Wel fijn dat tieners kunnen besparen op hun benzinekosten, lief van dit kabinet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja ik zie veel jeugd daar dan toch gebruik van maken. Ik ben geen 14-18 meer maar zou dat zo zijn dan wist ik het wel.
Het is dan ook bedoeld voor de groep die heel wat dagen steden wil bezoeken of strand etc. Dan denk ik al snel aan jeugdigen of ouderen. Want wat kost een dagje parkeren in Adam?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wel fijn dat tieners kunnen besparen op hun benzinekosten, lief van dit kabinet.
Oke. Raar van het kabinet dat ze niet een groep pakken die wel de steun kan gebruiken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is dan ook bedoeld voor de groep die heel wat dagen steden wil bezoeken of strand etc. Dan denk ik al snel aan jeugdigen of ouderen. Want wat kost een dagje parkeren in Adam?
Voor forenzen lijkt het mij nutteloos want die reizen vaak in de spits en zullen bovendien door de werkgever een vergoeding krijgen.
Ik werk niet meer bij NS helaas. Normaliter heb je in de vakantie periode ook nog een aangepaste dienstregeling. Meestal komt dat neer op minder treinen in de spits en vinden in die periode ook heel wat werkzaamheden plaats. Hoe dat nu verloopt weet ik niet. Maar wel iets om rekening mee te houden.
Kan wel zijn, maar kwam wel voort uit debat over hoge benzineprijzen (ook voor werknemers). En een eventuele accijnsverlaging. En toen dat niet kon, kwamen ze met dit doekje voor het bloeden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet bedoeld voor woon-werkverkeer. Is pas een miljoen keer opgemerkt..
Ik denk niet dat je er zonder bus veel aan hebt, of je moet heel graag wandelen.Want je moet altijd in de plaats waar je wilt zijn lopen naar bijvoorbeeld het museum waar je wilt zijn. Of het centrum. Of de bioscoop. etc.etc. etc.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ein-start-op-15-juni
Dat is die OV-kaart voor de zomer die 49 euro gaat kosten. Vanaf maandag is ie er.
Het is alleen wel alleen voor de trein. Niet ook voor de bus, zoals eerst gedacht werd.
[..]
Nou vertel: ga je hem aanschaffen en leuke dingen doen met de trein?
De bus is natuurlijk al best goedkoop. Als je een dagje weggaat met het OV, is de trein verreweg de grootste kostenpost.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er zonder bus veel aan hebt, of je moet heel graag wandelen.Want je moet altijd in de plaats waar je wilt zijn lopen naar bijvoorbeeld het museum waar je wilt zijn. Of het centrum. Of de bioscoop. etc.etc. etc.
Ja jammer. Maar je hebt nog tijd genoeg; geen stress.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Blijkbaar door een t4echnische storing is, lukt het me niet om het abonnement om te zetten.
Wat een geklungel. En dit moet dan mensen overhalen de auto te laten staanquote:Op maandag 15 juni 2026 11:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Blijkbaar door een technische storing is, lukt het me niet om het abonnement om te zetten.
Hopelijk zijn ze niet gelijk uitverkocht als de site straks weer normaal werkt!quote:Bestellen goedkoop zomerticket gaat moeilijk door drukte op website NS
Het is te druk op de website van de Nederlandse Spoorwegen waardoor het mensen niet lukt om het speciale Nederland-ticket aan te schaffen. De NS verwacht dat de problemen in de loop van de middag verholpen zijn, zegt een woordvoerder tegen de NOS.
De woordvoerder noemt de belangstelling groot. "We hadden geen verwachting van tevoren, maar dit vinden we wel een hoog aantal."
https://nos.nl/artikel/26(...)drukte-op-website-ns
Denk dat laatste.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:05 schreef hunterrnl het volgende:
Zou het echt mensen uit de auto krijgen of is het echt weer zo halve maatregel wat gebruikt gaat worden door mensen die al veel met de trein reizen en dit als goedkope optie gebruiken.
Je krijgt er geen mensen de auto mee uit. En al zeker geen forenzen die altijd al de auto gebruikte. De aktie is prima voor tieners, groepen ouderen die vaak op pad willen gaan in die periode. Als tiener kan ik mij voorstellen dat je lekker naar het strand gaat dagen lang. Zandvoort bijvoorbeeld. Of stedentrip. En stations in de steden liggen toch al in het centrum.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:05 schreef hunterrnl het volgende:
Ben wel nieuwsgierig na het effect. Zou het echt mensen uit de auto krijgen of is het echt weer zo halve maatregel wat gebruikt gaat worden door mensen die al veel met de trein reizen en dit als goedkope optie gebruiken.
Als het gewoon hetzelfde als het Duitsland ticket was dan was het 100% zeker gelukt, maar nu alleen met trein. Eh, spreekt waarschijnlijk niet de juiste doelgroep aan.
Ik ben letterlijk een forens die ipv de auto nu de trein gaat pakken vanwege dit ticketquote:Op maandag 15 juni 2026 14:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je krijgt er geen mensen de auto mee uit. En al zeker geen forenzen die altijd al de auto gebruikte.
Dat zal zeker niet de massa zijn. Ook al vanwege niet geldig in de spits.quote:Op maandag 15 juni 2026 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben letterlijk een forens die ipv de auto nu de trein gaat pakken vanwege dit ticket
...en mocht je er nog gebruik van maken, niet vergeten op te zeggen, want het stopt niet automatisch. Volgens mij had ik dat in dit topic gelezen.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een geklungel. En dit moet dan mensen overhalen de auto te laten staan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |