abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2026 @ 02:49:33 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221035423
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik wel en heb daar geen moeite mee, ga vooral je gang.
Als ik zie waardoor, zou ik daar ook steeds minder moeite mee hebben ja.

Inmiddels holle frasen van gekken en dwazen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221035426
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik wel en heb daar geen moeite mee, ga vooral je gang.
Ik een linkse deugkneus, ook geen moeite mee.
  zondag 14 juni 2026 @ 02:50:47 #253
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035428
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik een linkse deugkneus, ook geen moeite mee.
Leuk voor je, proost.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221035438
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Leuk voor je, proost.
En nu? Wat is jouw oplossing? Beetje aan de kant staan en wat hooligans ophitsen om hier ook van elke moslimimmigrant zijn huis af te fikken?
  zondag 14 juni 2026 @ 02:55:26 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035443
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En nu? Wat is jouw oplossing? Beetje aan de kant staan en wat hooligans ophitsen om hier ook elke moslimimmigrant zijn huis af te fikken?
Ik ben geen politicus, het is niet mijn taak om problemen op te lossen.
pi_221035448
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben geen politicus, het is niet mijn taak om problemen op te lossen.
Laf.
  zondag 14 juni 2026 @ 02:58:56 #257
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035453
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Laf.
Mag je vinden, doen we verder niks mee.
pi_221035456
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mag je vinden, doen we verder niks mee.
Alle laffe lui het land uit.
  zondag 14 juni 2026 @ 03:00:21 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035459
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 02:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alle laffe lui het land uit.
Ik ben hier geboren, probeer me er maar eens uit te krijgen, i dare you,
pi_221035465
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 03:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben hier geboren, probeer me er maar eens uit te krijgen, i dare you,
Kleine moeite, hoor, je wordt gewoon weggepest.. _O-
  zondag 14 juni 2026 @ 03:02:50 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035471
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 03:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kleine moeite, hoor, je wordt gewoon weggepest.. _O-
Ja? Door wie? mietjes zoals jij? Kom het eens proberen zou ik zeggen,
pi_221035473
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 03:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja? Door wie? mietjes zoals jij? Kom het eens proberen zou ik zeggen,
Nee joh, door al die enge islamimmigranten die jou gaan dwingen de koran te lezen en de shariawet gaan invoeren. :D
  zondag 14 juni 2026 @ 03:05:47 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_221035476
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 03:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee joh, door al die enge islamimmigranten die jou gaan dwingen de koran te lezen en de shariawet gaan invoeren. :D
Niemand gaat mij dwingen. En nu ben ik wel klaar met je gezuig.
pi_221035479
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 03:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niemand gaat mij dwingen. En nu ben ik wel klaar met je gezuig.
Guttegut, meneer is er klaar mee. Nou anders ik wel met jouw racistisch laf gebral.
pi_221036823
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 23:13 schreef Richestorags het volgende:
Naar aanleiding van de gruwelijke poging tot onthoofding van een Ier in Belfast door een asielzoeker gisteren is op diverse plekken brand gesticht door rellende jongeren.

Live verslag van de nasleep (lijkt al iets rustiger te worden) Bekijk deze YouTube-video
[..]

Lig nu in het bed van een Soedanees.

Komt wel dichtbij nu.

Volgens mij is dit een gevalletje PTSS, net als die Irakees die op die kerstmarkt inreed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Horzula op 14-06-2026 11:20:30 ]
pi_221036852
Tenenkrommende damage control bij nu punt nl.
Gedurende 36 uur een belangrijk nieuwsfeit negeren omdat je zo lekker deugt en dan met een slap verhaal komen waarom. En een excuus ho maar.
Wel hebben ze het over een "leijke vlek".
Dat klopt dan wel weer, als pisvlek van de internet journalistiek die ze zelf zijn.

https://www.nu.nl/blog/63(...)nval-in-belfast.html
-
pi_221036914
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 10:58 schreef quo_ het volgende:
Tenenkrommende damage control bij nu punt nl.
Gedurende 36 uur een belangrijk nieuwsfeit negeren omdat je zo lekker deugt en dan met een slap verhaal komen waarom. En een excuus ho maar.
Wel hebben ze het over een "leijke vlek".
Dat klopt dan wel weer, als pisvlek van de internet journalistiek die ze zelf zijn.

De roze olifant in de porseleinen kamer,

"Zo'n aanval (hoe ernstig ook) hoeft niet direct iets over de immigratieproblemen te zeggen. In feite is het daarmee alleen maar schadelijk voor het publieke debat"
graag verwijderen
  zondag 14 juni 2026 @ 11:20:03 #268
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221036953
quote:
De hoofdredactie van NU.nl vertelt wekelijks over wat zich op de redactie afspeelt. Deze week een hand in eigen boezem: we zijn te laat aan de slag gegaan met de zeer ernstige mesaanval in Belfast.
Het ging deze week veel over Belfast. Een dertigjarige man uit Soedan stak maandagavond met een keukenmes op iemand in. Omstanders wisten de man te stoppen en de politie arresteerde hem. De eerste anderhalve dag na de mesaanval las en zag je er niets over op NU.nl.

Er gebeurt natuurlijk veel in de wereld. Je struikelt bijna over de geweldsincidenten. Daar moeten we kritisch op zijn. Hoe ernstig is het? Staat een gebeurtenis voor iets groters? Wat brengt het teweeg? Allemaal vragen die bij ons werk horen.

De redactie ging die eerste momenten (onterecht) uit van een 'gewone steekpartij' en besloot er nog geen aandacht aan te besteden. Tientallen mails van onze bezoekers volgden. En ja, wij begrijpen maar al te goed (zeker na het zien van de beelden) dat onze bezoekers verbaasd waren dat we zo'n heftig geweldsincident ruim een dag negeerden.

Schadelijk voor publiek debat
Na die mails hadden we de aanval en de rellen die daarna ontstonden opnieuw moeten wegen. Dat deden we wel, maar de uitkomst was een verkeerde. We bleven terughoudend. Ondertussen ontstonden er gewelddadige rellen in Belfast, gericht op mensen van buitenlandse afkomst.

Waarom trapten we dan zo nadrukkelijk op de rem? We zagen al snel dat de emoties hoog opliepen en dat de discussie her en der flink uit de bocht vloog. De discussie over de aanval ging vervolgens over migratie, extreemrechts of andere dingen waarmee deze zaak volgens sommigen te maken zou hebben. Dat zagen we ook terug in de mails die we ontvingen. In een aantal gevallen maakten politici, activisten en influencers maar al te gretig gebruik van deze frames.

Dat terwijl er allerlei verschillende omstandigheden zijn die een rol kunnen spelen bij zo'n gebeurtenis. Zo'n aanval (hoe ernstig ook) hoeft niet direct iets over de immigratieproblemen te zeggen. In feite is het daarmee alleen maar schadelijk voor het publieke debat.

We wreven verder in een lelijke vlek
Met die voorzichtige aanpak creëren we onbedoeld precies wat we níét willen: we laten onze berichtgeving kapen door de frames van anderen. Terwijl wij graag zelf bepalen hoe we berichten, niet geremd door verwachtingen van wat anderen zullen doen met deze informatie.

Zo zijn er mensen die denken dat media zo'n gebeurtenis in de doofpot stoppen, omdat ze 'de problemen rond migratie verborgen willen houden'. Dat frame hebben we, onbewust, waarschijnlijk in de ogen van velen bevestigd door heel voorzichtig te zijn met de achtergrond van de dader en lang te wachten met onze berichtgeving, merkte politiek verslaggever Sanne Oving deze week op. Door de aanval in Belfast te negeren, wreven we verder in die lelijke vlek.

We vinden het belangrijk dat we niet in zo'n kramp schieten. Elk debat is gebaat bij zuivere journalistiek. Door ons werk te doen zonder angst voor welke dynamiek dan ook.
Hier geeft de redactie zelf toe dat zij niet over deze zeer ernstige mesaanval hebben bericht, om ik parafraseer: "Na die mails hadden we de aanval en de rellen die daarna ontstonden opnieuw moeten wegen. Dat deden we wel, maar de uitkomst was een verkeerde... We zagen al snel dat de emoties hoog opliepen en dat de discussie her en der flink uit de bocht vloog... De discussie over de aanval ging vervolgens over migratie, extreemrechts of andere dingen waarmee deze zaak volgens sommigen te maken zou hebben. In een aantal gevallen maakten politici, activisten en influencers maar al te gretig gebruik van deze frames."

Ze hebben dus niet bericht om bepaalde politici, activisten en influences niet in de kaart te spelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221037006
quote:
16s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hier geeft de redactie zelf toe dat zij niet over deze zeer ernstige mesaanval hebben bericht, om ik parafraseer: "Na die mails hadden we de aanval en de rellen die daarna ontstonden opnieuw moeten wegen. Dat deden we wel, maar de uitkomst was een verkeerde... We zagen al snel dat de emoties hoog opliepen en dat de discussie her en der flink uit de bocht vloog... De discussie over de aanval ging vervolgens over migratie, extreemrechts of andere dingen waarmee deze zaak volgens sommigen te maken zou hebben. In een aantal gevallen maakten politici, activisten en influencers maar al te gretig gebruik van deze frames."

Ze hebben dus niet bericht om bepaalde politici, activisten en influences niet in de kaart te spelen.
Verklaart wel alles eigenlijk, in 1880 was dit wellicht nog wel gelukt ook, en het beangstigende is dat het nog goedbedoeld ook is, men wil simpelweg geen onnodige olie op het vuur gooien, de prijs is evenwel hoog voor het bewust wegkijken van moord, geweld en verkrachting door allochtonen, het zit hem dus in de linkse onderbuik en niet in zuivere journalistieke berichtgeving.

En daarmee bereik je precies het tegenovergestelde, je wenst als deugende journalist geen onrust de wereld in te schrijven maar ondertussen graaf je in de stilte de kloof in de maatschappij dieper.
graag verwijderen
pi_221037020
Deugmensen moeten ook eens wat realistischer en eerlijker worden, het is een beetje zoals ouders vertellen aan hun kroost dat de ooienvaar een nieuw broertje of zusje heeft gebracht terwijl geile pappa op zondagochtend gewoon de preut van mamma heeft vol geblaft.
graag verwijderen
  zondag 14 juni 2026 @ 11:28:35 #271
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221037023
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Verklaart wel alles eigenlijk, in 1880 was dit wellicht nog wel gelukt ook, en het beangstigende is dat het nog goedbedoeld ook is, men wil simpelweg geen onnodige olie op het vuur gooien, de prijs is evenwel hoog voor het bewust wegkijken van moord, geweld en verkrachting door allochtonen, het zit hem dus in de linkse onderbuik en niet in zuivere journalistieke berichtgeving.

En daarmee bereik je precies het tegenovergestelde, je wenst als deugende journalist geen onrust de wereld in te schrijven maar ondertussen graaf je in de stilte de kloof in de maatschappij dieper.
Ja zonder twitter en andere sociale media hadden we nooit geweten dat het niet een normaal steekincident was, dit zal ook de reden zijn dat een grote groep mensen sociale media wil aanpakken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')