Precies. Zo’n motorblok, Karsdorp in feite als spelverdeler en dan had je met Elia, pre-inzinking Jørgensen, Berghuis, Toornstra, Kuyt én ook Kramer achter de hand echt heel veel scorend vermogen.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het hielp Feyenoord enorm dat het geraamte aan het begin van '16/17 al stond. Vilhena - El Ahmadi was daarnaast een motorblok waar weinig doorheen kwam, en destijds ieder Eredivisieteam jaloers op had geweest denk ik.
Oh eens hoor en zijn ontwikkeling stagneerde uiteindelijk veel meer onder Advocaat maar hij leefde op onder Slot, zo'n type wil je graag als trainer. Eentje die inspireert.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Maar niet de dragende speler en aanvoerder die hij onder Slot zou zijn. En dat is niet erg natuurlijk.
Als het ging om in-game management, bijsturen tijdens wedstrijden, kon Gio (dacht ik) wel aardig mee. Maar de Eredivisie zit niet meer in een situatie waar je met het imago van 'people manager' de boel even wint, inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Zo’n motorblok, Karsdorp in feite als spelverdeler en dan had je met Elia, pre-inzinking Jørgensen, Berghuis, Toornstra, Kuyt én ook Kramer achter de hand echt heel veel scorend vermogen.
In feite hoefde je toen de poppetjes alleen maar neer te zetten, want Feyenoord had gewoon een heel goede ploeg en zaten in een ‘flow’. Op het einde van dat seizoen, toen die flow eruit was en er blessures waren, liep het eigenlijk al niet meer. En daarna heeft Gio twee seizoenen geteerd op die restanten in plaats van iets nieuws bedenken, met maar weinig succes.
In de tussentijd is het voetbal een stuk dynamischer geworden, ook in de Eredivisie. Mede door de vijf wissel mogelijkheden. Tegenwoordig komen ook Telstar en Excelsior met een goed plan naar de Kuip en win je die niet meer zomaar op brute kracht en individuele kwaliteit.
Arne Slot is in feite een Ajax trainerquote:Op maandag 15 juni 2026 16:57 schreef Alaphilippe_ het volgende:
In ieder geval een staf die de visie van Arne Slot volledig omarmt.
Rigaux had ook interesse in Borges bij Brugge trouwens. Ook best opmerkelijk.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:06 schreef fetX het volgende:
Rigaux had ‘m al op de korrel bij Brugge dus. Op zichzelf al bijzonder.
Je bedoelt die jongen die ze voor 6 miljoen hebben gehaald en die nu 20 miljoen waard is?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Rigaux had ook interesse in Borges bij Brugge trouwens. Ook best opmerkelijk.
Aan de andere kant, een Peter Bosz was ook altijd een net niet trainer. Die was dan niet saai maar wel vaak kamikaze en zijn ploegen storten altijd in gedurende het seizoen, pakte nooit prijzen. Bosz heeft daar ook van geleerd en zichzelf kunnen aanpassen. Een GvB kan natuurlijk ook andere accenten hebben nu, al zal het natuurlijk geen mega aanvallende coach zijn geworden.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Zo’n motorblok, Karsdorp in feite als spelverdeler en dan had je met Elia, pre-inzinking Jørgensen, Berghuis, Toornstra, Kuyt én ook Kramer achter de hand echt heel veel scorend vermogen.
In feite hoefde je toen de poppetjes alleen maar neer te zetten, want Feyenoord had gewoon een heel goede ploeg en zaten in een ‘flow’. Op het einde van dat seizoen, toen die flow eruit was en er blessures waren, liep het eigenlijk al niet meer. En daarna heeft Gio twee seizoenen geteerd op die restanten in plaats van iets nieuws bedenken, met maar weinig succes.
In de tussentijd is het voetbal een stuk dynamischer geworden, ook in de Eredivisie. Mede door de vijf wissel mogelijkheden. Tegenwoordig komen ook Telstar en Excelsior met een goed plan naar de Kuip en win je die niet meer zomaar op brute kracht en individuele kwaliteit.
Daarnaast kan het zomaar ineens klikken met de spelersgroep, maar het is vooral wishful thinking.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef alopio het volgende:
[..]
Aan de andere kant, een Peter Bosz was ook altijd een net niet trainer. Die was dan niet saai maar wel vaak kamikaze en zijn ploegen storten altijd in gedurende het seizoen, pakte nooit prijzen. Bosz heeft daar ook van geleerd en zichzelf kunnen aanpassen. Een GvB kan natuurlijk ook andere accenten hebben nu, al zal het natuurlijk geen mega aanvallende coach zijn geworden.
Is er nog een Borges dan?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je bedoelt die jongen die ze voor 6 miljoen hebben gehaald en die nu 20 miljoen waard is?
Bosz omarmde wel altijd aanvallend voetbal. Tot op het lachwekkende aan toe door met Heracles tegen ons aan te treden in De Kuip met 3 verdedigers, met het verwachte resultaatquote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef alopio het volgende:
[..]
Aan de andere kant, een Peter Bosz was ook altijd een net niet trainer. Die was dan niet saai maar wel vaak kamikaze en zijn ploegen storten altijd in gedurende het seizoen, pakte nooit prijzen. Bosz heeft daar ook van geleerd en zichzelf kunnen aanpassen. Een GvB kan natuurlijk ook andere accenten hebben nu, al zal het natuurlijk geen mega aanvallende coach zijn geworden.
Onder RvP hebben we één goede wedstrijd gehad, tegen PEC. Onder Gio in het kampioensjaar veel meer.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegen GAE nog wel die met 10 punten achterstand laatste werdenWat een prestatie, geef die man (nog) een standbeeld
![]()
Onder RvP hebben we ook best aardige wedstrijden gehad, het probleem is het ontbreken van hoog druk zetten als onderdeel van het tactisch plan waardoor het vaak ontzettend saai is om naar te kijken en je relatief weinig creëert.
Dat is onder Gio net zo goed een probleem en dat hadden ze kunnen en moeten weten.
Wel aardig eens met deze beschouwing, al kan ik zo een wedstrijd of vijf bedenken waarbij het veldspel gewoon echt goed was en de passmaps die ik nog kan vinden dit bevestigen.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar niet omdat het veldspel nou zo goed was. Het was defensief stabiel en je had heel veel spelers die ‘een goal’ konden maken, maar meer ook niet. Ajax speelde veel beter voetbal dat jaar maar kwamen te laat op gang.
Het blijft imo een freakjaartje waarin vrijwel iedere speler piekte. Er zat nauwelijks een visie of iets achter. Op Berghuis na is er ook geen enkele speler die daarna nog beter is geworden.
Grappig genoeg was er het seizoen daarna wel een heel korte periode waarin Feyenoord heel goed speelde, rond de winter, alleen besloot Gio toen Taap en StJuste weer te wisselen voor Scharie, Bot en Beekie en toen tiefte het weer in elkaar.
Er was kritiek op Toornstra vanuit Klaas, dan weet je eigenlijk wel genoeg toch.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Toornstra speelde toen alles en volgens mij was daar best veel kritiek op in die periode. Kokcu was 18 dus ook bepaald geen junior of zo.
Ik wacht alleen nog op een krantenartikel van de Telegraaf waarin ze opschrijven dat deze twee het succes achter Slot zijn, net als bij schijtingaquote:Op maandag 15 juni 2026 17:14 schreef Vis1980 het volgende:
Het lijkt er ook op dat het Slot-effect nog steeds meespeelt. Ze hebben 1 of meerdere jaren naast Hem gestaan, dus hopelijk hebben ze opgelet.
Sorry, moet er nog steeds aan wennen.
Twee? Misschien drink ik veel teveel, maar... Heu?quote:Op maandag 15 juni 2026 17:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En daarna heeft Gio twee seizoenen geteerd op die restanten in plaats van iets nieuws bedenken, met maar weinig succes.
Begin vorig seizoen een paar aardige potjes gehad, AZ uit (helaas infantiele wissels), Heracles uit 7-0 en PSV thuis oogde qua spel ook nog best aardig. Je werd gesloopt door individuele klasse van een Saibari wat geen schande is als je ziet waar die nu naar toe gaat vertrekken.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Onder RvP hebben we één goede wedstrijd gehad, tegen PEC. Onder Gio in het kampioensjaar veel meer.
Ging wel. Het was wel altijd ‘70e minuut Bilal’, zijn tactische zetten waren vrij voorspelbaar, maar niet heel slecht. In praatprogramma’s vind ik de analyses van Gio ook vaak prima, maar nooit verbluffend.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Als het ging om in-game management, bijsturen tijdens wedstrijden, kon Gio (dacht ik) wel aardig mee. Maar de Eredivisie zit niet meer in een situatie waar je met het imago van 'people manager' de boel even wint, inderdaad.
Ja, 17/18 en het gauw vergeten 18/19.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:57 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Twee? Misschien drink ik veel teveel, maar... Heu?
Met een derde of vierde plek in je achterzak. Goed idee.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:10 schreef Alpha0 het volgende:
Had van Persie zijn contract laten uitdienen, had je een heel jaar de tijd gehad om in alle gemak een opvolger te zoeken.
Nee, maar ik denk dat zo'n people manager na de wanorde van RvP die met iedereen ruzie maakte wel prima is.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Als het ging om in-game management, bijsturen tijdens wedstrijden, kon Gio (dacht ik) wel aardig mee. Maar de Eredivisie zit niet meer in een situatie waar je met het imago van 'people manager' de boel even wint, inderdaad.
Ik wil RvP de 2-6 uit bij Twente ook nog wel geven hoor.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Onder RvP hebben we één goede wedstrijd gehad, tegen PEC. Onder Gio in het kampioensjaar veel meer.
Ook eens, maar wederom is dat denk ik wel fijn na de chaos van afgelopen jaar. "70e minuut Bilal" is toch veel beter voor een selectie dan "70e minuut eerst even een lootje uit de grabbelton halen om te kijken of het Diarra, Sliti, Borges, Sterling, Sauer, Shaqueel, Tengstedt of Bos wordt".quote:Op maandag 15 juni 2026 19:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ging wel. Het was wel altijd ‘70e minuut Bilal’, zijn tactische zetten waren vrij voorspelbaar, maar niet heel slecht. In praatprogramma’s vind ik de analyses van Gio ook vaak prima, maar nooit verbluffend.
PSV thuis aardigquote:Op maandag 15 juni 2026 19:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin vorig seizoen een paar aardige potjes gehad, AZ uit (helaas infantiele wissels), Heracles uit 7-0 en PSV thuis oogde qua spel ook nog best aardig. Je werd gesloopt door individuele klasse van een Saibari wat geen schande is als je ziet waar die nu naar toe gaat vertrekken.
Ik dacht dat het tweede keer de gewonnen bekerjaar wasquote:Op maandag 15 juni 2026 19:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, 17/18 en het gauw vergeten 18/19.
Het seizoen van Trencin, Cuco Martina en de 6-2 tegen Ajax.
Koekoek, brainfart kortsluiting hierquote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is er nog een Borges dan?
Ik meen gelezen te hebben dat Club Brugge één van onze concurrenten was om Borges aan te trekken van Porto vorig jaar.
Edit; ja dus; https://1908.nl/artikelen(...)lute-geldverspilling
In elk geval genoeg kansen gecreëerd en ging redelijk gelijk op, wat tegen een club met de kwaliteit van PSV onder normale omstandigheden het maximaal haalbare is. Daarna is de stemming pas omgeslagen en werd het spel ook eigenlijk met de week slechter.quote:
Blijkbaar had Rigaux dus Gio al op de korrel bij Brugge. Het zal meespelen dat de lijntjes kort zijn om hem te halen (en de beschikbare poel van trainers klein, we bedanken de Bolle) maar ik denk niet dat het om sentiment gaat. Als dat het argument was had hij gewoon vPersie gehouden.quote:Op maandag 15 juni 2026 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alles op basis van sentiment, zoals het aanstellen van Van Persie. Met een nieuwe wind in De Kuip had ik niet verwacht dat het weer zou eindigen met navelstaren.
Dus eigenlijk worden we getraind door een TD en een assistent?quote:Op maandag 15 juni 2026 21:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Blijkbaar had Rigaux dus Gio al op de korrel bij Brugge. Het zal meespelen dat de lijntjes kort zijn om hem te halen (en de beschikbare poel van trainers klein, we bedanken de Bolle) maar ik denk niet dat het om sentiment gaat. Als dat het argument was had hij gewoon vPersie gehouden.
Mijn vermoeden is dat die Belg zelf stevig de touwtjes in handen wil hebben en dan is een type Gio eigenlijk ideaal. Ik denk dat er maar weinig trainers voor te porren zijn om voor een TD te werken die er zo kort op zit.
Het was gewoon een prima seizoen, maar de rest van de seizoenen gaven mij niet het idee dat we hier tactisch blij van worden.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:54 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Wel aardig eens met deze beschouwing, al kan ik zo een wedstrijd of vijf bedenken waarbij het veldspel gewoon echt goed was en de passmaps die ik nog kan vinden dit bevestigen.
Verder speelden we onder Gio veel hoefijzervoetbal, maar zo het onder Slot ging gaan we waarschijnlijk de komende tien jaar niet meer meemaken, dus die verwachting zou ik ook even proberen los te laten.
Als dat daadwerkelijk zijn argument zou zijn vind ik dat vrij dubieus.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Blijkbaar had Rigaux dus Gio al op de korrel bij Brugge. Het zal meespelen dat de lijntjes kort zijn om hem te halen (en de beschikbare poel van trainers klein, we bedanken de Bolle) maar ik denk niet dat het om sentiment gaat. Als dat het argument was had hij gewoon vPersie gehouden.
Mijn vermoeden is dat die Belg zelf stevig de touwtjes in handen wil hebben en dan is een type Gio eigenlijk ideaal. Ik denk dat er maar weinig trainers voor te porren zijn om voor een TD te werken die er zo kort op zit.
Hier kunnen we nog rustig opbouwen en schuiven enzo, maar de PL is bijna een andere tak van sport.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zijn argument zou zijn vind ik dat vrij dubieus.
Het voelt voor mij vooral als een totaal inspiratieloze keuze. Op safe spelen, terwijl dit soort veilige opties uiteindelijk vaak vooral meer stilstand dan vooruitgang opleveren. Het is geen duo waarvan je meteen denkt dat het volgend seizoen weer smullen wordt, en na de afgelopen twee seizoenen was ik daar wel aan toe.
Terugkeren naar Slotball klinkt op zich als een idee, maar dan ga je ook wel weer voorbij aan het feit dat ze in Liverpool dit seizoen bij iedere wedstrijd in slaap zijn gevallen. Daar werkte Slotball na een leuk begin voor geen meter meer. En daar is briljante veldtrainer Hulshoff dan toch ook verantwoordelijk voor.
Het probleem van Slotball zag je bij ons soms ook als een tegenstander het dichtzette. Daarom duurde het vaak ook zo lang voordat ze scoorden, het moest heel vaak van frisse wissels komen en uitputting van de tegenstander.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het voelt voor mij vooral als een totaal inspiratieloze keuze. Op safe spelen, terwijl dit soort veilige opties uiteindelijk vaak vooral meer stilstand dan vooruitgang opleveren. Het is geen duo waarvan je meteen denkt dat het volgend seizoen weer smullen wordt, en na de afgelopen twee seizoenen was ik daar wel aan toe.
Terugkeren naar Slotball klinkt op zich als een idee, maar dan ga je ook wel weer voorbij aan het feit dat ze in Liverpool dit seizoen bij iedere wedstrijd in slaap zijn gevallen. Daar werkte Slotball na een leuk begin voor geen meter meer. En daar is briljante veldtrainer Hulshoff dan toch ook verantwoordelijk voor.
Ja, ik baal er ook wel een beetje van, en dat zeg ik als groot fan van Gio (niet van de trainer maar van de persoon).quote:Op maandag 15 juni 2026 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toevallig of niet, dit seizoen werd Liverpool er bijna iedere wedstrijd uitgelopen door de tegenstander. Wat op zichzelf geen probleem hoeft te zijn, je kunt die statistiek ook zo uitleggen dat de tegenstander vooral achter de bal aan moest rennen, maar een algeheel gebrek aan energie en intensiteit kon je wel waarnemen. Dat leidde dan weer tot saai en voorspelbaar voetbal.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:53 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Hier kunnen we nog rustig opbouwen en schuiven enzo, maar de PL is bijna een andere tak van sport.
Je moet fysiek sterk zijn en gigantisch veel meters kunnen belopen. Elke aanval is een omschakel moment.
Misschien liep Arond wat zijn voetbalopvatting betreft wel een beetje achter.
Vooral omdat we heel matige buitenspelers hadden. De beste maanden/wedstrijden onder Slot waren toen de buitenspelers in vorm waren, de slechte periodes als de buitenspelers niet leverden of geblesseerd waren.quote:Op maandag 15 juni 2026 21:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het probleem van Slotball zag je bij ons soms ook als een tegenstander het dichtzette. Daarom duurde het vaak ook zo lang voordat ze scoorden, het moest heel vaak van frisse wissels komen en uitputting van de tegenstander.
Volgens mij is de voorbereiding van Liverpool totaal in de soep gelopen door de dood van Jota en daar leg je de conditionele basis voor het seizoen. Dus of het seizoen wat dat betreft representatief is weet ik niet.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toevallig of niet, dit seizoen werd Liverpool er bijna iedere wedstrijd uitgelopen door de tegenstander. Wat op zichzelf geen probleem hoeft te zijn, je kunt die statistiek ook zo uitleggen dat de tegenstander vooral achter de bal aan moest rennen, maar een algeheel gebrek aan energie en intensiteit kon je wel waarnemen. Dat leidde dan weer tot saai en voorspelbaar voetbal.
Dus misschien is Slotball inderdaad passé en gokken we uit nostalgie weer op het verkeerde paard.
Dat is wel een verzachtende omstandigheid. Zoals ze bijvoorbeeld ook een enorme fout hebben gemaakt door Luis Diaz te verkopen en Gakpo te houden, maar het zorgwekkende is dat ze het niet voor elkaar gekregen hebben om de zaak tijdens het seizoen om te draaien. Het was van begin tot eind slecht. Ergens verwacht je dan toch enkele tactische aanpassingen, maar dat zat er niet in.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij is de voorbereiding van Liverpool totaal in de soep gelopen door de dood van Jota en daar leg je de conditionele basis voor het seizoen. Dus of het seizoen wat dat betreft representatief is weet ik niet.
Het was een totaal freakseizoen daar en vanaf het moment dat Salah de strijd aan ging met Slot was het verloren voor hem.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij is de voorbereiding van Liverpool totaal in de soep gelopen door de dood van Jota en daar leg je de conditionele basis voor het seizoen. Dus of het seizoen wat dat betreft representatief is weet ik niet.
Nouja, werden wij blij van Dickball die laatste potjes?quote:Op maandag 15 juni 2026 22:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was een totaal freakseizoen daar en vanaf het moment dat Salah de strijd aan ging met Slot was het verloren voor hem.
Ik blijf het ook maar gek vinden, blijkbaar verwachten ze daar een soort rock en roll voetbal maar wat dat precies inhoudt weten ze ook niet. Lijkt mij perfect normaal om in zo’n drama seizoen waar er iemand dood gaat en een paar cruciale spelers langdurig geblesseerd raken wat behoudener te spelen voor maximaal resultaat. Daardoor zijn ze nog vijfde geworden en hebben ze CL gehaald. Kijk maar naar Tottenham, ManU en Chelsea hoe ver je kan afzakken. Maar in Liverpool worden ze liever tiende met aanvallende intenties dan vijfde met saai voetbal. Tja.
Dickie was geen kampioen geworden.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nouja, werden wij blij van Dickball die laatste potjes?
We werden überhaupt niet blij dit seizoen, oke, maar zelfs effectief voetbal kan alsnog onbevredigend zijn. Je redt er uiteindelijk de tweede plaats mee, maar niemand stond op de banken. Helemaal onbegrijpelijk vind ik het niet.
In principe waren ze bij Liverpool ook gewoon van plan om Slot nog een seizoen de kans te geven, tot Iraola ineens beschikbaar was. Zo werkt dat wereldje dan ook wel weer.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dickie was geen kampioen geworden.
Oh dit seizoen, RvP ook niet
Er zit imo nog wel wat tussen ‘behoudener spelen’ en Dickball.quote:Op maandag 15 juni 2026 22:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nouja, werden wij blij van Dickball die laatste potjes?
We werden überhaupt niet blij dit seizoen, oke, maar zelfs effectief voetbal kan alsnog onbevredigend zijn. Je redt er uiteindelijk de tweede plaats mee, maar niemand stond op de banken. Helemaal onbegrijpelijk vind ik het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |