quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:38 schreef drakin het volgende:
En het volgende deeltje uit de serie![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.quote:
Heb je Brave New World van Aldous Huxley gelezen?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:07 schreef Monomeism het volgende:
1984 van George Orwell aan het herlezen.
—-
“Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull”
George Orwell, 1984
—-
Helaas. Dit gebied is spoedig niet meer privé.
De man zou van z’n stoel zijn gevallen wanneer hij had geweten van the Internet of things, smart dust, en WIFI sensing.
[ afbeelding ]
Nee maar die heb ik hier wel liggen. Toevallig vorige maand besteld. Nog niet in begonnen. Hij was de leraar van Orwell.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je Brave New World van Aldous Huxley gelezen?
En vergeet social media niet!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:07 schreef Monomeism het volgende:
1984 van George Orwell aan het herlezen.
—-
“Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull”
George Orwell, 1984
—-
Helaas. Dit gebied is spoedig niet meer privé.
De man zou van z’n stoel zijn gevallen wanneer hij had geweten van the Internet of things, smart dust, en WIFI sensing.
[ afbeelding ]
Ja, op Eton collegequote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:54 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Nee maar die heb ik hier wel liggen. Toevallig vorige maand besteld. Nog niet in begonnen. Hij was de leraar van Orwell.
Ja toch?
Wie zich laat foppen door algoritmes kan niet zelfstandig nadenken. De grootste kinderstoel waarin men zich laat vastbinden die staat nog altijd voor de televisiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:03 schreef camilero het volgende:
[..]
En vergeet social media niet!
Met algoritmes die je vertellen wat je moet denken, inclusief de 2 minutes of hate.
Die heb ik net voor de 2e keer gelezen, veel plezier!quote:
Thanks! Ik ben nu bij het 3e verhaal en het leest lekker weg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Die heb ik net voor de 2e keer gelezen, veel plezier!
Dat gaat snel!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Ik ben nu bij het 3e verhaal en het leest lekker weg.
ik ben wel benieuwd hoeveel boeken jij dan tegelijk leest.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat gaat snel!
Of je bent in staat 1 boek tegelijk te lezen, iets wat voor mij als een onmogelijke taak klinkt.
Ik lees meestal 1 fysiek boek en 1 ebook tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat gaat snel!
Of je bent in staat 1 boek tegelijk te lezen, iets wat voor mij als een onmogelijke taak klinkt.
Teveel, 5 of 6 momenteel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:53 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd hoeveel boeken jij dan tegelijk leest.
Ik gaf net boven je antwoord, maar dat is ooit mijn doel om weer 1 papieren en 1 ebook tegelijk te lezen ipv de 5/6 die ik nu lees.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik lees meestal 1 fysiek boek en 1 ebook tegelijkertijd.
De fysieke boeken zijn vaak kinderboeken![]()
Zoals deze nu:
[ link | afbeelding ]
Ik heb hem 2 weken geleden uitgelezen en had precies dezelfde ervaring die jij beschrijft. Nadat ik het boek uit had bleef het me echt een paar dagen bij.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
Erg goede roman.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:02 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
In Nirwana volg je het leven van Hugo, een bekende kunstenaar die de geschiedenis van zijn opa onderzoekt. Want hoe fout was zijn grootvader tijdens de oorlog? En wat heeft zijn opa eigenlijk ná de oorlog voor schade aangericht? En welke andere geheimen schuilen er in zijn familie?
Je komt veel te weten over de geschiedenis van zijn opa, maar tegelijkertijd staat het leven van Hugo zelf ook niet stil. Zijn relatie is net verbroken en hij probeert weer een leven op te bouwen. Ook gaat het leven van zijn opa een grote rol spelen in Hugo’s eigen carrière.
Nirwana van Tommy Wieringa is een roman die zowel de destructieve daden in het heden als die van de Tweede Wereldoorlog onderzoekt en probeert te verklaren. Wieringa heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan in het NIOD en vele dagboeken gelezen. Deze kennis zie je duidelijk terug en dat maakt het, naast een interessant verhaal, ook een leerzaam boek.
Ben net begonnen. Is een dikke pil van ruim 500 pagina's.quote:
Yepquote:Op zondag 14 juni 2026 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Gedeeltelijk op waarheid gestoeld, alleen andere namen.
Heb het boek inmiddels uit, lang over gedaan, maar dat kwam ook omdat ik er niet al teveel achter elkaar van aankon. Alles bij elkaar wel echt een heel mooi boek, knap verteld verhaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |