Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Goede vriend al week offline. Meerdere psychoses gehad. Net contact met zijn zus en die kan hem ook niet bereiken. Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen.
Is misschien optie om toch politie te bellen . Ik kan ook niet naar zijn huis gaan want is complex.
Ik zit hiermee..
Z'n zus kan dan toch gewoon de politie bellen en vragen om even te gaan kijken, als ze het niet vertrouwt?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Goede vriend al week offline. Meerdere psychoses gehad. Net contact met zijn zus en die kan hem ook niet bereiken. Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen.
Is misschien optie om toch politie te bellen . Ik kan ook niet naar zijn huis gaan want is complex.
Ik zit hiermee..
Zijn zus al heel veel geweest. We zijn in gesprek.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.
En waarom kan die zus niet langs het huis, hoef je niet te vertellen, dat kan ze beter zeggen te de politie.
En ja, het is eng.
Niet om de politie te bellen, maar om een potentiele uitkomst.
Ik zou bij geen andere optie zeker bellenquote:Op zondag 14 juni 2026 16:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Zijn zus al heel veel geweest. We zijn in gesprek.
Heb zelf ook een keer politie gebeld( ander persoon) namen het heel serieus
Wacht even reactie zus af. Anders bel ik politiequote:Op zondag 14 juni 2026 16:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik zou bij geen andere optie zeker bellen
Volgens mij niet zomaar, maar als diegene meerdere psychoses heeft gehad en dit bekend is bij instanties kan het volgens mij wel kort gesloten worden en kan er toegang verkregen worden tot de woning zonder dat de persoon in kwestie er expliciet toestemming voor geeft.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:47 schreef SimonB. het volgende:
Als niemand contact kan krijgen dan kan en mag de politie toch gewoon de deur inrammen...?
Vorige keer was hij gedwongen opgenomen.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.
En waarom kan die zus niet langs het huis, hoef je niet te vertellen, dat kan ze beter zeggen te de politie.
En ja, het is eng.
Niet om de politie te bellen, maar om een potentiele uitkomst.
Hij is al onder bewind en allesquote:Op zondag 14 juni 2026 16:49 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Volgens mij niet zomaar, maar als diegene meerdere psychoses heeft gehad en dit bekend is bij instanties kan het volgens mij wel kort gesloten worden en kan er toegang verkregen worden tot de woning zonder dat de persoon in kwestie er expliciet toestemming voor geeft.
Dat zou in dit geval gunstigste zijn. Of op vakantie. Maar zelfde geldt is hij in de douche gevallen met hoofd op wc, of cva gekregen. Daarom risico niet nememquote:
Ja zou ik ook doenquote:Op zondag 14 juni 2026 17:01 schreef Ole het volgende:
Trouwens fijn jullie meedenken. Hoop dat zus politie gaat bellen. Ander ik wacht uurtje en dan doe ik het.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Ik zit hiermee..
Sommige mensen laten iemand vallen als iemand ziek wordt of is. Maar er zijn gelukkig ook mensen die accepteren dat iemand ziek is. Bijvoorbeeld een psychose heeft.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?
Volgens mij nemen ze dan iemand mee van de GGZ.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me ook geen taak voor de politie als diegene psychotisch is.
Ik heb ook een vriendin die psychotisch is geweest. Wat is daar mis mee? De echt schrijnende gevallen zijn natuurlijk de top van de piramide, maar mensen die een beetje psychotisch zijn kun je prima mee communiceren. Ze hebben alleen wel wat zorg en interventie nodig. Dat stukje politie bellen en chaos is echt niet hoe het bij iedereen gaat.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?
Ik heb nog nooit iemand laten vallen, als je dat misschien bedoelt.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:45 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Sommige mensen laten iemand vallen als iemand ziek wordt of is. Maar er zijn gelukkig ook mensen die accepteren dat iemand ziek is. Bijvoorbeeld een psychose heeft.
Nee, dat bedoelde ik zeker niet. Excuus als dat zo overkwam.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb nog nooit iemand laten vallen, als je dat misschien bedoelt.
Denk je dat dit het juiste moment is om die vraag te stellen aan TS?quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat voor psychoses?
Sorry voor mijn 'ramptoerisme' instelling, maar als een goede vriend psychoses heeft en je al meteen in de stress schiet als je een week niks van hem gehoord hebt, dan zou wat meer achtergrondinfo wel handig zijn.
Vooral dat: "Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen."
Waar ben je bang voor?
Ja vind ik wel. Zonder afbreuk te doen aan het probleem van TS.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk je dat dit het juiste moment is om die vraag te stellen aan TS?
Of zou het een idee zijn om deze vraag op een later moment te stellen?
Maar ik wil die vraag wel beantwoorden hoor.
Mensen met psychoses hebben die momenten vaak niet voor het uitkiezen, zelf heb ik vrijwilligers werk gedaan bij iemand die psychosegevoelig was.. Superlief, alleen soms werd ie wakker in een kliniek en bleek die zijn halve huis verbouwd te hebben en door een AT uit zijn huis gehaald.
En misschien is ze bang voor wat de politie gaat aantreffen, zelfde dat sommige mensen niet naar de dokter gaan, want stel je voor dat het hoestje opeens iets ergs is.
Ik ken hem lang voor eerste psychose.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat voor psychoses?
Sorry voor mijn 'ramptoerisme' instelling, maar als een goede vriend psychoses heeft en je al meteen in de stress schiet als je een week niks van hem gehoord hebt, dan zou wat meer achtergrondinfo wel handig zijn.
Vooral dat: "Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen."
Waar ben je bang voor?
Heftig.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ken hem lang voor eerste psychose.
En het is meer dan niks gehoord. WhatsApp staat uit en zus kan hem ook niet bereiken.
Jullie weten toch waar hij woont?quote:Op zondag 14 juni 2026 20:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ken hem lang voor eerste psychose.
En het is meer dan niks gehoord. WhatsApp staat uit en zus kan hem ook niet bereiken.
Is besproken. Gaan we misschien nog doenquote:Op zondag 14 juni 2026 20:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jullie weten toch waar hij woont?
Ga daar naar toe met een hakbijl of iets dergelijks.
Dat zou ik doen.
Zal even zoeken..quote:Op zondag 14 juni 2026 20:46 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Mogelijk hebben die een crisisnummer wat jullie kunnen bellen.
Omdat je geen familie bent of?quote:Op zondag 14 juni 2026 20:54 schreef Ole het volgende:
Ik heb politie gebeld. Niet 112 maar 0900 8844. Die willen niks doen. Heb duidelijk aangegeven dat het zorgelijk is en niet eerste keer. Ze wilde ook nier kijken of hij ergens opgepakt was.
Heel vreemd maar ja op dat nr werken tegenwoordig ook uitzendkrachten. 112 kan in dit geval rustig worden gebeld.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:54 schreef Ole het volgende:
Ik heb politie gebeld. Niet 112 maar 0900 8844. Die willen niks doen. Heb duidelijk aangegeven dat het zorgelijk is en niet eerste keer. Ze wilde ook nier kijken of hij ergens opgepakt was.
Ongelooflijk.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:54 schreef Ole het volgende:
Is het voor jou of zus ver ? Zoniet even heengaan en indien geen contact of wat ik je dmde 112 bellen.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:01 schreef Ole het volgende:
Ga toch maar vragen of zijn zus wil bellen. Ik begrijp haar situatie ook wel. Ze is in verleden heel vaak naar zijn huis gegaan. Blijft niet bezig snap ik wel.
Ik niet eerlijk gezegd.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:01 schreef Ole het volgende:
Ga toch maar vragen of zijn zus wil bellen. Ik begrijp haar situatie ook wel. Ze is in verleden heel vaak naar zijn huis gegaan. Blijft niet bezig snap ik wel.
Geen optie om buren te vragen om aan te bellen/kloppen?quote:Op zondag 14 juni 2026 21:01 schreef Ole het volgende:
Mijn ervaring keer gehad dat ik het samen met buren bij vriend van hun ook niet vertrouwde. Zelf gaan kijken, Veel post in de gang rook heel smerig door de brievenbus.Veel vliegen voor de ramen 112 gebeld en de politie was er snel en ging naar binnen. Was foute boel helaas. Hopelijk is dit her niet het geval.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:13 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik niet eerlijk gezegd.
Zij denkt natuurlijk weer gelijk aan psychose.
Maar hij kan ook gestruikeld zijn op de trap of bv vannacht een hartaanval hebben gehad.
Wat ik erger vindt is dat de politie hier niks tegen doet.
Echt bizar.
En de behandelaars weten ook niet waar hij is? Stonden ze dan ook niet voor een dichte deur?quote:Op zondag 14 juni 2026 20:43 schreef Ole het volgende:
Excuus dat mijn reactie iets later is. Prive even met iets dealen.
Situatie:
Eind januari is deze persoon totaal verward van straat geplukt en opgenomen. Hij heeft meerdere behandelaars onder andere van fact. Wordt ook thuis bezocht. Laatste keer dat ik contact met hem had kwam hij al behoorlijk verward over. ( week of twee geleden) Was ook zelf bezig met medicatie stoppen.
Waarschijnlijk wordt zijn contactpersoon alleen in hoge nood gebeld.
Ole in dm ook al gezegd kun je fact bellen ? Indien niet ver voor Ole lijkt mij het beste om zelf bij zijn deur te gaan kijken. iig niet naar binnen gaan. Vertrouwt Ole het daar niet dan 112 bellen.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En de behandelaars weten ook niet waar hij is? Stonden ze dan ook niet voor een dichte deur?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |