"Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar, Nightjet en ICE Frankfurt en ICE Berlijn."quote:Op maandag 6 juli 2026 06:46 schreef derLudolf het volgende:
Met een NS abbonement zijn de ICE's toch toeslagvrij?
De kiezer vindt het fantastisch want die blijven op partijen stemmen die dit beleid continueren. Jammer voor je.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon, net als heel veel OV-reizigers, helemaal klaar mee.
Vorig jaar was er een tijdelijke maatregel in juli en augustus dat de ICEs niet voor binnenlandse reizen gebruikt mochten worden meen ik me te herinneren. Misschien dat dat dit jaar ook weer is, dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 6 juli 2026 06:46 schreef derLudolf het volgende:
Met een NS abbonement zijn de ICE's toch toeslagvrij?
Stel je voor al die enge linkse partijen aan de macht die problemen willen oplossen.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:31 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Ja, nee, dat is dus het hele probleem, we betalen er te weinig aan. We stemmen (als collectief) al jaren op partijen die het wel prima vinden als we zo dicht mogelijk tegen het absolute minimum aan onderhoud aan gaan zitten, want waarom zou je meer dan het absolute minimum uitgeven. Wat mij betreft mogen er eens mensen met visie (heel eng tegenwoordig geloof ik) aan het roer komen die wat zien in investeren in de infrastructuur van nu en in de toekomst. Maar in vrees dat ik daarmee te veel vraag.
Ja daar gaat het dus mis. Klagen over problemen op Facebook is m'n hele identiteit, ik zit er helemaal niet op te wachten dat er problemen worden opgelost.quote:Op maandag 6 juli 2026 08:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stel je voor al die enge linkse partijen aan de macht die problemen willen oplossen.
Nee en dit begrijpen ook heel veel mensen niet; het is helemaal niet in het belang van de VVD om problemen zoals de krapte op de woningmarkt op te lossen want dat betekent dat de 300-400% waardestijging die er in 10 jaar gerealiseerd is teniet wordt gedaan. Oh nee m'n electoraat.quote:Op maandag 6 juli 2026 08:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja daar gaat het dus mis. Klagen over problemen op Facebook is m'n hele identiteit, ik zit er helemaal niet op te wachten dat er problemen worden opgelost.
Het is een beetje een half-half maatregel. Ze proberen het te ontmoedigen (door bijv geen stops in NL te tonen zodat de ICE niet in de reisplanner opduikt) maar als je instapt en 'm binnen Nederland gebruikt is er volgens mij niemand die echt moeilijk doet.quote:Op maandag 6 juli 2026 08:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vorig jaar was er een tijdelijke maatregel in juli en augustus dat de ICEs niet voor binnenlandse reizen gebruikt mochten worden meen ik me te herinneren. Misschien dat dat dit jaar ook weer is, dat weet ik niet zeker.
Dat kan ik me van eerdere jaren wel herinneren maar vandaag worden ICE's gewoon getoond als je een binnenlandse reis plant.quote:Op maandag 6 juli 2026 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze proberen het te ontmoedigen (door bijv geen stops in NL te tonen zodat de ICE niet in de reisplanner opduikt)
Ja nou ja. Had niet gehoevenquote:Op maandag 6 juli 2026 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Kabelsalat zoals ze dat in het Duits noemen
Wat een kut klus
[ afbeelding ]
Ja onder de goot kan, maar op minstens 90 cm diepte als ik me niet vergis. Dan heeft ie echt flink liggen spetteren, zal het zand ook wel mooi verglaasd zijn. En jammer dat de sluiting zo gaar was dat de beveiliging niet aansprak.quote:Op zondag 5 juli 2026 22:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Onder de goot.. als de boel in de goot daarvan is gaan smelten/branden door het beton heen moet het superheet zijn geweest.
De brand werd ook pas blusbaar toen een compleet onderstation afgeschakeld werd. Die voedde deze kabel.
Geen hoog- en laagspanning door elkaar, zou je zeggen. Verder is de boel vrij robuust.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt het ook enigszins geordend in zo'n goot dan? Wij hebben ook wel profinet, servo/Motorkabels en signaalkabel op dezelfde kabellader op onze installaties maar wel soort bij soort.
Ik ben gewoon met de ICE geweest binnenlands en geen probleem bij controle. Volgens mij doelen ze met die voorwarde op het boeken van internationale reis. Als je bij NS Internationaal boekt kan je 100% korting in NL toevoegen. Want in de Eurostar naar Parijs mag je sowieso niet met binnenlands ticket.quote:Op maandag 6 juli 2026 06:56 schreef exelletor het volgende:
[..]
"Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar, Nightjet en ICE Frankfurt en ICE Berlijn."
Heerlen - Aken mag gewoon. Je kan in Aken ook gewoon in-/uitchecken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben gewoon met de ICE geweest binnenlands en geen probleem bij controle. Volgens mij doelen ze met die voorwarde op het boeken van internationale reis. Als je bij NS Internationaal boekt kan je 100% korting in NL toevoegen. Want in de Eurostar naar Parijs mag je sowieso niet met binnenlands ticket.
Op Somda zijn ze ook heel stellig dat je absoluut niet de grens over mag met de klimaatticket. Maar kijk:
[ afbeelding ]
Ja. Overal je kan inchecken met chipkaart mag je gewoon heen. Dus ook naar Emmerich en Gronau. Maar in de voorwaarden schijnt te staan dat je niet naar het buitenland mag ofzoquote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heerlen - Aken mag gewoon. Je kan in Aken ook gewoon in-/uitchecken.
Zou kunnen. Maar voor zover ik heb meegekregen is dat juist, zoals je eerder zei, voor ICE en Eurostar.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Overal je kan inchecken met chipkaart mag je gewoon heen. Dus ook naar Emmerich en Gronau. Maar in de voorwaarden schijnt te staan dat je niet naar het buitenland mag ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |