Koen heeft een jaar vrij genomen van zijn werk. Hij besloot tijdelijk te stoppen met werken om zich volledig te richten op zijn gezin en zijn gezondheidquote:Op maandag 8 juni 2026 18:37 schreef DrDentz het volgende:
Maar werkt hij nog als docent? Dat lijkt me toch wel topsport, op een middelbare school wiskunde, dan moet je wel goed bij zijn met je hersenen, de hele dag sta je 'aan' en ben je aan het calculeren en klassenmanagen.
Madelief raakte mij dan weer juist wel. Eigenlijk leek ze vol energie, gezond, redelijk vrolijk, tot de prematie. En 12 dagen later overleed ze. Tuurlijk had ze daarvoor ook klote tijden, maar dat wist ze op de een of andere manier wel te verbloemen. Loraine doet dat ook eigenlijk. Ik hoop dat Loraine en Koen nog flink wat jaren te gaan hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef Mrmime het volgende:
Nicole, Marit en Tycho hebben me echt geraakt. Koen is een leuke vent.Gun hem nog heel veel tijd.
Loraine, maar ook Madelief had ik persoonlijk ietsje minder mee, kan het niet zo goed uitleggen waarom. Persoonlijkheid, die urmtjes, ik weet het niet.
Tim heeft het weer prachtig gedaan.
Ik vind dat ook wel passen bij het programma: iedereen gaat er op zijn of haar eigen manier mee om. Loraine is dan inderdaad iemand die een andere route kiest, die van doelen op sportief gebied. Ik herken dat heel erg van een familielid van me waarmee het al een paar jaar heel slecht gaat op persoonlijk vlak. Die heeft vorige maand haar eerste marathon gelopen en ik weet gewoon dat dat voor haar de manier is om nog een beetje controle te houden op wat haar allemaal overkomt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:36 schreef Ronaldussen het volgende:
Ik heb niet zozeer een favoriet. Dat Loraine wat buiten de boot valt vind ik ook. Sport is erg belangrijk voor haar en het draait vooral om weer 'op krachten' te komen. Een ander soort gesprek lijkt er nauwelijks in te zitten en daarmee blijft het (voor mij) wat oppervlakkig en lukt het mij minder goed om in haar situatie in te leven. Al heb ik niet het idee dat zij zich (bewust) anders voordoet dan dat ze is. De sport is gewoon waar haar leven om lijkt te draaien, en dat is ook prima. Sowieso heb ik bij geen enkele deelnemer het idee dat die zich anders voordoet/voordeed dan wie ze daadwerkelijk zijn/waren.
...
Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef Mrmime het volgende:
Nicole, Marit en Tycho hebben me echt geraakt. Koen is een leuke vent.Gun hem nog heel veel tijd.
Loraine, maar ook Madelief had ik persoonlijk ietsje minder mee, kan het niet zo goed uitleggen waarom. Persoonlijkheid, die urmtjes, ik weet het niet.
Tim heeft het weer prachtig gedaan.
Ja dit is het precies. Dit is het wat mij persoonlijk niet aanspreekt. Verdriet en rouw is zonpersoonlijk en ik miste bij Madelief de ruimte om dat aan anderen te gunnen. Je zag het mijns inziens ook bij haar vader, die zich overal in schikte, maar dat ook heel moeilijk vond. Neemt niet weg dat de laatste wensen van madelief in vervulling zijn gegaan en dat is heel mooi. En zo doet iedereen het op zijn haar eigen manier, en mooi dat dat mag en kan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.
Het is juist mooi om bij een crematie mooie dingen over de overleden persoon te horen, het getuigt niet van beschiedenheid om mensen uit te nodigen om aardige dingen over je te zeggen waar je bij bent.
Er was daar een tattoo artiest, waarbij je een tattoo kon nemen die madelief ook had? En dit was dus door haarzelf bedacht, zij dacht dus. "mensen willen vast dezelfde tattoo als ik, en dat ga ik voor ze regelen".
Dat is raar, als mensen dezelfde tattoo als madelief zouden willen (ter nagedachtenis ofzo) dan kunnen ze daar toch prima zelf mee komen? zonder dat het semi-opgedrongen wordt?
Zij had ook bepaald, wie er een urntje kreeg, en dit lang van te voren medegedeeld. Zodat die mense ook niet de keus meer hadden om zich wat "afzijdig" te houden, want ze waren immers door madelief tot innercirkle gebombardeerd.
Ik had het hier ook met mijn vrouw over, en mijn conclusie was dat ik van niemand een urn zou willen behalve van haar en de kinderen. Andere mensen "horen" niet bij mij thuis. Ook mensen en familie die ik heel dierbaar heb, "horen" niet in mijn huis. Dit is overigens wel een gevoelskwestie. Maar als een dierbare zou komen met "ik ga dood en jij krijgt een urn" dan kun je die ook niet weigeren. Het is geen wereldramp, maar ik vind het niet netjes en echt teveel alleen vanuit jezelf geredeneerd.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik vond het bij haar heel veel ´ik wil, ik wil´. En natuurlijk snap ik dat je laatste wensen hebt als je dood gaat, maar ik vond het wat opdringerig of zo (niet lullig bedoeld).quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.
Het is juist mooi om bij een crematie mooie dingen over de overleden persoon te horen, het getuigt niet van beschiedenheid om mensen uit te nodigen om aardige dingen over je te zeggen waar je bij bent.
Er was daar een tattoo artiest, waarbij je een tattoo kon nemen die madelief ook had? En dit was dus door haarzelf bedacht, zij dacht dus. "mensen willen vast dezelfde tattoo als ik, en dat ga ik voor ze regelen".
Dat is raar, als mensen dezelfde tattoo als madelief zouden willen (ter nagedachtenis ofzo) dan kunnen ze daar toch prima zelf mee komen? zonder dat het semi-opgedrongen wordt?
Zij had ook bepaald, wie er een urntje kreeg, en dit lang van te voren medegedeeld. Zodat die mense ook niet de keus meer hadden om zich wat "afzijdig" te houden, want ze waren immers door madelief tot innercirkle gebombardeerd.
Ik had het hier ook met mijn vrouw over, en mijn conclusie was dat ik van niemand een urn zou willen behalve van haar en de kinderen. Andere mensen "horen" niet bij mij thuis. Ook mensen en familie die ik heel dierbaar heb, "horen" niet in mijn huis. Dit is overigens wel een gevoelskwestie. Maar als een dierbare zou komen met "ik ga dood en jij krijgt een urn" dan kun je die ook niet weigeren. Het is geen wereldramp, maar ik vind het niet netjes en echt teveel alleen vanuit jezelf geredeneerd.
Wat denk jij lang na over mensen die je helemaal niet kent, programma is al weken afgelopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
Madelief maakte er 'de madelief show van. En het draait natuurlijk om jou, jij bent ziek. Maar laat de mensen zelf bepalen in welke mate ze met je meeleven of je steunen. Op die prematie had zij bepaald wie er zou speechen etc.
Het is juist mooi om bij een crematie mooie dingen over de overleden persoon te horen, het getuigt niet van beschiedenheid om mensen uit te nodigen om aardige dingen over je te zeggen waar je bij bent.
Er was daar een tattoo artiest, waarbij je een tattoo kon nemen die madelief ook had? En dit was dus door haarzelf bedacht, zij dacht dus. "mensen willen vast dezelfde tattoo als ik, en dat ga ik voor ze regelen".
Dat is raar, als mensen dezelfde tattoo als madelief zouden willen (ter nagedachtenis ofzo) dan kunnen ze daar toch prima zelf mee komen? zonder dat het semi-opgedrongen wordt?
Zij had ook bepaald, wie er een urntje kreeg, en dit lang van te voren medegedeeld. Zodat die mense ook niet de keus meer hadden om zich wat "afzijdig" te houden, want ze waren immers door madelief tot innercirkle gebombardeerd.
Ik had het hier ook met mijn vrouw over, en mijn conclusie was dat ik van niemand een urn zou willen behalve van haar en de kinderen. Andere mensen "horen" niet bij mij thuis. Ook mensen en familie die ik heel dierbaar heb, "horen" niet in mijn huis. Dit is overigens wel een gevoelskwestie. Maar als een dierbare zou komen met "ik ga dood en jij krijgt een urn" dan kun je die ook niet weigeren. Het is geen wereldramp, maar ik vind het niet netjes en echt teveel alleen vanuit jezelf geredeneerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |