Oh nee, ze komen ons bedanken. In persoon.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Zijn zelf ook gelijk de grootste uitstootproducenten. Dus ze mogen zichzelf bedanken.
Zeg nooit nooit, tot voor kort leek het mij op korte termijn ook ondenkbaar dat gemaskerde figuren deur tot deur gingen om vervolgens migranten uit hun huis te trekken en de woningen in de fik te steken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Als je al denkt dat het eng is dat een paar honderd gemaskerde pisventjes langs de deuren gaan, neem dan even het beeld voor ogen dat overheidsfunctionarissen de huizen langs gaan. Ik wed dat de eerste associatie bij zoiets de kreet Aufmachen! is.
Het enige dat nog haalbaar is zonder dat het ontploft, is het afknijpen van de instroom en orde op zaken stellen in eigen land wat betreft culturele/religieuze privileges, invloed van externe elementen zoals het Broederschap, no-gozônes, straatcriminaliteit en de chaos die het asielsysteem is geworden.
Er zijn al drie dagen van rellen in de binnensteden in Noord Ierland, en het ziet er niet naar uit dat ze snel gaan stoppen. Ieren staat nogal bekend om hun lange uithoudingsvermogen op gebied van oorlogvoering binnen hun landsgrenzen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:02 schreef Multatilu het volgende:
Nou, waar blijft die burgeroorlog?
Of was dit de zoveelste keer dat de onderlaag van de bevolking haar emoties niet in bedwang had en opgefokt door extreemrechts tuig de straat op ging.
Het gaat sowieso nog veel meer mis. Overal waar je over straat loopt zie je de invloed van MENA tuig en de verloedering. Dat gaat meer worden en niet minder en de economische omstandigheden gaan ook achteruit. Inflatie, hoge energierekeningen, woningtekorten, belastingverhogingen, korten op subsidies e.d.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Dat had natuurlijk al 20 jaar geleden moeten gebeuren maar goed.
Als de politiek in West-Europa zo blijft doorgaan dan gaat het wel degelijk de komende pakweg 10 jaar een keer helemaal mis.
Verder kan Europa best op kleine schaal wat politieke vluchtelingen blijven opvangen maar volksverhuizingen van allemaal economische migranten werkt gewoon niet meer.
Wij hoeven niet aan jou te bekennen tegen geweld te zijn. Jij moet kunnen aantonen dat wij ervoor zijn en anders moet je er niet over beginnen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Ik kan specifiek aangeven waar jullie ontsporen, probeer het te houden bij de feiten en ben tegen het geweld. Kunnen jullie hetzelfde zeggen?
Verder stel ik wederom vast dat jullie boosheid op mij gericht is en niet op de users die verkrachting en aanslagen als vergelding aan het promoten waren.
Het probleem is dat politici in b.v. Nederland nog steeds denken dat we leven in een land waarin je alles kunt oplossen met praten. Zo werkt het helaas niet meer, en al helemaal niet als ze zelf telkens de bevolking voorliegen of zaken verzwijgen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef xzaz het volgende:
Dat "Geweld is geen oplossing" is echt zo'n jaren 90 onzin. Het heeft ons srebrenica gegeven. Wat dacht je toen de geallieerden plannen maakten? "Nja jongens.. geweld is echt geen oplossing laten we dit maar niet doen".
Geweld is wel een oplossing. Is het eerlijk? Nee? Noodzakelijk? Soms wel.
Na corona zou toch duidelijk moeten zijn dat alles mogelijk is, de regentenklasse heeft slechts één belang en dat is blijven zitten waar ze zitten. Bij voldoende druk zullen ze doen wat ze moeten doen om dat te bewerkstelligen, zelfs als ze daarvoor afstand moeten doen van hun bruine en zwarte raddraaiers.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:58 schreef Qarrad het volgende:
Gaat niet gebeuren. Als je al denkt dat het eng is dat een paar honderd gemaskerde pisventjes langs de deuren gaan, neem dan even het beeld voor ogen dat overheidsfunctionarissen de huizen langs gaan. Ik wed dat de eerste associatie bij zoiets de kreet Aufmachen! is.
Hoe en tegen wie dan?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef xzaz het volgende:
Dat "Geweld is geen oplossing" is echt zo'n jaren 90 onzin. Het heeft ons srebrenica gegeven. Wat dacht je toen de geallieerden plannen maakten? "Nja jongens.. geweld is echt geen oplossing laten we dit maar niet doen".
Goed punt, maar dat was natuurlijk midden in een oorlog.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef xzaz het volgende:
Je zou kunnen stellen dat de eindeloze stroom verkrachtingen, mishandelingen en slachtpartijen waaraan de West-Europese bevolking blootgesteld wordt onderdeel is van een vooralsnog eenzijdige burgeroorlog.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed punt, maar dat was natuurlijk midden in een oorlog.
Dat staat er niet. Er staat dat een deel van de woede keerde zich net als gisteren tegen mensen met een migratieachtergrond.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ige-nacht-in-belfast
12 agenten gewond en mensen die vanwege hun huidskleur op straat worden aangevallen als ze van hun werk komen. Als je hier begrip voor hebt dan is er wat mis met je.
Hoe denk je dat ze de verpleegkundige zonder- en met migratie achtergrond onderscheiden? Zal die vrouw geroepen hebben naar de boze menigte: je moet mij hebben!!!?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat een deel van de woede keerde zich net als gisteren tegen mensen met een migratieachtergrond.
Het woord 'huidskleur' komt in het artikel niet eens voor. Zet die raciaal essentialistische bril eens af.
Dat kan van alles zijn, naam, accent, hoofddoek. Dat dit allemaal op basis van huidskleur zou zijn verzin jij er zelf bij.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze de verpleegkundige zonder- en met migratie achtergrond onderscheiden? Zal die vrouw geroepen hebben naar de boze menigte: je moet mij hebben!!!?
Naamkaartje? Uiterlijk? Accent als ze praat? Bekend waar opvang plaatsvindt?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze de verpleegkundige zonder- en met migratie achtergrond onderscheiden? Zal die vrouw geroepen hebben naar de boze menigte: je moet mij hebben!!!?
quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ige-nacht-in-belfast
12 agenten gewond en mensen die vanwege hun huidskleur op straat worden aangevallen als ze van hun werk komen. Als je hier begrip voor hebt dan is er wat mis met je.
I don't think they have mate.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:
mensen die vanwege hun huidskleur op straat worden aangevallen
Oh dus het was geen racistische aanval, maar een religieuze pogrom. Er staat trouwens dat er sprake was van ander racisme. Gisteren ontkende je het nog.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn, naam, accent, hoofddoek. Dat dit allemaal op basis van huidskleur zou zijn verzin jij er zelf bij.
We zijn al veel verder, geweld is de oplossing staat hierboven ergens te lezen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
We gaan toch niet serieus veinzen dat er niet op huidskleur geselecteerd wordt in dit geval?
Dat doet een user uit bepaalde contreien eigenlijk constant. Vermoedelijk denkt hij dat immigranten in Ierland zichtbaar zijn d.m.v. een immigrantenster op de kledij maar niets is minder maar.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
We gaan toch niet serieus veinzen dat er niet op huidskleur geselecteerd wordt in dit geval?
Na gisteren ben je niet verbaasd mag ik hopen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Heel eerlijk gezegd lees ik hier alleen mee als het moet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Na gisteren ben je niet verbaasd mag ik hopen.
Ik ga dat ook even doorgeven aan XR, kennelijk mag het weer als je echt boos bent.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:56 schreef Perox het volgende:
[..]
We zijn al veel verder, geweld is de oplossing staat hierboven ergens te lezen.
Almaar oplopende kosten steeds meer zorgen om bestaanszekerheid en een doofstomme politieke klasse, is een gevaarlijke cocktail.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:03 schreef RamboDirk het volgende:
Sommige politici denken dat in onze samenlevingen allerlei etniciteiten, culturen, stammen opeens wel vredelievend gaan samen leven![]()
Het enige waardoor dit soort excessen als in Belfast nog niet wijdverbreid zijn komt door enige mate van welvaart in de verzorgingstaat. Gezien dat laatste langzaamaan wordt afgebroken gaan we dit soort excessen steeds meer naar de norm zien verschuiven.
Leuk zo'n geforceerde opgelegde multicultureel sprookje.
Mooi, lik op stuk beleid voor mensen die hulpverleners aanvallenquote:Op donderdag 11 juni 2026 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)?dcmp=snt-sf-twitter
En zo straffen de met goddelijke wijsheid beklede, te zien aan hun pruiken, rechters in het VK, meer dan 2 jaar gevangenis voor de politie belagen met een verkeerspilon. Excessief, "chilling effect" maar het EVRM is er alleen voor 3e wereldschorem.
Ja zo zou ik politieagenten wel beschouwen, hulpeloos verlorene in de wappiefuik.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Hhulpverleners", hulpeloze propagandaspons die je bent.
In een vacuum zou je uiteraard gelijk hebben. Maar "I don't think you have mate" geeft wel aan dat ook dat niet meer zo zwart en wit is helaas.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zo zou ik politieagenten wel beschouwen, hulpeloos verlorene in de wappiefuik.
Dus omdat een agent een waardeloze beslissing maakt zijn alle agenten slechtquote:Op donderdag 11 juni 2026 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een vacuum zou je uiteraard gelijk hebben. Maar "I don't think you have mate" geeft wel aan dat ook dat niet meer zo zwart en wit is helaas.
En nee, dat vind ik uiteraard niet leuk, goed of wat dan ook. Maar zo kritiekloos vasthouden aan uitspraken zoals dit is ook te makkelijk.
Twee jaar cel voor het gooien van twee stenen lijkt mij persoonlijk wat excessief.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi, lik op stuk beleid voor mensen die hulpverleners aanvallen
Kunnen we hier nog iets van leren
Waar kan ik de uitspraak lezen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Twee jaar cel voor het gooien van twee stenen lijkt mij persoonlijk wat excessief.
Vandaar mijn toevoeging, in een vacuum. Dit is allang niet meer het enige voorbeeld.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus omdat een agent een waardeloze beslissing maakt zijn alle agenten slecht
I don’t think so mate
Niet in de context van agenten die moesten vluchten door een opjagende menigte, dat is terecht meegewogen. Play stupid games, etc.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Twee jaar cel voor het gooien van twee stenen lijkt mij persoonlijk wat excessief.
Staat in dat artikel van Sky wat ze zoal van beschuldigd worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:11 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Waar kan ik de uitspraak lezen?
Maar waar kan ik de uitspraak lezen? Belangrijker nog: de motivatie die aan deze uitspraak ten grondslag ligt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:18 schreef Wotte het volgende:
[..]
Staat in dat artikel van Sky wat ze zoal van beschuldigd worden.
Het riekt wel wat naar een voorbeeld stellen in maatschappelijk zwaar beladen thema. Ik ken het rechtssysteem aldaar niet goed genoeg maar ik vraag me af of de aanleiding van de rellen niet strafverzwarend is. Geen idee of ze daar een willekeurige voetbalhooligan ook twee/drie jaar in de cel gooien.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet in de context van agenten die moesten vluchten door een opjagende menigte, dat is terecht meegewogen. Play stupid games, etc.
Door de dader van de onthoofding?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Als een politie-agent iemand aan het reanimeren is of zo en die wordt dan aangevallen dan moet je dat net zo zwaar straffen als wanneer het een ambulancier of brandweerman betreft. Maar meestal is de politie er niet in de hoedanigheid van hulpverlener maar als handhaver, dan is die niet in een kwetsbare positie maar gewapend en soms zelfs geharnast.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zo zou ik politieagenten wel beschouwen, hulpeloos verlorene in de wappiefuik.
De politie is er op voorbereid, ziet het aankomen, is er op gekleed vaak, er is geen reden om het pistool te trekken. .Dan zijn deze straffen ook excessief en alleen omdat ze de verkeerde mening hebben. De straf komt dan ook heel snel, zodat protesten tegen de staat met de afschrikking gesmoord kunnen worden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het 3e wereldschorem heeft levenslang gekregen. Is dst niet genoeg?
Deze gasten hebben met wapens agenten aangevallen en staan over anderhalf jaar weer buiten. Die man wiens acties je verkleint met de pion heeft ook een vuilniscontainer gebruikt. Er zijn mensen dood gegaan aan minder zware voorwerpen tegen hun hoofd.
Verwarde migranten kiezen wel opvallen vaak blanke autochtonen uit als doelwit inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Door de dader van de onthoofding?
Genoeg mensen die niet aan het rellen waren met dezelfde mening en volgens mij hoeven die niet 2 jaar de cel in. Hoe verklaar je dat?quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een politie-agent iemand aan het reanimeren is of zo en die wordt dan aangevallen dan moet je dat net zo zwaar straffen als wanneer het een ambulancier of brandweerman betreft. Maar meestal is de politie er niet in de hoedanigheid van hulpverlener maar als handhaver, dan is die niet in een kwetsbare positie maar gewapend en soms zelfs geharnast.
[..]
De politie is er op voorbereid, ziet het aankomen, is er op gekleed vaak, er is geen reden om het pistool te trekken. .Dan zijn deze straffen ook excessief en alleen omdat ze de verkeerde mening hebben. De straf komt dan ook heel snel, zodat protesten tegen de staat met de afschrikking gesmoord kunnen worden.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:35 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Verwarde migranten kiezen wel opvallen vaak blanke autochtonen uit als doelwit inderdaad.
Dat je aan cherry picking doet?quote:Op donderdag 11 juni 2026 16:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er valt een patroon te herkennen ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |