Ik blijf het toch een beetje apart vinden, die twee zo afwijkende versies. Die aanvraag faillissement lijkt me voor 'ons' project ook wel relevant.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:55 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Er zijn 2 leningen vandaar dat het verschillende berichten zijn.
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik blijf het toch een beetje apart vinden, die twee zo afwijkende versies. Die aanvraag faillissement lijkt me voor 'ons' project ook wel relevant.
Kan iemand de 'faillissementversie' hier even plaatsen in een spoiler?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Bij dezeBen niet zo zeker van het concept, denk dat zonnestudio's wel eens zwaar kunnen gaan krijgen door regelgeving en mogelijk lagere bezoekersaantallen in de toekomst. Maar de kans op volledige recovery is zelfs bij executieverkoop dermate hoog dat ik hem wel meeneemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 12-06-2026 22:48:55 ]
Ruim meegenomen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ben niet zo zeker van het concept, denk dat zonnestudio's wel eens zwaar kunnen gaan krijgen door regelgeving en mogelijk lagere bezoekersaantallen in de toekomst. Maar de kans op volledige recovery is zelfs bij executieverkoop dermate hoog dat ik hem wel meeneem
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Bij dezeBijzonder, deze staat in de app onder toekomstige investeringskansen gewoon open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij alleen maar als ik via bovenstaande link inlog, anders niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 07:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Bijzonder, deze staat in de app onder toekomstige investeringskansen gewoon open.
En ik kom er met de link wel maar ik kan niet investeren 🤔quote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij alleen maar als ik via bovenstaande link inlog, anders niet.
Hier werkte het investeren gewoon normaal.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
En ik kom er met de link wel maar ik kan niet investeren 🤔
Inmiddels geïnvesteerd via de site. Mobiele app werkt bij mij vandaag niet mee blijkbaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier werkte het investeren gewoon normaal.
Ik heb mijn investering verwijderd en de (iOS) app herstart om te kijken of ik me had vergist, maar nee. Via toekomstige investeringskansen kan ik gewoon investeren, zonder de link te gebruiken. Weird.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij alleen maar als ik via bovenstaande link inlog, anders niet.
Grootste risico lijkt mij nog dat er ruzie tussen de compagnons komt als de zaken wat minder gaan. Er is wel een verschil in de vermogenspositie volgens de pitch en risico wat men loopt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 07:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ruim meegenomen.
Er wordt trouwens al 20 jaar geroepen dat het einde oefening is met zonnestudio's maar er zijn er nog steeds vele actief en er is een trouwe doelgroep voor. Terwijl een sessie allesbehalve goedkoop is, inmiddels.
Als ik het zo snel zie, zijn het ook 2 afzonderlijke trajecten vanuit Collin. De UBO is uiteindelijk gelijk maar kijkend bij het organogram bij project 2 zijn het 2 aparte kerstbomen van deze ondernemer.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik blijf het toch een beetje apart vinden, die twee zo afwijkende versies. Die aanvraag faillissement lijkt me voor 'ons' project ook wel relevant.
Kan iemand de 'faillissementsversie' hier even plaatsen in een spoiler?
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 22:13 schreef Collin63 het volgende:
[..]Ik vind dit weer een prima actie van CCF. Afgezien van wat het uiteindelijke resultaat zal gaan worden, is dit precies wat ik verwacht van een platform.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puntje van kritiek; ik vind dat ze óók in de andere update melding hadden moeten maken van de eventuele faillissementsaanvraag. En in de ene update wordt gesproken over 'een tweede partij' , terwijl in de andere expliciet Gemeente Rotterdam wordt genoemd.
Staan nu oenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef xander129 het volgende:
SIG heeft een nieuw project: Ter Haarstraat.
Bij project 32D of 32E is de lening in schijf 1 aanzienlijk lager dan de huidige waarde van het onderpand. Wel bestaat het risico dat het vastgoed in verhuurde staat bij een executieveiling lastig te verkopen is. Aan de andere kant zal een koper een appartement in Amsterdam waarschijnlijk nog steeds interessant vinden bij een korting van circa 40%. Uitgaande van een huur van ¤1.200 per maand op de vraagprijs van dit appartement komt het bruto aanvangsrendement (BAR) uit op ongeveer 7,7%.
Project 32A heeft een goede dekking, zeker wanneer je het bouwdepot meerekent. Het voornaamste risico hierbij is dat de bouwfase volgens planning en zonder noemenswaardige problemen verloopt.
Project 32B en 32C heeft het minste dekking.
Heb 32A mee gepakt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:21 schreef xander129 het volgende:
SIG heeft een nieuw project: Ter Haarstraat.
Bij project 32D of 32E is de lening in schijf 1 aanzienlijk lager dan de huidige waarde van het onderpand. Wel bestaat het risico dat het vastgoed in verhuurde staat bij een executieveiling lastig te verkopen is. Aan de andere kant zal een koper een appartement in Amsterdam waarschijnlijk nog steeds interessant vinden bij een korting van circa 40%. Uitgaande van een huur van ¤1.200 per maand op de vraagprijs van dit appartement komt het bruto aanvangsrendement (BAR) uit op ongeveer 7,7%.
Project 32A heeft een goede dekking, zeker wanneer je het bouwdepot meerekent. Het voornaamste risico hierbij is dat de bouwfase volgens planning en zonder noemenswaardige problemen verloopt.
Project 32B en 32C heeft het minste dekking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mijn logica had deze eerste rentebetaling al in maand mei moeten zijn. Als dat dan een keer uitloopt naar juni, dan wil ik op die slak geen zout leggen. Maar nu dus pas in juli.
Ongetwijfeld komen er hier weer mensen die zeggen dat de rente bij CRE uiteindelijk wél netjes betaald wordt. Maar dat is niet mijn punt; je moet je gewoon aan je eigen spelregels houden. En als dit onverhoopt niet lukt dan geef je netjes uitleg waarom dit dan het geval is.
quote:Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef Fredericm het volgende:
Linkje GVE keukens 5*13 holding, 2 leningen
Vastgoed en werkkapitaalKeukens? Premium innovatieve modulaire kooksystemen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar de leningnemer is de holding, dus het geld kan net zo goed naar zijn RVS handel of autopoetsbedrijf gaan.
Voor wie geen zin heeft om door te klikken en basis info bij elkaar te schrapen:
Lening 1: 8%, 36 mnd, 1e hyp. op bedrijfspand, LTV 79%, aflossingsvrij
Lening 2: 9.5%, 48 mnd, 2e hyp. op bedrijfspand, LTV 175 %, helft annuïtair
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |