Om het te eten. Niemand heeft het recht mij te verbieden iets te eten, wanneer ik dat wil.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Recht" op varkensvlees? Volgens welke wet? Je mag het kopen bij de commercie als je dat wil, dat is heel wat anders. Maar een recht op varkensvlees bestaat verder niet.
N=1quote:Op maandag 1 juni 2026 14:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Om het te eten. Niemand heeft het recht mij te verbieden iets te eten, wanneer ik dat wil.
Hoezo verbiedt een school een kind ham op haar broodje te doen, want......de moslimkindjes?
Waarom is er bij de schoollunch wel halal kipfilet als broodbeleg, maar geen schouderham?
Het enige wat mij enigszins zorgen baart is dat jongeren over het algemeen een conservatievere stroming van de islam aan lijken te hangen tegenover ouderen. Iets wat past in de trend van algeheel conservativisme, helaas.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Hysterisch gejank dat moslims hier massaal onze vrijheden komen afpakken.
Ik heb echt nog nergens meegemaakt dat we "geen varkensvlees meer mogen eten" hoor. Of anderzins vergelijkbare zaken.
De enkele voorbeelden die worden aangehaald zijn eigen keuzes van enkele overdreven politiek correcte organisaties ofzo, maar dan staat het ons vrij om naar de ondernemer om de hoek te gaan.
Kijk je hebt wel goede ideeën.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Meteen even bewijs leveren wat voor ras je opa had.
Ze doen dat niet op een manier dat erover geklaagd kan worden. Er ligt geen ham bij de schoollunch. Punt.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:39 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso als er scholen zouden zijn die dat deden had de PVV er toch al lang en breed vragen over gesteld?
En net nog mochten ze niet expliciet ham meenemen bij het schoolreisje. Wat is het nu?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze doen dat niet op een manier dat erover geklaagd kan worden. Er ligt geen ham bij de schoollunch. Punt.
En kinderen mogen geen bederfelijke vleeswaren op brood doen, dat de hele dag in hun tas zit, als het in het klaslokaal warm is. Het is nooit koud in het klaslokaal, dus op basis daarvan wordt het niet toegestaan. Op die manier verban je ham van school.
Waarom ligt het niet gewoon bij de schoollunch? Er zijn genoeg kinderen die dat lekker vinden.
en dat is allemaal de schuld van de moslims?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze doen dat niet op een manier dat erover geklaagd kan worden. Er ligt geen ham bij de schoollunch. Punt.
En kinderen mogen geen bederfelijke vleeswaren op brood doen, dat de hele dag in hun tas zit, als het in het klaslokaal warm is. Het is nooit koud in het klaslokaal, dus op basis daarvan wordt het niet toegestaan. Op die manier verban je ham van school.
Waarom ligt het niet gewoon bij de schoollunch? Er zijn genoeg kinderen die dat lekker vinden.
Het gaat niet zozeer om het niet mogen eten, als wel dat het niet aangeboden wordt. Als jij in een kantine komt en er ligt alleen rundvlees, kip, lamskoteletjes e.d. dan heb je niet het idee dat je iets ontzegt wordt, maar het is wel zo. En het is bij een aantal kantines gewoon de standaard, tegenwoordig. Het idee is dat Niet moslims wel gewoon halal vlees kunnen eten, maar moslims geen varkensvlees. En iedereen moet uit alles kunnen kiezen wat aangeboden wordt. Dit om te voorkomen dat moslims zich vergissen.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Hysterisch gejank dat moslims hier massaal onze vrijheden komen afpakken.
Ik heb echt nog nergens meegemaakt dat we "geen varkensvlees meer mogen eten" hoor. Of anderzins vergelijkbare zaken.
De enkele voorbeelden die worden aangehaald zijn eigen keuzes van enkele overdreven politiek correcte organisaties ofzo, maar dan staat het ons vrij om naar de ondernemer om de hoek te gaan.
Doelpalen be like:quote:Op maandag 1 juni 2026 15:36 schreef Gia het volgende:
Het gaat niet zozeer om het niet mogen eten, als wel dat het niet aangeboden wordt.
Als het uitsluitend halalvlees is dan is dat toch ook logisch? Varkensvlees zal per definitie nooit halal geslacht worden, want dat is uiteindelijk onnodig dierenleed. Sowieso zou halal slachten van mij wel verboden mogen worden, maar dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het niet mogen eten, als wel dat het niet aangeboden wordt. Als jij in een kantine komt en er ligt alleen rundvlees, kip, lamskoteletjes e.d. dan heb je niet het idee dat je iets ontzegt wordt, maar het is wel zo. En het is bij een aantal kantines gewoon de standaard, tegenwoordig. Het idee is dat Niet moslims wel gewoon halal vlees kunnen eten, maar moslims geen varkensvlees. En iedereen moet uit alles kunnen kiezen wat aangeboden wordt. Dit om te voorkomen dat moslims zich vergissen.
In een wijk vlakbij was vorig jaar een jaarmarkt met foodtrucks, met alleen halal vlees. Werd uitgebreid reclame voor gemaakt, om toch maar vooral die moslim medemens er ook bij te betrekken. Er was geen speklapje of varkensworstje te krijgen. En ook geen broodje ham.
Vriendelijk doch dwingend verzoeken om geen ham op het brood te doen uit respect voor de moslimkindjes.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:33 schreef Hexagon het volgende:
En net nog mochten ze niet expliciet ham meenemen bij het schoolreisje. Wat is het nu?
*zucht* Het was geen moslimfeestje, maar gewoon een openbare jaarmarkt in een normale, gemengde wijk.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het uitsluitend halalvlees is dan is dat toch ook logisch? Varkensvlees zal per definitie nooit halal geslacht worden, want dat is uiteindelijk onnodig dierenleed. Sowieso zou halal slachten van mij wel verboden mogen worden, maar dat is een ander verhaal.
Het is toch aangekondigd dat er alleen halalvlees was? Dat is een keuze en als de mensen dat stom vinden (ik ook, maar dan vooral uit een dierenleedkwestie), dan ga je toch niet?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* Het was geen moslimfeestje, maar gewoon een openbare jaarmarkt in een normale, gemengde wijk.
Ja dus het werd wel op een manier gedaan dat erover geklaagd kan worden. Waarom is de PVV nog niet in actie gekomen?quote:Op maandag 1 juni 2026 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Vriendelijk doch dwingend verzoeken om geen ham op het brood te doen uit respect voor de moslimkindjes.
Het is een feit dat kinderen in een bus broodjes ruilen. Al sinds jaar en dag. En de juf wil hier niet op hoeven letten.
IK WIL GEWOON VARKENSVLEESquote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
Er ligt geen ham bij de schoollunch: EROPA VERGAAD!!11
Ik heb dat in mijn jonge jaren ook nooit iemand zien doen trouwens. De gedachte alleen alquote:Op maandag 1 juni 2026 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb nog nooit mijn lunch met een ander kind geruild.
Volgens mij doen ze dat ook, wellicht enkele uitzonderingen daargelaten. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat jij dat andersom niet doet.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:40 schreef Gia het volgende:
Ik ga mezelf niks ontzeggen om te voorkomen dat ik moslims zou beledigen en mijn kinderen ook niet. Ze accepteren maar dat wij andere eet- en drinkgewoonten hebben.
Retweet.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb nog nooit mijn lunch met een ander kind geruild.
Ach Italië. Al niet geplaatst voor het WK en dit pakken we ze dan ook nog af.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:46 schreef Lenny77 het volgende:
Nederland staat ondertussen op de eerste plaats en heeft Italië voorbij gestoken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |