abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2026 @ 06:20:22 #226
387249 exelletor
exelleren?
pi_221251232
Leuk dat NS Dal vrij... mijn voorvervoer viel uit en er is ook iets van een storing in een tunnel, dus ik moet mijn reisschema aanpassen. Dat is prima, maar wie heeft vervolgens bepaald dat je niet met ICE Frankfurt/Berlijn mag reizen - op een aantal trajecten zitten deze treinen om en om met gewone ic's in de dienstregeling.
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 06:46:36 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221251270
Met een NS abbonement zijn de ICE's toch toeslagvrij?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 juli 2026 @ 06:56:17 #228
387249 exelletor
exelleren?
pi_221251287
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:46 schreef derLudolf het volgende:
"Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar, Nightjet en ICE Frankfurt en ICE Berlijn."
pi_221251440
quote:
15s.gif Op zondag 5 juli 2026 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben er gewoon, net als heel veel OV-reizigers, helemaal klaar mee.
De kiezer vindt het fantastisch want die blijven op partijen stemmen die dit beleid continueren. Jammer voor je.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_221251448
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:46 schreef derLudolf het volgende:
Vorig jaar was er een tijdelijke maatregel in juli en augustus dat de ICEs niet voor binnenlandse reizen gebruikt mochten worden meen ik me te herinneren. Misschien dat dat dit jaar ook weer is, dat weet ik niet zeker.
pi_221251454
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 22:31 schreef dcm360 het volgende:

[..]
Ja, nee, dat is dus het hele probleem, we betalen er te weinig aan. We stemmen (als collectief) al jaren op partijen die het wel prima vinden als we zo dicht mogelijk tegen het absolute minimum aan onderhoud aan gaan zitten, want waarom zou je meer dan het absolute minimum uitgeven. Wat mij betreft mogen er eens mensen met visie (heel eng tegenwoordig geloof ik) aan het roer komen die wat zien in investeren in de infrastructuur van nu en in de toekomst. Maar in vrees dat ik daarmee te veel vraag.
Stel je voor al die enge linkse partijen aan de macht die problemen willen oplossen.
pi_221251478
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 08:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Stel je voor al die enge linkse partijen aan de macht die problemen willen oplossen.
Ja daar gaat het dus mis. Klagen over problemen op Facebook is m'n hele identiteit, ik zit er helemaal niet op te wachten dat er problemen worden opgelost.
pi_221251555
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 08:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Ja daar gaat het dus mis. Klagen over problemen op Facebook is m'n hele identiteit, ik zit er helemaal niet op te wachten dat er problemen worden opgelost.
Nee en dit begrijpen ook heel veel mensen niet; het is helemaal niet in het belang van de VVD om problemen zoals de krapte op de woningmarkt op te lossen want dat betekent dat de 300-400% waardestijging die er in 10 jaar gerealiseerd is teniet wordt gedaan. Oh nee m'n electoraat.

Zelfde verhaal met opvang van vluchtelingen; wel oorlogen blijven steunen in conflictgebieden en dan verbaasd gaan lopen steigeren als ze aan de grens staan. Vervolgens alle opvangcapacitiet dichtknallen en de organisatie die selectie aan de poort moet regelen opblazen door 't kapot te bezuinigen. Vooral geen wetgeving aanpassen om moeilijke mensen terug te kunnen sturen ook zodat het probleem hier in de maatschappij blijft bestaan.

Maar oh wee als een linkse partij zegt "nul vluchtelingen is praktisch onhaalbaar" ook al is dat de harde realiteit. Ondertussen zijn we kreeften in de warmste zomer ooit terwijl in Tilburg op zondagochtend nota bene het elektriciteitsnetwerk uitgaat, terwijl daar dezelfde onderhoudsproblematiek speelt als op het spoor, en dat niet geüpgradet _mocht_ worden van diezelfde overheid de afgelopen 25 jaar.

Maar "De VVD is een extreemlinkse partij want dat heb ik op tiktok op een filmpje gezien." Ja de oplossing is vast nog rechtser en nog meer fascistisch stemmen want als _iets_ deze rotzooi gaat oplossen is het wel hetzelfde economische uitsterfbeleid op publieke voorzieningen dat in de jaren '90 ingezet is. Vooral nog meer privatiseren want _de markt doet het zo fucking fantastisch_ en _tegen veel lagere kosten_ proest. Ik denk 95% van de stemmers niet eens de moeite heeft gelezen om de 10-20 pagina's verkiezingsprogramma door te lezen van de partijen waar ze op gestemd hebben. Fucking walgelijk.

Maar gelukkig gaat het EU-parlement deze week definitief ChatControl doordrukken en zijn we allemaal weer een stukje veiliger.
pi_221251666
Wat fotootjes van ProRail:

pi_221251698
Er zullen vast wat fibers tussenliggen maar het gros is dus gewoon elektrische kabel zo te zien. Dat is inderdaad een kutklus van jewelste. En als er ergens labels zijn weggesmolten moet je alles individueel doormeten.
  Moderator maandag 6 juli 2026 @ 09:49:54 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221251801
Kabelsalat zoals ze dat in het Duits noemen
Wat een kut klus

maandag 6 juli 2026 @ 10:01:05 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221251856
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 08:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Vorig jaar was er een tijdelijke maatregel in juli en augustus dat de ICEs niet voor binnenlandse reizen gebruikt mochten worden meen ik me te herinneren. Misschien dat dat dit jaar ook weer is, dat weet ik niet zeker.
Het is een beetje een half-half maatregel. Ze proberen het te ontmoedigen (door bijv geen stops in NL te tonen zodat de ICE niet in de reisplanner opduikt) maar als je instapt en 'm binnen Nederland gebruikt is er volgens mij niemand die echt moeilijk doet.

Op Somda zijn er de nodige discussies geweest ook, iets over een verschil tussen wat NS International wil, wat NS Binnenland wil en wat contracten tussen die twee.

Dit jaar maakt het sowieso weinig uit: i.v.m. dat goedkopere Dal Vrij abo hebben ze in de voorwaarden expliciet opgenomen dat Dal Vrij niet geldig is in ICE. Nadat het goedkopere abo ten einde is komen die beperkingen ook weer te vervallen.

Zal wel zijn om te voorkomen dat verveelde scholieren de hele dag tussen Arnhem, Amsterdam en Hengelo gaan pingpongen (al dan niet met halve liters Schultenbrau). :P
  maandag 6 juli 2026 @ 17:41:10 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_221255729
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:01 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ze proberen het te ontmoedigen (door bijv geen stops in NL te tonen zodat de ICE niet in de reisplanner opduikt)
Dat kan ik me van eerdere jaren wel herinneren maar vandaag worden ICE's gewoon getoond als je een binnenlandse reis plant.

Dat ontmoedigen is op zich niet gek zolang je het hebt over een internationale trein die naast de binnenlandse dienstregeling rijdt (zoals Amsterdam-Arnhem); tussen Amsterdam en Deventer waar nu een ICE in het pad van een binnenlandse IC rijdt is het wel een vreemde situatie geworden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 juli 2026 @ 21:13:29 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_221257528
ProRail denkt morgen 5 uur te kunnen halen bij Rotterdam, maar er zijn nog zaken die roet in het eten kunnen gooien: een technisch systeem in de Willemsspoortunnel en een verzakt spoor bij Rotterdam Stadion dat hersteld moet worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 juli 2026 @ 21:29:06 #240
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221257775
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Kabelsalat zoals ze dat in het Duits noemen
Wat een kut klus

[ afbeelding ]
Ja nou ja. Had niet gehoeven :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 juli 2026 @ 22:04:46 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_221258350
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Onder de goot.. als de boel in de goot daarvan is gaan smelten/branden door het beton heen moet het superheet zijn geweest.

De brand werd ook pas blusbaar toen een compleet onderstation afgeschakeld werd. Die voedde deze kabel.
Ja onder de goot kan, maar op minstens 90 cm diepte als ik me niet vergis. Dan heeft ie echt flink liggen spetteren, zal het zand ook wel mooi verglaasd zijn. En jammer dat de sluiting zo gaar was dat de beveiliging niet aansprak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 6 juli 2026 @ 22:05:41 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_221258364
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ligt het ook enigszins geordend in zo'n goot dan? Wij hebben ook wel profinet, servo/Motorkabels en signaalkabel op dezelfde kabellader op onze installaties maar wel soort bij soort.
Geen hoog- en laagspanning door elkaar, zou je zeggen. Verder is de boel vrij robuust.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:10:21 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221264636
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:56 schreef exelletor het volgende:

[..]
"Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar, Nightjet en ICE Frankfurt en ICE Berlijn."
Ik ben gewoon met de ICE geweest binnenlands en geen probleem bij controle. Volgens mij doelen ze met die voorwarde op het boeken van internationale reis. Als je bij NS Internationaal boekt kan je 100% korting in NL toevoegen. Want in de Eurostar naar Parijs mag je sowieso niet met binnenlands ticket.

Op Somda zijn ze ook heel stellig dat je absoluut niet de grens over mag met de klimaatticket. Maar kijk:
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:14:38 #244
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221264651
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik ben gewoon met de ICE geweest binnenlands en geen probleem bij controle. Volgens mij doelen ze met die voorwarde op het boeken van internationale reis. Als je bij NS Internationaal boekt kan je 100% korting in NL toevoegen. Want in de Eurostar naar Parijs mag je sowieso niet met binnenlands ticket.

Op Somda zijn ze ook heel stellig dat je absoluut niet de grens over mag met de klimaatticket. Maar kijk:
[ afbeelding ]
Heerlen - Aken mag gewoon. Je kan in Aken ook gewoon in-/uitchecken.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:22:55 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221264687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:14 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Heerlen - Aken mag gewoon. Je kan in Aken ook gewoon in-/uitchecken.
Ja. Overal je kan inchecken met chipkaart mag je gewoon heen. Dus ook naar Emmerich en Gronau. Maar in de voorwaarden schijnt te staan dat je niet naar het buitenland mag ofzo :')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 16:35:08 #246
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221264779
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 16:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Overal je kan inchecken met chipkaart mag je gewoon heen. Dus ook naar Emmerich en Gronau. Maar in de voorwaarden schijnt te staan dat je niet naar het buitenland mag ofzo :')
Zou kunnen. Maar voor zover ik heb meegekregen is dat juist, zoals je eerder zei, voor ICE en Eurostar.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:22:03 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_221268107
Er zijn twee varianten van het Nederland Dal Vrij abo: de standaard Flex versie en een tijdelijke prepaid maandkaart-versie. Deze hebben afwijkende voorwaarden.

Bij de Flex versie staat de beperking op Arriva naar het buitenland niet.
  woensdag 8 juli 2026 @ 15:40:39 #248
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_221275608
Waarom heeft de DB een verlies van 2,3 mrd (in 2025), rijden maar 60% van de ICE op tijd (daarbij tellen ze de uitgevallen treinen niet mee, anders wordt het percentage nog lager). En worden de tickets steeds duurder:

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:33:21 #249
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_221278378
De BLS organiseert rondleidingen naar de Lotschberg-Basistunnel. Deze tunnel wordt de komende jaren afgebouwd, nu is een van de twee buizen nog maar half af, die gaan ze nu compleet afbouwen. Imposant is vooral het kijkvenster in de actieve buis, waar de intercity's met 200 voorbij schieten

Daarvoor vanochtend ICE106 gezien aan de Thunersee, opweg naar Hamburg (waar deze op het moment van schrijven aankomt)
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 22:06:03 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221278768
Gaaf, krijg je ook een kijkje achter de schermen van de technische installaties en zo. Mooi plaatje van de ICE O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')