quote:Man (68) dood na klap met petanquebal, verdachte (81) aangehouden
In de Franse kustplaats Mimizan is een man overleden nadat hij tijdens een ruzie met een metalen petanquebal werd geslagen. Het 68-jarige slachtoffer werd in zijn gezicht geraakt en zakte niet veel later in elkaar. De man is mogelijk overleden aan een hartstilstand. Een 81-jarige man is aangehouden wegens betrokkenheid bij het incident.
De ruzie zou ontstaan zijn door een conflict over ’territorium’. Een groep spelers die normaal op het strand speelt, wilde uitwijken naar een baan in de stad. Dit vanwege de schaduw. Daar liep de situatie echter volledig uit de hand.
„Er is grote rivaliteit tussen strandspelers en stadspelers”, zegt een getuige tegen persbureau AFP. „Maar ik had niet gedacht dat het zo ver zou komen.”
Zelfverdediging
De 81-jarige verdachte zat sinds woensdag vast en is inmiddels vrij onder voorwaarden. Hij mag onder meer het land niet verlaten. Tijdens verhoren zou de man hebben toegegeven geslagen te hebben met de petanquebal, maar daarbij hebben gezegd daarbij dat hij het uit zelfverdediging deed.
In hoeverre de klap, het daardoor ontstane letsel en het uiteindelijke overlijden verband houden met elkaar, moet blijken uit een autopsie. Het resultaat wordt begin komende week verwacht en moet antwoord geven op die vraag.
https://www.telegraaf.nl/(...)komen/157531819.html
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:33 schreef leolinedance het volgende:
Je bent wel jeu de boules liefhebber hè?
Altijd over je schouder kijken als je daar langs loopt.quote:
Voor de zekerheid een blaffer meenemenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Altijd over je schouder kijken als je daar langs loopt.
Op hun baan komen mag ik sowieso niet omdat ik niet in hun bende zit. Coke en doping kopen kan uiteraard wel.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Altijd over je schouder kijken als je daar langs loopt.
Ik snap dat dit sarcastisch is maar tijdens de Wereldspelen vorig jaar heb ik meerdere uren gespendeerd aan het kijken naar de boulesporten en diverse vormen, van precisie tot snelheid, dat was best vermakelijk en spannendquote:
Tegen collectieve straffenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:07 schreef -XOR- het volgende:
Als het niet normaal kan, dan maar zonder uitsupporters!1
Ik heb serieus nog Jeu de Boules gespeeld vorige week tijdens een familiedag. Ik vind het oprecht een leuk spel en ik verbaas me enorm dat er zulke zwarte randjes aan deze sport zitten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik snap dat dit sarcastisch is maar tijdens de Wereldspelen vorig jaar heb ik meerdere uren gespendeerd aan het kijken naar de boulesporten en diverse vormen, van precisie tot snelheid, dat was best vermakelijk en spannend![]()
En wie zijn weer de pineut? Juist ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 16:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb serieus nog Jeu de Boules gespeeld vorige week tijdens een familiedag. Ik vind het oprecht een leuk spel en ik verbaas me enorm dat er zulke zwarte randjes aan deze sport zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |