Bloed willen we zienquote:De politieke crisis in Tiel is verder geëscaleerd. Woensdagavond trokken de VVD en de Partij voor de Burger hun wethouders terug uit het college. Eerder op de dag stapten ook al twee wethouders van PRO op. Daardoor zit Tiel zonder wethouders en ligt ook de formatie van een nieuw college stil.
Wethouders Remco Dijkstra (VVD), Frank Groen (PvdB) en Carla Kreuk-Wildeman (PvdB) leggen hun taken per direct neer. Volgens Wim de Boer, de fractievoorzitter van de Partij voor de Burger, is er een "onveilige werksituatie" ontstaan voor de wethouders.
Als gevolg van een reconstructie die NRC publiceerde over het vroegtijdig vertrek van burgemeester Frank van der Meijden zouden verschillende "verdenkingen, geruchten en insinuaties" de ronde doen, terwijl wederhoor door de wethouders niet mogelijk zou zijn "zonder bestuurlijke grenzen te overschrijden".
Dat zou best wel eens kunnen @politiekmanquote:Op donderdag 11 juni 2026 05:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
De broer van Werkman gaat de nieuwe wethouder worden, let op mijn woorden
Gehoord toen ik vanmorgen zat te schijten.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:35 schreef Isdatzo het volgende:
We schakelen over naar @:Werkman voor commentaar
@Isdatzo heeft wél de goede keuzes gemaakt in het leven, want hij heeft wel de power gekregen om te summonen. Iedereen die ik wil summonen verdwijnt juist zoals gorgeous prime.quote:
Is dat de die dochter van Optimus?quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
@:isdatzo heeft wél de goede keuzes gemaakt in het leven, want hij heeft wel de power gekregen om te summonen. Iedereen die ik wil summonen verdwijnt juist zoals gorgeous prime.
Ik heb geen flauw idee, we weten zelfs niet waarom die burgemeester weg moest.quote:
WOB-verzoek?quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:43 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, we weten zelfs niet waarom die burgemeester weg moest.
Het is nooit openbaar gemaakt en iedereen daar op het gemeentehuis houd de kaken op elkaar.
Die woont in Noord-Brabant dus ik denk t niet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat de die dochter van Optimus?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |