Bron?quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:12 schreef MissButterflyy het volgende:
In een week tijd zijn in mijn stadje 3 tieners omgekomen door een ongeluk met een fatbike.
Eens. Maar naar verluidt heeft de politie nergens tijd voor.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Per jaar? Het was vroeger elke week feest.
Ik vond het vroeger al disproportioneel, maar als je ziet hoe vrij fatbikers nu zijn..
Dus moeten we het handhavingsniveau opschroeven.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ze makkelijk op te voeren zijn is geen toeval maar een bewuste ontwerpkeuze.
Prima hoor, maar dat doet niks af aan het gegeven dat het merendeel van de fatbikes ondingen zijn en het merendeel van de fatbikers kutvolk is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus moeten we het handhavingsniveau opschroeven.
Als jij het zegt. Ik ken het merendeel van 'dat volk' niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima hoor, maar dat doet niks af aan het gegeven dat het merendeel van de fatbikes ondingen zijn en het merendeel van de fatbikers kutvolk is.
Ik gelukkig ook niet.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als jij het zegt. Ik ken het merendeel van 'dat volk' niet.
Ik vergis me, zijn er twee. Op 20 april en 22 april, in Venlo.quote:
Mischien even je gekleurde woke bril afzetten - dan herken je dat volk wellicht wel 👆quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als jij het zegt. Ik ken het merendeel van 'dat volk' niet.
Waarom geen normale fiets? Bewegen is gezond.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Mijn zoon heeft een elektrische fiets gekregen die net zo snel kan.
Waarom is daarop geen stigma? Ik snap het niet.
Kom je wel eens buiten? Die gasten rijden doorgaans als gekken. Over de stoep, door winkelcentra met hoge snelheden en volkomen schijt aan de verkeersregels voor zover ze die überhaupt kennen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:19 schreef SimonB. het volgende:
Woon in een wijk met mensen met overwegend een migratieachtergrond en heb werkelijk waar nog nooit fatbikeoverlast gezien c.q. ervaren.
Misschien ook een beetje je eigen instelling?
Ja hoor, dagelijks.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten? Die gasten rijden doorgaans als gekken. Over de stoep, door winkelcentra met hoge snelheden en volkomen schijt aan de verkeersregels voor zover ze die überhaupt kennen.
Omdat hij echt ver moet naar de middelbare school.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom geen normale fiets? Bewegen is gezond.
Hoever?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat hij echt ver moet naar de middelbare school.
35 en 40 wat? Kilometers? En was dat heen en terug of fietste jij het dubbele van deze afstand?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:48 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Ik moest tussen de 35 en de 40. Maakt het uit?
Kilometers, that is.
Weet je wat dit ook heeft? Elke andere fiets.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon robuuste fietsen die relatief goedkoop zijn voor hetgeen ze bieden.
Kunnen tegen een stootje, goedkoop in onderhoud en je rijdt er duizenden kilometers zonder problemen mee.
Ik was laatst in de appie en daar stond iemand op zijn fatbike bij het redbull-schap.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:19 schreef SimonB. het volgende:
Woon in een wijk met mensen met overwegend een migratieachtergrond en heb werkelijk waar nog nooit fatbikeoverlast gezien c.q. ervaren.
Misschien ook een beetje je eigen instelling?
Welke andere fiets kun je met 2 man op hetzelfde zadel zitten, jarenlang zonder banden plakken en met gemak 50 kilo bepakking houden?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Weet je wat dit ook heeft? Elke andere fiets.
Waarom zou ik in hemelsnaam jarenlang met twee man op een zadel willen zitten. Koop gewoon een tweede fiets.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke andere fiets kun je met 2 man op hetzelfde zadel zitten, jarenlang zonder banden plakken en met gemak 50 kilo bepakking houden?
In je mandje op je batavus omafietsje wordt dat allemaal lastig.
Ons kantoor zit boven een drukke winkelstraat en ondanks de handhaving die er vrijwel constant patrouilleren heb ik al meerdere keren mensen aangereden zien worden door kinderen op fatebikes.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:30 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Ja hoor, dagelijks.
En jij?
En ja, ik zie ook dingen gebeuren die niet okay zijn, maar dat geldt niet alleen voor de dikkefietsen.
Wie heeft het over jarenlang?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou ik in hemelsnaam jarenlang met twee man op een zadel willen zitten. Koop gewoon een tweede fiets.
Nou ja, misschien toch wel dan he?quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ons kantoor zit boven een drukke winkelstraat en ondanks de handhaving die er vrijwel constant patrouilleren heb ik al meerdere keren mensen aangereden zien worden door kinderen op fatebikes.
Dat zal op andere plekken in Nederland niet anders zijn vermoed ik, vandaar mijn vraag.
Dat is dus echt een dom excuus en een van de redenen dat kinderen zo dik zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat hij echt ver moet naar de middelbare school.
Ah, vandaar zo'n oproep. En een shitload aan ongelukken. Aanstellers!quote:Op woensdag 10 juni 2026 19:04 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nou ja, misschien toch wel dan he?
Ik woon hier nu ruim 30 jaar en heb wel het een en ander zien gebeuren hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |