Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Goede vriend al week offline. Meerdere psychoses gehad. Net contact met zijn zus en die kan hem ook niet bereiken. Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen.
Is misschien optie om toch politie te bellen . Ik kan ook niet naar zijn huis gaan want is complex.
Ik zit hiermee..
Z'n zus kan dan toch gewoon de politie bellen en vragen om even te gaan kijken, als ze het niet vertrouwt?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Goede vriend al week offline. Meerdere psychoses gehad. Net contact met zijn zus en die kan hem ook niet bereiken. Voor zover we weten heeft hij ook geen contactpersoon. Voor noodgevallen.
Is misschien optie om toch politie te bellen . Ik kan ook niet naar zijn huis gaan want is complex.
Ik zit hiermee..
Zijn zus al heel veel geweest. We zijn in gesprek.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.
En waarom kan die zus niet langs het huis, hoef je niet te vertellen, dat kan ze beter zeggen te de politie.
En ja, het is eng.
Niet om de politie te bellen, maar om een potentiele uitkomst.
Ik zou bij geen andere optie zeker bellenquote:Op zondag 14 juni 2026 16:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Zijn zus al heel veel geweest. We zijn in gesprek.
Heb zelf ook een keer politie gebeld( ander persoon) namen het heel serieus
Wacht even reactie zus af. Anders bel ik politiequote:Op zondag 14 juni 2026 16:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik zou bij geen andere optie zeker bellen
Volgens mij niet zomaar, maar als diegene meerdere psychoses heeft gehad en dit bekend is bij instanties kan het volgens mij wel kort gesloten worden en kan er toegang verkregen worden tot de woning zonder dat de persoon in kwestie er expliciet toestemming voor geeft.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:47 schreef SimonB. het volgende:
Als niemand contact kan krijgen dan kan en mag de politie toch gewoon de deur inrammen...?
Vorige keer was hij gedwongen opgenomen.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Call me stupid, maar waarom niet de politie laten bellen door zijn zus.
En waarom kan die zus niet langs het huis, hoef je niet te vertellen, dat kan ze beter zeggen te de politie.
En ja, het is eng.
Niet om de politie te bellen, maar om een potentiele uitkomst.
Hij is al onder bewind en allesquote:Op zondag 14 juni 2026 16:49 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Volgens mij niet zomaar, maar als diegene meerdere psychoses heeft gehad en dit bekend is bij instanties kan het volgens mij wel kort gesloten worden en kan er toegang verkregen worden tot de woning zonder dat de persoon in kwestie er expliciet toestemming voor geeft.
Dat zou in dit geval gunstigste zijn. Of op vakantie. Maar zelfde geldt is hij in de douche gevallen met hoofd op wc, of cva gekregen. Daarom risico niet nememquote:
Ja zou ik ook doenquote:Op zondag 14 juni 2026 17:01 schreef Ole het volgende:
Trouwens fijn jullie meedenken. Hoop dat zus politie gaat bellen. Ander ik wacht uurtje en dan doe ik het.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:36 schreef Ole het volgende:
Ik zit hiermee..
Sommige mensen laten iemand vallen als iemand ziek wordt of is. Maar er zijn gelukkig ook mensen die accepteren dat iemand ziek is. Bijvoorbeeld een psychose heeft.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?
Volgens mij nemen ze dan iemand mee van de GGZ.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me ook geen taak voor de politie als diegene psychotisch is.
Ik heb ook een vriendin die psychotisch is geweest. Wat is daar mis mee? De echt schrijnende gevallen zijn natuurlijk de top van de piramide, maar mensen die een beetje psychotisch zijn kun je prima mee communiceren. Ze hebben alleen wel wat zorg en interventie nodig. Dat stukje politie bellen en chaos is echt niet hoe het bij iedereen gaat.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik nu veel te ver en overschrijd ik diverse grenzen maar hoe kan een persoon met psychoses een goede vriend van jou zijn?
Ik heb nog nooit iemand laten vallen, als je dat misschien bedoelt.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:45 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Sommige mensen laten iemand vallen als iemand ziek wordt of is. Maar er zijn gelukkig ook mensen die accepteren dat iemand ziek is. Bijvoorbeeld een psychose heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |