abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221058347
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:11 schreef mschol het volgende:

[..]
die kleine rolkoffer is extreem vaag als dat niet beter gedefineerd is
Hoezo de specificaties staan er toch bij? Daarnaast hebben ze tegenwoordig zo een meet ding, past het er niet in dan is hij te groot.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221058352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee hoor.

Nu:
Ticket 20 euro (+20 indien handbagage)

Straks:
Ticket 40 euro (-20 indien zonder handbagage
er is dus verschil en dus haken genoeg mensen af

want die 20 euro, die werd door lang niet iedereen betaald omdat een rolkoffertje gewoon meemocht
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221058356
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoezo de specificaties staan er toch bij? Daarnaast hebben ze tegenwoordig zo een meet ding, past het er niet in dan is hij te groot.
nee, een persoonlijk item met maat X

en een rolkoffertje (van onbekende afmetingen)

en dat meet ding is dus weer voer voor discussie :Y
pi_221058358
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:16 schreef mschol het volgende:

[..]
er is dus verschil en dus haken genoeg mensen af

want die 20 euro, die werd door lang niet iedereen betaald omdat een rolkoffertje gewoon meemocht
Wat is het verschil tussen 20 euro en 40-20 euro? Ze mogen korting aanbieden voor mensen die geen handbagage meenemen. Eindprijs zal dus hetzelfde zijn, alleen met meer administratie.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221058360
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen 20+20 en 40-20?
verschil dat alles duurder is schat :*

en het blijft niet bij (de huidige) 20 euro, dat is echt naief denken
pi_221058362
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:18 schreef mschol het volgende:

[..]
verschil dat alles duurder is schat :*
Nee. Ticket zonder handbagage van 20 euro, blijft straks ook 20 euro.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221058369
Ik heb lang voor luchtvaarmaatschappijen gewerkt, hun marges zijn zo belachelijk klein dat 20 euro ze enorm hard zou raken, dat berekenen ze echt wel door in de prijs.
pi_221058534
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:11 schreef mschol het volgende:

[..]
die kleine rolkoffer is extreem vaag als dat niet beter gedefineerd is
Ik zie inderdaad geen afmetingen staan.

Maar aangezien het gewicht gestandaardiseerd wordt verwacht ik dat de maatschappijen zelf zo slim zijn om hetzelfde formaat te accepteren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221059298
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:40 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Omdat dit onnodig veel tijd in beslag neemt bij het boarden. Ik zeg: loop naar binnen en ga zitten. Bagage gewoon in het ruim. Natuurlijk kun je wel een kleine handtas bij je houden, daar heeft niemand last van. Maar die enorme bagagepakketten die dan bovenin moeten worden gepropt, wat niet past waardoor er weer heen en weer gelopen moet worden met die rotzooi, enzovoorts.
Ja want boarden is vet efficiënt en onder enorme tijdsdruk. Not :')
-XOXO-
pi_221059354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:20 schreef raptorix het volgende:
Ik heb lang voor luchtvaarmaatschappijen gewerkt, hun marges zijn zo belachelijk klein dat 20 euro ze enorm hard zou raken, dat berekenen ze echt wel door in de prijs.
Wat verdienen ze op een gemiddelde budget vlucht?
En wat als het toestel half leeg is?
Vakman pur sang
pi_221059381
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zijn ontzettend veel parameters, budget vluchten zitten juist relatief vol naar mijn weten, het is vooral de wat verdere vluchten die kostbaar zijn, daarnaast krijgen vliegtuigmaatschappijen ook weer van allerlei kickbacks omdat ze juist op de vlucht niets verdienen, veel prijsvechters proberen je bijvoorbeeld ook een huurauto aan te smeren.
pi_221059984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen voor de tas/rugzak staat de maat erbij. Niet voor de rolkoffers

Nu is het oa

KLM/AF: 55x35x25
Lufthansa: 55x40x23
BA: 55x40x23
TUI/Ryan Air: 55x40x20
Easy Jet: 56x45x25
Transavia: 55x40x25

Ik ben niet zo'n globetrotter dat ik meerdere van die koffertjes heb, en als je voor de kleinste gemene deler gaat laat je best wat ruimte liggen. Ik heb de KLM/AF maat genomen want ik reis het meest met KLM en Transavia. Maar als ik met BA of Lufthansa zou vliegen zou ik theoretisch in de problemen kunnen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 16-06-2026 12:39:16 ]
  dinsdag 16 juni 2026 @ 12:57:45 #43
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_221060285
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk zo'n 10% tot 15% van de ticketprijs is wat ze overhouden.
Grofweg moet een vliegtug dus 85 to 90% vol zitten om wat te verdienen.
Als je de jaarwinst van Ryanair (ruim 2 miljard) deelt door het aantal passagiers (ruim 200 miljoen) kom je op een tientje winst per passagier uit. Daar is dan ook wel alles van betaald. Onderhoud, brandstof, alle personeel, gebouwen, aankoop of lease vliegtuigen.
Massa=Kassa maar als vliegtuigen halfvol zitten gaat het 10x zo hard omlaag.
Wie dit leest is gek
pi_221060900
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Ik denk zo'n 10% tot 15% van de ticketprijs is wat ze overhouden.
Grofweg moet een vliegtug dus 85 to 90% vol zitten om wat te verdienen.
Als je de jaarwinst van Ryanair (ruim 2 miljard) deelt door het aantal passagiers (ruim 200 miljoen) kom je op een tientje winst per passagier uit. Daar is dan ook wel alles van betaald. Onderhoud, brandstof, alle personeel, gebouwen, aankoop of lease vliegtuigen.
Massa=Kassa maar als vliegtuigen halfvol zitten gaat het 10x zo hard omlaag.
Bedrijven als Ryanair verdienen relatief veel op zut rond de reis heen, KLM verdient weer veel op onderhoud.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 15:06:50 #45
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221061215
Bedankt voor het duurder maken van een vliegticket, EU-stumpers.

Ik vlieg niet veel maar als ik vlieg heb ik genoeg aan een rugzak. Nu wordt mijn ticket dus sowieso duurder omdat er ook een rolkoffer bij moet...
Blaf me vol
  dinsdag 16 juni 2026 @ 15:10:06 #46
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221061236
Zou je het als Ryanair en Easyjet nog wel om mogen draaien? Standaardticketprijs is mét rolkoffer maar als je kiest voor het niet neenemen van een rolkoffer krijg je een korting. Dan zie ik dat nog wel gebeuren.
Blaf me vol
pi_221062321
Wat een onzin. Dan betalen de mensen zonder handbagage mee aan de handbagage van anderen…
pi_221063049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:34 schreef Halcon het volgende:
Wat een onzin. Dan betalen de mensen zonder handbagage mee aan de handbagage van anderen…
Of krijgen korting.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221063892
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of krijgen korting.
Dat kan ook nog ja. Maar dan nog een nutteloze actie van de EU.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 21:35:05 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_221064072
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus nu is dan een reis bijv. 380 euro en 10KG handbagage 20 euro.

Straks is een reis dan bijv. 400 euro en als je geen handbagage meeneemt krijg je 20 euro korting.

Handig
Waar het om gaat is dat ze niet meer mogen adverteren met een lage prijs waar dan bij het afrekenen opeens nog handbagage bij moet worden opgeteld. Dat is misleidend, omdat de ene maatschappij dat dus wel doet en de andere niet. Nu wordt dat gelijk getrokken en ik vind dat wel goed geloof ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:23:57 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_221067604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bedrijven als Ryanair verdienen relatief veel op zut rond de reis heen, KLM verdient weer veel op onderhoud.
KLM en de andere grote maatschappijen verdienen ook enorm op de premium klasse. Op een stuk of 30 business class stoelen net zo veel als de 300 in economy
Wie dit leest is gek
pi_221067651
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:23 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
KLM en de andere grote maatschappijen verdienen ook enorm op de premium klasse. Op een stuk of 30 business class stoelen net zo veel als de 300 in economy
Klopt, maar dat is bijna met alle bedrijfsmodellen zo dat je 80% winst maakt op 20% van je verkopen, mensen onderschappen wel eens het concept van winstmarge ;)
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:38:46 #53
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_221067706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat ze niet meer mogen adverteren met een lage prijs waar dan bij het afrekenen opeens nog handbagage bij moet worden opgeteld. Dat is misleidend, omdat de ene maatschappij dat dus wel doet en de andere niet. Nu wordt dat gelijk getrokken en ik vind dat wel goed geloof ik.
Klopt. De getoonde prijs op websites en advertenties is dan inclusief rugtas onder de stoel en rolkoffer in het bagagerek. Kies je zonder rolkoffer dan mogen ze wel korting op de getoonde prijs geven maar geen opslag meer. (Rugtas en rolkoffer zijn voorbeelden)
Wie dit leest is gek
pi_221067728
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Klopt. De getoonde prijs op websites en advertenties is dan inclusief rugtas onder de stoel en rolkoffer in het bagagerek. Kies je zonder rolkoffer dan mogen ze wel korting op de getoonde prijs geven maar geen opslag meer. (Rugtas en rolkoffer zijn voorbeelden)
Daar zijn ze sowieso al zeer streng op, er is bijna geen maatschappij die hier geen tonnen aan boetes voor heeft moeten betalen.
pi_221067850
quote:

[..]
Omdat dit onnodig veel tijd in beslag neemt bij het boarden. Ik zeg: loop naar binnen en ga zitten. Bagage gewoon in het ruim. Natuurlijk kun je wel een kleine handtas bij je houden, daar heeft niemand last van. Maar die enorme bagagepakketten die dan bovenin moeten worden gepropt, wat niet past waardoor er weer heen en weer gelopen moet worden met die rotzooi, enzovoorts.
Heb je wel eens gezien hoe er met ruimbagage wordt omgesprongen?

Het is gewoon ideaal: laptop etc in een kleine tas, keepall voor de rest en je komt niets tekort.

Volstrekt onverantwoord om dat in ruimbagage te mikken: tassen beschadigen, inhoud wellicht ook (zeker een laptop is kwetsbaar), risico op dat je bagage kwijtraakt (als je dat een keer hebt meegemaakt wil je dat echt voorkomen in de toekomst). En het is natuurlijk veel sneller.

Met boarden maakt het geen reet uit, want het is ingecalculeerd.
pi_221067913
quote:

[..]
Dat doen de maatschappijen zelf. En ergens is het ook belachelijk dat je zelfs bij KLM moet bijbetalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221067948
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 23:50 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bij ryanair is ruimbagage soms goedkoper dan handbagage.
Bij KLM ook of scheelt maar 5 euro.
Maar ik ben voorstander tegenwoordig betaal je meer voor de bagage dan voor de persoon.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:12:51 #58
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_221067961
Nou gaat dit er natuurlijk wel toe leiden dat straks iedereen handbagage meeneemt, de vraag is dan of dat allemaal past in de cabine. Zo niet dan moet een deel alsnog in het ruim natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_221068058
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Bij KLM ook of scheelt maar 5 euro.
Maar ik ben voorstander tegenwoordig betaal je meer voor de bagage dan voor de persoon.
hoezo
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221068061
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou gaat dit er natuurlijk wel toe leiden dat straks iedereen handbagage meeneemt, de vraag is dan of dat allemaal past in de cabine. Zo niet dan moet een deel alsnog in het ruim natuurlijk.
Nu heeft toch ook vrijwel iedereen handbagage bij zich?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')