----------------quote:Grote brand restaurant Wijdenes, racistische leuzen op pand gevonden
Bij Ora Restaurant & Cafe aan de Blokdijk in Wijdenes is vannacht een zeer grote brand uitgebroken. Niemand raakte gewond, maar het pand moet als verloren worden beschouwd. Op muren van het restaurant zijn racistische leuzen aangetroffen. De politie onderzoekt of sprake is van brandstichting.
De melding kwam rond 3.00 uur binnen. Binnen enkele minuten schaalde de brandweer op naar het niveau 'zeer grote brand'.
Meerdere brandweervoertuigen werden ingezet, waaronder zes tankautospuiten en een hoogwerker.
Pand niet meer te redden
Rond 7.00 uur is het sein 'brand meester' gegeven door de brandweer. Dit houdt in dat de brand niet verder zal uitbreiden. Wel zijn ze voorlopig nog bezig met nablussen.
Het restaurant heeft zware schade opgelopen en geldt als verloren. Om de laatste brandhaarden te bereiken, moet een deel van het pand met een kraan uit elkaar worden gehaald.
Leuzen op muren
Op muren van het pand zijn leuzen met een racistische inslag aangetroffen. Er staat onder meer met grote letters 'oprotten' en 'kanker turk'.
De politie gaat uit van brandstichting. Of de teksten verband houden met de brand is nog onduidelijk. De recherche onderzoekt momenteel of er een racistisch motief ten grondslag ligt aan de brandstichting.
Ook is de forensische opsporing ingeschakeld om sporen te onderzoeken, laat de woordvoerder van de politie weten.
Weg afgesloten
De N506 is vanwege de brand afgesloten voor verkeer. Naar verwachting blijft de weg nog enkele uren dicht.
Rook richting Oosterblokker en Westwoud
De rook trekt richting Oosterblokker en Westwoud. De politie raadt mensen aan om de deuren en ramen dicht te houden.
Ook kan er sprake zijn van stankoverlast. Mensen in de omgeving krijgen daarom het advies ramen en deuren gesloten te houden en ventilatiesystemen uit te schakelen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)zen-op-pand-gevonden
Hopelijk heeft de politie nuttigere dingen te doen, zoals dit: NWS / Drie waarschijnlijk Syriërs slaan jongen (19) in mekaarquote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:08 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk kunnen ze de racistische dader oppakken.
Hebben ze daar hulp uit Noord Holland bij nodig ja?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Hopelijk heeft de politie nuttigere dingen te doen, zoals dit: NWS / Drie waarschijnlijk Syriërs slaan jongen (19) in mekaar
Waarom haal je deze offtopic reactie niet weg?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben ze daar hulp uit Noord Holland bij nodig ja?
Omdat ik geen NWS-mod ben.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom haal je deze offtopic reactie niet weg?
Sinds wanneer ben jij überhaupt mod? Welke gek vond dat een goed idee?quote:
In het land der blinden is een-oog koningquote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij überhaupt mod? Welke gek vond dat een goed idee?
Toe maar, koosjer nog wel. Vertel eens, wat voor een false flag zou dit betreffen?quote:
Wat heeft dat te maken met dit?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:10 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Hopelijk heeft de politie nuttigere dingen te doen, zoals dit: NWS / Drie waarschijnlijk Syriërs slaan jongen (19) in mekaar
Dat de politie zich beter druk kan maken om dit soort geweld dan om wat woordjes die op een muur zijn gekalkt.quote:
Waarom moet de politie uit Noord Holland zich bezighouden met iets dat in Groningen gebeurd is?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat de politie zich beter druk kan maken om dit soort geweld dan om wat woordjes die op een muur zijn gekalkt.
Misschien wil de eigenaar wel geld van de verzekering opstrijken. Je eigen pand in de hens steken nadat je 'kk turk' op de gevel heb gekalkt, geniaal plan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:
Wat een rare dit.
Jarenlang heeft daar een chinees restaurant in gezeten, Youya. Vrij recentelijk verbouwd naar wat het nu is.
Rij er regelmatig langs en heb er nog nooit iemand gezien. Zou ook niet weten wie het kwaad zou willen doen uit de buurt.
Laten we nog niet op de zaken vooruit lopen en het politieonderzoek nog even afwachten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Jaarlijks is er een aivd gevarenlijst topic waarin rechts fok heel boos wordt dat rechts na islam op de lijst staat.
Zit je nou mijn visuele handicap belachelijk te maken of begrijp ik het weer eens niet goed?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het land der blinden is een-oog koning
Vooral dom want daar komen ze toch wel achter dan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Misschien wil de eigenaar wel geld van de verzekering opstrijken. Je eigen pand in de hens steken nadat je 'kk turk' op de gevel heb gekalkt, geniaal plan.
Ow fuck... ff vergetenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit je nou mijn visuele handicap belachelijk te maken of begrijp ik het weer eens niet goed?
Je bent niet goed wijs jij. Dat gebouw is afgefikt met alle gevolgen vandien.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat de politie zich beter druk kan maken om dit soort geweld dan om wat woordjes die op een muur zijn gekalkt.
Ik kan wel wat hebben hoor. Als je zelf uitdeelt moet je ook kunnen incasseren nietwaar? Welwaar!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow fuck... ff vergeten
Is een uitspraak vosje, rustig maar
Zal me niks verbazen dat het een poging is de verzekering op te lichten, de eigenaren zijn namelijk Grieks dus wtf hoezo dan een racistisch motief?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:
Wat een rare dit.
Jarenlang heeft daar een chinees restaurant in gezeten, Youya. Vrij recentelijk verbouwd naar wat het nu is.
Rij er regelmatig langs en heb er nog nooit iemand gezien. Zou ook niet weten wie het kwaad zou willen doen uit de buurt.
Turks blijkbaarquote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat het een poging is de verzekering op te lichten, de eigenaren zijn namelijk Grieks dus wtf hoezo dan een racistisch motief?
Das eigenlijk hetzelfde als Turks toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen dat het een poging is de verzekering op te lichten, de eigenaren zijn namelijk Grieks dus wtf hoezo dan een racistisch motief?
Dat doet mij denken aan een moslim gezin die dit grapje flikte omdat ze perse wilde verhuizen naar een groter/beter huis.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Misschien wil de eigenaar wel geld van de verzekering opstrijken. Je eigen pand in de hens steken nadat je 'kk turk' op de gevel heb gekalkt, geniaal plan.
Ja als ik de foto zien van de eigenaren zouden die ook voor Turken door kunnen gaan. Maar goed je hebt duizenden shoarmatenten en Griekse restaurants in Nederland die ongemoeid worden gelaten ..quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Das eigenlijk hetzelfde als Turks toch?
Prima, dan spreken we elkaar volgend jaar weer..quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we nog niet op de zaken vooruit lopen en het politieonderzoek nog even afwachten.
Gevalletje verzekering oplichten kan ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:47 schreef Gibson88 het volgende:
Als dit vanuit een anti-AC semi anti turk gebeuren is is dat meer dan triest. Laten we eerst maar 's afwachten of het nieuws nog komt met de toedracht/wat het motief is geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |