Ook echt wel boomers die dan gaan klagen bij de gemeente hieroverquote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Doen! En daar waar handig gewoon een strook maaien, ik zie dat bij ons in de provincie steeds meer gebeuren.
Plus af en toe even wat bloemzaad er bij en wordt steeds mooier!
Dan de gemeente als tip laten geven, verhuizen naar een flat op 13 hoog!quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Ook echt wel boomers die dan gaan klagen bij de gemeente hierover
Zijn bomen niet op een gegeven moment uitgegroeid?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:06 schreef Chandler het volgende:
Het is een probleem op meerdere fronten maar komt voornamelijk van gemakzucht en luxe.
Geen bomen/groen hebben is geen onderhoud hoeven plegen, niet jou kosten en lasten.
Gemeentes dachten jaren en jaren geleden het zelfde, zo min mogelijk bomen want bomen moet je snoeien of rooien en weer vervangen. Nu komen ze landelijk overal op terug. Kost echter wel vele duiten meer want moet wel onderhouden worden. Maar bijkomend voordeel is wateropname bij heftige regen, koeler in een hete zomer.
Ik ben voor meer groen!
En dan gooien omdat het komt door multiculti is wel een beetje kort door de bocht al klopt het dat de meeste mensen uit Afrikaanse en of Arabische landen niet echt op een groene tuin zitten te wachten maar er zijn genoeg (ken ik persoonlijk) die een prachtige tuin onderhouden en er van genieten!
Uitgegroeid bepaald de natuur maar binnen bomen beheer zit er vaak wel een maximum leeftijd of gegeven aan vast. Maar tegenwoordig rooien ze zo min mogelijk (mede mogelijk gemaakt door de bomenridders)quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:30 schreef Alpha0 het volgende:
Zijn bomen niet op een gegeven moment uitgegroeid?
Ik kijk uit op een flat waar het gras hoog staat, wordt om de zoveel tijd wel gemaaid zodat het niet overwoekert.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:20 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dan de gemeente als tip laten geven, verhuizen naar een flat op 13 hoog!toedels!
Dat doet de gemeente hier ook vaak. Langs de randen een strook netjes gemaaid, maar de meeste grotere stukken gras mogen voor de rest lekker groeien en bloeien.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Doen! En daar waar handig gewoon een strook maaien, ik zie dat bij ons in de provincie steeds meer gebeuren.
Klopt, helaas....quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Ik zit in een groep online die gaat over 'tuinen' en het is soms tenenkrommend wat je daar leest. Gisteren iemand die mieren vond in de tuin onder een tegel. En dan veel commentaren van mensen die wel even vertellen hoe je die laat verdwijnen. Kokend water bijvoorbeeld. WTF. zolang ze niet in colonne over het aanrecht lopen heb je toch helemaal geen last van mieren? Had er laatst een nest gevonden in een bloempot, vind ik leuk en laat ik mooi zitten. Heb wel wat met mieren. We hebben zwarte, grote en kleine, en gele in de tuin en het zijn fascinerende beesten en snap niet waarom mensen hier altijd zo hysterisch over doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een paar deuren verderop hebben ze heel de tuin betegeld. En alsof dat nog niet erg genoeg is gieten ze er wekelijks nog een sloot schoonmaakazijn overheen om ZEKER te zijn dat de boel niet alleen boven de tegels dood is, maar dat ook het bodemleven onder de tegels verpest wordt.
Onze tuin is ook lekker 'ruig' maar het is duidelijk te zien dat veel mensen dat helemaal niet leuk vinden. Niet strak genoeg. Wij hebben zelfs paddenstoelen in de tuin, leuk man. Maar je ziet zo aan de gezichten van mensen wat ze er van vinden. Gelukkig hebben we geen buren. Kunnen ze er ook niet over klagen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 23:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Klopt, helaas....
Die zijn gewend dat alles strak gemaaid en aangeharkt moet zijn.
Maar juist dat rommelige is op vele vlakken zoveel beter.
En als er zoals hierboven geschreven wordt ook nog een mix aan bloemzaden wordt uitgestrooid ook zo veel mooier dan de "groen asfalt" monocultuur waar we in Nederland veel te veel van hebben.
Het oogt wel gezelliger.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Onze tuin is ook lekker 'ruig' maar het is duidelijk te zien dat veel mensen dat helemaal niet leuk vinden. Niet strak genoeg. Wij hebben zelfs paddenstoelen in de tuin, leuk man. Maar je ziet zo aan de gezichten van mensen wat ze er van vinden. Gelukkig hebben we geen buren. Kunnen ze er ook niet over klagen.
Wilde tuinenquote:Op woensdag 17 juni 2026 12:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Onze tuin is ook lekker 'ruig' maar het is duidelijk te zien dat veel mensen dat helemaal niet leuk vinden. Niet strak genoeg. Wij hebben zelfs paddenstoelen in de tuin, leuk man. Maar je ziet zo aan de gezichten van mensen wat ze er van vinden. Gelukkig hebben we geen buren. Kunnen ze er ook niet over klagen.
Al die beestjes en plantjes zijn maar stom. Beter alles DOODMAKEN!!! Azijn, kokend water, klemmen, vlammenwerper, gif, ... . Dat zal ze lerenquote:Op woensdag 17 juni 2026 12:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik zit in een groep online die gaat over 'tuinen' en het is soms tenenkrommend wat je daar leest. Gisteren iemand die mieren vond in de tuin onder een tegel. En dan veel commentaren van mensen die wel even vertellen hoe je die laat verdwijnen. Kokend water bijvoorbeeld. WTF. zolang ze niet in colonne over het aanrecht lopen heb je toch helemaal geen last van mieren? Had er laatst een nest gevonden in een bloempot, vind ik leuk en laat ik mooi zitten. Heb wel wat met mieren. We hebben zwarte, grote en kleine, en gele in de tuin en het zijn fascinerende beesten en snap niet waarom mensen hier altijd zo hysterisch over doen.
Stenen bebouwing en bestrating warmt veel makkelijker op en houdt die warmte dankzij een hoge thermische massa ook nog eens veel langer vast.quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:01 schreef raptorix het volgende:
Dat heter komt echt niet door stenen tegels maar omdat huizen/appartementen dichter op elkaar worden gebouwd waardoor de warme lucht blijft staan, je hebt zo een warmtekaart van Amsterdam, in de zomer scheelt het bijna 5 graden tussen het stuk aan het IJ en hier in Oud-West waar we lekker knus op elkaar wonen.
Wietplantenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb een vrij ruim balkon op het Zuiden. Ik woon drie hoog. Wat kan ik daar doen voor groen? Gaarne niet te zwaar. Iemand een idee?
Wiet is jaren '90. Beter cocaplanten pik. Kan je ook een mooie heg mee maken als je geen balkon hebt.quote:
Vanwege de kosten?quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:10 schreef BlaZ het volgende:
Waarom hebben die mensen geen airconditioning?
Dat kost toch haast niks, een split kost zo'n 1500 euro meen ik?quote:
Als je dat ding ook gaat gebruiken voor verwarming worden de kosten lager.quote:
Tja minder groen is overal meer hitte. Zelfde geldt voor de massale bomenkapping waardoor de aarde opwarmt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 09:42 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Kan alleen maar glimlachen om het tegenstrijdige beleid van de overheid. We hebben namelijk de rampzalige keuze gemaakt voor inbreiding wat automatisch ten koste gaat van groen in de stad. Op LinkedIn wordt daar (inbreiding) ook door invloedrijke groepen massaal voor gepleit.
Inbreiden omdat we moeten bouwen voor …….. migranten.
Wel biologisch graag, zodat de bijen er niet dood van gaan...quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Die snappen "maai mei niet" nog niet...quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Het hangt er nogal vanaf hoe je woont, als je een sociale huur doorwaaiwoning uit 1950 hebt die niet fatsoenlijk geïsoleerd is dan verwarm (en koel) je vooral voor de vogels, en is her zeker niet goedkoper dan verwarmen met centrale verwarming.quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je dat ding ook gaat gebruiken voor verwarming worden de kosten lager.
Ik vermoed echter dat het vaak een gevalletje magnietkanniet is. Dat de VVE geen buitenunit toestaat, of de verhuurder dwars ligt. En verrijdbare airco's werken echt veel minder goed.
Overigens: iedereen aan de airco heeft als nadeel dat er meer stroomstoringen komen. Op een bloedhete dag in Malta kun je ze voorspellen in de dichtbevolkte wijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |