abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221025520
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 03:42 schreef Kowloon het volgende:
Ze zijn volkomen achterlijk geworden bij de VVD. Ik zal dit even vertalen:
[..]
“Ik ben Vincent en ik ga over de infrastructuur in Nederland. Van Eelco heb ik te weinig budget toegewezen gekregen om deze kerntaak van de overheid fatsoenlijk te kunnen uitvoeren.”

“Eelco doet dat omdat Dilan tijdens de verkiezingscampagne peperdure beloften aan de kiezer heeft gedaan om het vege lijf te redden. Ook wil Eelco, om geen slachtoffer te worden van zijn eigen begrotingsretoriek, geen geld lenen om uitgaven te dekken die in de toekomst evident tot maatschappelijk rendement leiden.”

“Daarom heb ik, Vincent, besloten dat de Nederlanders die in Noord-Nederland wonen of een woning zoeken in de stront mogen zakken. Ik, Vincent, kom daar immers toch nooit en ik woon ook al gerieflijk in Wassenaar.”

En D66 en CDA kijken schaapachtig toe.
Hoewel hier zeker iets voor te zeggen is, heeft Karremans toch wel een puntje. Zijn ministerie werd inderdaad als pinautomaat gebruikt om geldstromen vrij te maken voor lokale subsidies rond woningbouw en dat blijkt nu ten koste te gaan van de kerntaken (het reguliere onderhoud van de rijkswegen in Noord Nederland is voorlopig stopgezet). Daarbij kan je je ook afvragen hoe effectief dit soort subsidies daadwerkelijk zijn en of het de woningbouw echt versnelt.
De woningbouwmarkt is afgelopen jaren echt kapot gesubsidieerd. Voorheen was woningbouw bij de meeste ontwikkelingsprojecten de financiėle drager en nu heeft alles blijkbaar een grote onrendabele top…
pi_221025529
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Misschien moeten ze de pinautomaat van het ministerie van Defensie of het ministerie van Klimaat dan even lenen. Daar is wel geld voor.
Oh, dat gaat vast gebeuren. Dan wordt die nieuwe infra gelabeld voor dual use of militaire mobiliteit of wordt de groenstrook toegerekend aan de CDOKE-middelen.
pi_221027251
Er was eens een camping waar iedereen graag heen wilde, echter het was een kleine camping en het aantal plekken was beperkt en uitbreiden met nieuwe plekken ging ook stroef. Toch stond de campinghouder het toe dat er meer boekingen gedaan werden dan er plaatsen waren. De gasten die kwamen voor wie geen plek meer was moesten noodgedwongen maar hun tentje op plekken zetten waar al tenten van andere gasten stonden of gebruikten het bijbehorende sportveldje van de camping. Gasten die zich hierover beklaagden werd door de campingeigenaar 'toeristenhaat' verweten. Omdat het uitbreiden met nieuwe plaatsen maar niet lukte maar er wel steeds meer gasten kwamen dan er plaatsen waren werd het geleidelijk aan steeds minder leuk op de camping totdat het totaal onleefbaar werd.
pi_221027323
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 03:42 schreef Kowloon het volgende:
Ze zijn volkomen achterlijk geworden bij de VVD. Ik zal dit even vertalen:
[..]
“Ik ben Vincent en ik ga over de infrastructuur in Nederland. Van Eelco heb ik te weinig budget toegewezen gekregen om deze kerntaak van de overheid fatsoenlijk te kunnen uitvoeren.”

“Eelco doet dat omdat Dilan tijdens de verkiezingscampagne peperdure beloften aan de kiezer heeft gedaan om het vege lijf te redden. Ook wil Eelco, om geen slachtoffer te worden van zijn eigen begrotingsretoriek, geen geld lenen om uitgaven te dekken die in de toekomst evident tot maatschappelijk rendement leiden.”

“Daarom heb ik, Vincent, besloten dat de Nederlanders die in Noord-Nederland wonen of een woning zoeken in de stront mogen zakken. Ik, Vincent, kom daar immers toch nooit en ik woon ook al gerieflijk in Wassenaar.”

En D66 en CDA kijken schaapachtig toe.
Karremans zal toch keuzes moeten maken.
pi_221027612
Tijd voor een politieke remake van 12 steden, 13 ongelukken.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:16:30 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221027673
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:12 schreef nostra het volgende:
Nieuwe afleveringen van Over de Balk zouden ook kijkcijferrecords verbreken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:17:15 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221027687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Karremans zal toch keuzes moeten maken.
Het Karremans gevoel 2.0
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:23:59 #58
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221027815
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:12 schreef nostra het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nieuwe afleveringen van Over de Balk zouden ook kijkcijferrecords verbreken.
Jaaaaa, of een reboot van Kanniewaarzijn!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')