quote:Durex verkoopt minder condooms in China: nieuw geboortebeleid moet leiden tot meer kinderen
Amsterdam- Condooms zijn in China dit jaar een stuk duurder geworden.
Ook zijn de reclameregels voor voorbehoedsmiddelen veranderd.
En dat is te merken, zegt Reckitt, het Britse bedrijf dat Durex-condooms produceert.
De verkopen zijn in het eerste kwartaal met liefst 5 procent gedaald.
Connie de Jonge Verslaggever sociaal-economie en arbeidsmarkt 1 uur geleden
China wil in de strijd tegen de vergrijzing het geboortecijfer omhoog zien te krijgen.
Vorig jaar werden er in het land slechts 7,9 miljoen baby’s geboren, nog niet de helft van het aantal in 2024.
Dat moet anders, vindt de regering in Beijing, die de bevolking al een aantal jaren ziet krimpen.
Ja laten we meer oeps baby's maken. Die zullen vast wel goed terecht komen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)deren/154166517.html
Ik zeg goed plan , dit werkt in Afrika al tientallen jaren perfect
moeten we hier ook doen 100% BTW op condooms zeg ik
[..]
nou daar hebben ze geen kinderopvangtoeslag dus dat kan ook niet fout gaan, daar moeten oma en opa in het achterland voor het kind zorgenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja laten we meer oeps baby's maken. Dit zullen vast wel goed terecht komen.
Helpt China dan ook met de oeps baby's groot brengen?
Hopen meisjes weggegooid idd...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het land waar je tot 10 jaar terug nog maar 1 kind mocht krijgen. Grappig wel.
Misschien dat zoiets beter werkt als je niet elke 1-2 generaties de regels weer wijzigt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het land waar je tot 10 jaar terug nog maar 1 kind mocht krijgen. Grappig wel.
waarom nietquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:22 schreef luxerobots het volgende:
De mensen voor wie condooms te duur zijn, zullen vast goede ouders worden.
Onder de 15 mag je ze niet zelf kopen of wat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom niet
zijn alleen ouders die drugs en kaartjes voor festivals voor hun kinderen kunnen kopen goede ouders of hardwerkende mensen die bij Post NL werken
kinderen ouder dan 15 mogen zelf condooms kopen
dat dacht ikquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onder de 15 mag je ze niet zelf kopen of wat?
Het lijkt me niet dat er een minimumleeftijd is om voorbehoedsmiddelen te mogen kopen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat dacht ik
je bedoelt als je met je vrienden je buurmeisje van 12 gaat verkrachten
rijke kinderen van 12 kunnen zelf condooms kopen dusquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat er een minimumleeftijd is om voorbehoedsmiddelen te mogen kopen.
Denk je niet dat een kind nog veel duurder is dan condooms??quote:
gaat toch niet om geld sukkelquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk je niet dat een kind nog veel duurder is dan condooms??
Jij zegt: 'waarom niet' op de post dat ouders die geen condooms kunnen kopen vast goede ouders zullen zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat toch niet om geld sukkel
ik heb drie kinderen en 7 kleinkinderen , daar had ik 6000 miljoen condooms voor kunnen kopen
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je al geen geld hebt voor een condoom, dan heb je al helemaal geen geld voor een kind.
Hoi. Zit net 'live' mee te lezen. Dat je die loser nog van een repliek dient is m.i. te veel van het goedequote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij zegt: 'waarom niet' op de post dat ouders die geen condooms kunnen kopen vast goede ouders zullen zijn.
Als je al geen geld hebt voor een condoom, dan heb je al helemaal geen geld voor een kind.
Enne: sukkel? Dat hoeft nu ook weer niet.
Hihihiquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
en Engelse drop kost meer dan een gebruikte autoband
In welk Afrikaans land?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
dit werkt in Afrika al tientallen jaren perfect
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat toch niet om geld sukkel
ik heb drie kinderen en 7 kleinkinderen , daar had ik 6000 miljoen condooms voor kunnen kopen
Ben je nou zo of doe je zo?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
en Engelse drop kost meer dan een gebruikte autoband
Iedereen die een paar euro bij elkaar weet te krijgen kan zelf condooms kopen, ik snap je punt niet helemaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rijke kinderen van 12 kunnen zelf condooms kopen dus
juistquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iedereen die een paar euro bij elkaar weet te krijgen kan condooms kopen
https://www.populationpyramid.net/gambia/2024/quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In welk Afrikaans land?
Er is letterlijk geen enkel Afrikaans land zonder een dalende trend in nieuwe geboortes. Sterker nog, elk land op deze aardbol heeft dalende geboortecijfers. Geen enkel land waar dit goed gaat.
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |