abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:52:47 #1
370431 drakin
vurig typje
pi_220953268
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: http://forum.fok.nl/topic/1595368
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:54:48 #2
370431 drakin
vurig typje
pi_220953299
Het laatste bericht uit deeltje 95:

quote:
88s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:38 schreef drakin het volgende:
En het volgende deeltje uit de serie O+

[ link | afbeelding ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220976323
pi_220976955
Op een andere planeet kunnen ze me redden, Lieke Marsman



M. - Het einde en het begin, Antonio Scurati
  zondag 7 juni 2026 @ 10:51:40 #5
136 V.
Like tears in rain...
pi_220977235
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 7 juni 2026 @ 11:00:40 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220977271


Deel 6 alweer van deze serie.
Hoewel Babylon Berin de eerste delen beter zijn, zakt dat snel af, deze serie is in deel 5 beter dan deel 1 en wordt steeds beter
  dinsdag 9 juni 2026 @ 11:01:24 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220992648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:33 schreef Buitendam het volgende:


Wat vond je van deze?
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
in de haak.
pi_220993887
Ik vond hem erg goed! Ik heb hem geluisterd, en ik zat er gelijk in, ondanks de hoeveelheid personages en snelle perspectiefwisselingen. Dat heeft de auteur goed gedaan.
pi_220994536
Incelfrikandel
pi_220995639
1984 van George Orwell aan het herlezen.
—-

“Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull”
George Orwell, 1984
—-
Helaas. Dit gebied is spoedig niet meer privé.

De man zou van z’n stoel zijn gevallen wanneer hij had geweten van the Internet of things, smart dust, en WIFI sensing.



[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 09-06-2026 18:35:24 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:49:02 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220995949
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:07 schreef Monomeism het volgende:
1984 van George Orwell aan het herlezen.
—-

“Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull”
George Orwell, 1984
—-
Helaas. Dit gebied is spoedig niet meer privé.

De man zou van z’n stoel zijn gevallen wanneer hij had geweten van the Internet of things, smart dust, en WIFI sensing.

[ afbeelding ]
Heb je Brave New World van Aldous Huxley gelezen?
pi_220995998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb je Brave New World van Aldous Huxley gelezen?
Nee maar die heb ik hier wel liggen. Toevallig vorige maand besteld. Nog niet in begonnen. Hij was de leraar van Orwell.
Ja toch?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220996012
'De eerste vrouw' van Susan Smit

Over de affaire tussen Geraldine Farrar en Lou Tellegen (van beiden had ik btw. nog nooit gehoord)



Leest lekker weg
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:03:15 #14
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220996059
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:07 schreef Monomeism het volgende:
1984 van George Orwell aan het herlezen.
—-

“Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull”
George Orwell, 1984
—-
Helaas. Dit gebied is spoedig niet meer privé.

De man zou van z’n stoel zijn gevallen wanneer hij had geweten van the Internet of things, smart dust, en WIFI sensing.

[ afbeelding ]
En vergeet social media niet!
Met algoritmes die je vertellen wat je moet denken, inclusief de 2 minutes of hate.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:21:57 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220996233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:54 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Nee maar die heb ik hier wel liggen. Toevallig vorige maand besteld. Nog niet in begonnen. Hij was de leraar van Orwell.
Ja toch?
Ja, op Eton college
pi_220996280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:03 schreef camilero het volgende:

[..]
En vergeet social media niet!
Met algoritmes die je vertellen wat je moet denken, inclusief de 2 minutes of hate.
Wie zich laat foppen door algoritmes kan niet zelfstandig nadenken. De grootste kinderstoel waarin men zich laat vastbinden die staat nog altijd voor de televisie
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:21:25 #18
370431 drakin
vurig typje
pi_220996721
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:44 schreef Sarabi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die heb ik net voor de 2e keer gelezen, veel plezier!
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220997281
quote:
88s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:21 schreef drakin het volgende:

[..]
Die heb ik net voor de 2e keer gelezen, veel plezier!
Thanks! Ik ben nu bij het 3e verhaal en het leest lekker weg.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:21:15 #20
370431 drakin
vurig typje
pi_220997792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Thanks! Ik ben nu bij het 3e verhaal en het leest lekker weg.
Dat gaat snel!

Of je bent in staat 1 boek tegelijk te lezen, iets wat voor mij als een onmogelijke taak klinkt. :@
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:48:51 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220998669
op de e-reader:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221003822
Na vele contemporaine boeken, weer eens een "gouwe ouwe" van de Duitse filosoof/kerkcriticus Karlheinz Deschner erbij gepakt:



Oorspronkelijk uit 1962 in 1974 in het Nederlands vertaalt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 juni 2026 @ 20:01:34 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221003898


winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 11 juni 2026 @ 08:53:08 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221006229
quote:
88s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:21 schreef drakin het volgende:

[..]
Dat gaat snel!

Of je bent in staat 1 boek tegelijk te lezen, iets wat voor mij als een onmogelijke taak klinkt. :@
ik ben wel benieuwd hoeveel boeken jij dan tegelijk leest. :D
in de haak.
pi_221007422
quote:
88s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:21 schreef drakin het volgende:

[..]
Dat gaat snel!

Of je bent in staat 1 boek tegelijk te lezen, iets wat voor mij als een onmogelijke taak klinkt. :@
Ik lees meestal 1 fysiek boek en 1 ebook tegelijkertijd.
De fysieke boeken zijn vaak kinderboeken :D

Zoals deze nu:

  donderdag 11 juni 2026 @ 13:53:54 #26
370431 drakin
vurig typje
pi_221008431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:53 schreef trui het volgende:

[..]
ik ben wel benieuwd hoeveel boeken jij dan tegelijk leest. :D
Teveel, 5 of 6 momenteel.
Ik probeer 1 ebook en 1 papieren boek, maar de laatste ligt op verschillende plekken in huis om te lezen. Dus nu meerdere papieren boeken.
En ik lees een graphic novel online.

En dan komt soms ook een luisterboek voor onderweg op fiets of in de auto. Leuker dan de radio aan.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:55:21 #27
370431 drakin
vurig typje
pi_221008444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik lees meestal 1 fysiek boek en 1 ebook tegelijkertijd.
De fysieke boeken zijn vaak kinderboeken :D

Zoals deze nu:

[ link | afbeelding ]
Ik gaf net boven je antwoord, maar dat is ooit mijn doel om weer 1 papieren en 1 ebook tegelijk te lezen ipv de 5/6 die ik nu lees.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221018349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
Ik heb hem 2 weken geleden uitgelezen en had precies dezelfde ervaring die jij beschrijft. Nadat ik het boek uit had bleef het me echt een paar dagen bij.
Goede tip trouwens voor het printen, had ik ook moeten doen :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 12:35:43 #29
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221037395
Ik ben The Hunger Games reeks opnieuw aan het lezen in eerst begonnen met Ballad of songbirds and s=Snake daarna Sunrising on The reaping enzovoorts.
Ik ben nu bij Carching Fire.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221042513
Na Station Malma (aanrader!) lees ik nu Vacht!

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 juni 2026 @ 21:02:48 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221043678


In Nirwana volg je het leven van Hugo, een bekende kunstenaar die de geschiedenis van zijn opa onderzoekt. Want hoe fout was zijn grootvader tijdens de oorlog? En wat heeft zijn opa eigenlijk ná de oorlog voor schade aangericht? En welke andere geheimen schuilen er in zijn familie?
Je komt veel te weten over de geschiedenis van zijn opa, maar tegelijkertijd staat het leven van Hugo zelf ook niet stil. Zijn relatie is net verbroken en hij probeert weer een leven op te bouwen. Ook gaat het leven van zijn opa een grote rol spelen in Hugo’s eigen carrière.
Nirwana van Tommy Wieringa is een roman die zowel de destructieve daden in het heden als die van de Tweede Wereldoorlog onderzoekt en probeert te verklaren. Wieringa heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan in het NIOD en vele dagboeken gelezen. Deze kennis zie je duidelijk terug en dat maakt het, naast een interessant verhaal, ook een leerzaam boek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 juni 2026 @ 22:29:27 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221045222
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:02 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

In Nirwana volg je het leven van Hugo, een bekende kunstenaar die de geschiedenis van zijn opa onderzoekt. Want hoe fout was zijn grootvader tijdens de oorlog? En wat heeft zijn opa eigenlijk ná de oorlog voor schade aangericht? En welke andere geheimen schuilen er in zijn familie?
Je komt veel te weten over de geschiedenis van zijn opa, maar tegelijkertijd staat het leven van Hugo zelf ook niet stil. Zijn relatie is net verbroken en hij probeert weer een leven op te bouwen. Ook gaat het leven van zijn opa een grote rol spelen in Hugo’s eigen carrière.
Nirwana van Tommy Wieringa is een roman die zowel de destructieve daden in het heden als die van de Tweede Wereldoorlog onderzoekt en probeert te verklaren. Wieringa heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan in het NIOD en vele dagboeken gelezen. Deze kennis zie je duidelijk terug en dat maakt het, naast een interessant verhaal, ook een leerzaam boek.
Erg goede roman.
  zondag 14 juni 2026 @ 22:36:46 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221045425
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:


Erg goede roman.
Ben net begonnen. Is een dikke pil van ruim 500 pagina's.
Gedeeltelijk op waarheid gestoeld, alleen andere namen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2026 @ 08:20:43 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221048521
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Gedeeltelijk op waarheid gestoeld, alleen andere namen.
Yep
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Schelte_Heerema
pi_221049889
Op de bank:

Deze is verrassend goed!



En mijn favoriete schrijver in dit genre



En in bed:

pi_221055628
Inmiddels uit



En door met:

  maandag 15 juni 2026 @ 21:47:31 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221055699
Inmiddels bij deel 7 aangeland
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 22:18:00 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221056265

Paar stukjes per dag. Zo'n boek is niet in 1x uit te luisteren.


winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:49:16 #40
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_221062454
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 19:07:57 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221062602
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 20:02:55 #42
42184 crew  DaMart
pi_221063006
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:21:52 #43
370431 drakin
vurig typje
pi_221071143
Net in deel 4 van deze oude serie begonnen

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221073802
Een handvol leven, Marlen Haushofer
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 10:19:14 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221077680
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:16:33 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221127641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
Heb het boek inmiddels uit, lang over gedaan, maar dat kwam ook omdat ik er niet al teveel achter elkaar van aankon. Alles bij elkaar wel echt een heel mooi boek, knap verteld verhaal.

Nu gestart met 'Niemand kan terug' van Alba de Céspedes (uit 1938!)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')