quote:
Op dinsdag 9 juni 2026 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:[..]
Het gaat om een groep Nederlanders dus met 'we' bedoel ik dan ook *surprise surprise* Nederlanders.
En moeten we nu ook al ons verantwoorden waarom we een topic openen?

Als he mij een beetje kent, dan weet je dat ik het niet met negatieve bedoelingen heb gedaan.
Een een stel Nederlanders hebben zich buitenshuis grandioos misdragen en een vrouw aangerand. Fokkers laten direct hun onderbuikgevoelens spreken en gaan compleet voorbij aan het feit dat een vrouw zonder consent is aangeraakt en dit misschien wel als een traumatische ervaring ziet. En ik kan gaan uitleggen waarom ik dit topic heb geopend? Vraag liever aan deze mensen waarom ze mijn topic verstieren zonder enige feiten over de afkomst te kennen.
Ik zeg je bij deze; bij jouw ''we'' wil ik niet horen.
Ten eerste geloof ik er zelf ook weinig van dat het jou te doen is om het slachtoffer. Was dat wel het geval geweest dan had ik wel (veel) vaker een topic van jou met dit onderwerp voorbij zien komen.
Je raakt geïrriteerd omdat fokkers direct hun onderbuik gevoelens spreken, terwijl je zelf precies hetzelfde doet met jouw ''dus dan ga ik er van uit'' argument.
Maar die onderbuik gevoelens komen ook ergens vandaan. Er is hier (en natuurlijk elders ook) een select groepje die dan gelijk gaan steigeren, aan dit gegeven voorbij gaan en het alleen maar hebben over ''bruinhemden bla bla'' en ''buut'nlandrs bla bla''. En ja, jij hoort daar ook bij, want ook jij lijkt totaal geen behoefte te hebben aan uitleg of inzicht over waar die onderbuikgevoelens vandaan komen. Sterker nog, die onderbuik lieden (en argumenten) zijn voor jou slechts pesterijen die jouw topic komen vervuilen (maar wat had je dan verwacht?). Deze groep zou bij bepaalde gegevens/feiten het liefst een ''Groot Wassinkje'' willen doen (bepaalde niet-wenselijke cijfers in de ondersta leggen) of een ''Halsemaatje'' (verkopen dat de islam een rijke winst voor onze samenleving is, en op hetzelfde moment jouw eigen kroost van school verhuizen omdat je niet wil dat ze te maken krijgen met diezelfde verrijking).
Maar ik wil een poging wagen;
Ik kan terug gaan naar de jaren tachtig waarin werd benoemd hoe nederlanders in Amsterdam voor grote problemen aan het zorgen waren. Belangrijk; hierbij werd benoemd dat het vooral ging om jongeren die marrokaanse roots hadden. Ik kan ook over ''Tropicana'' beginnen -of zo'n beetje ieder ander zwembad waar jongeren in de jaren 90 kwamen- waarbij er sprake was van een aanzienlijke toename van ''ernstige incidenten'' door (heb je ze weer) nederlanders. Ga je even graven dan kom je ontluisterende cijfers tegen zoals een ''98%'' in combinatie met ''allochtone jongeren'' en ''meestal marokkaans / turks''.
Maar zo ver hoeven we niet terug te gaan. Deze problematiek van toen speelt nu nog steeds. Wat heet; het is alleen maar erger geworden.
Er is nu een topic over een ''jongeren probleem in amsterdam''. En nog voor dat de meeste fokkers hun onderbuik voelen knorren kunnen ze al lezen lezen dat het hier voornamelijk over niet-Nederlandse jongeren gaat. En het is overigens niet alleen amsterdam, nee;
''Syriërs terroriseren Baarn, Syriërs terroriseren Den Bosch, Syriërs terroriseren Utrecht, Syriërs terroriseren Arnhem, Syriërs terroriseren Groningen, Syriërs terroriseren Nijmegen, Syriërs terroriseren Eindhoven, Syriërs terroriseren Ter Apel, Syriërs terroriseren gewoon ieder dorp waar ze maar terecht komen. Syriërs steken, snijden, stelen, vechten, verspreiden IS-propaganda, willen aanslagen plegen, pikken knuffels, slashen, verkrachten, verkrachten nog meer, gaan achter de vrouwen aan, roven, gaan achter familie aan, beroven, spugen...'' (
Geenstijl)
Nou nou zeg. En ik zeg je; dit is pas het topje van de ijsberg.
Er is ook een topic getiteld; ''Twee Belgen krijgen taakstraf voor verkrachting vrouw en het filmen''. Als we gaan graven leren we meer over deze Belgen; ''
Volgens onze informatie zijn alle verdachten jongens van Noord-Afrikaanse of Somalische afkomst''. Nou, die belgen... ze staan er weer lekker op ja!
Dit topic loopt ook nog; ''Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling''. Ja je leest het goed. ''We'' (wij Nederlanders dus) staan er ook weer lekker op ja! ''
Een 28-jarig slachtoffer werd aangevallen in een hotel in Kopenhagen en overleed een dag later. Op een ander moment die dag werd een 25-jarige man meerdere malen gestoken in een appartement in de Deense hoofdstad. Ook werd zijn wang opengesneden en zijn oor afgesneden. Kort na de incidenten deelde de politie een internationaal opsporingsbericht''. Wat een bizarre barbaarsheid. Het lijkt wel of nederlanders steeds gewelddadiger worden!
Lees ook dit nieuwsbericht over nederlanders; ''
Nieuw beeld van daders seksuele uitbuiting: bijna 90 procent heeft migratieachtergrond en ze vallen na straf terug in oud gedrag Ik benadruk hierbij de 90%.
En wat te denken van de inmiddels europees beruchte nederlandse bende (beter bekend als de
mocromaffia utrechtse plofkraak bende)? Sjah ja. Weer die nederlanders, he?
Nog een ''nederlands'' kopje; ''
Nederlandse broers krijgen tot 6 jaar cel voor mishandeling ober in Praag''.
Dit is echt maar een kleine greep.
Zowat dagelijks word het nieuws aangevuld met dergelijke walgpraktijken en zowat elke dag begint het spel weer overnieuw. Bijna elke dag een dergelijk bericht en dus een topic. Bijna elke keer betreft het nederlanders of belgen, waar na even graven het
bijna altijd weer blijkt dat het gaat over ''nederlanders'' en ''belgen'' die slechts nederlands of belgisch op één van hun papieren zijn. En dan is het even afwachten; óf ''inbeforetheracists'' en ''kwetsbaren'' óf de reacties die (tientallen) jaren van -op feiten gebaseerde- ergernis vol cynisme er uit kotzen. Die dan weer vervolgens voor ''bruinhemden met hun buut'nlanders haat'' worden uitgemaakt.
Etcetera.
Etcetera.
Etcetera.
Let wel, ik zet het woordje ''bijna'' er dik gedrukt neer, want is niet altijd zo. Nee, soms zijn het wel degelijk nederlanders -die niet alleen op papier nederlands zijn- die verantwoordelijk zijn voor nare kut berichten. En misschien is dat nu wel het geval. Maar gezien de relatieve aantallen zou dit dan vallen onder een naar kut ''incident'' in plaats van (inmiddels) een naar kut patroon.
En ik vind een naar kut incident kut, maar een naar kut patroon iets kutter. Want dan is er sprake van een probleem dat blijvend en groeiend is. Zeker wanneer er sprake is van obsessief wegkijk gedrag. Of dat je te horen krijgt dat je een topic aan het verstieren bent omdat je simpelweg kotz beu bent van het nare kut patroon én het wegkijk gedrag.
Nou dat was m wel. Als je wil reageren; graag, maar wel inhoudelijk.