Kijk op hetzelfde kanaal een video over Berlijn uit 1994. Wat gaaf. 112 met nachttrein naar St Petersburg, Moskou, Vilnius of Kiev vanaf Lichtenbergquote:
ja, deel van de eerste klasse in ICM stellenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:14 schreef cinderloom het volgende:
Gekke vraag die me net te binnen viel; bestaan eigenlijk nog die afgesloten hokjes met aan beide kanten drie stoelen?
In de Nederlandse treinen
Ja man, dat was na een poosje weggeweest te zijn vanaf '08 tot ergens in de jaren '10 zo. Ik weet uit m'n hoofd niet meer wanneer EuroNight & CityNightLine kaltgestellt zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:19 schreef derLudolf het volgende:
Nooit geweten dat er in Moskova opgespoord werd en er Litouwse rijtuigen in Duitsland hebben gereden.
Dat was geloof ik in 2016.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet uit m'n hoofd niet meer wanneer EuroNight & CityNightLine kaltgestellt zijn.
We worden oud.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Meer dan een spoorgeneratie geleden. Kan het me nog veel te goed herinneren.
ja doe nou maar eens ophouden met dat gequote:Op zondag 5 juli 2026 13:53 schreef marcb1974 het volgende:
Oh ja, die treinen tussen rotterdan en Breda,
wordt dinsdag
quote:Op zondag 5 juli 2026 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ja doe nou maar eens ophouden met dat geheel de tijd.
Het is gewoon fucking vermoeiend en bizar ongeïnformeerd terwijl je prima weet wat er aan de hand is; ze krijgen geen cent meer en moeten daardoor soms drie keer zoveel kosten maken om onderhoud uit te voeren. Doet me heel erg denken aan je (en truth be told, je was niet de enige) gezever over de winkels die NS Poort destijds uitbaatte terwijl niemand daar slechter van werd.quote:
Ligt het ook enigszins geordend in zo'n goot dan? Wij hebben ook wel profinet, servo/Motorkabels en signaalkabel op dezelfde kabellader op onze installaties maar wel soort bij soort.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:58 schreef Duvel het volgende:
Ze hadden het over een knik in een 1500 V-kabel als oorzaak. Als die kabel bij al deze signaalkabels in de goot lag, is dat wel verkeerd, in mijn ogen.
Ik ben er gewoon, net als heel veel OV-reizigers, helemaal klaar mee. Elke keer ligt het weer aan dit of aan dat of aan zus of aan zo. Ik wil het gewoon niet meer horen. Ik heb nergens meer begrip voor, ik wil gewoon dat het werkt. We betalen er goed genoeg voor met z'n allen.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is gewoon fucking vermoeiend en bizar ongeïnformeerd terwijl je prima weet wat er aan de hand is; ze krijgen geen cent meer en moeten daardoor soms drie keer zoveel kosten maken om onderhoud uit te voeren. Doet me heel erg denken aan je (en truth be told, je was niet de enige) gezever over de winkels die NS Poort destijds uitbaatte terwijl niemand daar slechter van werd.
Maar ze moesten maar treinen gaan rijden en winstgevende activiteiten afstoten ofzo.
Dit land valt uit elkaar (80 miljard aan achterstallig onderhoud in infrastructuur) door decennia lang de boel kapot te bezuinigen en een keer in de tien jaar te herzien (naar beneden) wat het basisniveau zou moeten zijn. Maar natuurlijk is de uitvoerende organisatie de schuldige.
Je hoeft er niet eens langs toch?quote:Op zondag 5 juli 2026 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon, net als heel veel OV-reizigers, helemaal klaar mee. Elke keer ligt het weer aan dit of aan dat of aan zus of aan zo. Ik wil het gewoon niet meer horen. Ik heb nergens meer begrip voor, ik wil gewoon dat het werkt. We betalen er goed genoeg voor met z'n allen.
En als het niet werkt ben ik ontevreden. En dan wil ik al niet eens meer weten wie ik wel of niet de schuld mag of kan of moet geven. Gewoon wegwezen. Fiksen die boel. En rap.
Ja, nee, dat is dus het hele probleem, we betalen er te weinig aan. We stemmen (als collectief) al jaren op partijen die het wel prima vinden als we zo dicht mogelijk tegen het absolute minimum aan onderhoud aan gaan zitten, want waarom zou je meer dan het absolute minimum uitgeven. Wat mij betreft mogen er eens mensen met visie (heel eng tegenwoordig geloof ik) aan het roer komen die wat zien in investeren in de infrastructuur van nu en in de toekomst. Maar in vrees dat ik daarmee te veel vraag.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon, net als heel veel OV-reizigers, helemaal klaar mee. Elke keer ligt het weer aan dit of aan dat of aan zus of aan zo. Ik wil het gewoon niet meer horen. Ik heb nergens meer begrip voor, ik wil gewoon dat het werkt. We betalen er goed genoeg voor met z'n allen.
Onder de goot.. als de boel in de goot daarvan is gaan smelten/branden door het beton heen moet het superheet zijn geweest.quote:Op zondag 5 juli 2026 20:58 schreef Duvel het volgende:
Ze hadden het over een knik in een 1500 V-kabel als oorzaak. Als die kabel bij al deze signaalkabels in de goot lag, is dat wel verkeerd, in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |