abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220974435
Heb een fysieke versie van Final Fantasy 7 voor de Switch. (Origineel, geen remake)
Nou vraag ik me af of iemand zowel het origineel als de remake heeft gespeeld? Ik was aan het wachten op de remake tot het 3e deel eindelijk zou worden vrijgegeven. Nu is het laatste deel van de remake announced, dus wil ik gaan beginnen.

Maar is het nou handig om het origineel eerst te spelen, of om die gewoon helemaal te skippen? Weet niet of de verhaallijn e.d. helemaal hetzelfde zijn... Zou de remake nog wel leuk zijn als ik het origineel eerst speel?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Manager PR/Moderator zondag 7 juni 2026 @ 02:54:23 #2
269689 crew  Viv
pi_220976087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:07 schreef Mikeytt het volgende:
Heb een fysieke versie van Final Fantasy 7 voor de Switch. (Origineel, geen remake)
Nou vraag ik me af of iemand zowel het origineel als de remake heeft gespeeld? Ik was aan het wachten op de remake tot het 3e deel eindelijk zou worden vrijgegeven. Nu is het laatste deel van de remake announced, dus wil ik gaan beginnen.

Maar is het nou handig om het origineel eerst te spelen, of om die gewoon helemaal te skippen? Weet niet of de verhaallijn e.d. helemaal hetzelfde zijn... Zou de remake nog wel leuk zijn als ik het origineel eerst speel?
@Evenstar :)

(Wat ik vanaf de zijlijn begrepen heb, is de remake zeker wel leuk als je het origineel gespeeld hebt. Waarschijnlijk is het zelfs aan te raden in die volgorde. Volgens mij is de verhaallijn namelijk een aanvulling op het origineel, niet hetzelfde.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')