abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2026 @ 22:28:16 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220982624
In het programma Over mijn lijk ontmoet Tim Hofman vijf jonge mensen die ongeneeslijk ziek zijn en alles uit de laatste fase van hun leven proberen te halen. Ze sporten fanatiek, werken met veel plezier en vieren de liefde. Hoe gaan ze om met het feit dat hun leven niet lang meer duurt? Wat willen zij in ieder geval uit het leven halen? En welke dromen hebben ze?

De OML-ers van seizoen Voorjaar 2026:

Madelief (25), Koen (27), Nicole (34), Tycho (24), Lorraine (27) en Marit (23)

Alle OML-ers in alfabetische volgorde:
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/catalogus/omlers
  zondag 7 juni 2026 @ 22:28:57 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220982636
Ja, mooi idd: Koen heeft 6 gegooid! O+ Wat een leuke vent is dat toch, ik hoop dat hij nog heel veel tijd krijgt!

En die arme Marit... wat ging dat ook snel... ;(
pi_220983057
Eh.. waarom zegt Tim tegen Marit: Pak ze? Goeie reis 'snap' ik nog wel..
  zondag 7 juni 2026 @ 23:37:29 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220983060
Loraine en Koen zijn er hopelijk nog wel een tijdje.

Ik vind al die kleine urnen ook niks.

Nogmaals mijn complimenten aan Tim. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220983067
De as in verschillende uren, ik voel dat ook als 1 mens in stukjes verdelen of zo.

Mijn moeder is ook in 4 verschillende kokers verdeeld, ingewikkeld familie gedoe ligt daaraan ten grondslag helaas.

Dit is wat Madelief wilde, ik snap haar vader wel dat hij dat verdelen ff niet hoefde te zien.
pi_220983095
Het is denk ik ook hoe je zelf daar over denkt/voelt. Persoonlijk wil ik gewoon ergens uitgewappert worden en niemand opzadelen met iets.
Die enorme vaas met tijgerprint was nogal heftig, die vriend van haar vond het ook maar niks maar zij moest daar in wonen. :D Maar ja die vent krijgt ook weer een ander leven zit je dan met een enorme tijger vaas.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220986903
Net de podcast met de moeders van Tycho en Marit geluisterd. Zo mooi en indrukwekkend.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 8 juni 2026 @ 18:03:09 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220987040
Geheugenverlies lijkt me echt een ramp voor Koen en zijn vriendin.
pi_220987328
Maar werkt hij nog als docent? Dat lijkt me toch wel topsport, op een middelbare school wiskunde, dan moet je wel goed bij zijn met je hersenen, de hele dag sta je 'aan' en ben je aan het calculeren en klassenmanagen.
  maandag 8 juni 2026 @ 18:40:39 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220987381
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:37 schreef DrDentz het volgende:
Maar werkt hij nog als docent? Dat lijkt me toch wel topsport, op een middelbare school wiskunde, dan moet je wel goed bij zijn met je hersenen, de hele dag sta je 'aan' en ben je aan het calculeren en klassenmanagen.
Koen heeft een jaar vrij genomen van zijn werk. Hij besloot tijdelijk te stoppen met werken om zich volledig te richten op zijn gezin en zijn gezondheid
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220987426
Ik weet niet of zijn geheugen nog gaat herstellen, maar een docent die de namen van leerlingen niet kan onthouden, dat kan in de praktijk waarschijnlijk niet. Dan moet hij een ondersteunende functie krijgen op die school of omgeschoold worden naar iets.
pi_220996052
Och wat had ik te doen met de vader van Madelief.

En voor Koen heb ik wel echt een zwak. Hoe hij met Beau is. O+

Ik hoop dat Loraine en Koen nog een fijn en zo lang mogelijk leven mogen hebben.
pi_220996860
Ik vond de urntjes juist wel heel mooi eigenlijk! Ik ben zelf ook wel zo nuchter dat ik een stervend iemand alles zou beloven (ik neem dit naar elke verjaardag mee voor de komende 300 jaar!) en er in de praktijk wellicht anders mee om zou gaan. Jij bent hier aan het sterven, ik ga in alles wat je zegt mee hoor.

Dat terwijl ik inderdaad zelf heel graag weer terug wil naar niks. Dus verbranden en alles hots in de natuur, of van mijn part de snelweg.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221017183
Nicole, Marit en Tycho hebben me echt geraakt. Koen is een leuke vent.Gun hem nog heel veel tijd.

Loraine, maar ook Madelief had ik persoonlijk ietsje minder mee, kan het niet zo goed uitleggen waarom. Persoonlijkheid, die urmtjes, ik weet het niet.

Tim heeft het weer prachtig gedaan.
Alius aliud dicit
pi_221018085
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef Mrmime het volgende:
Nicole, Marit en Tycho hebben me echt geraakt. Koen is een leuke vent.Gun hem nog heel veel tijd.

Loraine, maar ook Madelief had ik persoonlijk ietsje minder mee, kan het niet zo goed uitleggen waarom. Persoonlijkheid, die urmtjes, ik weet het niet.

Madelief raakte mij dan weer juist wel. Eigenlijk leek ze vol energie, gezond, redelijk vrolijk, tot de prematie. En 12 dagen later overleed ze. Tuurlijk had ze daarvoor ook klote tijden, maar dat wist ze op de een of andere manier wel te verbloemen. Loraine doet dat ook eigenlijk. Ik hoop dat Loraine en Koen nog flink wat jaren te gaan hebben.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:06:29 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221018792
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:36 schreef Ronaldussen het volgende:
Ik heb niet zozeer een favoriet. Dat Loraine wat buiten de boot valt vind ik ook. Sport is erg belangrijk voor haar en het draait vooral om weer 'op krachten' te komen. Een ander soort gesprek lijkt er nauwelijks in te zitten en daarmee blijft het (voor mij) wat oppervlakkig en lukt het mij minder goed om in haar situatie in te leven. Al heb ik niet het idee dat zij zich (bewust) anders voordoet dan dat ze is. De sport is gewoon waar haar leven om lijkt te draaien, en dat is ook prima. Sowieso heb ik bij geen enkele deelnemer het idee dat die zich anders voordoet/voordeed dan wie ze daadwerkelijk zijn/waren.
...
Ik vind dat ook wel passen bij het programma: iedereen gaat er op zijn of haar eigen manier mee om. Loraine is dan inderdaad iemand die een andere route kiest, die van doelen op sportief gebied. Ik herken dat heel erg van een familielid van me waarmee het al een paar jaar heel slecht gaat op persoonlijk vlak. Die heeft vorige maand haar eerste marathon gelopen en ik weet gewoon dat dat voor haar de manier is om nog een beetje controle te houden op wat haar allemaal overkomt.

Het komt alleen wat anders over dan al die andere (bij gebrek aan een beter woord) standaard manieren om te copen, zoals bucketlists met parachutesprongen, reisjes, zelf de kist of urn ontwerpen die we vaker zien.

Een zo'n persoonlijk doel waar ik echt stuk door ging een paar seizoenen geleden was dat jonge meisje dat nog één keer wilde wokken met haar familie. Zoiets simpels dat voor haar een doel werd om nog een paar dagen naar iets uit te kunnen kijken. ;(
pi_221018820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef Mrmime het volgende:

Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.

Het is juist mooi om bij een crematie mooie dingen over de overleden persoon te horen, het getuigt niet van beschiedenheid om mensen uit te nodigen om aardige dingen over je te zeggen waar je bij bent.

Er was daar een tattoo artiest, waarbij je een tattoo kon nemen die madelief ook had? En dit was dus door haarzelf bedacht, zij dacht dus. "mensen willen vast dezelfde tattoo als ik, en dat ga ik voor ze regelen".

Dat is raar, als mensen dezelfde tattoo als madelief zouden willen (ter nagedachtenis ofzo) dan kunnen ze daar toch prima zelf mee komen? zonder dat het semi-opgedrongen wordt?

Zij had ook bepaald, wie er een urntje kreeg, en dit lang van te voren medegedeeld. Zodat die mense ook niet de keus meer hadden om zich wat "afzijdig" te houden, want ze waren immers door madelief tot innercirkle gebombardeerd.

Ik had het hier ook met mijn vrouw over, en mijn conclusie was dat ik van niemand een urn zou willen behalve van haar en de kinderen. Andere mensen "horen" niet bij mij thuis. Ook mensen en familie die ik heel dierbaar heb, "horen" niet in mijn huis. Dit is overigens wel een gevoelskwestie. Maar als een dierbare zou komen met "ik ga dood en jij krijgt een urn" dan kun je die ook niet weigeren. Het is geen wereldramp, maar ik vind het niet netjes en echt teveel alleen vanuit jezelf geredeneerd.
pi_221019860
In een parallel universum zonder kanker was Madelief influencer geweest. :P

Ik weet het niet, ik vond het wel wat hebben. En je kunt altijd nee zeggen toch!? Ik zou me geen tattoo laten opdringen in ieder geval.

Het zou me niks verbazen als er meer prematies volgen.
pi_221020135
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:10 schreef koemleit het volgende:

[..]
Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.

Het is juist mooi om bij een crematie mooie dingen over de overleden persoon te horen, het getuigt niet van beschiedenheid om mensen uit te nodigen om aardige dingen over je te zeggen waar je bij bent.

Er was daar een tattoo artiest, waarbij je een tattoo kon nemen die madelief ook had? En dit was dus door haarzelf bedacht, zij dacht dus. "mensen willen vast dezelfde tattoo als ik, en dat ga ik voor ze regelen".

Dat is raar, als mensen dezelfde tattoo als madelief zouden willen (ter nagedachtenis ofzo) dan kunnen ze daar toch prima zelf mee komen? zonder dat het semi-opgedrongen wordt?

Zij had ook bepaald, wie er een urntje kreeg, en dit lang van te voren medegedeeld. Zodat die mense ook niet de keus meer hadden om zich wat "afzijdig" te houden, want ze waren immers door madelief tot innercirkle gebombardeerd.

Ik had het hier ook met mijn vrouw over, en mijn conclusie was dat ik van niemand een urn zou willen behalve van haar en de kinderen. Andere mensen "horen" niet bij mij thuis. Ook mensen en familie die ik heel dierbaar heb, "horen" niet in mijn huis. Dit is overigens wel een gevoelskwestie. Maar als een dierbare zou komen met "ik ga dood en jij krijgt een urn" dan kun je die ook niet weigeren. Het is geen wereldramp, maar ik vind het niet netjes en echt teveel alleen vanuit jezelf geredeneerd.
Ja dit is het precies. Dit is het wat mij persoonlijk niet aanspreekt. Verdriet en rouw is zonpersoonlijk en ik miste bij Madelief de ruimte om dat aan anderen te gunnen. Je zag het mijns inziens ook bij haar vader, die zich overal in schikte, maar dat ook heel moeilijk vond. Neemt niet weg dat de laatste wensen van madelief in vervulling zijn gegaan en dat is heel mooi. En zo doet iedereen het op zijn haar eigen manier, en mooi dat dat mag en kan.
Alius aliud dicit
pi_221020825
We hebben maar een klein deel daarvan gezien. Wellicht zijn er buiten de camera om juist hele goede gesprekken daarover gevoerd en was er alle ruimte voor een eigen inbreng. Zoiets is moeilijk om in beeld te brengen lijkt me.

Los van of je er nou wel of niet achter staat, het lijkt me sowieso teringmoejlijk om te zien hoe het as van je dochter verdeeld wordt. Ik denk dat ik daar ook liever niet bij zou zijn.

Wat betreft de tattoo-artiest: iedereen mocht zelf een ontwerp kiezen. Dus niet eenzelfde tattoo als Madelief had. (Of ik moet dat stuk totaal gemist hebben..) En niemand werd gedwongen. De mogelijkheid was er en het waren allemaal volwassenen die prima zelf konden beslissen of ze dat wilden of niet.
pi_221025390
quote:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik vond het bij haar heel veel ´ik wil, ik wil´. En natuurlijk snap ik dat je laatste wensen hebt als je dood gaat, maar ik vond het wat opdringerig of zo (niet lullig bedoeld).

Neemt niet weg dat ik haar wel leuk vond, alleen de manier waarop ze sommige dingen deed past dus niet zo bij mij.
  maandag 15 juni 2026 @ 19:03:25 #22
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221053103
Ik had dat ook bij Madelief, maar ik kan wel wel voorstellen dat het haarzelf heel veel rust gaf. Je wordt moeilijker vergeten als je letterlijk bij je vrienden thuis staat, bijvoorbeeld. En voor zowel Madelief als haar dierbaren is het ook wel fijn dat er al veel duidelijk geregeld is. En wij kennen haar vrienden/familie niet, misschien vinden die het juist fijn zo.

Ik vond de prematie wel een goed idee: ik snap wel dat ze erbij wilde zijn om te horen wat er gezegd zou worden. Ze zal al zoveel van een leven missen, dit is dan iets wat zij juist kan ervaren waar anderen dat niet kunnen.
En ik denk dat die laatste maanden ook lastig zijn qua sociale contacten. Mensen willen zich niet opdringen of weten niet wat te zeggen of wat dan ook. Ze was zo ziek, mager, duidelijk bijna aan het eind, ik denk dat het ook mooi is als dat gezien mag worden. Een stukje mentale verwerking als nabestaande, juist een moment om afscheid te nemen of elkaar nog te zien met een setting waar het makkelijker is om je een houding te geven... Denk ik hoor. Ik heb nooit zoiets meegemaakt gelukkig.

Ik ken via via iemand die terminaal ziek was, die ervoor koos om helemaal geen uitvaart te doen (ook niet voor het eigen gezin). Diens gedachte was dat iedereen die gedag wilde zeggen dat maar moest doen zolang diegene nog leefde. Niet dat mensen die nooit langskwamen wel ineens op de uitvaart kwamen. Dan is een bijeenkomst vóór het overlijden ook niet zo'n raar idee.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ceviche op 15-06-2026 19:11:23 ]
pi_221110526
Vandaag de podcast met Dave (van Madelief) en Mckenzie (van Marit) geluisterd. Mooi en indrukwekkend
We have far more in common than that which devides us..
pi_221115157
quote:

[..]

Wat denk jij lang na over mensen die je helemaal niet kent, programma is al weken afgelopen.
pi_221115168
Roy schijnt ook door Annick het huis uit te zijn gezet. Dat vond iedereen hier toch zo'n vreselijk mens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')