abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220983340
Iedereen met hele dure ebikes kent ze misschien wel, de dure en zware beugelsloten van merken als Litelok en Hiplok die zelfs met een haakse accuslijper heel lastig door te slijpen zijn.
Diverse reviews lieten zien dat een dief wel 5 of 10 discs nodig heeft en 2 of 3 accu's om het slot door te krijgen.

Misschien heb je na het zien van die reviews wel zo'n slot gekocht en laat je nu met een gerust hart je dure fiets onbeheerd buiten staan.

Nou, dit sprookje is voorbij. Een Franstalige reviewer heeft voor zijn review dit keer geen traditionele doorslijpschijven gebruikt maar zgn. Diamond discs. Ieder slot ging er binnen een minuut aan...

Bekijk deze YouTube-video
pi_220983480
Dat is snel door. Ik denk dat een slot ook altijd maar hooguit vertraagd werkt. Alhoewel nu een minuut niet echt vertragend is.

Oude barrel als fiets is denk ik nog altijd het meest anti diefstal
pi_220983794
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:10 schreef cinderloom het volgende:
Dat is snel door. Ik denk dat een slot ook altijd maar hooguit vertraagd werkt. Alhoewel nu een minuut niet echt vertragend is.

Jupz, ik heb zo'n oude barrelfiets en ook al meerdere keren niet op slot voor Zuidplein gezet (vanwege geen paal of hekje beschikbaar waar ik 'm aan vast kan zetten). Nog nooit gejat :P
  maandag 8 juni 2026 @ 09:17:57 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220983820
Gewoon een lelijke smerige fiets hebben. Dat is de beste diefstalpreventie.

- edit: iemand was me weer eens voor -
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 8 juni 2026 @ 09:28:09 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220983881
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:10 schreef cinderloom het volgende:
Zelfde denkwijze helpt ook tegen vreemdgaan van je partner.
  maandag 8 juni 2026 @ 09:30:38 #6
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220983933
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:28 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Klopt wel ja, want mijn ex was een lekker ding met een geweldige kont, maar ze ging wel vreemd bij de vleet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  maandag 8 juni 2026 @ 10:16:33 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220984422
Hier ook al heel veel jaren oud barrel na diefstal van diverse mooie merkfietsen.
Mijn man zeurt al jaren dat ik een E-bike moet kopen. Peins ik niet over hoor. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220984485
"A click on 5, 6 is binding"
  maandag 8 juni 2026 @ 11:08:56 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220984785
De bedoeling van een goed slot is vooral om dieven aan te moedigen om hun vaardigheden op de makkelijker sloten in de buurt uit te oefenen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220986390
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
"A click on 5, 6 is binding"
LPL god
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_220987431
Ik zag een video waarbij het zadel voorzien was van een gat en lichtjes om de zadelstang zat.
Als de dief erop ging zitten was het feest want het zadel zakte naar beneden.
Zou eigenlijk een week zo op alle fietsen mogen zijn.
Wie die week loopt alsof hij net lid geworden is van gays united die is hoofdverdachte.
pi_220987449
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:17 schreef SpecialK het volgende:
Gewoon een lelijke smerige fiets hebben. Dat is de beste diefstalpreventie.

- edit: iemand was me weer eens voor -
Sprak ooit met een fotograag die als hij moest werken in buitenwijken en ghetto’s altijd oude lelijke kleren aan trok en zn dure camera in een vuilniszak mee nam. Geen hond die dacht dat er voor 1000,- guldens of euro’s in die zak zaten
  maandag 8 juni 2026 @ 18:54:29 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220987477
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Sprak ooit met een fotograag die als hij moest werken in buitenwijken en ghetto’s altijd oude lelijke kleren aan trok en zn dure camera in een vuilniszak mee nam. Geen hond die dacht dat er voor 1000,- guldens of euro’s in die zak zaten
Veel pers fotografen in "moeilijke gebieden" werken tegenwoordig met een smartphone. Ze zijn dan niet als journalist herkenbaar (soms is dat erg belangrijk) en de fotos liggen direct in de cloud waar ook de redactie direct bij kan.
  maandag 8 juni 2026 @ 18:55:47 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220987487
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:28 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Op een ouwe fiets moet je het leren.
pi_220987525
Gewoon met de auto gaan.
pi_220988563
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:46 schreef Invisibli het volgende:
Ik zag een video waarbij het zadel voorzien was van een gat en lichtjes om de zadelstang zat.
Als de dief erop ging zitten was het feest want het zadel zakte naar beneden.
Zou eigenlijk een week zo op alle fietsen mogen zijn.
Wie die week loopt alsof hij net lid geworden is van gays united die is hoofdverdachte.
Over een zadel gesproken.

Ik zag laatst in de trein iemand zitten met een zadel. Hij vertelde dat hij sinds een paar maanden altijd zijn zadel meenam naar het werk, zodat zijn fiets niet gejat zou worden. Gaat mi jeen stap te ver maar zal vast werken :)
pi_220990810
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:08 schreef mvdejong het volgende:
De bedoeling van een goed slot is vooral om dieven aan te moedigen om hun vaardigheden op de makkelijker sloten in de buurt uit te oefenen.
Er zijn twee mogelijke scenarios voor een fietsendief.
1. Hij zoekt een fiets die makkelijk te stelen is. Dan hoeft je slot inderdaad niet onbreekbaar te zijn, enkel beter dan die van de fietsen er naast.
2. Hij steelt jouw fiets op bestelling en weet van tevoren al waar hij jouw fiets kan vinden en wat voor een slot je hebt. Dan maakt het niks uit wat voor een slot je hebt want hij is er al op voorbereid, en kan je beter investeren in een goede verzekering.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220990819
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 21:00 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Over een zadel gesproken.

Ik zag laatst in de trein iemand zitten met een zadel. Hij vertelde dat hij sinds een paar maanden altijd zijn zadel meenam naar het werk, zodat zijn fiets niet gejat zou worden. Gaat mi jeen stap te ver maar zal vast werken :)
Er was ooit eens een bedrijfje dat bedacht had om van het stuur een slot te maken. Het slot doorslijpen is dan stupide, want dan heb je een fiets zonder stuur!

https://electricbikerepor(...)ike-oregon-manifest/
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')