Omdat vrouwen minder vaak gereanimeerd worden door omstanders ten opzichte van mannen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het een vernederend topic. Die vraag, wat bezielt je.
Oh, dan heb ik je vraag verkeerd opgevat. Sorry.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Omdat vrouwen minder vaak gereanimeerd worden door omstanders ten opzichte van mannen.
Het is de afgelopen jaren enkele keren voorgevallen dat een vrouw na reanimatie (of andere levensreddende hulp) daarna de betreffende man aanklaagden.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Heel vreemd dat dit hele topic niet weggeveegd is. Jammer!
En hoe vaak hield dat stand?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is de afgelopen jaren enkele keren voorgevallen dat een vrouw na reanimatie (of andere levensreddende hulp) daarna de betreffende man aanklaagden.
In Europa?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is de afgelopen jaren enkele keren voorgevallen dat een vrouw na reanimatie (of andere levensreddende hulp) daarna de betreffende man aanklaagden.
Ik geloof meteen dat er onderzoek naar gedaan is, maar ik snap het niet. Op het moment dat het er op aankomt ga je toch handelen, ongeacht of het een man of een vrouw is. Ik ga me daar niet van tevoren van alles bij bedenken eigenlijk.....quote:Op vrijdag 5 juni 2026 23:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er is ook niets opwindends aan, maar als je er van te voren over nadenkt, zal er toch iets van oneerbaars bij sommige in hun hoofd zitten.
En dan bedoel ik als je er over nadenkt van te voren, op het moment zelf denk je daar niet over na, denk ik dan.
Blijkbaar is er ook onderzoek naar gedaan,
https://www.amsterdamumc.(...)nd-buiten-ziekenhuis
Hier geloof ik niets van..quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nou dat. Ik kan me er nog iets bij voorstellen als een DNR niet gerespecteerd wordt (bij professionals is dat dan ook zeer kwalijk, maar van vrijwilligers accepteert men dat emoties in het heetst van de strijd de overhand kunnen nemen), maar anders dan dat vind ik het een vreemd verhaal.quote:
Schijnt wel eens gebeurd te zijn in China, maar dat is xeauouixeau een raar land wat dat betreft. In Europa kan ik er niets over vinden, en in Nederland (dus) ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in een beschaafd land ook maar enige kans heeft.quote:
Niemand houdt je tegen om óók de huisartsenpraktijk in te lopen om om hulp te vragen. Of het ziekemhuis in te rennen en de balie het reanimatieteam laten bellen. Maar aan een huisarts heb je precies niets natuurlijk. Patient moet naar de eerste harthulp en als je 112 belt, zorgen die dat het team opgeroepen wordt en klaarstaat voor je in het ziekenhuis aankomt. En meest onnozele wat je kunt doen is iemand in de auto gooien en zelf naar het ziekenhuis rijden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het was op mn werk, maar ik had idd wel wat bijzondere antwoorden.
"Iemand krijgt een hartaanval voor een huisartspraktijk"
112 bellen
"Iemand krijgt een hartaanval voor een ingang van een ziekenhuis"
112 bellen
Vind ik raar. Nog steeds
Is niet raar, altijd eerst 112 bellen, daar zitten de profsquote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het was op mn werk, maar ik had idd wel wat bijzondere antwoorden.
"Iemand krijgt een hartaanval voor een huisartspraktijk"
112 bellen
"Iemand krijgt een hartaanval voor een ingang van een ziekenhuis"
112 bellen
Vind ik raar. Nog steeds
Lijkt me sterk.....quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar in het onderzoek wat aangehaald zie ik nergens als verklaring "borsten"quote:Op zaterdag 6 juni 2026 12:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Omdat vrouwen minder vaak gereanimeerd worden door omstanders ten opzichte van mannen.
Reanimeren is zo eenvoudig. Net als AED. Zelfs kind kan het ermee bedienen.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:55 schreef Zorro het volgende:
Ik snap er niks van maar ik weet dan ook niks van reanimeren.
Als je gaat reanimeren dan duw je toch niet op de borsten maar eromheen? Anders kan je toch geen kracht zetten?
Of bedoel je met zon AED. waar je (lijkt me) eerst de kleren van het lijf moet rukken en dat het bloot maken het probleem is?
Ik wist niet dat bij "gewone" reanimatie ook het bovendeel vrijgemaakt moest worden. Dat verklaart al meerquote:Op maandag 13 juli 2026 11:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Reanimeren is zo eenvoudig. Net als AED. Zelfs kind kan het ermee bedienen.
De punt is dat sommige mensen zijn bang voor de viezerik uitgemaakt bij de reanimatie. Want je zult bovendeel moeten vrijmaken dus BH valt ook onder. Nou ja. Je gaat gewoon best doen om iemand levens te redden, niet laten doodgaan omdat je anders viezerik wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |