abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220951961
Ik heb enige tijd geleden als bijrijder in een volkswagen transporter gezeten.
Ik deed de raam open terwijl mijn telefoon tegen het glas leunde. Hierdoor werd het zijraam tegengehouden terwijl die omlaag ging.
Het gevolg was dat het raam in zijn geheel naar beneden viel en dus niet meer sloot.
Het gevolg daarop was dat het raam dus niet meer dicht kon.

Tijdelijke oplossing was om handmatig het raam omhoog te tillen en vanuit de binnenkant met ducttape vast te plakken. Dat is gelukt.

De eigenaar van de auto is recent bij de garage geweest, en hij heeft zich laten overtuigen dat het gehele raam vervangen moet worden.

Dat gaat honderden euro's kosten (+/- 500 euro). In mijn optiek is er niets mis met het raam. Dus ik heb de situatie voorgelegd aan chatgpt. Die claimt dat garages altijd zo te werk gaan en complete vervanging aanbieden, terwijl je het in principe zelf kan fixen voor een paar tientjes. Het vervangen van een raam is dus overbodig.

Maar de eigenaar van de auto wil het toch zo doen... waarbij ik hem aangaf dan nog even te wachten op zekerheid van mijn aansprakelijkheidsverzekering, want ik ga niet honderden euro's lappen als het voor een paar tientjes kan.

Iemand tips?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220951975
Bijzonder ja aangezien ik een tijd terug een volledige deur voor 900,- heb laten vervangen.

Ex btw dan, maar dat zal die 500,- voor wat mechanica en electra ook zijn.
pi_220951983
Fix het zelf voor een paar tientjes

Oh en verzin een volgende keer een betere smoes want dit 'een telefoon tegen het raam leunde' dat gelooft niemand
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:18:46 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220951998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef Viesdik het volgende:

Iemand tips?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef Viesdik het volgende:
…terwijl je het in principe zelf kan fixen voor een paar tientjes. Het vervangen van een raam is dus overbodig.

pi_220952028
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:14 schreef opgebaarde het volgende:
Fix het zelf voor een paar tientjes

Oh en verzin een volgende keer een betere smoes want dit 'een telefoon tegen het raam leunde' dat gelooft niemand
dat is dus wel zo :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220952061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef Viesdik het volgende:
waarbij ik hem aangaf dan nog even te wachten op zekerheid van mijn aansprakelijkheidsverzekering
Dat kan je binnen een paar uur hebben. Al met je verzekeraar gebeld en het geval voorgelegd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220952081
Je bedoelt het complete raammechanisme, niet het raam zelf, denk ik.
Ik heb ze zelfs weleens gerepareerd maar das niet te onderschatten, reken ik mezelf ¤100 pu was je dat ook wel kwijt
Vakman pur sang
pi_220952227
Een paar tientjes materiaal en een dag werkloon voor een monteur, dan zit je al makkelijk al 500 euro
pi_220952254
Dat het evt. verzekerd zou zijn, dat kun je vergeten.
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:02:12 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220952257
ChatGPT naait je, door je precies te vertellen wat je wilt horen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220952706
Zon mechanisme kan best tegenvallen om zelf te doen. Zeker met nieuwere auto's.

Oudere auto's zijn ook niet zaligmakend want die kunststof kutdopjes drogen uit en trek je dan kapot
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_220952935
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:57 schreef Filosoofert het volgende:
Zon mechanisme kan best tegenvallen om zelf te doen. Zeker met nieuwere auto's.

Oudere auto's zijn ook niet zaligmakend want die kunststof kutdopjes drogen uit en trek je dan kapot
Die kun je per 500 bestellen op Ali.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220952974
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:20 schreef halfway het volgende:

[..]
Die kun je per 500 bestellen op Ali.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:03:46 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220953450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef Viesdik het volgende:
Ik deed de raam open terwijl mijn telefoon tegen het glas leunde. Hierdoor werd het zijraam tegengehouden terwijl die omlaag ging.
Het gevolg was dat het raam in zijn geheel naar beneden viel en dus niet meer sloot.
Het gevolg daarop was dat het raam dus niet meer dicht kon.
Ik snap hier geen fuck van haha.

Hoe kan een autoraam nu naar beneden vallen als je telefoon er tegen ligt.
Waarom leg je je telefoon tegen een autoraam?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 3 juni 2026 @ 21:04:40 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220953466
Waarbij?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220953677
Ik heb nog nooit een goede ervaring gehad met een garage wat dan ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220955518
Welke vragen heb je gesteld aan ChatGPT?
pi_220956065
18:10 is best een mooie tijd om dronken te zijn.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:37:51 #19
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220956564
Dan doe je het toch lekker zelf voor die paar tientjes TS?

Ik heb hetzelfde probleem gehad en man wat een gezeik was dat om te fixen zeg.
Ik geloof die 500 EUR zo, dan vervangen ze het raammechanisme.
Als je een monteur dat met de hand allemaal laat goed zetten dan ben je in plaats van 500 EUR totaal 400 euro aan arbeidsloon kwijt.
Lachen joh.
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:39:33 #20
483584 incel
they/them
pi_220957916
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:37 schreef freak1 het volgende:
18:10 is best een mooie tijd om dronken te zijn.
ik ben dan meestal al bijna klaar
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:14:21 #21
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220958562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:37 schreef Pajanus het volgende:
Dan doe je het toch lekker zelf voor die paar tientjes TS?

Ik heb hetzelfde probleem gehad en man wat een gezeik was dat om te fixen zeg.
Ik geloof die 500 EUR zo, dan vervangen ze het raammechanisme.
Als je een monteur dat met de hand allemaal laat goed zetten dan ben je in plaats van 500 EUR totaal 400 euro aan arbeidsloon kwijt.
Misschien is het nog een hele goede en jonge auto, zou je dan willen dat iemand er aan ging beunhazen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:15:16 #22
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220958568
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien is het nog een hele goede en jonge auto, zou je dan willen dat iemand er aan ging beunhazen?
Nee, ik zeker niet.
Lachen joh.
pi_220958719
Zelf wel eens gedaan, stelt niet zo veel voor. Grote kans dat het raam alleen maar uit de klemmen is en er niets stuk is
pi_220958812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef Viesdik het volgende:

[..] de raam [..]
:')
pi_220958917
2 clipjes vervangen en het werkt weer.
half uurtje werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')