abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220974435
Heb een fysieke versie van Final Fantasy 7 voor de Switch. (Origineel, geen remake)
Nou vraag ik me af of iemand zowel het origineel als de remake heeft gespeeld? Ik was aan het wachten op de remake tot het 3e deel eindelijk zou worden vrijgegeven. Nu is het laatste deel van de remake announced, dus wil ik gaan beginnen.

Maar is het nou handig om het origineel eerst te spelen, of om die gewoon helemaal te skippen? Weet niet of de verhaallijn e.d. helemaal hetzelfde zijn... Zou de remake nog wel leuk zijn als ik het origineel eerst speel?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Manager PR/Moderator zondag 7 juni 2026 @ 02:54:23 #2
269689 crew  Viv
pi_220976087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:07 schreef Mikeytt het volgende:
Heb een fysieke versie van Final Fantasy 7 voor de Switch. (Origineel, geen remake)
Nou vraag ik me af of iemand zowel het origineel als de remake heeft gespeeld? Ik was aan het wachten op de remake tot het 3e deel eindelijk zou worden vrijgegeven. Nu is het laatste deel van de remake announced, dus wil ik gaan beginnen.

Maar is het nou handig om het origineel eerst te spelen, of om die gewoon helemaal te skippen? Weet niet of de verhaallijn e.d. helemaal hetzelfde zijn... Zou de remake nog wel leuk zijn als ik het origineel eerst speel?
@Evenstar :)

(Wat ik vanaf de zijlijn begrepen heb, is de remake zeker wel leuk als je het origineel gespeeld hebt. Waarschijnlijk is het zelfs aan te raden in die volgorde. Volgens mij is de verhaallijn namelijk een aanvulling op het origineel, niet hetzelfde.)
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 juni 2026 @ 11:34:59 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220984928
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:07 schreef Mikeytt het volgende:

Remake is prima te spelen zonder dat je origineel speelt. Er zitten zowel voor- als nadelen aan als je eerst het origneel gaat spelen.

Remake, is niet echt 1 op 1 een remake. Er zijn wat dingen toegevoegd, aangepast, weggelaten. Ik stoor mij er zelf niet echt aan, terwijl ik echt een die-hard OG fan ben. Anderen schreeuwen al jaren moord en brand. Eigenlijk gaan de makers er wel van uit dat je het verhaal kent en dus het origneel hebt gespeeld. Ze gaan er zelfs van uit dat je Crisis Core verhaalt kent.

Als je het mij zou vragen zou ik zeggen "ja, speel het origineel eerst en neem er lekker de tijd voor" speel dan Remake als deel drie uit is :) Als je extra tijd en zin hebt zou ik Crisis Core ook nog spelen en Advent Children kijken :) Remake leunt namelijk wel wat op je kennis en ervaring van alle lore.

Nadeel: Het origneel is zo belachelijk goed dat remake tegen kan vallen
Voordeel: Verhaal en aanpassingen van Remake zijn wat beter te snappen.

Heb zelf deel 2 van Remake nog niet gespeeld. Ten eerste omdat ik ben gestopt om volle prijs te betalen voor games. De prijzen zijn niet normaal meer. Ten tweede omdat ik wil wachten op deel drie. Deel 1 wel gespeeld en die vond ik gewoon dik in orde. Heb mij zelf niet gestoord aan de aanpassingen en snap heel goed waarom ze dat hebben gedaan.
pi_221018691
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 11:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Remake is prima te spelen zonder dat je origineel speelt. Er zitten zowel voor- als nadelen aan als je eerst het origneel gaat spelen.

Remake, is niet echt 1 op 1 een remake. Er zijn wat dingen toegevoegd, aangepast, weggelaten. Ik stoor mij er zelf niet echt aan, terwijl ik echt een die-hard OG fan ben. Anderen schreeuwen al jaren moord en brand. Eigenlijk gaan de makers er wel van uit dat je het verhaal kent en dus het origneel hebt gespeeld. Ze gaan er zelfs van uit dat je Crisis Core verhaalt kent.

Als je het mij zou vragen zou ik zeggen "ja, speel het origineel eerst en neem er lekker de tijd voor" speel dan Remake als deel drie uit is :) Als je extra tijd en zin hebt zou ik Crisis Core ook nog spelen en Advent Children kijken :) Remake leunt namelijk wel wat op je kennis en ervaring van alle lore.

Nadeel: Het origneel is zo belachelijk goed dat remake tegen kan vallen
Voordeel: Verhaal en aanpassingen van Remake zijn wat beter te snappen.

Heb zelf deel 2 van Remake nog niet gespeeld. Ten eerste omdat ik ben gestopt om volle prijs te betalen voor games. De prijzen zijn niet normaal meer. Ten tweede omdat ik wil wachten op deel drie. Deel 1 wel gespeeld en die vond ik gewoon dik in orde. Heb mij zelf niet gestoord aan de aanpassingen en snap heel goed waarom ze dat hebben gedaan.

Thanks! Ik zal dan gewoon eens beginnen met het origineel. Net klaar met FFXV, dus de volgende game moet nu gespeeld worden. :+ Las inderdaad dat FF7 gezien wordt als de beste in de serie, dus ben benieuwd!

Kijk je weleens op Vinted? Ik koop bijna al m'n spellen daar, voor een prima prijsje.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221043755
Origineel by far. Remake is, mede dankzij de voicovers en dialogen, echt verschrikkelijk kut. Ik ben groot fan van het origineel en kon met geen mogelijkheid door de remake heenkomen.

Beste FF is trouwens 9 8-)
Conscience do cost.
  Manager PR/Moderator zondag 14 juni 2026 @ 22:41:53 #6
269689 crew  Viv
pi_221045547
quote:
8s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:07 schreef ems. het volgende:

Beste FF is trouwens 9 8-)
Mijn username komt overigens van Vivi O+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: