Wat een ontzettend goede post. Ik kan me heel boos en verdrietig maken over bijvoorbeeld alle meisjes die standaard ziek gemeld worden voor gym, zwemmen en andere schooluitjes die niet aansluiten bij de (achterlijke, op religie gestoelde) opvattingen van ouders. We zien en laten het gebeuren omdat we tandenloos zijn geworden in het verdedigen van belangrijke verworvenheden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is wel waarom mensen het idee hebben dat ze alleen dit nog kunnen doen (onder aanvoering van elementen die ze vertellen dat ze dit moeten doen want dan worden zij er beter van), inderdaad. Alle kritiek wordt stelselmatig weggewuifd omdat niet de juiste termen gebruikt zouden worden of omdat hij stigmatiserend zou zijn ("Nee, het is een mannenprobleem" "Nee, het zijn mensen van piemel").
Overigens is dit tijdenlang wel constructief geweest omdat dit de dialoog open hield. We doen in Nederland altijd smalend over theedrinken en buurtvaders, maar dat heeft ook echt gewerkt. Alleen toen de realiteit veranderde (grotere aantallen, wegbezuinigen handhaving, ondergraving door islamisten) en de wokeheid compleet doorsloeg ging dit meer kwaad dan goed doen omdat het voorkwam dat het kaf van het koren gescheiden werd. Dat is ook wel een beetje een Nederlandse ziekte: het piepende wiel krijgt altijd het vet.
Er is veel te veel ruimte gegeven aan de veroorzakers van problemen die daardoor bijna vrij spel kregen in hun wijken, gemeenschappen etc. Het misplaatste respect voor met name religie en cultuurrelativisme werkt ook als een katalysator. In plaats van dat elementen die filmpjes plaatsen over het verkrachten van krijgsgevangen vrouwen onder islamitisch oorlogsrecht, of hun vrouw naar een mannelijke dokter mag, dat vriendschap met andersgelovigen niet kan, dat hun dochter niet mag doorleren of werken want cultuur/geloof, aangepakt worden en weggesneden worden als de tumoren die ze zijn in hun gemeenschap, wordt het weggeschreven als diversiteit en vvmu.
Hoeveel verder zouden we nu zijn als we toen korte metten hadden gemaakt met elke blijk van vrouwendiscriminatie en wegkijkgedrag wat betreft de zoons? En daar staat natuurlijk tegenover dat er oprecht geïnvesteerd had moeten worden in gelijke kansen, een miljoen keer goed onderwijs zonder religieuze stempel en dwingelandij, geestelijke gezondheidszorg, controle op wat Diyanet en de Moslimbroederschap via de moskeeën en stichtingen die gemeenschappen in pompte. De middelen zijn verspild in het mummelen over correcte bewoordingen en diversiteitsquota terwijl die helemaal niet nodig waren als we die gemeenschappen niet keihard hadden laten wegrotten in wijken zonder handhaving en onderbetaalde instellingen.
Angst is een slechte raadgever. Of het nou angst is voor elke buitenlander omdat er een gekkie iemand probeert te onthoofden, of angst om in te grijpen want 'misschien ben je wel een racist'.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Maakt niet echt uit voor de tokkies in Belfast, ook diens ondernemingen zijn gisteren de fik in gegaan
Je hebt er veel meer aan als je je eigen hypocriete gedrag kunt herkennen, en dat gaat veranderen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Cupfighter het volgende:
Ja dit was ten tijden van mijn drugsverslaving, ben er niet trots op maar wel eerlijk over
Maar ik plaatste het om het hypocriete gedrag aan te tonen van sommige anti buitenlanders standpunten, maar daar komt geen reactie op
Tokkies uit Noord-Ierland zijn dan ook niet per se het slag volk dat ik als rationeel zou beschouwen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Maakt niet echt uit voor de tokkies in Belfast, ook diens ondernemingen zijn gisteren de fik in gegaan
Je hebt ze in elk land.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:59 schreef Durmada het volgende:
[..]
Tokkies uit Noord-Ierland zijn dan ook niet per se het slag volk dat ik als rationeel zou beschouwen.
Waar "islamofobie" een belangrijke uitzondering op is. Dat is zo'n beetje de meest verstandige en rationele bang die je kunt hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angst is een slechte raadgever. Of het nou angst is voor elke buitenlander omdat er een gekkie iemand probeert te onthoofden, of angst om in te grijpen want 'misschien ben je wel een racist'.
Ik ben al vrij lang van die troep af gelukkigquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je hebt er veel meer aan als je je eigen hypocriete gedrag kunt herkennen, en dat gaat veranderen.
Dan zul je je ook minder storen aan hypocriet gedrag van anderen.
Misschien is het wel zo dat degenen waar jij je zo aan stoort een spiegel voor je zijn. En mensen met een drugsverslaving, zijn dan wellicht van hun drugs af, maar dat wil niet zeggen dat hun interne vervormingen en problematiek daarmee ook is verdwenen.
#noOffence
Betekent dat dat jij geen kebabzaak in durft te lopen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar "islamofobie" een belangrijke uitzondering op is. Dat is zo'n beetje de meest verstandige en rationele bang die je kunt hebben.
Die reacties over en weer onder dat bericht - en dan zeggen dat er geen enkel teken is dat een burgeroorlog aanstaande is...dan moet je toch wel echt een struisvogel zijn hoor.quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Niks aan de hand. Gewoon wat bezorgde burgers.
quote:
Super waardevolle inhoudelijke reacties allemaal dit hoor. Ga zo door!quote:
Nu stel je moslims/islam (volgers van/een religie) gelijk aan Marokkanen (een nationaliteit). Waarom doe je dat? Hebben Marokkanen niet het volste recht om afvallig te zijn?quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als ik hardop roep tegen moslims/islam te zijn als politicus maar ik duik er wel mee het bed in dan vind ik dat tegenstrijdig
Het zou toeval zijn als geen enkelen bedpartner van Pim Moslim zou zijn, Marokkanen mogen van mij best afvallig zijnquote:Op woensdag 10 juni 2026 10:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat een ontzettend goede post. Ik kan me heel boos en verdrietig maken over bijvoorbeeld alle meisjes die standaard ziek gemeld worden voor gym, zwemmen en andere schooluitjes die niet aansluiten bij de (achterlijke, op religie gestoelde) opvattingen van ouders. We zien en laten het gebeuren omdat we tandenloos zijn geworden in het verdedigen van belangrijke verworvenheden.
Die meiden leren al van kinds af aan dat ze niet dezelfde rechten hebben als anderen. Hoe eenzaam moet dat wel niet zijn?
[..]
Nu stel je moslims/islam (volgers van/een religie) gelijk aan Marokkanen (een nationaliteit). Waarom doe je dat? Hebben Marokkanen niet het volste recht om afvallig te zijn?
Je ziet dat de argumenten op aan het raken zijn, dus gaan deze users vervolgens proberen het topic te laten ontsporen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Super waardevolle inhoudelijke reacties allemaal dit hoor. Ga zo door!
Wat een geestelijke armoe als je zo in elkaar zit.
Je haalt denk ik paar dingen door elkaarquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ondertussen zijn ze in London nog aan het slapen, we zien etnische zuiveringen in Belfast en een enorme woede vanwege de omvolking en de verstokte ideoloog Starmer roept YOLO terwijl hij een middelvinger naar de bevolking opsteekt.
Het verraad naar de bevolking van de overheid kent geen grenzen echt wat een mongool die Starmer.
Damn lijkt wel een oorlogsgebied.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:12 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een ravage, daar sta je dan als Oekrainse familie gevlucht voor een brute oorlog en vervolgens kom je in een halve burgeroorlog terecht omdat de overheid van mening is dat iedereen welkom is.
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Staat hij inderdaad wel om bekend.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Betekent dat dat jij geen kebabzaak in durft te lopen?
Een reactie hierop die de stuitende hypocrisie van deze linkse Owen Jones prachtig aangeeft trouwens:quote:
Vreemd, begreep dat ze het echt alleen hadden gemunt op mensen met een kleurtjequote:Op woensdag 10 juni 2026 10:12 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een ravage, daar sta je dan als Oekrainse familie gevlucht voor een brute oorlog en vervolgens kom je in een halve burgeroorlog terecht omdat de overheid van mening is dat iedereen welkom is.
Ah het economische argument dat totaal geen rekening houd met de sociale cohesie van de maatschappij. Brexit ging grotendeels om immigratie, een overheid die het belang van de burgers dient zou rekening moeten houden met die sentimenten. Het is onderhand wel duidelijk dat de Britten hun natie niet zien als een economische zone dat beter bestuurd dient te worden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je haalt denk ik paar dingen door elkaar
Door die 'omvolking' (verlenen van asiel) vindt er een 'genocide' plaats. Daar is de bevolking klaar mee en was het belangrijkste onderwerp waardoor er een brexit kwam
Door brexit is er geen vrij verkeer meer van goederen, mensen en diensten. In combinatie met strengere immigratie regels en een vertrek van Europese arbeidsmigranten is er een enorm tekort aan personeel. Sectoten met de grootste tekorten zijn transport, landbouw en gezondheidszorg.
Je kan wel tegen dit plan van Starmer zijn, dat is pas YOLO
Geen antwoord op mijn vraag. Betekent dat dat jij geen kebabzaak in durft te lopen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Staat hij inderdaad wel om bekend.
Als mensen jou niet serieus nemen, ben je overigens niet verplicht dat andersom wel te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |