abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221099532
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:26 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Hier in Spanje illegaal en hoge boetes om zo maar bomen te kappen.
Hier in de stad is ook regelgeving dat bomen (ook die op eigen terrein) alleen met toestemming gekapt mogen worden. Alles met meer dan 40cm omtrek is beschermd. Voor fruitbomen wordt een uitzondering gemaakt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:20:08 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221100282
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Toen ik dit huis kocht zat er op een raam ook al een rolluik, is ook wel ideaal. Ik heb uiteindelijk nog een netwerk switch gekocht en dan kun je regels instellen, om bijv de rolluik om 9 uur 's avonds automatisch te sluiten. Nu heb ik er helemaal geen omkijken meer naar.

Volgens mij kun je ook instellen dat ze automatisch dicht gaan als de zon erop schijnt (op basis van locatie en orientatie).
Ik heb daar geen stroom en ben ook niet van plan dat aan te laten leggen, dus ik wil ze volledig solar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:37:37 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221100653
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dit is wel een systeem waarbij de warme lucht naar buiten gaat lijkt me? Hoeveel kw/uur maximaal verbruik heeft je systeem?
Idd met zo'n slang naar buiten voor de warmte afvoer.
Zat een raamafdichtingskit bij.

Apparaat is 3500W en volgens de sticker is ie 1,3kWh per 60 minuten.

Ik betaal nu 0,22 euro per kWh, inclusief energiebelasting.

Vandaag hele dag aangehad, met wat korte tussenpozen ivm hond uitlaten, en dat heeft mij niks gekost door mijn panelen.

Merk echt een enorm verschil als ik de woonkamer binnen kom _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:02:18 #179
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221101172
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Idd met zo'n slang naar buiten voor de warmte afvoer.
Zat een raamafdichtingskit bij.

Apparaat is 3500W en volgens de sticker is ie 1,3kWh per 60 minuten.

Ik betaal nu 0,22 euro per kWh, inclusief energiebelasting.

Vandaag hele dag aangehad, met wat korte tussenpozen ivm hond uitlaten, en dat heeft mij niks gekost door mijn panelen.

Merk echt een enorm verschil als ik de woonkamer binnen kom _O_
Het is vooral fijn dat je er gewoon wat aan kan doen als het warm is. Qua kosten vs comfort is het bijna altijd ruim de moeite waard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:09:59 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221101362
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is vooral fijn dat je er gewoon wat aan kan doen als het warm is. Qua kosten vs comfort is het bijna altijd ruim de moeite waard.
Dat is zoveel waard :Y

Voorheen werd het vroeg of laat altijd 29-30 graden in de huiskamer, en dat is eind van de zomer nog niet zo erg, die paar weken.
Maar de laatste jaren was het laat in de lente/vroeg in de zomer vaak al warm, waardoor ik ipv 4 weekjes 2 tot zelfs 3 maanden in een hete woning leefde.
En dat is echt ellendig als je zo lang achtereen geen enkele verkoeling hebt thuis, daar wordt je op een gegeven moment moedeloos van.

En nu is het gewoon heerlijk koel en aangenaam in iig de woonkamer.
Merk het ook aan mijn hond.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:10:47 #181
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221101386
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is zoveel waard :Y

Voorheen werd het vroeg of laat altijd 29-30 graden in de huiskamer, en dat is eind van de zomer nog niet zo erg, die paar weken.
Maar de laatste jaren was het laat in de lente/vroeg in de zomer vaak al warm, waardoor ik ipv 4 weekjes 2 tot zelfs 3 maanden in een hete woning leefde.
En dat is echt ellendig als je zo lang achtereen geen enkele verkoeling hebt thuis, daar wordt je op een gegeven moment moedeloos van.

En nu is het gewoon heerlijk koel en aangenaam in iig de woonkamer.
Merk het ook aan mijn hond.
Het probleem is enkel dat je nu gewend raakt aan deze luxe en dit binnenkort ook boven gaat willen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:14:38 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221101459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem is enkel dat je nu gewend raakt aan deze luxe en dit binnenkort ook boven gaat willen.
Dat niet :P

Heb 's nachts het zolderraampje open (bovenwoning met een zolder, je bent tenslotte een Fokker :7) en 2 ventilatoren staan.

Dat is, ondanks de enorme pleurishitte op zolder best goed te doen.
Immers, zodra ik slaap heb ik geen last van de hitte.
A murky, forgotten land.
pi_221105256
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb daar geen stroom en ben ook niet van plan dat aan te laten leggen, dus ik wil ze volledig solar.
Volgens mij maakt dat helemaal niet uit. Volgens mij is mijn rolluik van luxaflex met een Somfy (bekabeld) motor en je hebt ook somfy motoren die alleen solar zijn.

Als ik snel even google kan ik ook gewoon solar somfy motoren koppelen met die netwerk switch die ik ervoor heb gehaald.
pi_221105268
duidelijk!!! links wil geen groen....
pi_221106301
Ik heb een tuin van 80 vierkante meter. Wilde daar eerst wat groen in hebben maar na 4 maanden toch overal tegels gelegd. Kinderen komen met veel vuil naar binnen en je blijft schoonmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')