abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221139147
Ja. Er was alleen geen LUD geregeld.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_221139170
Ludsers
  woensdag 24 juni 2026 @ 20:35:12 #78
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221139265
Op eoa manier had ik in mijn hoofd dat LUD voor sneeuw was :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 juni 2026 @ 20:35:29 #79
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221139268
Zijn er al spoorspattingen geweest?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221139368
Bijna alles is langgelast en dat spat niet toch?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 24 juni 2026 @ 21:11:12 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221139659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En door oranje een sein eerder.
Geel, niet oranje :P

Maar 2x door geel zelfs. Op geel vertrokken uit Bedford, op geel door de wissels ('approach control from red') en vervolgens door op de Up Fast.

Ik vermoed dat de machinist verwachtte dat de trein voor hem zou doorrijden en dat het sein na de wissels dus óók geel zou zijn, en het sein daarna ook. Als dat normaalgesproken altijd zo gaat is de kans aanwezig dat hij volgens verwachtingspatroon reed.

En de zoemer die afgaat bij nadering van een geel sein is hetzelfde als bij het naderen van rood.
pi_221139701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijna alles is langgelast en dat spat niet toch?
Zeg nooit nooit
pi_221140107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:11 schreef James1988 het volgende:

[..]
Geel, niet oranje :P

Maar 2x door geel zelfs. Op geel vertrokken uit Bedford, op geel door de wissels ('approach control from red') en vervolgens door op de Up Fast.

Ik vermoed dat de machinist verwachtte dat de trein voor hem zou doorrijden en dat het sein na de wissels dus óók geel zou zijn, en het sein daarna ook. Als dat normaalgesproken altijd zo gaat is de kans aanwezig dat hij volgens verwachtingspatroon reed.

En de zoemer die afgaat bij nadering van een geel sein is hetzelfde als bij het naderen van rood.
Dat is onmogelijk want ook daar geldt dat je maar met 30mph door een geel sein mag.

Op r/uktrains hebben ze het consequent over orange.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_221140703
Er is verschil tussen de airconditioning in de VIRM en de SLT.
Bij de VIRM kan je stellen dat het materieel ontworpen is in een tijd waarin de klimaatomstandigheden minder extreem waren. De airconditioning moet continu op volle kracht draaien om de coupe koel te krijgen. En als er dan iets te warm loopt, compressor of electronica, of de druk word te hoog, dan schakelt de airconditioning uit.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 24 juni 2026 @ 23:02:24 #85
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221141259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
r/uktrains
wheheheh :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:36 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221141855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk want ook daar geldt dat je maar met 30mph door een geel sein mag.
Nee hoor, de regel is dat je je snelheid zodanig beheerst dat je voor het rode sein kunt stoppen :s)

Sommige vervoerders hebben wel hun eigen guidelines of eisen, zoals "halveer je snelheid tov baanvaksnelheid" of "max 20mph over de AWS-magneet wanneer je rood nadert" maar er is geen harde 30 mph-regel in het Rule Book.
quote:
Op r/uktrains hebben ze het consequent over orange.
Dan hebben ze het consequent fout, want het is yellow. Niet orange of amber. :P
pi_221142371
Prima. Het was oranje.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 25 juni 2026 @ 07:47:05 #88
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_221142591
James heeft gelijk.
pi_221144209
Bedankt voor het bevestigen dat het oranje was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 25 juni 2026 @ 12:48:03 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221144676
Nee voor oranje moet je in de VS zijn.
pi_221144833
Hee stelletje gelijkhebbers, harentrekken is in KLB. En nou optyfen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221146430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedankt voor het bevestigen dat het oranje was.
Welke kleur heeft het knipperlicht van een auto?
pi_221146465
Gitzwart duh.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2026 @ 19:49:45 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_221147735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef b2py het volgende:

[..]
Welke kleur heeft het knipperlicht van een auto?
Geen idee. Ze worden namelijk vrijwel nooit gebruikt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_221147768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef b2py het volgende:

[..]
Welke kleur heeft het knipperlicht van een auto?
Perzik :Y
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_221147802
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Geen idee. Ze worden namelijk vrijwel nooit gebruikt
Guilty
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:39:34 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_221148772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is verschil tussen de airconditioning in de VIRM en de SLT.
Bij de VIRM kan je stellen dat het materieel ontworpen is in een tijd waarin de klimaatomstandigheden minder extreem waren. De airconditioning moet continu op volle kracht draaien om de coupe koel te krijgen. En als er dan iets te warm loopt, compressor of electronica, of de druk word te hoog, dan schakelt de airconditioning uit.....
VIRM1/2/3 is sindsdien gerenoveerd, VIRM4 is van veel later datum.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 12:12:10 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221162933
https://www1.wdr.de/nrw/r(...)icht-fahren-100.html

RE1, RE4, RE5, RE6 en RE11 - dat zijn een aantal drukke lijnen in NRW - rijden niet tussen 13u en 19u. Onder andere vanwege het welzijn van de reiziger. Uhu, die reiziger mag nu in andere treinen kruipen zodat die lekker vol is. Goed voor hun welzijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 13:40:26 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221163741
TRI zou enige diensten ondernemen op de RE1 vanaf 14u. Met n-wage s

Dubbeldekkers met airco vervangen voor n-wagend zonder. Alles voor het welzijn van de reiziger
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 juni 2026 @ 14:02:49 #100
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221163843
Jaar of tien (15?) geleden haden ze toch ook zo'n issues met de airco's in ICE's. Moesten alle ICE's aan de kant en de diensten gereden worden met whatever er maar 1435 spoorde. Tot BR650 aan toe :') Zo spel je "incompetentie" dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')