week gemiddeld was.

Toptijd. Ik kwam prima rond. Nog zuipgeld over ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221109518
Als ze gaan studeren mogen ze studiefinanciering, tot die tijd krijgen ze schoolfinanciering.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221109648
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor veruit de meeste opleidingen kun je wel in je eigen stad of regio terecht. Voor een studie minder snel.

Ik had dat geluk wel dat ik in vlak boven Amsterdam woonde. Mbo regio alkmaar wat 45 minuten fietsen-treinen was en later de studie in Amsterdam wat 35 minuten met de bus en metro was. Intussen via een inwonersregeling die er toen nog was een kleine sociale huurwoning aangewezen gekregen. Deeltijdwerk naast de studie wat achteraf inclusief vakantie's 32 uur per week gemiddeld was.

Toptijd. Ik kwam prima rond. Nog zuipgeld over ook.
Dat klopt. Maar juist de specifieke opleidingen zijn vaak ook opleidingen waarvan je zeker weet dat je een vorm van werkgaranties hebt.
Probleem is dat werkgevers die specifieke opleidingen zelf intern aanboden. Dat is nu minder het geval. Het bestaat nog wel maar steeds minder.

En nu weet ik dat een laboratoruim opleiding n4 pittig is omdat een van mijn dochters die heeft gevolgd. Ze stonden bij wijze van spreken aan de schooldeur om die leerlingen binnen te hengelen. Gelijk werk.
pi_221110106
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Scholieren.
Sorry?
Dus op het MBO studeer je niet?
:')
quote:
Het verschil tussen een opleiding en een studie? Of je nu een mbo-, hbo- of universitaire opleiding volgt: tegenwoordig noemen we dit allemaal 'studeren'. Een hbo-opleiding is een meer praktische opleiding die zich richt op een specifiek beroep. Er is vaak een duidelijke link tussen de theorie en de praktijk.
En het heet ook nog STUDIE-financiering
  zondag 21 juni 2026 @ 17:03:21 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221110122
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:00 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Sorry?
Dus op het MBO studeer je niet?
:')
[..]