Enlighten me.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat een documentaire is.
Je kunt volgens mij als ambtenaar gewoon lid worden van FvD, of zelfs in een Gemeenteraad of Provinciale Staten komen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:14 schreef Telefoonvork het volgende:
Yikes! Dit klinkt wel heel erg als een soort NSDAP, maar dan met een rechtse agenda.
https://historiek.net/nsb(...)che-beweging/129548/quote:Door haar betrokkenheid bij straatgevechten en relletjes toonde de NSB al in haar begintijd een ander gezicht dan dat van de fatsoenlijke burgerpartij, zoals ze zich zo graag presenteerde. De overheid liet zich niet misleiden en verbood het ambtenaren vanaf 1933 om lid te zijn van de anti-parlementaire NSB. In september 1933 volgde een uniformverbod. Mussert droeg op dat de WA-afdelingen zich zouden omvormen tot wandelclubs of gezelligheidsverenigingen, maar met hun zwarte uniformen keerden de manschappen pas weer tijdens de Duitse bezetting terug in het straatbeeld.
Ja allemaal ouwe koeien van jaren terug, is dat de ophef waard?quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:16 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet het interessantste alhoewel het wel context geeft. Maar er komt ook genoeg interessants aan bod dat ook gestaafd wordt met meer dan alleen verhalen van oud-leden.
Ja eens maar die roddels zijn gebaseerd op wat oud leden die daar met ruzie weggegaan zijn. Dus hoe geloofwaardig is dat?quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:21 schreef AntiekeKennis het volgende:
Overigens leggen kamerleden bij installatie o.a. de zogenaamde zuiveringseed af, en dat wordt toch wel problematisch als je als het erop aan komt functioneert als de buikspreekpop van iemand anders. In die zin is het wel degelijk relevant om te weten hoe de vork in de steel zit als Lidewij de Vos feitelijk niets in te brengen heeft.
Jazeker. Het is nou niet zo dat ze hun donkerbruine verleden achter zich hebben gelaten. Sterker nog: het gebeurt allemaal steeds opener.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja allemaal ouwe koeien van jaren terug, is dat de ophef waard?
Ja dan ga je toch op onderzoek uit als documentaire maker. Klopt dit, zijn er meer bronnen die dit bevestigen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 18:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn niet de documentairemakers die roepen dat de Vos niks kan.
Het is een mening van een ex-lid.
En geen bewijs van sensatiezucht van de documentairemakers.
Geen idee, volg die partij niet, maar dat haal ik niet echt uit die documentaire, gesteund met nieuwe feitenquote:Op donderdag 11 juni 2026 20:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Jazeker. Het is nou niet zo dat ze hun donkerbruine verleden achter zich hebben gelaten. Sterker nog: het gebeurt allemaal steeds opener.
Iedereen kan op diens klompen aanvoelen dat deze kritiek op de Vos overdreven is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:40 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dan ga je toch op onderzoek uit als documentaire maker. Klopt dit, zijn er meer bronnen die dit bevestigen?
Nu vind ik het gewoon makkelijk sensatie, want het suggereert iets wat misschien gewoon een leugen is. Niemand die het weet
Sowieso is de wederhoor inzake FvD wat mager en worden desinformatieverspreiders niet tegengesproken. Mogen we de rest van de NPO, inclusief het blijkbaar ook al gelijkgeschakelde Powned, even langs dezelfde meetlat leggen als ON?quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet aantoonbaar gemaakt.
Wel mooi trouwens. Bontenbal die op tv waarschuwt over 'die club' terwijl zijn eigen partij steeds in de top te vinden is van de lijst met politieke integriteitskwesties. Overigens kun je ook afvragen hoe kosher het is om één specieke partij op tv te laten verketteren door een publieke zender betaald uit gemeenschapsgeld. Kaag kreeg een lovende docu die net even vlak voor landelijke verkiezingen uitgezonden werd. Ook daar waren vraagtekens bij.
FvD kan de grondwet helemaal niet overtreden anders dan door plaats te nemen in de regering, college of gedeputeerde staten en daar besluiten te nemen die strijdig zijn met grondwet. Of door de grondwet te negeren door het aannemen van ongrondwettige wetten. De grondwet is er immers voor de overheid, niet voor burgers en verenigingen.quote:Zodra de FvD trouwens daadwerkelijk de Grondwet overtreedt vindt je me aan jouw kant. Maar ze weten prima waar die grens ligt lijkt het. Dan zal het er meer mee te maken hebben dat ze stijgen in de peilingen schat ik zo.
Niet alleen. En zou het onderhand wezenlijk veranderd zijn, denk je?quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja allemaal ouwe koeien van jaren terug, is dat de ophef waard?
Nee hoor, die consensus is eigenlijk relatief laag, dat bewijst hilarisch genoeg zelfs de studie waar altijd naar gerefereerd wordt. En waarom moet ik het over de Lentekriebels-ophef willen hebben? Ik ben tegen zulke materialen voor jonge kinderen, maar de claims die zij erover maken zijn simpelweg niet juist.quote:Op donderdag 11 juni 2026 15:56 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dacht ik al. Geen inhoudelijke kritiek. En het is ook niet zo gegaan als je suggereert, tenzij je denkt dat iedereen met elkaar samenspant.
[..]
Je levert geen bewijs bij je bewering dus dat is ongefundeerd. Nou ben ik wel bekend met onderzoeken naar consensus in klimaatstudies en de kritiek daarop (bekendste voorbeeld is Cook, 2013) dus ik zal er toch wat over zeggen. En ja, de precieze getallen, daarover kun je inderdaad discussies voeren, maar dat gaat niet eens over de consensus dat klimaatverandering voor een groot deel antropogeen is, maar meer hoe je dan precies die consensus gaat tellen en op welk percentage je exact uitkomt. Welke methode je ook gebruikt, de consensus komt eigenlijk altijd wel boven de 90% uit.
En alweer: Lentekriebels-ophef, daar wil je het niet over hebben of zo?
Nee.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, die consensus is eigenlijk relatief laag, dat bewijst hilarisch genoeg zelfs de studie waar altijd naar gerefereerd wordt.
Ik vroeg niet naar je persoonlijke mening over Lentekriebels.quote:En waarom moet ik het over de Lentekriebels-ophef willen hebben? Ik ben tegen zulke materialen voor jonge kinderen, maar de claims die zij erover maken zijn simpelweg niet juist.
Zeker wel.quote:
Dan had je dus wellicht zelf al concluderen dat ik het daar met je eens ben en verdere discussie niet nodig is. Alleen heeft dit ook weer niets met antidemocratisch gedachtegoed te maken.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:09 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik vroeg niet naar je persoonlijke mening over Lentekriebels.
Jij vroeg mij wel naar voorbeelden dat FvD wetenschap, rechters, journalistiek, onderwijs etc. met valse en ongefundeerde beschuldigingen verdacht maakt. Nou, dat Lentekriebelsgedoe is daar een perfect voorbeeld van.
Als je dat onderwerp lijkt te negeren moet ik dat maar raden.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel.
[..]
Dan had je dus wellicht zelf al concluderen dat ik het daar met je eens ben en verdere discussie niet nodig is.
quote:Op donderdag 11 juni 2026 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:
FvD kan de grondwet helemaal niet overtreden anders dan door plaats te nemen in de regering, college of gedeputeerde staten en daar besluiten te nemen die strijdig zijn met grondwet. Of door de grondwet te negeren door het aannemen van ongrondwettige wetten. De grondwet is er immers voor de overheid, niet voor burgers en verenigingen.
Plus dat het wordt gezien als gewoon.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:15 schreef luxerobots het volgende:
Veel was al bekend. Maar het geeft een mooi inkijkje in FvD. Baudet die woedeaanvallen heeft en dronken in de kamer staat.
Geld verdienen dat belangrijker is dan het politieke werk in de kamer - niet zo gek, welke partij verkoopt er nu maaltijdboxen?
En het extreemrechtse en antisemitisme wat maar de kop op blijft steken. Wederom, we wisten het al. De jongeren die zich racistisch en nazistisch uitlieten zijn nooit verwijderd. Freek Jansen is blijven zitten. Als je er geen duidelijk afstand van neemt, en als je zulke mensen (en geluiden) niet verwijderd, blijft het voortwoekeren.
Zeg het ze broer.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:43 schreef BroerJoost het volgende:
De npo, die de Islam omarmt waarvan iedereen weet wat er met de afvalligen gebeurt, gaat hier de les komen lezen. Try again, zou ik zeggen. Dezelfde npo die dankzij haar innig huwelijk met de Islam extreem anti-zionistisch ingesteld is anderen gaat betichten van antisemitisme. De npo graaft haar eigen graf.
Rechtse trolquote:Op vrijdag 12 juni 2026 07:43 schreef BroerJoost het volgende:
De npo, die de Islam omarmt waarvan iedereen weet wat er met de afvalligen gebeurt, gaat hier de les komen lezen. Try again, zou ik zeggen. Dezelfde npo die dankzij haar innig huwelijk met de Islam extreem anti-zionistisch ingesteld is anderen gaat betichten van antisemitisme. De npo graaft haar eigen graf.
Ik heb 'm even teruggekeken. Ik vond het een beetje slap. Niet helemaal onwaar (we wisten dit al lang van FvD) maar weinig kritisch.quote:Op donderdag 11 juni 2026 22:55 schreef Bluesdude het volgende:
Een rechtse talkshow over rechtse neef FvD
https://www.nieuwsvandedag.nl/nieuws/politiek/videos/forum-voor-democratie-woedende-reacties-powned-documentaire
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |