Bron; Wâldnetquote:BURGUM - Een ruzie tussen meerdere mensen uit Twijzelerheide is zaterdagavond volledig uit de hand gelopen in Burgum. Het kwam rond 21.00 uur tot een uitbarsting op de Roggemounewei.
Met knuppels werd meerdere ruiten van een Opel ingeslagen. Deze bestuurder reed op zijn beurt hard voor- en achteruit en botste daarbij op een donkerkleurige BMW terwijl de mensen van de tegenpartij er in de buurt rondliepen.
Een video van de gehele escalatie ging zondag massaal rond via Whatsapp.
De politie kwam deze zaterdagavond gelijk in actie. Agenten wisten de mannen met de knuppels een half uur later staande te houden op de Kukhernsterwei bij De Westereen. Naar verluid waren er acht politievoertuigen bij aanwezig.
Na deze aanhouding keerden agenten terug naar Burgum waar ook de bestuurder van de auto is aangehouden. Ook hij werd rond 23.00 uur overgebracht naar het politiebureau in Leeuwarden.
De politie bevestigde maandag aan WâldNet dat er sprake was van een conflict. "Wij hebben melding gekregen van een conflict waarbij meerdere personen en voertuigen betrokken waren. Op de Roggemounewei troffen wij een auto met schade aan." aldus José van Gijssel van de politie.
"De persoon die deze schade zou hebben veroorzaakt zou er in de auto vandoor zijn gegaan. Agenten zijn op zoek gegaan naar deze verdachte en troffen deze korte tijd daarna aan op de Kukhernsterwei. Hij is aangehouden, evenals de bestuurder van het voertuig dat vernield is."
De politie doet onderzoek en daaruit moet blijken wat er precies gebeurd is en wat aanleiding is geweest voor het conflict. De beelden van het incident zijn bij de politie bekend en worden meegenomen in het onderzoek.
Wees maar blij. Dit wil je je collega's niet aandoen.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kan hem niet kijken helaas. Op de telefoon krijg ik de melding dat de verbinding niet veilig is en Dumpert is geblokkeerd op de werkpc.
Boeie, het draait natuurlijk om de vrouw die filmtquote:Op maandag 8 juni 2026 14:07 schreef William_Papadin het volgende:
Wat een verwarrende beelden, wie hebben er nu ruzie met wie
Ik hoorde "Bianca" en "Jan Jacob".quote:Op maandag 8 juni 2026 14:07 schreef William_Papadin het volgende:
Wat een verwarrende beelden, wie hebben er nu ruzie met wie
Via dumpert de teksten van de filmende mevrouw:quote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kan hem niet kijken helaas. Op de telefoon krijg ik de melding dat de verbinding niet veilig is en Dumpert is geblokkeerd op de werkpc.
quote:Jacob, me dochter
bianca
mn dochter is hier
..
ik haal hier je man bij(?)
whaaaaaaaaaaaaa
nee
help alsjeblieft
de politie weet er alles van want mijn broer heft de..
heft er iemand..
hij is van wesselerheide
..
pak mijn broer
hele auto is kapot
whaaa
kom, rag m hier naar buiten
asjeblieft
whaaaa
mien dochter is nog binnen
mn broer kan het vertellen
mijn broer is jacob
mijn fucking broer
waar is dat kind, mijn dochter hierbuiten houden
ja best, goed
..
waarom döst dit??! x2
kankerlijer
godverdomme
rij 'm in je kont godverdomme
pak ze
kenteejk'n bianca
die een is van mien broer
welke is van remy kenteejk'n
welke moet het zijn
bianca
welke moet het zijn
dan is het 3....
deze is van huis
..
bmw klopt he
ja
rode auto, blauw, donker, zwart
Zwart.
Meer kan ik er niet van maken.
Bedankt voor deze tag maatquote:Op maandag 8 juni 2026 14:02 schreef Caland het volgende:
Ik weet zeker dat @:onlogisch dit ook kan waarderen.
Je vergeet "Remi"quote:Op maandag 8 juni 2026 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Via dumpert de teksten van de filmende mevrouw:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 juni 2026 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hou ons op de hoogte![]()
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Welnee joh, ze zou een (niet zo goede) vervanging kunnen zijn voor de scream queen uit Father Brown.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:06 schreef StateOfMind het volgende:
Dat gekrijs alleen al zou 10 jaar celstraf moeten opleveren, godskolere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic: Het leek mij nogal een kalm gedoe, afgezien van die kapotgeslagen autoramen en dat gegil van die ene vrouw.
Duidelijk dat ze het eigenlijk best wel spannend vond.
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En uiteraard gebruiken dit soort luitjes geen interpunctie.
Goh, verrassend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OH NOES!!!!1*&@@!!
Filmert is de zus van:quote:Op maandag 8 juni 2026 14:06 schreef StateOfMind het volgende:
Dat gekrijs alleen al zou 10 jaar celstraf moeten opleveren, godskolere
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)Dat ga ik echt niet lezen hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit
quote:Op maandag 8 juni 2026 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)Dat deze mensen zelfstandig kunnen leven johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
Remy (die in auto) noemt Jacob (man met knuppel) lafaard en pussy.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ga ik echt niet lezen hoor.
Ja, zoveel had ik ook begrepen.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Remy (die in auto) noemt Jacob (man met knuppel) lafaard en pussy.
Jacob wil laten zien dat hij geen lafaard en pussy is en slaat auto van Remy kapot.
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)Wat in de bijstandsuitkering is ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Jacob was met mannen naar kleine Dwayn aan het kijken op zijn nieuwe crossmotortje.quote:
De brulaap zat er in ieder geval in. Of misschien was dit wel de krijsaap.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Prachtige authentieke beelden van de oermens binnen de context van zijn tribale groepsdynamiek. Wel mis ik commentaar door sir David Attenborough.
Schrikt wel af.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:54 schreef Firuze60 het volgende:
Je zal daar als statushouder maar naast wonen..
quote:Op maandag 8 juni 2026 14:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]![]()
En uiteraard gebruiken dit soort luitjes geen interpunctie.
Goh, verrassend.Nee, maar de spelling is redelijk, dus dat vind ik eigenlijk wel een prestatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte ei en lange ij waar ze horen. Ook de g en ch staan op de juiste plaats.
Niet dat ik een neerlandicus ben. Verre van. Maar ik kan het verhaal volgen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Het dorp staat bekend om zijn grote PVV aanhangquote:Op maandag 8 juni 2026 14:47 schreef Firuze60 het volgende:
Op welke politieke partij zouden die gestemd hebben?
Net als thuis.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of je denkt: Oh, gaat dat zo in Nederland.
Daar mogen ze wel even met de lakstift overheen ja.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:37 schreef Elan het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100153979_5cc503e0
Die reactiesquote:Op maandag 8 juni 2026 14:37 schreef Elan het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100153979_5cc503e0
Hier klopt echt geen reet van. Vertaling gedaan door iemand die de taal ook niet kent ofzo.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn echte Heidepyken, een slag apart!quote:Op maandag 8 juni 2026 15:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Best wel veelzeggend al die 'lollige' reacties op een ordinaire burenruzies.
Maar goed, hiermee is toch wel bewezen dat in onze nette aangeharkte Nederlandje ook niet altijd alles koek en ei is.
Ik mag de Friezen wel. Stug volk. Maar eerlijk. En als je dan dit ziet.
Twizelerheide wol, ja, mar Burgum stjit op a griens.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:27 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dit zijn echte Heidepyken, een slag apart!
Klopt. Wij deugen niet. Deugen is zo zinloos.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, in Brabant, dat is nog erger.![]()
Zoals ik begreep zijn zowel Jacob als Remy Heidepyken, de ruzie vond alleen plaats in Burgum.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Twizelerheide wol, ja, mar Burgum stjit op a griens.
Dit is toch gewoon peak Nederlandse cultuurquote:Op maandag 8 juni 2026 15:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hier klopt echt geen reet van. Vertaling gedaan door iemand die de taal ook niet kent ofzo.
Overigens wil ik me hier van distantiëren. @:caland
quote:Op maandag 8 juni 2026 15:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon peak Nederlandse cultuur
Dikke homo
Waarom kunnen die buitenlanders geen Nederlands?quote:Op maandag 8 juni 2026 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Prachtige authentieke beelden van de oermens binnen de context van zijn tribale groepsdynamiek. Wel mis ik commentaar door sir David Attenborough.
En over de verzekeringsmaatschappijquote:Op maandag 8 juni 2026 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze vond ik de beste:
Sneu, nu zit die vent met 8 tientjes aan schade...
Frysk is hun memmetaal.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom kunnen die buitenlanders geen Nederlands?
Ik heb geen memmen gezien.quote:
Bedoel je deze:quote:
Dan heb je het anders begrepen dan ik. Ik weet namelijk nog steeds niet waar het nu eigenlijk over ging.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen ging juist daar de ruzie om..
Haha, vast! De ruzie zoals ik het uit het whatsapp bericht las ging om een meisje die de verkering had uitgemaakt ofso.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan heb je het anders begrepen dan ik. Ik weet namelijk nog steeds niet waar het nu eigenlijk over ging.
Ik denk dan maar bij mezelf dat die Friezen reuze gefrustreerd zijn vanwege het lange uitblijven van een Elfstedentocht.
True, vaak is het vele malen erger idd.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, maar de spelling is redelijk, dus dat vind ik eigenlijk wel een prestatie.
Korte ei en lange ij waar ze horen. Ook de g en ch staan op de juiste plaats.
Niet dat ik een neerlandicus ben. Verre van. Maar ik kan het verhaal volgen.
Lieverd, ik wil het niet eens meer weten. Het zijn gewoon een stelletje aso's.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, vast! De ruzie zoals ik het uit het whatsapp bericht las ging om een meisje die het had uitgemaakt ofso.
En dan heb ik er nog een paar enters voor je tussen gegooidquote:Op maandag 8 juni 2026 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ga ik echt niet lezen hoor.
Hoe kom jij aan al deze intel?quote:Op maandag 8 juni 2026 16:18 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een foto van de scheeuwende mevrouw gezien @:Caland
Het is er eentje waar je het wel van kan verwachten. Ze zal waarschijnlijk Rachel, Melissa of Destiny heten. Nepnagels, tuitende lippen, navelshirtje, grote oorbellen en haar in een paardestaart. Waarschijnlijk 3 kinderen van 3 verschillende mannen.
De gevolgen van inteelt zijn soms zeer ernstig.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Via whatsapp krijg ik wat mogelijke context. (er is verder geen touw aan vast te knopen, maar ik wil jullie dit niet onthouden)DwaynSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Naar de buurvrouw schreeuwen: "Bel de politie!" en zelf door blijven filmen snapte ik ook niet, bel dan zelf, mens.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |