Dat zorgde vroeger wel eens voor een extra slow start. Nu geen last meer van.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:11 schreef MisterFox het volgende:
Je vind je werk niet leuk?
Last van stress?
Ik drink niet teveel alcohol. Ik start pas na 12.00.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:59 schreef incel het volgende:
Enige mensen die ik ken die dat probleem hebben drinken teveel koffie/alcohol of roken teveel
Lekker man. Natte lunch FTWquote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik drink niet teveel alcohol. Ik start pas na 12.00.
Klopt. Tenminste toen ik nog werkte dan. Zo vroeg opstaan was echt niet mijn hobby.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:59 schreef incel het volgende:
Enige mensen die ik ken die dat probleem hebben drinken teveel koffie/alcohol of roken teveel
Wow das een flinke start en wat doe je al een hoop in de ochtendquote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:08 schreef Marsenal het volgende:
Ik vlieg ook altijd uit de startblokken. Wekkertje om 6.00, meteen uit bed. Maar:
Koffie zetten en bij m'n vrouw brengen, gauw zelf ook opdrinken. Broodtrommels maken, kleren voor kinderen strijken, douchen, aankleden, en om 8.10 met de hele santekraam de deur uit. Om 9.00 kom ik dan op m'n werk, zet koffie, ga zitten en neem een slok, en vanaf dát moment mag je tegen me praten. Moeilijke vragen die vóór 9.10 worden afgevuurd worden niet gewaardeerd.
Bij mij is het puur een cafeine-tekort, denk ik.
Zo een mensen gun je een kogeltje door de knietjesquote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Tenminste toen ik nog werkte dan. Zo vroeg opstaan was echt niet mijn hobby.
Maar dat gold toen voor al mijn collega's. Man of vrouw. Ja, we hadden er eentje (een man, een ontzettende oetlul dus) die letterlijk elke ochtend de kantine binnenkwam met een hemelsbrede glimlach op zijn tronie en vrolijk zong dat we er weer lekker tegenaan moesten gaan.
![]()
![]()
Is wel redelijk normaal toch, in de tropenjaren? Drie kinderen voeden en aankleden enzo, dat moet gewoon dagelijks.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wow das een flinke start en wat doe je al een hoop in de ochtend
Maar dat doe jij alleen??quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is wel redelijk normaal toch, in de tropenjaren? Drie kinderen voeden en aankleden enzo, dat moet gewoon dagelijks.
En waarom wordt ochtendmens altijd zo gewaardeerd? Echt ga weg hoor!quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo een mensen gun je een kogeltje door de knietjes![]()
Ja ik ben een ochtendhumeur mens, laat mij met rust en dan blijven we beste vrienden.
En ja ik ben idd een avondmens.
Ik had geen kinderen. Wel drie katten. En reken maar dat zij zich onzichtbaar maakten als ik vloekend en tierend hun dagelijkse vreetbakjes vulde.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is wel redelijk normaal toch, in de tropenjaren? Drie kinderen voeden en aankleden enzo, dat moet gewoon dagelijks.
Die van mij vond het nodig mij om 7 uur wakker te makenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik had geen kinderen. Wel drie katten. En reken maar dat zij zich onzichtbaar maakten als ik vloekend en tierend hun dagelijkse vreetbakjes vulde.
Dat zal altijd wel een raadsel blijven. In ieder geval werden dit soort blije EO koppen niet gewaardeerd door hun collega's.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:13 schreef Ole het volgende:
[..]
En waarom wordt ochtendmens altijd zo gewaardeerd? Echt ga weg hoor!
Die van mij deden dat niet eens. Ze wisten toch wel dat ik ze niet zonder vers voer en lekker koud vers drinkwater achter zou laten.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:15 schreef Ole het volgende:
[..]
Die van mij vond het nodig mij om 7 uur wakker te maken
Ik wil schoppen! Slaan! Alles! Ooit waren er fijne roostermakers op mijn werk. Die hielden er rekening mee ! Zo fijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat zal altijd wel een raadsel blijven. In ieder geval werden dit soort blije EO koppen niet gewaardeerd door hun collega's.
Ik ben zo gelukkig dat ik niet meer hoef te werken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik wil schoppen! Slaan! Alles! Ooit waren er fijne roostermakers op mijn werk. Die hielden er rekening mee ! Zo fijn.
Je brein heeft simpelweg wat tijd nodig om van een diepe slaap naar een actieve staat te schakelen. Dat je in die tijd extra gevoelig bent voor geluid en prikkels komt doordat je hersenen nog niet volledig 'online' zijn om informatie efficiënt te filteren. Eigenlijk is je brein nog bezig de slaapmodus af te sluiten, waardoor je zenuwstelsel even in de overlevingsstand staat. Het is dus echt een biologisch proces en geen kwestie van "niet willen". Dat halve uurtje is voor jouw systeem blijkbaar een essentiële opstartroutine.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
Opstarten na de slaap is apart. Sommige mensen vliegen uit de startblokken en andere mensen zijn boemeltjes.
Ochtendhumeur is voor mij een periode van extra gevoelig zijn voor geluid en weinig kunnen hebben. Meestal is dit na een half uur weg. Weet iemand hoe dit werkt?
Wat? Bestaat dat? Nog nooit van gehoord..quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:09 schreef Ole het volgende:
Ik heb een ochtend depressie! Laat me met rust ja![]()
Heb ik zelf bedacht. Grapje!quote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:12 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat? Bestaat dat? Nog nooit van gehoord..
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik kan niet eens praten als ik net wakker ben, zelfs als ik het probeer, er komen letterlijk alleen geluiden uit. Pas na een paar minuten kan ik wat verstaanbaars produceren
Niet te geloven zeg.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:38 schreef cinderloom het volgende:
Was vanochtend om 9u in een schoenenwinkel.
Zegt die vrouw die er werkt: "Sorry, ik heb een gruwelijk ochtendhumeur. Als U een vraag heeft hoor ik het wel. En als U advies wilt moet U rond lunchtijd terugkomen"
Ik vind het meer regel dan uitzondering.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
Opstarten na de slaap is apart. Sommige mensen vliegen uit de startblokken en andere mensen zijn boemeltjes.
Ochtendhumeur is voor mij een periode van extra gevoelig zijn voor geluid en weinig kunnen hebben. Meestal is dit na een half uur weg. Weet iemand hoe dit werkt?
Ugh, vreselijk, overdreven vrolijke idioten in de vroege ochtend, als ik nog in de 'leave me the f*ck alone'-mode sta.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Tenminste toen ik nog werkte dan. Zo vroeg opstaan was echt niet mijn hobby.
Maar dat gold toen voor al mijn collega's. Man of vrouw. Ja, we hadden er eentje (een man, een ontzettende oetlul dus) die letterlijk elke ochtend de kantine binnenkwam met een hemelsbrede glimlach op zijn tronie en vrolijk zong dat we er weer lekker tegenaan moesten gaan.
![]()
![]()
Mijn autisme kan de fouten in dat plaatje niet aan.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Is jouw slaapkamer een plek waarin jij je prettig voelt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |