Geen probleem, na de tien maanden cel heeft hij spontaan een geweten ontwikkeld en gaat hij voortaan door het leven als een regels accepterende, Suzuki Alto 1.0 Comfort rijdende brave burger.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:08 schreef Qarrad het volgende:
Ook erg geruststellend dat hij zijn rijbewijs 5 jaar niet terugkrijgt. De vorige keer dat het was ingenomen was het ook zo'n succes namelijk.
Oh, als er toch een manier was om dit soort recalcitrante en gewetenloze mensen die vijf jaar met zekerheid van de weg te houden. Misschien kunnen we een speciale plek inrichten om mensen tijdelijk vast te houden. Ik bedoel, die tien maandjes zit hij ook ergens, toch?
Omdat er een speciale niche is voor niet deugende debielen voor autoverhuur. Op dezelfde fiets zijn er kickboksscholen die mensen met een waslijst aan veroordelingen voor geweldsdelicten vrolijk les blijven geven in het leren slopen van andermans lijf.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:36 schreef vosss het volgende:
Waarom is in die straf niet opgenomen dat, gedurende dat rijverbod, zijn naam en gezicht bij alle autoverhuurbedrijven en alle autodealers en autoverkopers bekend is?
Dit sujet gaat toch gewoon weer een volgende "proefritje" maken niet dan?
Op ie manier wordt dat in elk geval al voor een groot gedeelte lastig gemaakt.
Ik ben voor.
Of een persoonlijk soort van alcoholslot, maar dan een rijontzeggongsslot of iets.
Waarom is dat er niet?
Dat wordt dan vast niet deze iig:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En zijn er omgevingen waarin dit soort gedrag nooit ligt aan de daders en dit gedrag wordt gezien als normaal bij jongens. Over een paar jaar regelen ze een arme bruid voor hem en dan hopen ze dat hij "serieus" wordt. Dus het gaat zich ook nog voortplanten en het leven van nog meer mensen, inclusief bruid, vertiefen.
Uit eerdere berichtgeving leek zij in ieder geval wel oprecht aangeslagen door het doodrijden van een omaatje, in tegenstelling tot de daadwerkelijke dader. Ik profileer Amin ook wel als een mannetje dat vervelend gaat doen als je hem niet helpt bij het wegkomen met z'n wangedrag.quote:In deze zaak stond ook de ex-vriendin van Amin El A. terecht: zij zat naast de bestuurder en was samen met hem weggegaan na de botsing. Het verlaten van de plek van het ongeval is strafbaar. De rechter spreekt haar vrij. “Zij heeft het rijden van de verdachte niet beïnvloed en had geen aandeel in de aanrijding.
14 maanden???quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In ieder geval hoger dan de eis.
10 maanden zitten voor het roekeloos doodrijden van iemand en het verlaten van plaats delict. Koopje
Ik heb nog nooit een auto gehuurd maar moet je dan niet je rijbewijs laten zien?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:36 schreef vosss het volgende:
Waarom is in die straf niet opgenomen dat, gedurende dat rijverbod, zijn naam en gezicht bij alle autoverhuurbedrijven en alle autodealers en autoverkopers bekend is?
Auto kopen zal vast wel kunnen zonder.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:35 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een auto gehuurd maar moet je dan niet je rijbewijs laten zien?
Die was toch al eerder ingenomen omdat hij ook zo roekeloos reed?
Geen rijbewijs geen auto dacht ik.
Kopen moet je volgens mij ook rijbewijs tonen want de auto moet van de naam van de verkoper op je eigen naam.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Auto kopen zal vast wel kunnen zonder.
Auto huren kan inderdaad niet zonder rijbewijs.
Nee.quote:
Kolder. Pa en zoon van Wijngaarden zijn autochtonen en zeer uitgebreid in het nieuws geweest. Die gek die met z'n vrachtwagen opzettelijk oa een agent doodreed is een autochtoon en uitgebreid in het nieuws geweest. Straatracertje Tom de Graauw is een autochtoon en in het nieuws geweest. Zuiperd Mick Flentge is een autochtoon en in het nieuws geweest. Andere zuiplap Jeroen Mook is een autochtoon en in het nieuws geweest. Enz.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:41 schreef bianconeri het volgende:
Buitenlander als dader: Het is nieuws.
Elke keer weer als een Nederland zoiets doet, en ja dat komt veel voor, dan is het geen nieuws.
Bij kopen ook wel logisch, alhoewel de rijkelui wel eens auto´s voor kinderen kopen zonder rijbewijs.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Kopen moet je volgens mij ook rijbewijs tonen want de auto moet van de naam van de verkoper op je eigen naam.
Huren ook dus tnx. lijkt me ook wel logisch.
Volgens mij had hij geen rijbewijs meer en had dus eigenlijk niet eens een auto moeten kunnen huren.
Eens, en die patroonherkenning zorgt ervoor dat ik bepaalde soorten 'mensen' mijd als de pest.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:27 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Nee.
Kijk jij wel eens naar Opsporing Verzocht?
Misschien een keertje doen en dan pen en papier erbij pakken.
Maak 2 kolommen. Blank en niet-blank.
Bij elke zaak komt een signalement langs van de dader.
Zet nu een streepje in de juiste kolom (we noemen dit ook wel 'turven')
Aan het eind van de uitzending kan je nu zien wie 'gewonnen' heeft.
Als je dit vaak genoeg doet, ontwikkel je de fascinerende vaardigheid van 'patroonherkenning'.
Misschien heb je er geen zin in (begrijpelijk, want mensen vinden het niet fijn om hun standpunt bij te moeten stellen) maar dit zou ooit je leven kunnen redden.
Tevens een plaatje bijgevoegd van D66/Pro stemmers die voor het eerst naar Opsporing Verzocht kijken![]()
[ afbeelding ]
Of een dubieus verhuurbedrijf.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bij kopen ook wel logisch, alhoewel de rijkelui wel eens auto´s voor kinderen kopen zonder rijbewijs.
Maar die auto´s zullen wel op hun naam (en dus rijbewijs) staan.
Huren had hij dus inderdaad niet moeten kunnen doen.
Ik neem zelfs aan dat bij een naam check een rijverbod wel omhoog moet komen?
Enige wat ik mij kan bedenken is een valse ID en valse rijbewijs.
Omdat je je X ook niet bij de Albert Heijn koopt en een neprijbewijs een paar meier kost.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:36 schreef vosss het volgende:
De vraag is of we in dit geval nog wel over een ongeluk kunnen spreken. In vele landen wordt er bij extreem roekeloos rijgedrag vanuit gegaan dat er toch wel opzet in het spel zit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:40 schreef monkyyy het volgende:
10 maanden zitten voor een dodelijk ongeluk, zware straf wel.
~~ Patrick Kluivert.
Is het daar nurture of nature?quote:
Vind ik wel terecht, dit is een bizar risico en dan ook nog voor een tweede keer. Dat mag toch wel kei en keihard bestraft worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is of we in dit geval nog wel over een ongeluk kunnen spreken. In vele landen wordt er bij extreem roekeloos rijgedrag vanuit gegaan dat er toch wel opzet in het spel zit.
In DL weten ze wel raad met zulke figuren...quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht, dit is een bizar risico en dan ook nog voor een tweede keer. Dat mag toch wel kei en keihard bestraft worden.
En dan zonder rijbewijs, dus ook geen verzekering.
Ja, want de rechter zal in dergelijke gevallen natuurlijk wel bijzonder hard straffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:08 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Je zal zo'n gast maar tegenkomen na die 14 maanden.
Hou je dan maar eens in.
Terecht. Weg ermee.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
In DL weten ze wel raad met zulke figuren...
https://www.vrt.be/vrtnws(...)voormoord-1-2904294/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |