Meerdere factoren hebben invloed op het individu en de criminaliteit. Daar is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en veel literatuur over geschreven.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eenzelfde soort truukje probeerden onze academische deugvrienden in Duitsland ook een tijd terug. Een grootschalig, bombastisch onderzoek dat natuurlijk kritiekloos werd overgenomen door de media waarin groots werd aangekondigd dat "asielzoekers hun buurt niet crimineler maken omdat het aantal criminele handelingen per inwoner niet stijgt of daalt". Wat ze daarin vergaten te vermelden was dat asielzoekers in arme grootstedelijke migrantenwijken terecht komen die al veel crimineler zijn dan gemiddeld.
Niet een antwoord op wat ik zeg maar goed.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Meerdere factoren hebben invloed op het individu en de criminaliteit. Daar is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en veel literatuur over geschreven.
Dat is waar. Je lijkt te impliceren dat een omgevingsfactor zoals de buurt irrelevant is als er gekeken wordt naar criminaliteit onder statushouders. Waarom vind je dat?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet een antwoord op wat ik zeg maar goed.
Wat ik impliceer is dat je niet kunt goochelen met cijfers om "extreemrechtse spookverhalen" over criminaliteit onder asielzoekers tegen te gaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is waar. Je lijkt te impliceren dat een omgevingsfactor zoals de buurt irrelevant is als er gekeken wordt naar criminaliteit onder statushouders. Waarom vind je dat?
Dus als er naar de criminaliteit onder statushouders wordt gekeken is het wel prima om te kijken naar omgevingsfactoren zoals achterstandswijk?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik impliceer is dat je niet kunt goochelen met cijfers om "extreemrechtse spookverhalen" over criminaliteit onder asielzoekers tegen te gaan.
Ik zou het dan ook geen steekpartijtje noemen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Foto van het slachtoffer gezien? Zijn hele gezicht zit vol met snijwonden, hij is een oog kwijt, en er is een stuk van zijn neus weg. Voor het leven verminkt. Dan kun je het niet meer over een 'steekpartijtje' hebben.
Zij zijn de achterwijk al qua mentaliteit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus als er naar de criminaliteit onder statushouders wordt gekeken is het wel prima om te kijken naar omgevingsfactoren zoals achterstandswijk?
Komt nog wel, IRA heeft aangekondigd zich te gaan focussen op migranten die vrouwen verkrachten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:51 schreef nixxx het volgende:
Ik had in noord Ierland eigenlijk wel meer gericht zwaar geweld verwacht. Die bomauto bij politie bureau is tot nu toe het enige. Nog geen voormalig terroristen die hun wapens hebben opgegraven.
Je ziet het alweer aan de koppen. Deze mensen leven niet tussen het tuig.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:
Een groot 'antiracismeprotest' vandaag in Belfast.
De naïviteit is stuitend. Het ligt allemaal aan de biljonairs. Oh ja en migranten zijn essentieel.
[ afbeelding ]
Deze wel?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je ziet het alweer aan de koppen. Deze mensen leven niet tussen het tuig.
https://www.independent.c(...)sorder-b2994833.htmlquote:Musk repeatedly amplified posts from Lowe and Robinson by quoting their posts, contributing to their view counts, according to the CCDH.
Deze mensen zijn simpelweg niet in orde.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:
De naïviteit is stuitend. Het ligt allemaal aan de biljonairs. Oh ja en migranten zijn essentieel.
[ afbeelding ]
De lui die willekeurig huizen in de fik steken van immigranten zijn simpelweg niet in orde.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze mensen zijn simpelweg niet in orde.
Krijg je natuurlijk juist door dat soort mensen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De lui die willekeurig huizen in de fik steken van immigranten zijn simpelweg niet in orde.
Nee, dat zijn het soort mensen die ook hun buurman in elkaar slaan als het ze niet zindt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Krijg je natuurlijk juist door dat soort mensen.
Tribale primitiviteit, het logische gevolg van het negeren van de wensen van de bevolking. Wat mensen blijkbaar maar niet willen begrijpen is dat de democratie juist bestaat om dit soort toestanden te voorkomen. Als je dus consequent de kiezers negeert, dan is tribaal primitief geweld het logische gevolg.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat zijn het soort mensen die ook hun buurman in elkaar slaan als het ze niet zindt.
Natuurlijk..quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tribale primitiviteit, het logische gevolg van het negeren van de wensen van de bevolking. Wat mensen blijkbaar maar niet willen begrijpen is dat de democratie juist bestaat om dit soort toestanden te voorkomen. Als je dus consequent de kiezers negeert, dan is tribaal primitief geweld het logische gevolg.
Maar waarom is men ontevreden? Is de democratie niet bedoeld om ontevreden mensen tevreden te stellen door hun belangen te behartigen in de politiek? Kortom als men consequent al jaren stemt voor minder immigratie hoe is het dan mogelijk dat men meer immigratie krijgt? En belangrijker nog, hoe kun je dan verbaasd zijn dat het verzet na het zoveelste incident gewelddadig wordt?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Natuurlijk..
Ontevreden volk is makkelijk op te stoken en een zondebok vinden ook, je hoeft de geschiedenis er maar op na te slaan.
Misschien is het een idee om iedereen tevreden te stellen, migranten kunnen in wijken gaan wonen waar de rest van de inwoners ze graag ziet komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Natuurlijk..
Ontevreden volk is makkelijk op te stoken en een zondebok vinden ook, je hoeft de geschiedenis er maar op na te slaan.
Wat een onzin weer met je meer migranten willen. Ja, weet wel wie er meer migranten willen, uitbuitende werkgevers, verder niemand.quote:Op zondag 14 juni 2026 00:35 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om iedereen tevreden te stellen, migranten kunnen in wijken gaan wonen waar de rest van de inwoners ze graag ziet komen.
Migranten blij, ontevreden volk blij, mensen die graag meer migranten willen blij.
quote:Op zondag 14 juni 2026 00:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer met je meer migranten willen. Ja, weet wel wie er meer migranten willen, uitbuitende werkgevers, verder niemand.
quote:Radicale partijen – in Nederland vooral radicaal-rechts – maken gebruik van het gevoel van moreel onrecht en vernedering en wijten het aan de migrant of aan de EU door het wij-zijgevoel op te blazen. Als er dan geld aan iets anders wordt uitgegeven – niet aan de bus in Hengelo maar wel aan de bus naar Ter Apel bijvoorbeeld – is het voor radicale partijen dus erg makkelijk het af te wentelen op de migrant of op Brussel en het wij-zijgevoel te versterken. Met de hulp van sociale media en traditionele media nemen middenpartijen dat over met als gevolg dat het vooral over het wij-zij gevoel gaat en niet meer over het tekort aan woningen, druk op de zorg of onderwijs. De Vries onderzoekt hoe politieke partijen die onvrede gebruiken voor eigen gewin maar de problemen waar de burgers mee kampen, laten liggen.
Dat lijkt mij weinig zinvol, aangezien er geen radicaal rechtse partijen bestaan in Nederland.quote:Op zondag 14 juni 2026 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
Je valt over dat spanbord? Daar wordt niet geroepen om meer immigranten iig.
https://specials.publiekd(...)emocratie-en-onvrede
Misschien dit eens lezen, al vaker is zij mij opgevallen om haar heldere analyserende denkwijze.
[..]
Extreem linkse ook niet, doe nu eens wat moeite en lees het eens.quote:Op zondag 14 juni 2026 00:49 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Dat lijkt mij weinig zinvol, aangezien er geen radicaal rechtse partijen bestaan in Nederland.
Deze onnozele mensen werken mee aan de ondergang van hun eigen samenleving.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:17 schreef HowardRoark het volgende:
[ afbeelding ]
Serieus?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Komt nog wel, IRA heeft aangekondigd zich te gaan focussen op migranten die vrouwen verkrachten.
Hathor praat m.i. altijd poep, sorry hoor. De IRA is nog maar net de schandalen van de katholieke verkrachtende pastoors te boven.quote:
Essential for what?quote:Op zondag 14 juni 2026 00:40 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij deze mensen bijvoorbeeld.
Immigranten die willekeurig blanken stuk steken, opblazen en neerschieten net zo min.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 23:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De lui die willekeurig huizen in de fik steken van immigranten zijn simpelweg niet in orde.
In de ogen van de linkse wegkijker, kun je alles verbloemen met de fantasie.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Foto van het slachtoffer gezien? Zijn hele gezicht zit vol met snijwonden, hij is een oog kwijt, en er is een stuk van zijn neus weg. Voor het leven verminkt. Dan kun je het niet meer over een 'steekpartijtje' hebben.
Tjah.quote:
Mensen heb je het over, die Soedanees die een Ier in zijn gezicht stak is een barbaar. Benoem de mens, niet een groep, daar heb ik moeite mee. Niet elke Ier is een misdadiger en ook niet elke Soedanees.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Immigranten die willekeurig blanken stuk steken, opblazen en neerschieten net zo min.
Zijn die er niet, zijn die 'lui' er ook niet.
Als je poppetjes gaat tellen kom je er wel achter dat bepaalde groepen aanzienlijk slechter presteren.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mensen heb je het over, die Soedanees die een Ier in zijn gezicht stak is een barbaar. Benoem de mens, niet een groep, daar heb ik moeite mee. Niet elke Ier is een misdadiger en ook niet elke Soedanees.
Nee hoor, dat zeggen de statistieken je al. Maar goed, dat wordt al genoeg genoemd. Dan nog wil jij zelf ook niet tot een statistiek horen, je bent immers een mens met een eigen mening, moet je jezelf eens horen als je in de categorie extreem-rechtse fascisten wordt gedrukt. Dan sta je te steigeren.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je poppetjes gaat tellen kom je er wel achter dat bepaalde groepen aanzienlijk slechter presteren.
Heb je er ook moeite mee als dat wordt benoemd?
Was op social media, of het waar is is natuurlijk een tweede, maar ik zou het van harte toejuichen.quote:
Ik praat altijd poep? Je kent me niet een stumpert, wat zit je nou te lullen? Ontkracht het dan.quote:Op zondag 14 juni 2026 01:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hathor praat m.i. altijd poep, sorry hoor. De IRA is nog maar net de schandalen van de katholieke verkrachtende pastoors te boven.
Een post eerder bevestig je het al.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik praat altijd poep? Je kent me niet een stumpert, wat zit je nou te lullen? Ontkracht het dan.
Laat je nakijken mafkees. Maar blijf het rustig opnemen voor Afrikaanse barbaren die links en rechts mensen de strot doorsnijden, zal je vast wel een warm gevoel bij krijgen.quote:
Tja, is dan weer jouw mening. Je kunt niet eens lezen, ik noemde die Soedanees een barbaar, suckhead.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laat je nakijken mafkees. Maar blijf het rustig opnemen voor Afrikaanse barbaren die links en rechts mensen de strot doorsnijden, zal je vast wel een warm gevoel bij krijgen.
Was je moeder maar een suckhead geweest, dan was je nu een kwakje in de gootsteen.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, is dan weer jouw mening. Je kunt niet eens lezen, ik noemde die Soedanees een barbaar, suckhead.
quote:Op zondag 14 juni 2026 02:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was je moeder maar een suckhead geweest, dan was je nu een kwakje in de gootsteen.
Waarschijnlijkquote:
Jouw probleem dat je er moeite mee hebt.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mensen heb je het over, die Soedanees die een Ier in zijn gezicht stak is een barbaar. Benoem de mens, niet een groep, daar heb ik moeite mee. Niet elke Ier is een misdadiger en ook niet elke Soedanees.
Deze mensen?quote:Op zondag 14 juni 2026 02:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk
Deze mensen zijn deel van het probleem. Dat is niet waarschijnlijk, dat is zeker.
Ik word niet een extreemrechtse fascist genoemd.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeggen de statistieken je al. Maar goed, dat wordt al genoeg genoemd. Dan nog wil jij zelf ook niet tot een statistiek horen, je bent immers een mens met een eigen mening, moet je jezelf eens horen als je in de categorie extreem-rechtse fascisten wordt gedrukt. Dan sta je te steigeren.
Ik wel en heb daar geen moeite mee, ga vooral je gang.quote:Op zondag 14 juni 2026 02:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik word niet een extreemrechtse fascist genoemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |