abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:05:13 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221002752
De overheid begint 15 juni een campagne in een nieuwe poging om wangedrag op fatbikes aan te pakken. Verantwoordelijk minister Karremans van Infrastructuur wil dat ouders de technische staat van de fatbike van hun kinderen controleren en ze aanspreken op slecht gedrag op de fatbike.

Volgens hem is een nieuwe campagne nodig omdat uit onderzoek(opent in nieuw venster) is gebleken dat jongeren de verkeersregels best kennen, maar massaal aan hun laars lappen. Dit zou komen door groepsdruk, zelfoverschatting of uit weerstand tegen het negatieve beeld over de fatbike.

Andere weggebruikers zouden zich volgens het onderzoek vooral ergeren aan fatbikegebruikers die te snel optrekken, andere verkeersdeelnemers intimideren en te snel rijden. Ook is een ergernis dat vaak twee, drie of zelfs vier personen op één fatbike zitten.

De minister wijst erop dat hersenletsel onder jongeren op de elektrische fiets sinds 2020 is verzesvoudigd. Karremans: "Het zou helpen als ouders bijvoorbeeld het gesprek aangaan met hun kinderen."

Om de campagne alvast af te trappen is Karremans woensdagochtend aanwezig bij een fatbikecontrole in Barendrecht, net als Edwin van de Graaf van de verkeerspolitie. De ochtend begint rustig, maar op het moment dat de scholen bijna opengaan, wordt het steeds drukker. Rond half negen fietsen twee jonge meiden samen op één fatbike de politiefuik in.

Volgens de meiden is hun fatbike niet opgevoerd. Of de controles stom zijn? "Nee, eigenlijk niet", zegt één van hen tegen de NOS. Ze begrijpen de actie wel.

De politieagent constateert echter al snel dat de technische staat van hun fatbike verre van in orde is: een remhendel ontbreekt. De fiets remt niet, zegt de agent. "Hij remt wel, maar dat doet hij slow!", reageert één van de meiden snel. "De rem is net afgebroken, ik heb hem in mijn tas." Druk maken de meiden zich er niet om: de fatbike functioneert prima met één rem, vinden zij.

Op de rollerbank blijkt dat de fiets niet is opgevoerd. Ondanks de slechte technische staat van het vervoersmiddel ("Een kapotte rem is geen goed teken.") neemt de politie de fiets niet in beslag. Ook volgt er geen boete. Aan andere fatbike-bestuurders zijn deze ochtend al wel bekeuringen uitgedeeld. De hoogte daarvan wordt later bepaald door de officier van justitie en kan al snel oplopen tot enkele honderden euro's.

Helmplicht en boetes
Van de Graaf schat in dat de helft van de fatbikes op de openbare weg niet aan de technische eisen voldoet. Volgens hem zijn de meest voorkomende overtredingen remmen die niet werken, remmen die ontbreken of opgevoerde fatbikes die harder kunnen dan 25 kilometer per uur.

Pogingen om de overlast rondom het vervoersmiddel te beteugelen, stuiten al langere tijd op juridische problemen. De kern van het probleem is de definitie: wat is een fatbike en wat wordt gezien als een 'gewone' elektrische fiets?

Zo blijkt dat fabrikanten hun ontwerp snel kunnen aanpassen om juridische omschrijvingen van de fatbike te omzeilen, bijvoorbeeld door er dunnere banden onder te zetten. Ook is er nog geen helmplicht voor jongeren op een fatbike, daar wordt wel sinds 2024 over gesproken.

Eind april kondigde minister Karremans aan dat hij werkt aan een minimumleeftijd voor bestuurders van fatbikes en dat hij "een wettelijke basis" wil maken voor fatbikevrije zones. Het doel is dat deze, net als de helmplicht, in september 2027 ingaan.

In Enschede en in Amsterdam hebben ze daar niet op gewacht, daar zijn al gebiedsverboden voor fatbikes. In het Vondelpark zijn tussen 25 mei en 8 juni 39 boetes en 31 waarschuwingen uitgedeeld, maakte de gemeente Amsterdam vandaag bekend.

https://nos.nl/artikel/26(...)nspreken-op-rijstijl

_O- _O- _O- Welke idioot heeft dit plan weer verzonnen? Dat soort volk wordt in het algemeen nergens op aangesproken door hun ouders dus dan gaat dit op zeker niet werken. Wat een land .......
"Hoka Hey!"
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:08:19 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221002769
quote:
De minister wijst erop dat hersenletsel onder jongeren op de elektrische fiets sinds 2020 is verzesvoudigd.
Als je ziet hoe ze rijden, lijkt het eerder er op dat ze al hersenletsel hebben.
pi_221002785
quote:
Ondanks de slechte technische staat van het vervoersmiddel ("Een kapotte rem is geen goed teken.") neemt de politie de fiets niet in beslag. Ook volgt er geen boete.
Prima, ik vind het een hartverwarmend idee om het fietspad te moeten delen met vervoersmiddelen die met lichte inspanning harder gaan dan een gewone fiets, maar geen deugdelijke remmen meer hebben.

Maarre: fatbikes, jeugdigen, en een overheidcampagne. Wordt dit weer zo'n plaatsvervangend genante "how do you do fellow kids"-achtige reclame? Met een rap erbij, misschien?
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:12:56 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221002786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:05 schreef matspontius het volgende:
De overheid begint 15 juni een campagne in een nieuwe poging om wangedrag op fatbikes aan te pakken. Verantwoordelijk minister Karremans van Infrastructuur wil dat ouders de technische staat van de fatbike van hun kinderen controleren en ze aanspreken op slecht gedrag op de fatbike.

Volgens hem is een nieuwe campagne nodig omdat uit onderzoek(opent in nieuw venster) is gebleken dat jongeren de verkeersregels best kennen, maar massaal aan hun laars lappen. Dit zou komen door groepsdruk, zelfoverschatting of uit weerstand tegen het negatieve beeld over de fatbike.

Andere weggebruikers zouden zich volgens het onderzoek vooral ergeren aan fatbikegebruikers die te snel optrekken, andere verkeersdeelnemers intimideren en te snel rijden. Ook is een ergernis dat vaak twee, drie of zelfs vier personen op één fatbike zitten.

De minister wijst erop dat hersenletsel onder jongeren op de elektrische fiets sinds 2020 is verzesvoudigd. Karremans: "Het zou helpen als ouders bijvoorbeeld het gesprek aangaan met hun kinderen."

Om de campagne alvast af te trappen is Karremans woensdagochtend aanwezig bij een fatbikecontrole in Barendrecht, net als Edwin van de Graaf van de verkeerspolitie. De ochtend begint rustig, maar op het moment dat de scholen bijna opengaan, wordt het steeds drukker. Rond half negen fietsen twee jonge meiden samen op één fatbike de politiefuik in.

Volgens de meiden is hun fatbike niet opgevoerd. Of de controles stom zijn? "Nee, eigenlijk niet", zegt één van hen tegen de NOS. Ze begrijpen de actie wel.

De politieagent constateert echter al snel dat de technische staat van hun fatbike verre van in orde is: een remhendel ontbreekt. De fiets remt niet, zegt de agent. "Hij remt wel, maar dat doet hij slow!", reageert één van de meiden snel. "De rem is net afgebroken, ik heb hem in mijn tas." Druk maken de meiden zich er niet om: de fatbike functioneert prima met één rem, vinden zij.

Op de rollerbank blijkt dat de fiets niet is opgevoerd. Ondanks de slechte technische staat van het vervoersmiddel ("Een kapotte rem is geen goed teken.") neemt de politie de fiets niet in beslag. Ook volgt er geen boete. Aan andere fatbike-bestuurders zijn deze ochtend al wel bekeuringen uitgedeeld. De hoogte daarvan wordt later bepaald door de officier van justitie en kan al snel oplopen tot enkele honderden euro's.

Helmplicht en boetes
Van de Graaf schat in dat de helft van de fatbikes op de openbare weg niet aan de technische eisen voldoet. Volgens hem zijn de meest voorkomende overtredingen remmen die niet werken, remmen die ontbreken of opgevoerde fatbikes die harder kunnen dan 25 kilometer per uur.

Pogingen om de overlast rondom het vervoersmiddel te beteugelen, stuiten al langere tijd op juridische problemen. De kern van het probleem is de definitie: wat is een fatbike en wat wordt gezien als een 'gewone' elektrische fiets?

Zo blijkt dat fabrikanten hun ontwerp snel kunnen aanpassen om juridische omschrijvingen van de fatbike te omzeilen, bijvoorbeeld door er dunnere banden onder te zetten. Ook is er nog geen helmplicht voor jongeren op een fatbike, daar wordt wel sinds 2024 over gesproken.

Eind april kondigde minister Karremans aan dat hij werkt aan een minimumleeftijd voor bestuurders van fatbikes en dat hij "een wettelijke basis" wil maken voor fatbikevrije zones. Het doel is dat deze, net als de helmplicht, in september 2027 ingaan.

In Enschede en in Amsterdam hebben ze daar niet op gewacht, daar zijn al gebiedsverboden voor fatbikes. In het Vondelpark zijn tussen 25 mei en 8 juni 39 boetes en 31 waarschuwingen uitgedeeld, maakte de gemeente Amsterdam vandaag bekend.

https://nos.nl/artikel/26(...)nspreken-op-rijstijl

_O- _O- _O- Welke idioot heeft dit plan weer verzonnen? Dat soort volk wordt in het algemeen nergens op aangesproken door hun ouders dus dan gaat dit op zeker niet werken. Wat een land .......
In een week tijd zijn in mijn stadje 3 tieners omgekomen door een ongeluk met een fatbike.
En ik ken een van de ouders. Het zijn zeker niet altijd tokkie ouders die niet omkijken naar hun kinderen.
Ik snap dat het makkelijk oordelen is vanachter je pc’tje.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:13:18 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002789
Ah, het goeie gesprek, de open dialoog.

Zucht.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:14:06 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002793
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Prima, ik vind het een hartverwarmend idee om het fietspad te moeten delen met vervoersmiddelen die met lichte inspanning harder gaan dan een gewone fiets, maar geen deugdelijke remmen meer hebben.

Maarre: fatbikes, jeugdigen, en een overheidcampagne. Wordt dit weer zo'n plaatsvervangend genante "how do you do fellow kids"-achtige reclame? Met een rap erbij, misschien?
Donnie erbij. Statiemunnie even aan de kaak stellen.

100% raak.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:15:33 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002801
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In een week tijd zijn in mijn stadje 3 tieners omgekomen door een ongeluk met een fatbike.
En ik ken een van de ouders. Het zijn zeker niet altijd tokkie ouders die niet omkijken naar hun kinderen.
Ik snap dat het makkelijk oordelen is vanachter je pc’tje.
Wanneer je als ouder je kroost op zo'n onding laat rondrijden dan verdien je al die oordelen.
Huilen dan.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:17:44 #8
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002807
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer je als ouder je kroost op zo'n onding laat rondrijden dan verdien je al die oordelen.
Het zijn gewoon robuuste fietsen die relatief goedkoop zijn voor hetgeen ze bieden.

Kunnen tegen een stootje, goedkoop in onderhoud en je rijdt er duizenden kilometers zonder problemen mee.

Maar blijf lekker hangen in je onnozele dogma's.
pi_221002815
Die ouders zijn in essentie net zulke grote Tokkies als die kinderen.
blablablabla
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:19:30 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221002816
En daar gaan de kinderen (meestal minimaal een jaar of 12) naar luisteren? :')

Welkom in Utopia.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:19:38 #11
438527 MissButterflyy
pi_221002817
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
O ja?

Nou. Weet je wat zijn ouders hebben gedaan? Zijn organen gedoneerd aan een aantal mensen waarmee hij weer levens heeft gered.

Dat vind ik dan weer mooi. O+
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:21:12 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221002824
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
O ja?

Nou. Weet je wat zijn ouders hebben gedaan? Zijn organen gedoneerd aan een aantal mensen waarmee hij weer levens heeft gered.

Dat vind ik dan weer mooi. O+
Mooi, maar ik denk dat ze hem liever levend hadden. Ze hadden hem ook geen fatbike kunnen geven.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:21:32 #13
438527 MissButterflyy
pi_221002825
Mijn zoon heeft een elektrische fiets gekregen die net zo snel kan.
Waarom is daarop geen stigma? Ik snap het niet.
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2026 @ 17:21:37 #14
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221002826
Pappen en nathouden-beleid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:22:00 #15
438527 MissButterflyy
pi_221002828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Mooi, maar ik denk dat ze hem liever levend hadden. Ze hadden hem ook geen fatbike kunnen geven.
Op een elektrische fiets was het niet gebeurd?
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:22:24 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zijn gewoon robuuste fietsen die relatief goedkoop zijn voor hetgeen ze bieden.

Kunnen tegen een stootje, goedkoop in onderhoud en je rijdt er duizenden kilometers zonder problemen mee.

Maar blijf lekker hangen in je onnozele dogma's.
Doorgaans zijn ze makkelijk op te voeren en zijn essentiële onderdelen van gebrekkige kwaliteit. Een groot deel van de ondingen die ik in de praktijk zie rondrijden rijdt met slappe en rotte ketting, (half)lege banden, verkeerd afgestelde verlichting (voor zover die nog functioneert), ... .

Het is meestal gewoon goedkope brol die veel te snel gaat voor de bouwkwaliteit ervan.
Huilen dan.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:22:37 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221002830
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Zie je niet hoe veel kinderen rijden op die fietsen? Over de stoep, met zijn drieën erop, mensen afsnijden, kankerhoer roepen, op mensen spugen etc.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:22:48 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002831
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
O ja?
Ja.
Huilen dan.
pi_221002834
Ach, weer een campagne van Joost mag weten hoeveel het kost :') Dank voor het verkwanselen van de belastingcenten.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:23:48 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221002838
Dus ouders als je dit leest, ja andere mensen denken dat jij en je kind tokkies zijn als je op een fatbike rijdt.
pi_221002840
Ja, dit gaat zéker helpen hoor....
:')

Hebben ze weer een manier gevonden om achter te schuilen als ze weer schreeuwen om maatregelen..

"Ja, ouders hebben we opgeroepen om hun kroost aan te spreken, wij trekken onze verantwoordelijkheid er vanaf"

Man man...
Als je zo'n opgevoerde fatbike nou eens meteen in beslag neemt en door de shredder duwt, dat zou eens helpen....
Jeugd weer nu wel dondersgoed wat wel en niet kan met zo'n fatbike hoor...
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:23:56 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie je niet hoe veel kinderen rijden op die fietsen? Over de stoep, met zijn drieën erop, mensen afsnijden, kankerhoer roepen, op mensen spugen etc.
Telefoon in de ene hand, vape in de andere, en natuurlijk vol gas tegen de rijrichting in terwijl je iedereen en z'n moeder uitscheldt voor alles wat lelijk is.
Huilen dan.
pi_221002847
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Want een normale ebike is niet stoer en niet zo makkelijk op te voeren.
  Spellchecker woensdag 10 juni 2026 @ 17:25:16 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221002848
quote:
dat de ouders de fatbikes van hun kinderen controleren
Alsof die ouders daar verstand van hebben.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:25:17 #25
438527 MissButterflyy
pi_221002849
quote:

[..]
Met z’n drieën erop zie ik wel, de rest niet.
Dat durven ze me niet te flikken.
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2026 @ 17:25:36 #26
pi_221002850
quote:

[..]
Misschien ligt het aan die kinderen en niet aan de fiets.
pi_221002855
"foei Achmed, niet meer doen hoor!"

#PROBLEMSOLVED!! :D
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:27:10 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002858
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Met z’n drieën erop zie ik wel, de rest niet.
Dat durven ze me niet te flikken.
Ik overdrijf niet als ik het praktisch dagelijks zie gebeuren. Gisteren lag er weer eentje op de grond na een aanrijding met een normale fiets.

* Isdatzo fietst naar werk, naar sport, naar alles.
Huilen dan.
  Spellchecker woensdag 10 juni 2026 @ 17:27:25 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221002860
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:26 schreef DutchDweeb het volgende:
"foei Achmed, niet meer doen hoor!"

#PROBLEMSOLVED!! B:) :D
In het Nederlands?!
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:29:56 #30
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002871
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doorgaans zijn ze makkelijk op te voeren en zijn essentiële onderdelen van gebrekkige kwaliteit. Een groot deel van de ondingen die ik in de praktijk zie rondrijden rijdt met slappe en rotte ketting, (half)lege banden, verkeerd afgestelde verlichting (voor zover die nog functioneert), ... .

Het is meestal gewoon goedkope brol die veel te snel gaat voor de bouwkwaliteit ervan.
Opvoeren is verboden. Dus dat is een handhavingsprobleem. Voor de rest som je allemaal zaken op wat met onderhoud te maken heeft.

Het frame krijg je niet kapot, de banden gaan veel langer mee dan welke fiets dan ook.

Remmerij, ketting en tandwielen zijn inderdaad met regelmatige interval toe aan onderhoud. Maar daar kan de fiets zelf niets aan doen.
pi_221002879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Fatbikes zijn magie van Satan, en onbedorven kindergeesten worden gecorrumpeerd door de zwarte krachten die schuilgaan in deze machines. Laten we bidden dat de Heere zijn dienaren stuurt om strijd te leveren met dit vervoersmiddel dat enkel rijdt over het pad der zonde.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:31:32 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221002884
quote:

[..]
Maar je geeft ongelooflijk onopgevoede kutkinderen wel een wapen om anderen ook pijn te doen met een fatbike. Ze kunnen ook tegen je oma aanrijden of een 4 jarig kind omgooien.
  Redactie Sport woensdag 10 juni 2026 @ 17:33:52 #33
pi_221002899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar je geeft ongelooflijk onopgevoede kutkinderen wel een wapen om anderen ook pijn te doen met een fatbike. Ze kunnen ook tegen je oma aanrijden of een 4 jarig kind omgooien.
Ja, ze vinden wel weer het volgende na een verbod helaas
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:35:38 #34
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Heerlijke boomerreactie.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:35:48 #35
287741 matspontius
pi_221002910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:19 schreef Elan het volgende:
Die ouders zijn in essentie net zulke grote Tokkies als die kinderen.
Dit dus en die zijn over het algemeen niet bepaald capabel om hun voorbeeld kroost aan te spreken laat staan te corrigeren!
"Hoka Hey!"
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:36:47 #36
438527 MissButterflyy
pi_221002915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Want een normale ebike is niet stoer en niet zo makkelijk op te voeren.
Kan ook een gashendel op.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:37:01 #37
287741 matspontius
pi_221002917
quote:

[..]
Joh....
"Hoka Hey!"
pi_221002925
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan ook een gashendel op.
Weet ik, maar die Chinese rotzooi is 9/10 via het display al op te voeren. Veel te sterke motoren etc

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2026 17:39:30 ]
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:39:41 #39
287741 matspontius
pi_221002931
Janken bij een mod over een post - zie hier de teergevoelige ziel die niet tegen een weerwoord kan. Och arme 🥺😢
"Hoka Hey!"
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:40:11 #40
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221002938
Fatbikes zijn veelal tokkies.

Met de fiets is niks mis maar denk dat 75% van de bestuurders tokkies zijn.
Migratie achtergrond en te jong.

Succes met het aanspreken van due ouders.

Doen ze Arabische voice over?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:40:55 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221002942
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet ik, maar die Chinese rotzooi is 9/10 via het display al op te voeren. Veel te sterke motoren etc
Daarom eens per jaar grootschalige rollerbankactie. Alle opgevoerde shit de schroothoop op.

Is het zo gebeurd.
pi_221002950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:35 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit dus en die zijn over het algemeen niet bepaald capabel om hun voorbeeld kroost aan te spreken laat staan te corrigeren!
Misschien is het kind nog wel minder schuldig want als 12-jarig jochie over de stoep scheuren hebben we allemaal vermoedelijk gedaan.

Alleen scheelt het enorm of je dat met een BMX-je doet met 10-15 kilometer per uur of een opgevoerde fatbike van 50 kilo met 40 kilometer per uur. Dat hele gebrek aan verkeersinzicht en idee van gevaarsetting maakt dat een kind ongeschikt is voor de fatbike.
blablablabla
pi_221002951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

wat een ongelooflijk triest bericht van 3 overleden tieners.

In een Vinex-wijk zag ik gister op de heenweg 3 kinderen voetballen op een kunstgrasveld.
Op de terugweg zag ik de jongen met de voetbal weglopen en nog eens omkijkend. De andere twee kinderen aan de kant en twee jochies wheelies maken op het kunstgrasveldje. o|O
Hup ouders.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:43:17 #44
287741 matspontius
pi_221002959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:40 schreef Nicksanders het volgende:
Fatbikes zijn veelal tokkies.

Met de fiets is niks mis maar denk dat 75% van de bestuurders tokkies zijn.
Migratie achtergrond en te jong.

Succes met het aanspreken van due ouders.

Doen ze Arabische voice over?
De overgrote meerderheid op zo'n spuuglelijk geval is niet al te snugger. Fatbikes; statussymbool van gelukzoekers en tokkies
"Hoka Hey!"
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:43:26 #45
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221002960
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Telefoon in de ene hand, vape in de andere, en natuurlijk vol gas tegen de rijrichting in terwijl je iedereen en z'n moeder uitscheldt voor alles wat lelijk is.
In grote steden vaak in Arabisch.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 17:45:12 #46
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221002964
Is gewoon niet beter om alle elektrische fietsen onder de categorie snorfiets laten vallen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221002969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daarom eens per jaar grootschalige rollerbankactie. Alle opgevoerde shit de schroothoop op.

Is het zo gebeurd.
Per jaar? Het was vroeger elke week feest.

Ik vond het vroeger al disproportioneel, maar als je ziet hoe vrij fatbikers nu zijn..
pi_221002970
Nou, met dat strafblad zal het wel meevallen als je niet eens een boete krijgt voor rijden zonder remmen.

woensdag 10 juni 2026 @ 17:48:02 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221002983
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Opvoeren is verboden.
Dat ze makkelijk op te voeren zijn is geen toeval maar een bewuste ontwerpkeuze.
Huilen dan.
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:51:50 #50
438527 MissButterflyy
pi_221003006
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou, met dat strafblad zal het wel meevallen als je niet eens een boete krijgt voor rijden zonder remmen.

[ [url=https://www.komveiligthuis.nl/_next/image?url=https%3A%2F%2Fwww.komveiligthuis.nl%2Fsite%2Fbinaries%2Fcontent%2Fgallery%2Fsite-content%2Fcontent-afbeeldingen%2Febikes%2Fheader-keyvisual-kom-veiligthuis-1920x480.jpg&w=2560&q=85]afbeelding[/url] ]
Ja, dat zou wel moeten veranderen.
Laat het ze maar voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')