abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220948721
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Of je maakt heel Nederland blij door schone lucht en omgeving door stoppen met fossiele brandstof. En er komt geld vrij voor ander dingen die je ook gebaat heeft.
Als je stopt met fossiele brandstoffen dan kun je niks meer produceren en dan heb je geen geld meer om leuke dingen voor de mensen te doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220948745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als je stopt met fossiele brandstoffen dan kun je niks meer produceren en dan heb je geen geld meer om leuke dingen voor de mensen te doen.
Voor de productie zal ze nog altijd fossiele brandstof nodig, ondanks vele alternatieven die wel mogelijk zijn. Ook kan men op schone manier gaan produceren zonder omgeving vergiften.

Alleen ik doelde op de mobiliteit, daar ligt de grootste boosdoener van vervuiling en opwarming van. Dat moet veranderen, als we een schone en gezonde omgeving willen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:08:42 #28
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220948774
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Voor de productie zal ze nog altijd fossiele brandstof nodig, ondanks vele alternatieven die wel mogelijk zijn. Ook kan men op schone manier gaan produceren zonder omgeving vergiften.

Alleen ik doelde op de mobiliteit, daar ligt de grootste boosdoener van vervuiling en opwarming van. Dat moet veranderen, als we een schone en gezonde omgeving willen.
Op naar Utrecht Centraal dan maar, er zit niets anders op 🇵🇸 *O* 🇵🇸 *O* 🇵🇸
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  PR/Manusje van alles woensdag 3 juni 2026 @ 10:14:11 #29
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_220948806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nog eventje is demonstratie een papierentijger. Zodat kabinet gewoon boel kan negeren en doorgaan met afbraakbeleid.

Waardoor de machtsbalans verschuiven worden. Wat begint als een maatregel tegen ontwrichtende acties, kan later worden toegepast op vreedzame protesten die simpelweg politiek ongewenst zijn.
Dat is demonstreren sowieso....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:20:20 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220948834
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Dat is demonstreren sowieso....
Ik heb sowieso een pittige mening over mensen die demonstreren in Nederland. Ga iets nuttigs doen met je leven, je hebt het hier hartstikke goed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220948839
Net als met al die opgevoerde fatbikes biedt bestaande wetgeving al meer dan genoeg mogelijkheden voor een grondige aanpak.

Het is verboden om op een opgevoerde elektrische fiets te rijden. Ding wordt dan voor de wet een motorvoertuig zonder typegoedkeuring waarbij inbeslagname tot de opties behoort. Bovenop een hele reeks boetes.

Het is verboden om je als voetganger op het spoor (uitgezonderd oversteken op aangewezen plaatsen) of op de snelweg te begeven. Ben je in overtreding en weiger je de vorderingen van de politie om te vertrekken op te volgen kan de politie dus direct overgaan tot arrestatie of verwijdering.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:23:13 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220948855
Dit klinkt toch heel anders:
quote:
Kabinet wil demonstratierecht aanpassen: relschoppers harder straffen, meer macht voor burgemeesters

Bij demonstraties die uit de hand lopen, moet harder worden opgetreden. Zo moeten burgemeesters sneller kunnen ingrijpen en relschoppers harder worden gestraft. Dat willen minister Pieter Heerma (CDA) en David van Weel (VVD), schrijven ze in een brief aan de Tweede Kamer.


De afgelopen weken ging het verschillende keren mis: activisten van Extinction Rebellion blokkeerden onlangs nog het spoor bij Utrecht Centraal, ondanks een verbod van de burgemeester. En demonstranten in Loosdrecht stichtten brand bij een tijdelijke azc-noodopvanglocatie waar zich vluchtelingen bevonden.

De aanpassing van het demonstratierecht volgt niet op deze incidenten, zegt Heerma. "Dit is een discussie die al een aantal jaren speelt, waarin we zien dat op verschillende plekken helaas een klein percentage van de demonstraties steeds ernstiger ontsporen."

Dat leidt tot zoveel discussie dat het volgens dit kabinet tijd is om de wet, die al veertig jaar niet meer is aangepast, tegen het licht te houden. Dus kunnen burgemeesters straks makkelijker demonstranten van de ene plek naar de andere verplaatsen als een demonstratie uit de hand dreigt te lopen.

Noodbevoegdheid
Ook kunnen burgemeesters straks makkelijker ingrijpen als het misgaat tijdens demonstraties. Deze noodbevoegdheid wordt expliciet opgenomen in de demonstratiewet.


"In algemene zin geldt dat burgemeesters hierdoor een breder instrumentarium krijgen om eerder in te kunnen grijpen. En dat het risico dat demonstraties ontsporen, kleiner wordt", zegt Heerma.

Daar komt bij dat mensen die zich misdragen tijdens demonstraties, straks harder kunnen worden gestraft. Als de wet wordt overtreden tijdens demonstraties, mag de rechter dat zwaarder mee laten wegen in de strafbepaling.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-relschoppers-harder
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:25:10 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220948861
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:20 schreef Caland het volgende:
Ik heb sowieso een pittige mening over mensen die demonstreren in Nederland. Ga iets nuttigs doen met je leven, je hebt het hier hartstikke goed.
Ja, ga op een goed forum zitten of zo.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:28:10 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220948878
Het wordt verkocht als aanpakken van 'Snelwegplakker of spoordemonstrant', maar in de praktijk gaat het om bestrijden van 'anti-azc' demonstranten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:25 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220948887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:
Het wordt verkocht als aanpakken van 'Snelwegplakker of spoordemonstrant', maar in de praktijk gaat het om bestrijden van 'anti-azc' demonstranten...
Klopt, het AD brengt het als "de snelwegdemonstranten" :+ maar RTL4 is wat realistischer.

En we zien nu al welke demonstranten aangepakt worden en welke niet. Je hoeft je dus niet af te vragen welke groep er straks dan nog harder aangepakt wordt.

Zo staat het zelfs op nu.nl

quote:
Het kabinet wil het demonstratierecht aanscherpen. Burgemeesters moeten meer bevoegdheden krijgen rond demonstraties en rellende demonstranten moeten zwaarder gestraft kunnen worden. Het veelbekritiseerde plan om gezichtsbedekkende kleding te verbieden bij demonstraties wordt even in de ijskast gezet.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:32:19 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220948899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Of je maakt heel Nederland blij door schone lucht en omgeving door stoppen met fossiele brandstof. En er komt geld vrij voor ander dingen die je ook gebaat heeft.

Maar daar gaat ie niet om.
Het gaat om dat overheid de demonstratie vervelend vindt. en daarom moeten beperkt worden.
Dat kan een glijdende schaal gaan, waarbij overheid in toekomst de vreedzame protest ongewenst vinden.
In plaats van beter communiceren, werk weet uitvoeren en burgers serieus nemen, zouden veel protesten overbodig worden.
'Of je gaat gewoon akkoord met al onze eisen en dan hoeven wij ook niet meer te demonstreren, wij willen het ook niet door hoor, maar we doen het voor jullie!'

Dat is zo'n beetje het narratief van iedere demonstrant. Alleen je kan niet iedereen tevreden houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:33:42 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220948910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt, het AD brengt het als "de snelwegdemonstranten" :+ maar RTL4 is wat realistischer.

En we zien nu al welke demonstranten aangepakt worden en welke niet. Je hoeft je dus niet af te vragen welke groep er straks dan nog harder aangepakt wordt.

Zo staat het zelfs op nu.nl
[..]

Vrij doorzichtig allemaal. Zeker gezien hoe in de praktijk tegenstanders van azc's worden behandeld en hoe er naar xr wordt gekeken.

Kopje koffie, toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:34:20 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220948914
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef Tengano het volgende:

En we zien nu al welke demonstranten aangepakt worden en welke niet. Je hoeft je dus niet af te vragen welke groep er straks dan nog harder aangepakt wordt.
Het lijkt me volstrekt logisch dat mensen die gebouwen in de fik zetten en cobra's naar politie gooien harder worden aangepakt dan snelwegplakkers. In de toekomst worden beide groepen nog harder aangepakt dus, goede zaak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:35:39 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220948915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:34 schreef Caland het volgende:
Het lijkt me volstrekt logisch dat mensen die gebouwen in de fik zetten en cobra's naar politie gooien harder worden aangepakt dan snelwegplakkers.

In de toekomst worden beide groepen nog harder meer two tier aangepakt dus, goede zaak.
FTFY
pi_220948917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:
Het wordt verkocht als aanpakken van 'Snelwegplakker of spoordemonstrant', maar in de praktijk gaat het om bestrijden van 'anti-azc' demonstranten...
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt, het AD brengt het als "de snelwegdemonstranten" :+ maar RTL4 is wat realistischer.

En we zien nu al welke demonstranten aangepakt worden en welke niet. Je hoeft je dus niet af te vragen welke groep er straks dan nog harder aangepakt wordt.

Zo staat het zelfs op nu.nl
[..]

Wat een kutland zijn we aan het worden.
Er is voor miljoenen schade aangebracht door palestina-tuig. Een jodenjacht in Amsterdam. Enorme economische schade door milieugekkies op de snelwegen.

En nu er mensen in het geweer komen omdat hun eigen woonomgeving in het gedrang komt kan er plotseling van alles bedacht worden.
Hoe doorzichtig kan het zijn.
-
pi_220948922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Of je gaat gewoon akkoord met al onze eisen en dan hoeven wij ook niet meer te demonstreren, wij willen het ook niet door hoor, maar we doen het voor jullie!'

Dat is zo'n beetje het narratief van iedere demonstrant. Alleen je kan niet iedereen tevreden houden.
Ze zijn al tevreden wanneer overheid een plan heeft vanaf nu tot met 2050 iets mee te bereiken. Ze weten natuurlijk ook goed dat niet alles in 1 keer kan oplossen.

Overheid is afgelopen jaren voor de rechtbank geweest en nog steeds geen resultaat. Ofwel ze leggen de rechtelijke uitspraken naast. Dat kan de reden zijn voor de verdere demonstratie die steeds verhard worden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220948924
Dit geldt ook voor boeren toch? Toch?
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:37:09 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220948928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:58 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Welk kant wil je graag zitten? Als het aan kabinet lag, zaten we in teletubbies. in de glijdende schaal waarbij je niets meer mag. Zelfs ook geen kritiek opleveren.

dus wat zou je kiezen uit deze twee.

[ afbeelding ]

Of

[ afbeelding ]

Kies maar.


Een gezonde democratie vraagt om ruimte voor kritiek, niet om het beperken ervan.
Ik kies voor de rechter als de wetgever de regels overtreedt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220948934
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik kies voor de rechter als de wetgever de regels overtreedt.
Dus voor de kleurrijke plaatje
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220948940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Dit geldt ook voor boeren toch? Toch?
Ja, voor alle demonstratie die in toekomst aan te komen. Iedereen moet netjes in hoek staan klagen.. Zodat iedereen door kan lopen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:38:56 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220948947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:37 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Dus voor de kleurrijke plaatje
Dat is jouw opvatting. Ik zou eens goed kijken waar met dat plaatje op gereageerd wordt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:38:59 #47
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220948949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een gezonde democratie vraagt om ruimte voor kritiek, niet om het beperken ervan.
Die ruimte is er gewoon, en die blijft er gewoon. Mensen die die ruimte excessief misbruiken waarbij gevaarlijke situaties ontstaan om hun standpunten op te dringen moeten gewoon zonder gedoe verwijderd en gestraft kunnen worden. Of dat nou om vuurwerk gooien naar AZC's of je aars op het asfalt lijmen gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:
Het wordt verkocht als aanpakken van 'Snelwegplakker of spoordemonstrant', maar in de praktijk gaat het om bestrijden van 'anti-azc' demonstranten...
Krijgen we dit weer... 'two tier policing' / 'ze moeten altijd ons hebben' - mimimi :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:40:01 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220948953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
FTFY
Jaja, de two tier complotgekkies kunnen weer goed los op dit bericht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:40:28 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220948958
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Ze zijn al tevreden wanneer overheid een plan heeft vanaf nu tot met 2050 iets mee te bereiken. Ze weten natuurlijk ook goed dat niet alles in 1 keer kan oplossen.

Overheid is afgelopen jaren voor de rechtbank geweest en nog steeds geen resultaat. Ofwel ze leggen de rechtelijke uitspraken naast. Dat kan de reden zijn voor de verdere demonstratie die steeds verhard worden.
daarom demonstreren ze voor 'gewoon direct stoppen met fossiel'. Yeah, right.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:41:35 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220948968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Wat een kutland zijn we aan het worden.
Er is voor miljoenen schade aangebracht door palestina-tuig. Een jodenjacht in Amsterdam. Enorme economische schade door milieugekkies op de snelwegen.

En nu er mensen in het geweer komen omdat hun eigen woonomgeving in het gedrang komt kan er plotseling van alles bedacht worden.
Hoe doorzichtig kan het zijn.
Jep. Dan wordt je zelfs uit je eigen tuin naar binnen geslagen.
Dit soort zaken laat echt al het vertrouwen in een overheid smelten als sneeuw voor de zon. 0.

2 tier policing.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')