Onverwacht?quote:Op maandag 1 juni 2026 22:23 schreef MisterFox het volgende:
Het draait onverwacht veel sneller en stabieler dan die Windows rommel.
Ik las ergens dat je nu native windows programma's kunt draaien onder linux.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:18 schreef MisterFox het volgende:
Het commando hierboven had kunnen werken.
Maar het bleek al niet meer nodig.
De oplossing heb ik gevonden, tot mijn grote verbazing:
Hardware-versleuteling met TPM 2.0 zorgt er voor dat het geluid niet werkt.
Het werkt wel als je LUKS gebruikt met eigen passphrase.
YAY IK HEB LINUX OP MIJN LAPTOP!!!!!!![]()
Je bedoeld gewoon met een recente versie van WINE?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:06 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je nu native windows programma's kunt draaien onder linux.
De laatste release op Winows is dan ook 5 jaar terugquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:44 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je bedoeld gewoon met een recente versie van WINE?
En je hebt inderdaad ook een hulpprogramma ofzo die extra ondersteund dacht ik
Ik moet even kijken
Wat mij extreem verraste gisteren is dat ik GTA 4 zonder problemen of meldingen gestart kreeg via Steam. Als ik de Proton database moet geloven geldt dit tevens voor elk Rockstar spel.
Daar heb jij helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De laatste release op Winows is dan ook 5 jaar terug
Nee, dat kan niet en dat zal nooit kunnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:06 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Klein beetje kort door de bocht, maar vandaag de dag is er gruwelijk meer mogelijk onder linux dan een aantal jaren geleden. Steam/Valve en aanverwanten hebben bergen werk verzet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:06 schreef Spring_Sale het volgende:
Heerlijk, je bent goed bezig!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:19 schreef boertie het volgende:
hier sinds kort ook naar linux mint gegaan. En idd heel verbaasd want na een korte installatie werkt alles gewoon. Hoef geen drivers oid te zoeken wat ik met windows nog wel geregeld moest doen omdat windows geen of de verkeerde driver had.
Het enige wat ik nog niet voor elkaar kan krijgen wat in windows wel kon was bitstreaming audio. Ik heb een meer dan capabele av reciever welke ik de audio decoding wil laten doen. Ik kan het niet voor elkaar krijgen om linux de dts/dolby atmos audiostream rechtstreeks naar de reciever te laten sturen.
Ben niet zo lang geleden ook naar Ubuntu overgestapt omdat m'n locale AI constant hoofdpijn kreeg van Windows. Ik heb hem de sudo rechten gegeven en zei zoek het maar zelf uit ))) Hij is nu bezig met daar een ai-OS van maken, op basis van kernelquote:Op maandag 1 juni 2026 22:23 schreef MisterFox het volgende:
Het draait onverwacht veel sneller en stabieler dan die Windows rommel.
Op Windows had ik voortdurend last van een haperende cursor en bevriezend beeld, omdat ik twee verschillende GPU's heb: ee nzwakke Intel en NVIDIA 5080. Dat is nu allemaal weg. Het...werkt gewoon goed.
Het maakt dus kennelijk niet uit hoeveel geld erin omgaat bij die gasten.
What could possibly go wrong...quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:11 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ben niet zo lang geleden ook naar Ubuntu overgestapt omdat m'n locale AI constant hoofdpijn kreeg van Windows. Ik heb hem de sudo rechten gegeven en zei zoek het maar zelf uit ))) Hij is nu bezig met daar een ai-OS van maken, op basis van kernel
De mensen achter de A.I. 🧐quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ach, ik vind het veel veiliger dan de mensen )))
Welke mensen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ach, ik vind het veel veiliger dan de mensen )))
quote:
Nee, ik bedoel de mensen over het algemeen, als soort.quote:
Had per abuis jou niet gequote. Antwoord hierboven.quote:
Perfect. Geen overbodige bloatware en mocht ik een bepaalde toepassing nodig hebben is het ook in no time opgezocht. Je krijgt zelfs alternatieve opties als je naar een windows programma zoekt waar geen linux variant voor isquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:08 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Heerlijk, je bent goed bezig!![]()
Bevalt Linux Mint je goed verder?
Ik heb geen betrouwbare manier om te backuppen. Het liefst maak ik een image die je snel terug kunt zetten, maar mijn harde schijf is 2TB en heb verder niet de moeite genomen om te partitioneren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:08 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Welkom bij de club.
Voel je vrij om onder de motorkap te gaan snuffelen.
Watquote:Op woensdag 3 juni 2026 11:11 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ben niet zo lang geleden ook naar Ubuntu overgestapt omdat m'n locale AI constant hoofdpijn kreeg van Windows. Ik heb hem de sudo rechten gegeven en zei zoek het maar zelf uit ))) Hij is nu bezig met daar een ai-OS van maken, op basis van kernel
Het enige nadeel van een single boot is dat je helemaal geen Windows meer hebt. Je zou zeggen dat dit een positief iets is, maar als je een keer echt Windows nodig hebt voor bijvoorbeeld een game die nog niet op Linux kan draaien dan heb je dikke pech.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:17 schreef boertie het volgende:
[..]
Perfect. Geen overbodige bloatware en mocht ik een bepaalde toepassing nodig hebben is het ook in no time opgezocht. Je krijgt zelfs alternatieve opties als je naar een windows programma zoekt waar geen linux variant voor is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |