Laat je e.e.a. dan niet testen? Ik bedoel: je krijgt glazen aangemeten waarmee je het scherpste ziet. Dat is niet gebeurd allemaal? Want anders kan dit niet natuurlijk. Dus citation needed.quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:24 schreef matspontius het volgende:
Gaarne jullie ervaringen op dit gebied.
Sinds een paar maanden heb ik een multifocale bril aangezien ik op leesafstand ook niet meer zo goed zag. Maar ik blijf onscherp zien. Er zitten nu al voor de 4e keer nieuwe glazen in de bril. Ik heb geen hoofdpijn of duizeligheid, wel vermoeide ogen vanwege het continue wazig zien. Hebben jullie hier ervaring mee? Het zou natuurlijk ook aan mijn ogen zelf kunnen liggen. Als ik mijn oude bril opzet heb ik feitelijk hetzelfde wazige zicht.
Ben al bij de huisarts geweest en die heeft oogdruppels gegeven tegen droge ogen. Dat wordt er daardoor zeker niet beter op,
Je kunt het zelf al een beetje checken door de bril wat omhoog te doen of iets verder van/naar je ogen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Denk het wel - morgen maar weer naar de opticien
Goed idee. Nu bij Pearle - mensen zijn uiterst vriendelijk en doen alles wat ze kunnen maar het wordt beterquote:Op woensdag 10 juni 2026 19:43 schreef maily het volgende:
Heb je een fatsoenlijke opticien?
Eventueel een second opinion aanvragen bij een andere?
Je gaat het bijna denken want het lijkt net of mijn ogen niet met elkaar synchroniseren. Heel vermoeiendquote:Op woensdag 10 juni 2026 20:46 schreef cinderloom het volgende:
Ooit letsel gehad in je hersenen? Ik wel. KOn daarom ook niks met zo'n bril. Had te maken met de aansturing vanuit de hersenen naar de ogen. Terwijl een bril juis tandersom werkt.
Heb je ooit letsel gehad? goeie hersenschudding oid?quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je gaat het bijna denken want het lijkt net of mijn niet met elkaar synchroniseren. Heel vermoeiend
Nee, geen ersntig hersenletsel in het verleden. Mijn zicht is echt wel verslechterd over de hele linie het afgelopen halfjaar: veraf en dichtbij en het lijkt er op dat ze dat bij Pearle niet gaan goedkrijgen. Andere opticien maar eens proberen en naar de huisarts want ik vertrouw het niet helemaal.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:00 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Heb je ooit letsel gehad? goeie hersenschudding oid?
Serieus? Dat is wel linke soep dan. Met diepte zien heb ik geen enkele last, het is puur gewoon niet scherp zien, niet van dichtbij en niet van veraf en niet op beeldscherm afstand.quote:Op woensdag 10 juni 2026 20:42 schreef halfway het volgende:
Ik heb die weer retour gedaan en een normale genomen nadat ik van de trap geflikkerd was.
Hoeft ook niet ernstig te zijn. Een hersenschudding wordt bv al flink onderschat. Als er da nwat zenuwbaantjes niet helemaal recht liggen tussen hersenen en ogen kan het al effect hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2026 21:26 schreef matspontius het volgende:
geen ersntig hersenletsel in het verleden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |